Sisunaiset 12.4
Kommentit (14)
vko 13/Minlee: suklaaton viikko
--->onnistuja: KÖRÖMÖLLI!
vko 14/Temmi: käy 3krt väh. 10min lenkillä
--->onnistujat: KÖRÖMÖLLI, PUMPERNIKKELI
***VKO 15/Körömölli: JUO VÄH. 5 LASIA VETTÄ PER PÄIVÄ!
vko 16/Pumpernikkeli:
vko 17/Leidi:
Erittäin noloa...tää ei selvinnyt omasta haasteestaan, vaan sai vaan 2/3 siitä suoritettua... *häpeäääää*
On ollut niin raskas viikko, kun siskolla ja hänen koko perheellään vähän ongelmia, niin meni viimeisetkin voimat niitä huolehtiessa. Ois vaan pitäny kammeta aina lenkille, niin ois voinu vaikka piristyäkin!
Mutta onnittelut KÖRIKSELLE ja PUMPERNIKKELILLE!!! Ja jos joku muukin sai haasteen suoritettua, niin ilmoitelkaa - lisään nimet listaan :)
Köriksen haaste vastaanotettu. Itseasiassa aloinkin tuossa pari vkoa sitten laittaa pöydälle litran kannun vettä, joka pitäisi VÄHINTÄÄN saada päivän aikana tyhjäksi. Jotenkin onnistuu helpommin, kun se koko määrä on siinö jatkuvasti nähtävillä - voi sitten ohi kulkiessakin heti hörppästä.
Tää on kyllä hyvä haaste, koska myös mun tulee juotua aivan liian vähän vettä päivässä.
Kiloja en tällä vkolla ilmoittele (ilmoitinko niitä lie viime vkollakaan?), koska pikainen pomppaus vaa'alle vkonloppuna näytti, että melkein kilo tullut lisää... Ylläri. Tahdon siis nyt hieman koittaa rutistaa, ettei sellaisia lukemia tarviis ilmotella enää. Nyt on onneksi niin hyvät ilmatkin, että eiköhän sitä tule ulkoiltuakin enempi :)
Ihanaa aurinkoista viikkoa!!!
Pikasesti ennen kun kaveri tulee ja lähdetään nauttimaan tuosta ihanasta keväisestä ilmasta ja maalaismaisemista tuonne lenkkipolun varteen :)!
Meillä oli tänään ne neidin kaverisynttärit ja tuli itsekin napsittua hiukan nameja ja sipsejä yms., mutta vettä oon juonut jo 4 isoa lasillista ja viimeisen juon sitten lenkiltä tultuani ja voipi olla, et juon enempikin, jos oikein janottaa ;)!!
Temmi:Älä sinä huoli..yritit ainakin haastetta ja tuli ees se 2 kertaa lenkkeiltyä, kun ilman haastetta ei olis välttämättä tullut ;) ja tän viikon haasteeseenhan sul on hyvät opit jo pohjalla..itellä, kun tuo pakkaa aina unohtumaan varsinkin kun töissäkin pitäis muistaa tuo..kotona vielä muistan, mut työpaikalla se vaan niin helposti unohtuu, joten siksi laitoinkin tuon haasteen, että oppisin taas tuon veden juomisen ;)!!
Nyt valmistautumaan lenkille..kaverin pitäis saapua just eikä melkein heti ;)!!
köris
Tosin mulla se pitäis olla niinpäin että yritä juoda vain 5 lasia (tai enintään 2 litraa) päivässä. Minä kun kittaan helposti 3-4 litraa/päiväs ja työterveyslääkäri just sanoi että se on liikaa kun turvotusta mulla aika lailla. En tiedä miksi juon, laittoi sokerikokeeseen kun kerroin että juon siksi että janottaa. Kaikki arvot kuitenkin normaalit, kilpirauhas arvot ja muut katottiin kans. Joten joo olen vastaavasti yrittänyt juoda vähemmän:) näin me ollaan erilaisia!
Nyt täytyy alkaa miettimään ensi viikon haastetta jo valmiiksi:)
Vielä ennen töihin lähtöä pikasesti tulin tännekin kiroittelemaan mietteitä :)!
Tän päivän ruuat merkkailtu ylös jo etukäteen, ku ilta menee töissä ni on helppo pysyä suunnitelmissa, iltapalks sit viel hiukan jotain hedelmää tai ruisleipää..
Eilen tehtiin kaverin kanssa tosiaan pitkä tunnin reipas lenkki ja voi, että se tekee hyvää,niin liikunnan suhteen kuin pääkopankin suhteen eli terapeuttista kaikin puolin ;)!!
PUMPERNIKKELI2010:Mulla anopilla sama "ongelma" eli juo jopa liikaa vettä..itelle se tuntuu hassulta, että sitä voi juoda liikaa, kun ei meinaa saada alas ees litraa päivässä, mut opettelemalla sen saa lisääntymään ja varmasti vähenemäänkin eli tsemppiä haasteeseen ;)!!
Nyt meikkiä naamaan ja menoks..
köris
Niin siinä nyt vaan kävi että dietit saa jättää vajaaksi vuodeksi pois sillä meille on tulossa näillä näkymin neliapilainen marraskuussa eli viikoilla 8+2 tällä hetkellä mennään..
Tarkoitus ois jos tää kunnialla saadaan loppuun asti ihan vauvan kera niin sitte sais alkaa kunnon remppa! Vaikka viittä aina oon toivonu mutta niin tää alkuraskauden ihanuudet ovat vieneet ainaki toistaiseksi mun seuraavan vauvakuumeen pois. Tuota ikääki alkaa olemaan jo sen verran paljon että ei tätä olotilaa vaan enää jaksa, ja varsinkaan ku tätä painoa on ihan sairaasti ku kaikenlisäksi tuon alkuvuoden hormonikuurin ansiosta sain takasin kaikki ne kilot mitä syksyllä pois sain eli nyt ollaan todellakin raskaana ja painoa on saman verran ku viimes laitokselta lähin, ei kiva! Miten ihmeessä mää kehtaan mennä neuvolassa puntarille??? :/ Tällä menolla taitaa paukkua ihan kevyesti satasen rajapyykki...en taho!
Ihanaa kevyempää kevättä teille muille! Hienosti ootte kyllä toisianne tsempaneet ja kilojen karistamisessa onnistuneet! Minä palailen astialle taas loppuvuodesta!
nani rv8+2
odotukseen! Minulla on kolme lasta, joista pienin vielä vauva, ja aina sykähdyttää raskausuutiset!
Kävin puntarilla aamulla, 70,8kg eli pudotus jatkuu ihan kivana. Viime viikon lenkkihaasteenkin voisi kai kuitata suoritetuksi, juoksin 55min ja 1h15min lenkit ja lisäksi tein yhden reippaan 25min kävelylenkin. Lenkille lähteminen ei ollut vaikeaa, kun on ihanat keväiset ilmat. Toisekseen en vauva-arjesta niin kovin usein minnekään pääse eli lenkki on suorastaan luksusta, omaa aikaa!
Minä olen myös niitä ihmisiä, jotka juovat paljon vettä luonnostaan, viisi lasia menee päivässä kevyesti ja enemmänkin. PUMPERNIKKELI2010: Aika jännä, että sinulle on sanottu että vedenjuontia pitäisi rajoittaa turvotuksen takia! Raskauksien aikana minua on nimenomaan ohjeistettu juomaan reilusti vettä, kun vaivana oli turvotus. Mutta ehkä turvotukseen tepsii eri keinot raskaana ja ei-raskaana?
Temmi: Tylsäähän se on jos vaaka näyttää plussaa, mutta jos on raskaita juttuja elämässä, niin silloin ei pidä olla liian ankara itselleen.
Köris: Olet kyllä sisukas, kun jaksat kirjata syömisiä ylös! Mulla ei riitä siihen kärsivällisyys yhtään, vaikka tiedän, että se olis hyödyllistä.
Tsemppiä vaan kaikille viikon toiseen puoliskoon!
Nanille ihan hurrjasti onnea!! Ja kuule, nauti nyt ihan täysin rinnoin odotuksesta, laita vaan silmät kiinni puntarilla! Ja voithan kertoa heti alkuun ihan reilusti tuntemuksistasi, ja pyytää tätiä olemaan saarnamatta... Kyllähän ne useimmat ymmärtää, että odottajiakin on kaiken kokoisia!
Ja ps. mulla edelleen sama paino, kuin laskettuna aikana...ja ipana 13 kk. Jep jep.
En muuten "muistanut" tulla pinoon viime viikolla, itse asiassa suututti niin TAAS yli kilon nousu, että otim muutaman päivän paussin. Mutta sitten tulin taas järkiini, että eihän tässä muua auta, kuin puskea eteenpäin, muuten tulee vain ja ainoastaan plussaa...joten täällä ollaan taas, ja perjantaina merkkaan painon tänne ylös.
Vedenjuontihaasteessa mukana, se tahtoo aina unohtumaan... ja yöllä sitten mietin, miks kurkku on niin karhee...
Suuret onnittelut NANILLE!!! :) En kauheasti minäkään tuota raskausaikaa enää kaipaa...kuopuksen kanssa oksenin vkot 6-20 kirjaimellisesti 24h, ja olin muutaman kerran tiputuksessakin yön yli jne. Mutta tyttö korvasi ne viikot tulemalla maailmaan mahdottoman helposti ja nopeasti ;)
Ja SARAPÄKKI! Ihana kuulla onnistumisesta! Sullahan on kohta 10kg pudotettuna, jos oikein katoin? Wau!!! Onnittelut! Ja ajattele: jo ensi viikolla vaa'an lukemat voi alkaa kutosella :)
LEIDI, ihan sama homma täällä - painan yhtä paljon kuin LA:na, ja tyttö ihan saman ikäinen...jaiks! Miten nää kilot on tulleetkin, vaikka imetin 9kk yms. Kyllä se liikkumattomuus ja herkkujen syönti nyt näkyy...*nyyh*
En oo kanssa nyt käynyt vaa'alla hetkeen, varmana plussaa...niin vähässä liikunnat, ja tullut taas syötyä kuin joku pullopersesika... Mun pitäis tehdä tarkka ruokasuunnitelma, jotten söis mitään ylimääräistä :/ Ehkä teenkin...heti lauantaista alkaen! (Huomisen annan armonaikaa..onhan sentään perjantai...) Tai ei! Hitto! Onhan tuolla jääkaapissa salaattitarpeita! Nyt tämä tyttö ryhdistäytyy!!! Oikeesti!!!
*huutaa tässä välissä miehelleen, että hävittäisi Daimin lopun, kuten myös loput Sirkusaakkos-pussista...*
Nyt riitti. Ei ensi viikolla, vaan NYT! Alankin heti raapustamaan ateriasuunnitelmia paperille.
Ja jotta uskotte, niin tulen viim. huomenna kirjoittamaan vaikka sen päivän syömiset tänne :)
Köriksen haaste on sentään hyvässä jamassa - aina tullut juotua ihan minimissään se litran kannu vettä päivän aikana :) Eli saisko tästä ekan haasteen suoritetuksi...
Kenelläs on ensi viikko? Oliko Leidi? Vai Pumpernikkeli? Vai kukas...? Jos olet jo keksinyt, saa kertoa etukäteenkin ;)
Ja nyt kirjoittamaan...
ja paino 90,3kg:( sikäli kiva että ei sentään plussaa, mutta tässä vaiheessa piti olla aika lailla pudotusta suunnitelman mukaan..noh nyt on menny hyvin ja tästä jatketaan sisulla onhan tässä aikaa!
Nanille onnea! Sanot vaan sille neuvolantätille jos alkaa saarnaamaan että tiedät kyllä painoa olevan liikaa ja et halua siitä puhuttavan.. mulla oli toisessa sellanen raskaudessa tosi "ilkeä" neuvolantäti se oli ottanut elämäntehtäväksi käynneille puhua mun ylipainosta:(
En ole varma oliko seuraava haaste mun, mutta heitän sen nyt kuitenkin. Eli syö vähintään 500g kasviksia päivässä (kasvikset,hedelmät, marjat) itselle tuo on toisina päivänä todella vaikeaa...
Tsempataan viikonlopun yli sortumatta:) itselleni vaikeimpia ovat juuri viikonloput tai oikeastaan perjantai illat..
Tässäpä lupaamani tulos tältä aamulta: 93.9. Viimeiseen ilmoituksen verrattuna siis plussaan 300 g, mistä oon oikeestaaan aika iloinen, koskapa viime viikon tulos oli jotain aika kauheeta...
Vettä oon kuittanut lipitellä uskollisesti, mutta siitä tulee vaan se ikävä seuraus, että vessassa tulee juostua jatkuvasti. Mä taidan olla varsinainen laiskuuden huippu, kun en millään viitsis käydä vessassa! Mutta uutterasti jatkan juomista silti- kyllä se auttaa ainakin turvotuksiin mulla.
Pumpperin kasvishaaste on kanssa hyvä -tuun heti mukaan! Paljonkohan esim. tavallinen omena suunnillen painaa? Antais vähän osviittaa...
Kaivelin kesävaatteita esille... turkanen, kun ovat edelleen ihan yhtä kireitä kuin viime kesänä! Nyt spurtti päälle ennen kesää!!!
Olen ehtinyt tosi vähän koneelle.Täytyy lukaista vanhat viestit, että pääsen ajantasalle. Laihdutus ei oikein ole sujunut.Tämän viikon tulos oli maanantaina 84,9kg
Nani76:lle kovasti onnea :)!!
Mä en onnistunut omassa haasteessani ;), mutta liki pitäen kyllä, sillä ainoastaan yhtenä päivänä join yhden lasin liian vähän, kun unohdin sen viimeisen juoda ;) eli ei onnistumisa, mutta tyytyväinen olen kyllä määrään jona oon juonut ja aion jatkaa samalla mallilla!!
Uusi haaste on myös kiva ja lähden ilman muuta mukaan..mulla tuo on aika helppo, kun merkkaan ne syömiset sinne "kilariin" niin siellä pitää syödä yli 500g, jotta saa palluran vihreeks ni siinä samalla se sitten tulee suoritettua haastekin..ja tää haaste antaa muuten lisätsemppiä merkitä nuo syömiset tuonne taas, kunloppuviikosta merkkailut on taas lipsuneet eli kaikin puolin hyvä haaste :)!
Paino ei vaan tunnu tippuvan..päinvastoin :(..mä en ymmärrä..rupeen jo epäilemään, et on jotkut arvot ihan pyllyllään ja on tosi liki, et en varaa ittelleni aikaa tutkimuksiin, mut ku työajat on niin pyllystä taas seuraavat 3 viikkoa, etten kerkee ennen enkä jälkeen työpäivän!
köris
Nimi:
Lähtö kg, Tavoite (vko 17) kg, (Lopullinen tavoite, kg), Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa välitavoitteeseen kg, Vkoa edessä että välitavoite toteutuu, (Arvio se saavuttamisesta), BMI nyt (pituus)
Allakka-
94.8 kg, 82 kg, ( 62 kg), 85.6 kg, 0.0 kg, 9.2 kg, 3.6 kg, 11 vkoa, ( Kesäkuu ) , BMI: 31.1 , 1.66 m
Körömölli
95 kg, 82.5 kg, ( 68 kg), 87.9 kg, -0.3 kg, 7.1 kg, 5.4 kg, 14 vkoa, ( Heinäkuu ) , BMI: 32.3 , 1.65 m
Minlee
84.6 kg, 85 kg, ( 75 kg), 88 kg, 0.0 kg, -3.4 kg, 3 kg, 7 vkoa, ( Toukokuu ) , BMI: 27.8 , 1.78 m
Sarapäkki
79.1 kg, 68 kg, ( 57 kg), 71.9 kg, -1.1 kg, 7.2 kg, 3.9 kg, 7 vkoa, ( Toukokuu ) , BMI: 24.3 , 1.72 m
Marge
81.1 kg, 69.8 kg, ( 64 kg), 74.8 kg, 0.0 kg, 6.3 kg, 5 kg, 9 vkoa, ( Kesäkuu ) , BMI: 28.9 , 1.61 m
nani76
82.9 kg, 77.9 kg, ( 63 kg), 82.1 kg, 0.0 kg, 0.8 kg, 4.2 kg, 9 vkoa, ( Kesäkuu ) , BMI: 32.1 , 1.60 m
Leidi
95 kg, 92.1 kg, ( 75 kg), 93.6 kg, 0.0 kg, 1.4 kg, 1.5 kg, 9 vkoa, ( Kesäkuu ) , BMI: 31.3 , 1.73 m
Temmi
81.8 kg, 76.9 kg, ( 59 kg), 80.9 kg, 0.0 kg, 0.9 kg, 4 kg, 9 vkoa, ( Kesäkuu ) , BMI: 32.8 , 1.57 m
Pumpernikkeli
92.4 kg, 84.8 kg, ( 82.4 kg), 90.5 kg, 0.0 kg, 1.9 kg, 5.7 kg, 9 vkoa, ( Kesäkuu ) , BMI: 28.6 , 1.78 m
Tupujatoivo
66 kg, 60.8 kg, ( 56 kg), 65.8 kg, 0.0 kg, 0.2 kg, 5 kg, 9 vkoa, ( Kesäkuu ) , BMI: 25.7 , 1.60 m
Suurin pudotus viime kerrasta:
Sarapäkki : -1.1 kg
Ajallisesti lähinnä vko 17 (su 2.5) välitavoitetta
1. sija =>… 7 …vkoa:.. Minlee
2. sija =>… 7 …vkoa:.. sarapäkki
3. sija =>… 9 …vkoa:.. Marge
4. sija =>… 9 …vkoa:.. nani76
5. sija =>… 9 …vkoa:.. Leidi
6. sija =>… 9 …vkoa:.. Temmi
7. sija =>… 9 …vkoa:.. Pumpernikkeli2010
8. sija =>… 9 …vkoa:.. tupujatoivo
9. sija =>… 11 …vkoa:.. Allakka-