Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies suostumaan kulissiliittoon...?

Vierailija
11.04.2010 |

Meillä on ero edessä luultavasti jossain vaiheessa, mies haluaisi erota heti (hänellä toinen nainen), mutta oman terveydentilani sekä lasten takia olisin valmis jatkamaan kulissiliitossa sinne saakka kunnes minä olisin terve, niin henkisesti kun fyysisesti.

Nuorimmat (kaksoset siis) lapsemme ovat vielä alle vuoden ikäisiä ja jos nyt eroaisimme niin minusta tulisi etä-äiti, koska en pysty lapsistamme huolehtimaan terveydentilani takia ja isä on lapsia hoitanut pääsääntöisesti, koska minulta se on vielä kielletty, siis liikkuminen, nostelu ym.

Voisin kyllä jäädä etä-äidiksi, en epäile, etteikö mieheni pystyisi lapsistamme huolehtimaan, mutta vois tehdä aika paljon hallaa, jos pitäisi kaiken muun lisäksi vielä yrittää toipua erosta. Tuskin kulissiliittokaan helppoa olisi, mutta lasten elämä ei ainakaan vielä muuttuisi.

Minä olen aina ollut kulissiliittoja vastaan enkä edes kuvitellut, että sitä itse joskus harkitsisin, mutta tässä tilanteessa on tullut mietittyä sitäkin vaihtoehtoa.

Pystymme mieheni kanssa siis käyttäytymään melko normaalisti lasten nähden niin en usko, että heihin jäisi traumoja tästä kulissiliitosta tai en tiedä.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisit itse paremmassa kunnossa? Eikö mies ymmärrä yhtään tätä näkökulmaa, jonka toit juuri esille? Lapsenne ovat vielä niin pieniä, että olisi raastavaa mielestäni jos joutuisivat eroon äidistään ja näkisit heitä harvoin mahdollisesti.

En osaa sanoa keinoja miehen suostutteluun varsinaisesti, koska en tunne miestä ja tilannettanne. Mutta jos hänellä yhtään on vielä sympatiaa sinua kohtaan niin en pitäisi pyyntöäsi kohtuuttomana, ainakin vähäksi aikaa.

Vierailija
2/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä puolisen vuotta ainakin. Masennukseen löydettiin oikea lääke reilu kuukausi sitten, annostus vielä hakusessa, mutta varmasti tuossa 6kk päästä tämänkin suhteen paremmassa kunnossa.

Mies toisaalta ymmärtää perusteluni, mutta miettii samaa kun minä, että jääkö lapsille kulissiliitosta traumoja. On myös kertonut, että lupasi tuolle uudelle naiselleen, ettei pitkitä enää eroa.

Olen sanonut miehelle senkin, että hän voisi vapaasti tavata tuota naistaan, vaikka eläisimme kulissiliitossa jonkin aikaa.

Mies kyllä lupasi, että jos nyt eroaisimme, niin hän toisi lapset usein luokseni, mutta en tiedä kestäisinkö itse tällä hetkellä henkisesti tuota eroa vai pahentaisiko se masennustani entisestään.

ap

että olisit itse paremmassa kunnossa? Eikö mies ymmärrä yhtään tätä näkökulmaa, jonka toit juuri esille? Lapsenne ovat vielä niin pieniä, että olisi raastavaa mielestäni jos joutuisivat eroon äidistään ja näkisit heitä harvoin mahdollisesti.

En osaa sanoa keinoja miehen suostutteluun varsinaisesti, koska en tunne miestä ja tilannettanne. Mutta jos hänellä yhtään on vielä sympatiaa sinua kohtaan niin en pitäisi pyyntöäsi kohtuuttomana, ainakin vähäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

traumoja siitä, että elätte vaikka vuoden kulissiliitossa. Pitää vain pitää huoli siitä, että kukaan ei saa tietää, että miehellä on uusi nainen ja kotona ei saa olla hyinen tunnelma. Tuskin on ongelma, kun olette miehesi kanssa niin hyvissä väleissä, että pystytte asiasta puhumaan.

Ikävä tilanne kaikkinensa, mutta oma mielipiteeni on, että kulissiliitto olisi tuossa tapauksessa vähiten huono vaihtoehto.

Vierailija
4/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkea ajatelma. Kulissiliitto toisen sivusuhteella höystettynä käy kyllä, mutta se ei onnistu, ellei a) kumpikin ole emotionaalisesti irtaantunut ja b) pääkopat kunnossa ja vahvoina. Oikeastiko ajattelet niin, että masennus helpottaa, jos saat pitää miehen siinä ja seurata vierestä romanssia toisen naisen kanssa? Kiduttaa itseäsi päivästä toiseen. Pikemminkin näen, että yrität keksiä jonkun ratkaisun siihen, ettei mies lähtisi vaan ihme tapahtuisi pitkitystaistelulla. Se vaan tuskin tulee onnistumaan.

Tämä isku on sinulle kova ja todennnäköisesti hidastaa toipumistasi. Silti hoidat nyt ensisijaisesti itseäsi vaikka etä-äitinäkin. Älä jää kiduttamaan itseäsi siihen parisuhteeseen hyväksyen miehen sivusuhde!

Vierailija
5/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestät sen, että tiedät liiton pian päättyvän ja miehen tapailevan toista naista? Haluaisit jatkaa liittoa ja tn. rakastat miestäsi edelleen...? Tuo järjestely tulee pahentamaan vaan terveydentilaasi, koska kiusaat sillä vain itseäsi ja päälle tulee kuitenkin se lopullinen isku.

Vierailija
6/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni yhtäkkiä haluaisikin jatkaa kanssani. Ero on edessä, mutta koska kaksoset ovat alle vuoden (6,5kk) ikäiset niin tuntuisi todella pahalta olla heistä erossa.

En epäile, etteikö mies pärjäisi lasten kanssa, mutta jos noin pienet joutuvat eroon äidistään niin aiheutuuko heille siitä traumoja.

ap

Vierailija
7/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lapsiahan hän siinä ajatteli: Ettei lasten elämä vielä muuttuisi, ja ennen kaikkea, ettei hänen tarvitsisi muuttaa eroon lapsistaan. Sitten puolen vuoden päästä hän pystyisi jo itse hoitamaan lapsiaan.

Vierailija
8/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joutuvat eroon isästään. Sanoit itsekin ensimmäisessä viestissä että teillä isä on ollut pääasiallinen hoitja, joten sinä olet vasta se toissijainen vaihtoehto. Enempi niille traumoja tulisi jos joutuisivat isästään, ensisijaisesta hoitajastaan, eroon.

mieheni yhtäkkiä haluaisikin jatkaa kanssani. Ero on edessä, mutta koska kaksoset ovat alle vuoden (6,5kk) ikäiset niin tuntuisi todella pahalta olla heistä erossa. En epäile, etteikö mies pärjäisi lasten kanssa, mutta jos noin pienet joutuvat eroon äidistään niin aiheutuuko heille siitä traumoja. ap

Vierailija
9/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkittää. kerroit isän olleen lasten pääasiallinen hoitaja joten lapsilla säilyy tämä suhde. Isä kuulostaa kertomasi perusteella siltä, että kykenee hyvin tukemaan myös sinua etävanhempana ja toimimaan lasten ja sinun suhteen hyväksi.

Voimia sinulle raskaaseen tilanteeseen.

Vierailija
10/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö siis oleen yksin lasten kanssa oleen? Kumpikin vaihtoehto kuulostaa pahalta, mutta lääkityksen vuoksi lasten on varmaan parempi asua vakituiseen isän kanssa. Ehkä sinun kannattaisi alkaa miettimään kuinka usein jaksat olla yksin lasten kanssa ja sopia taapamiset sen mukaan. Jos sairauksistasi kuntoudut, voithan sitte nähdä lapsiasi useammin. En usko, että miehesi ensihuuman seuraaminen on niin mukavaa, että kannattaisi kulisseja pitää yllä.

Vierailija
11/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapset joutuvat muuttamaan tutusta kodistaan, koska minä jään tähän asumaan. Mieheni on kanssani siitä samaa mieltä, että lasten kannalta olisi parempi, että asuisivat kanssani, koska sillon saisivat jäädä kotiin ja mieheni tekee keikka/reissutyötä ja minulla on päivätyö niin lapset joutuisivat olemaan paljon enemmän hoidossa, jos olisivat isällään kun jos olisivat minulla. Tällä hetkellä mieheni ei ole töissä vaan on kotona, mutta puhun tulevaisuudesta, koska jossain vaiheessa minä ja mies palataan töihin

Mutta kuten sanoin, niin minä en lapsista kykene tällä hetkellä huolehtimaan ja lasten takia harkitsen kulissiliittoa, koska jos eroaisimme myöhemmin niin heidän ei tarvitsisi kokea niin paljon muutoksia elämässään.

ap

Vierailija
12/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan paljon erossa äidistä.

Onko sulla mahdollisuus saada mitään avustajaa?

Ja siis oikeasti, puolivuotias tarvitsee äitiä, oli kuin hyvä suhde isään tahansa. Ei senikäisille mitään vuoroviikkosysteemejä edes voi olla.

Vierailija
13/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhde ihan hirveästi parantaisivat sua...

Ja lapset huomaa kyllä, vaikka ton ikäisillä ei ole vielä sanoja tilanteelle.

Vierailija
14/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te nuoret ette sitä vaan tajua, että moni asia muuttuu, kun ollaan oltu yhdessä esim. 20-30v.

Miehesi haluaa erota nyt, koska pystyy viemään sinulta lapset.

Julma mies sulla, kun vie lapset ja jättää sairaan äidin.

Hae apua perheneuvolasta ja sano ettet halua luopua lapsistasi.

Sinä et perhettä rikkonut, yritä vedota siihen.

Voisitko pitää lapset, että vaikka äitisi asuisi sen puoli vuotta teillä tai joku muu.

Tarvitset nyt tosissaan apua ettet menetä lapsiasi.

Vierailija
15/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin puolen vuoden jälkeen luopuu enään lapsistansa ja sen jälkeen sinä et heitä saa.

Voipi olla, että miehesi uusi nainen sitoutuu lapsiisi ja siinä ei miehesi reissutyö paina mitään.

Puoli vuotta on kuitenkin hyvin lyhyt aika. Moni kitkuttelee eroakin vuosi tolkulla.

Vierailija
16/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v. Mieheni ei varsinaisesti ole lapsia viemässä, kuten jo aiemmin kirjoitin niin mies on itsekin sitä mieltä, että lasten olisi parempi minulla (kaksoset eivät ole ainoat lapsemme, mutta nuorimmat), mutta tällä hetkellä se ei ole mahdollista.

Mies olisi toisaalta suostuvainen kulissiliittoon siksi ajaksi kunnes kykenen lapsista huolehtimaan, mutta miettii (kuten minäkin), että kärsiikö lapset siinä. Toisaalta molemmat on myös sitä mieltä, että vähän yli 6kk ikäisen ei pitäisi joutua olemaan pitkiä aikoja erossa äidistään.

Aion tästä vielä keskustella ulkopuolisen kanssa ja kysyä hänen mielipidettään.

Omat vanhempani ovat sen verran iäkkäitä ja huonokuntoisia, ettei heistä ole apua lasten hoidossa.

ap

Te nuoret ette sitä vaan tajua, että moni asia muuttuu, kun ollaan oltu yhdessä esim. 20-30v.

Miehesi haluaa erota nyt, koska pystyy viemään sinulta lapset.

Julma mies sulla, kun vie lapset ja jättää sairaan äidin.

Hae apua perheneuvolasta ja sano ettet halua luopua lapsistasi.

Sinä et perhettä rikkonut, yritä vedota siihen.

Voisitko pitää lapset, että vaikka äitisi asuisi sen puoli vuotta teillä tai joku muu.

Tarvitset nyt tosissaan apua ettet menetä lapsiasi.

Vierailija
17/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla mikään ihme, että olet masentunut, kun joudut olemaan tuollaisen miehen kanssa, joka ei osaa sitoutua omaan perheeseensä. Paljon voimia sinulle. Kukaan ei ansaitse itselleen noin huonoa miestä ja toivon, että pääset miehestä mahdollisimman kivuttomasti eroon.

Vierailija
18/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voit kevyin mielin seurata miehesi heilastelua sen toisen naisen kanssa? Töistä tultuaan se lähtee paneskelemaan toista naista, viikonloput vietät pääosin lastesi kanssa kun mies on romanttisella illallisella tämän Mirkun luona..järkihän tuossa lähtee. Joku kerta olet aivan itkun partaalla ja masentunut ja kaipaisit lohdutusta, mutta mies ei viitsi halata, kun kokisi pettävänsä sitä toista naista. Hullua.

Vierailija
19/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ero edessä....masennus voi kestää vuosia ja vuosia...ero vielä koukuttaa sitä lisää.Puhun ihan kokemuksesta mulla vuosia kestänyt masennus ja ero takana.... =/ mutta tsemppiä

Vierailija
20/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettei se varmasti tule helppoa olemaan tekee niin tai näin. Mutta kuten sanoin, aion kysyä vielä ulkopuolisen mielipidettä tähän ennen kun teen päätöstä suuntaan tai toiseen.

ap

että voit kevyin mielin seurata miehesi heilastelua sen toisen naisen kanssa? Töistä tultuaan se lähtee paneskelemaan toista naista, viikonloput vietät pääosin lastesi kanssa kun mies on romanttisella illallisella tämän Mirkun luona..järkihän tuossa lähtee. Joku kerta olet aivan itkun partaalla ja masentunut ja kaipaisit lohdutusta, mutta mies ei viitsi halata, kun kokisi pettävänsä sitä toista naista. Hullua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme