Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo haluaa viedä 2 -vuotiaan 2 viikoksi Espanjaan

Vierailija
10.06.2010 |

Itse olen töissä enkä pääse mukaan. Heillä on kesäasunto siellä. En raaskisi päästää lastani, vaikka äitini sitä toivoisikin. Sanoo, että olen liian kiintynyt lapseen, jos en voi sitä hänen hyvään hoitoonsa antaa.

Mielipiteitä ?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua olla erossa vanhemmista noin kaukana. Ja vanhuksiin ei voi luottaa, että ne jaksais vahtia yhtä hyvin kuin sä ite.

Vierailija
2/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotiasta, mutta meidän 6 vuotiaan jo päästäisin. Meillä appiukolla asunto Espanjassa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ihan oikeassa ja pidä puolesi.

2-vuotias voi mun mielestäni olla viikonlopun mummolassa, mutta ei pidempään jos ei ole pakko.

Vierailija
4/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele nyt sitä lastasikin. nauttisi varmaan olostaan ja kuka muu lasta rakastaa vanhempien lisäksi yhtä paljon kuin mummo?

Vierailija
5/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä perheessä.. liian pieni lapsi. Jomman kumman vanhemmista pitäisi olla mukana. Juurikin tuo vanhempien ihmisten jaksaminen on heikompaa.. varmasti väsyvät tuossa ajassa hoitamiseen ja toisaalta omasta äidistäni tiedän, että ei aina jaksa keskittyä taaperon vahtimiseen vaan koko ajan keksii jotain mitä vielä piti tehdä... esim. kastella kukkia, järjestellä tai siivota tms. Ja äitini siis 50+

Vierailija
6/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani oli juuri vajaa 3v, kun oli 5 päivää hoidossa. Senkin tosin kotimaassa osittain kotonamme ja osittain mummolassa eli tutummat paikat kuin sinun lapsellasi olisi siellä Espanjassa.

Vierailija
7/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku suosituskin ole ikävuosi/vuorokausi? Eli 2 vuotiaalle 2 vuorokautta? Itse en todella antaisi kaksivuotiasta kahdeksi viikoksi!

Vierailija
8/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erossa vanhemmista ja vielä noin pitkän ajan. En antaisi omaa 2-vuotiastani kuin viikonlopuksi

Vierailija
9/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias ei vielä osaa asiaa itse kommentoida kun ei voi vielä oikeasti ymmärtää mita tarkoittaa 2 viikkoa Espanjassa. Esim. se ettei vanhempia todellakaan ole ollenkaan tavattavissa tänä aikana, on kaksivuotiaalle mahdoton kuvitella. Tai miten kaukana on Espanja ja miten erilaista kuin kotona, on noin pitkä aika isovanhempien hoivissa ja vielä niin paljon tutusta ympäristöstä poikkeavassa ympäristössä.

2-vuotiaalla ei ole vielä tarpeeksi jäsentynyt kokemus siitäkään kuinka isovanhempien kanssa "synkkaa", kuinka huomioivat lapsen tarpeet. Kouluikäisellä tämä on jo jäsentynyt sen verran että osaa ilmaista että haluaako vaiko eikö moista reissua.

Isovahemmille on turha näin asiaa perustella, riittää kun sanoo vaan että veeti on vielä niin kovin pieni ettei raaskita antaa. Katsotaan sitten kun on edes koulussa.

Vierailija
10/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsella oikeesti parempi olla hoidossa täällä vieraalla vaiko mummolla kaksi viikkoa? Ihan perinteisestikin lapsia on lähetetty mummolaan kesäisin.

Vierailija
11/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeintä tässä on se, että jos sinusta ap tuntuu pahalta päästää lasta äitisi mukana 2 viikoksi, niin sitten sinun ei pidä siihen suostua. Luota äidinvaistoosi.

Meillä 2v ja 6v. menevät yhdessä viikoksi mummulaan (Suomessa, mutta 300km päässä kotoa), mutta luulen, että ilman siskoa tuo viikko olisi liian pitkä aika meidän 2v:lle. Meidän tapauksessa mummi voi tuoda lapset aikaisemmin kotiin, jos tulee niin kova ikävä (tuskin kuitenkaan tulee, mummi on niin läheinen ja rakas lapsille:)

Vierailija
12/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en en en päästäisi! Lapsi on reipas ja yökyläillyt yhden yön kerrallaan enkä ole mitenkään liiallisesti lapseeni takertunut tai hän minuun mutta kyllähän tuo nyt on ihan selvää ettei missään nimessä kahdeksi viikoksi ja vielä ulkomaille (en kyllä hyväksyisi kotimaassakaan). Ja meillä myös isompi lapsi enkä kyllä päästäisi yhdessäkään. Sitäpaitsi isompi 5v osaa jo itse ilmaista halunsa eikä kyllä edes haluaisi lähteä niin pitkäksi aikaa. Ulkomailla vielä paljon helpommin iskee jokin vatsatautikin tms ikävää ja silloin viimeistään on aika kurjaa olla ilman vanhempia....

Hommaa vaikka äidillesi jostain luettavaksi se tutkimus jossa juuri tuo jonkun mainitsema "niin monta vuorokautta kun ikää vuosissa" -ohje on. Tosin itse en kyllä edes vaivautuisi perustelemaan, ehkä tyrmistyneenä kysyisin että oisitko itse sitten ihan huoletta minut lykännyt kaksi vuotiaana kahdeksi viikoksi ulkomaille...

Vierailija
13/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi voi mennä sitten kun isompi, jolloin oikeasti nauttii siitä. ei 2v vielä nauti että äidistä 2 vkoa erossa!!!

Vierailija
14/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä on yksi ja lysti, missä on.

Tämän faktan olen oppinut palstalta. Ei lapset tarvitse ulkomaanmatkoja.

Vierailija
15/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisin vaan lapsikaappajia mitä sielläpäin on. en todellakaan päästäisi.

Vierailija
16/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hoitajaksi.

Vierailija
17/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni vielä

Vierailija
18/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka uskoi että on sama kuka lasta hoitaa kunhan on turvallinen.

Minun ajausmaailmassani tuo olisi aivan murskaava kokemus lapselle. En toki väitä että olisin oikeassa, mutta oma tunne ja tutkimustieto sotii vahvasti mokomaa vastaan.

Minulle on ihan sama mitä äitini tai anoppini ajattelee, olen aina tehnyt itse päätökset lapsen hoitoajoista. He voivat lapseen muodostaa suhteen ilman pitkiä kahdenkeskisiä aikojakin.

Vierailija
19/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin olen kiitollinen heidän tarjoamastaan hoitoavusta! 2-vuotiaalle on kuitenkin aivan liian pitkä aika tuo 2viikkoa olla erossa vanhemmistaan, hän kokee sen jo hylkäämisenä, vaikka kuinka siellä olisi mummu paikalla!

Vierailija
20/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tosiaan tarkoittaa sitä että jos mummu ei ei saa viedä 2v lapsenlastaan kahdeksi viikoksi espanjaan niin ei kelpaa hoitajaksi yhdeksikään yöksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan