Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies suostumaan kulissiliittoon...?

Vierailija
11.04.2010 |

Meillä on ero edessä luultavasti jossain vaiheessa, mies haluaisi erota heti (hänellä toinen nainen), mutta oman terveydentilani sekä lasten takia olisin valmis jatkamaan kulissiliitossa sinne saakka kunnes minä olisin terve, niin henkisesti kun fyysisesti.

Nuorimmat (kaksoset siis) lapsemme ovat vielä alle vuoden ikäisiä ja jos nyt eroaisimme niin minusta tulisi etä-äiti, koska en pysty lapsistamme huolehtimaan terveydentilani takia ja isä on lapsia hoitanut pääsääntöisesti, koska minulta se on vielä kielletty, siis liikkuminen, nostelu ym.

Voisin kyllä jäädä etä-äidiksi, en epäile, etteikö mieheni pystyisi lapsistamme huolehtimaan, mutta vois tehdä aika paljon hallaa, jos pitäisi kaiken muun lisäksi vielä yrittää toipua erosta. Tuskin kulissiliittokaan helppoa olisi, mutta lasten elämä ei ainakaan vielä muuttuisi.

Minä olen aina ollut kulissiliittoja vastaan enkä edes kuvitellut, että sitä itse joskus harkitsisin, mutta tässä tilanteessa on tullut mietittyä sitäkin vaihtoehtoa.

Pystymme mieheni kanssa siis käyttäytymään melko normaalisti lasten nähden niin en usko, että heihin jäisi traumoja tästä kulissiliitosta tai en tiedä.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö ne sinulle vai isälleen, jos ne päääsääntöiseti on sinulla, kyllähän ne on jo avuksi.Meillä auttoivat tosi paljon, olivat jo isoja.

Vierailija
22/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sairautesi" varjolla niin pitkään kuin mahdollista,ja toivot miehen kuitenkin valitsevan sinut,eikä sitä toista naista.... aika säälittävää.

anna miehen mennä rakkauden perässä,kyllä ne lastenasiat hoituu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää vaa keskustella asiasta...

meillä on sanomattakin tollanen liitto:)

ja olen onnellinen.ite en haluu enää seksiä nii annan toisel luvan käyä muual

Vierailija
24/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat 2v 10kk, 6,5v ja 9v. Jos eroamme heti, kaikki lapset muuttavat isänsä mukana, jos eroamme vasta jonkin ajan päästä, kaikki lapset jäänevät minulle.

ap

Jääkö ne sinulle vai isälleen, jos ne päääsääntöiseti on sinulla, kyllähän ne on jo avuksi.Meillä auttoivat tosi paljon, olivat jo isoja.

Vierailija
25/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä ne siitä ainakaan vähene (lasten kannalta). Kulissiliitto on aina huono idea. Miten muka pystyisi noin kauan välttämään ristiriitoja ja "hyistä tunnelmaa"? Pelkkää kiusaamista kaikille osapuolille.

Vierailija
26/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän pitää koko ajan olla nostelemassa lapsia ja muuta, niin missä välissä se heilastelee uuden naisensa kanssa? Se taitaa olla hälle tällä hetkellä kuitenkin aika tärkeää, joten ei varmaan pidä kulissiliittoajatuksesta.

Vierailija
27/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meistä sisaruksista vanhin ja olin 11v kun erosivat. Nuorin sisareni oli vanhempieni erotessa reilu 1,5v. Minä tai nuoremmat sisareni emme huomanneet mitään, että vanhempamme olisivat eläneet kulissiliitossa sen viimeisen vuoden. Kaikki oli kuten ennenkin. Äidilläni oli tuolloin syvä masennus, jonka takia vanhempani siirsivät eroa vuodella, jotta äitini oli kunnossa.

Ei meille tuolloin kerrottu mitään kulissiliitosta, sitä vähän ihmeteltiin, että kun vanhempamme erosivat niin isällä oli heti ekasta viikonlopusta, jonka hänen luonaan vietimme alkaen uusi nainen kuvioissa.

Myöhemmin vanhempani ovat kertoneet mm. kulissiliitosta, mutta ainoa mikä ei minusta ollut kivaa oli se, että isä esitteli meille heti uuden naisensa eikä antanut meidän sopeutua ensin heidän eroonsa.

Myöskään mitään traumoja ei tuo kulissiliitto ole minuun tai sisaruksiini jättänyt. Nyt olemme kaikki aikuisia ja jokaisella on oma perhe.

Vierailija
28/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatisin miestä maksamaan lasten/kodinhoitajan minulle avuksi, koska hän ajattelee tällä hetkellä vain munallaan eikä ole valmis sitoutumaan perheeseensä kun on pakko päästä heti uuden naisen luo.

Isä saisi tietysti tavata lapsiaan, mutta koska nuorimmat on vielä tosi pieniä niin he todellakin tarvitsevat äitiä. Enkä väheksy isää vanhempana, ei tarvitse tästä tulla haukkumaan, mutta aviomiehenä ap:n mies on kyllä todella idiootti!

Vierailija
29/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaisitte heti, lapset muuttaisivat isän mukana - ja se uusi naistystävä? Varmaankin hänkin muuttaisi sinne varsin pian ja se ei olisi lasten edun mukaista!

Vierailija
30/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitossa luulet pärjääväsi viiden lapsen (kolmen alle kouluikäisen) kanssa puolen vuoden päästä, jos tällä hetkellä olet toimintakyvytön ja vielä masentunut?? Tuskin tuo miehen häipyminen uuden naisen matkaan auttaa kauheasti masennuksesssa toipumisessa, saati viiden lapsen hoitaminen..

Vierailija
31/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan ala hoitaa tollasta kasaa toisen lapsia, millä ajalla se mies oikeen tapailee tätä naista???

Vierailija
32/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerran päätetty joka tapauksessa erota niin tuollainen vaikuttaa piinalliselta vitkuttamiselta. Mitä nopeammin pääsee eroprosessissa toipumisen alkuun sitä parempi. Ymmärrän sen, jos vielä harkitaan että erotaanko, mutta tässä tapauksessa ainakin mies näkyy tehneen päätöksensä. Epäilen, että tässä on ap:lla takana se että hän elättelee toiveita, että mies jäisikin hänen luokseen.

Senpä takia kulissiliitossa eläminen ei takuulla ainakaan masennuksesi paranemisessa auta. Ei se, että olet saanut sopivaa lääkettä ole mikään taikatemppu. Masennuksen hoidossa ovat oleellisia myös muut asiat, lääke on vain yksi osa hoitoa. Entä jos sairautesi uusiutuvat myöhemmin? Muuttaako miehesi sitten silloin aina asumaan kulissiliittoon kanssasi, että saat lapset hoidettua?

Vierailija
33/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUULTAVASTI jossain vaiheessa"? Jos miehellä on jo toinen nainen ja hän haluaa erota sinusta, niin ei siinä mitään luultavaa enää ole. Oletko ihan varma, että ajattelet vain lapsiasi, etkä kuitenkin toivo, että mies jäisikin kanssasi?

Vierailija
34/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut miehelle kerran anteeksi pettämisen, tämä tapahtui oltuamme yhdessä 6v. Tuon jälkeen kävimme mm. parisuhdeterapiassa ja aikaa se vei, mutta olimme jälleen onnellisia. Miehelle tein kuitenkin jo tuolloin selväksi, että jos pettää toisen kerran niin se on meidän liittomme loppu.

Kulissiliittoa olen harkinnut vain ja ainoastaan lasten takia. Mies muuttaa heti uuden naisensa luo eikä ole lapsille hyväksi, että joutuvat heti tutustumaan tähän uuteen naiseen.

Yksi vaihtoehto tietysti olisi tuo jonkun ehdotus, että palkkais lastenhoitajan joka olisi apunani. Näin lapset saisivat asua omassa kodissaan eikä heidän arkensa muuttuisi niin älyttömästi. Isäänsä varmasti kyllä kaipaisivat.

Tuo miehen uusi suhde on kestänyt jo todella pitkään, minä sain tietää siitä vasta hiljattain. Lähemmäs kaks vuotta mieheni on elänyt kaksoiselämää.

ap

Vierailija
35/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti kuitenkin erittäin hyvä, rakastava ja osallistuva isä. Eipäs nyt sotketa näitä kahta asiaa keskenään.

Ei sillä isällä ole mitään velvollisuutta maksaa ap:lle kodinhoitajia yms apulaisia. Miksi olisi? Isä pystyisi itse hoitamaan lapset, ilman palkattua apua.

Mä en ole ammattilainen... mutta jotenkin... ehkä ap:n toipumista voisi edesauttaa se, että tuolle avioliitolle pannaan piste. Jotenkin... jos se vaikka selkiyttäisi tilannetta. Jatkaminen kulissiliitossa tuossa tilanteessa, ainainen epävarmuus siitä, koska se mies lähtee... Edistääkö tuollainen tilanne kenenkään toipumista mistään? Noh, tämä vain mun mielipiteeni, tunnustan, etten tiedä masennuksesta mitään.

Minusta se, että ap aikoo puhua tilanteestaan ammattilaisen kanssa, kuulostaa todella hyvältä. Asiansa osaava ja puolueeton ihminen varmasti osaa auttaa vaikeassa tilanteessa.

Voimia ap:lle.

Vierailija
36/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain tukeakin niin se ei älyttömiä maksa. Voit myös kysyä neuvolasta mitä apua ois tarjolla jos jäät vauvojen kanssa yksin ja itse et saa tehdä kauheasti mitään.

Minusta lasten isän kanssa muuttaminen olisi muuten ok, mutta jos hän tosiaan muuttaa heti yhteen naisensa kanssa niin ei sillon hälle lapsia. Ja jos lapset jäisivät sinulle niin he saisivat jäädä tuttuun kotiin ja kaiken kaikkiaan heidän elämänsä mullistuisi ehkä vähemmän.

Kulissiliittoa en missään nimessä kannata, vaikka ymmärrän miksi sitä olet harkinnut.

Selvitä tuo hoitaja-asia, että miten paljon se maksaisi.

Vierailija
37/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei masentunut saa hoitaa lapsiaan tai nostella?

Vierailija
38/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun äijä voisi nyt sen aikaa kulkea muna housuissa että saisitte tilanteenne sellaiseksi että pystyisitte molemmat huolehtimaan lapsistanne tasapuolisesti. on aika mautonta yrittää viedä lapset äidiltään. yleensä äiti vielä imettää jne. nyt äijä ei ymmärrä että on pienet vauvat. kunika joku voi tehdä tuollaista perheelleen.vielä toinen ämmä jo kuvioissa. onko sun ukkos joku nymfo? ja onko sillä ollu uus jo kauankin? miten ihmeessä oot tollasen paskahousun löytänyt ja vielä lapsia tehnyt. vaikka lapsista huolehtiikin niin ei mun mielestä silti mikään hyvä isä ole. ei hyvä isä vie noin pieniä lapsia äidiltää. vieläpä masennuksesta kärsivältä.

Vierailija
39/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut miehelle kerran anteeksi pettämisen, tämä tapahtui oltuamme yhdessä 6v. Tuon jälkeen kävimme mm. parisuhdeterapiassa ja aikaa se vei, mutta olimme jälleen onnellisia. Miehelle tein kuitenkin jo tuolloin selväksi, että jos pettää toisen kerran niin se on meidän liittomme loppu. Kulissiliittoa olen harkinnut vain ja ainoastaan lasten takia. Mies muuttaa heti uuden naisensa luo eikä ole lapsille hyväksi, että joutuvat heti tutustumaan tähän uuteen naiseen. Yksi vaihtoehto tietysti olisi tuo jonkun ehdotus, että palkkais lastenhoitajan joka olisi apunani. Näin lapset saisivat asua omassa kodissaan eikä heidän arkensa muuttuisi niin älyttömästi. Isäänsä varmasti kyllä kaipaisivat. Tuo miehen uusi suhde on kestänyt jo todella pitkään, minä sain tietää siitä vasta hiljattain. Lähemmäs kaks vuotta mieheni on elänyt kaksoiselämää. ap

Vierailija
40/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuten olla, että fyysisetkin oireesi ovat psykosomaattisia ja peräisin siitä, miten miehesi on kohdellut sinua. Ihan totta.

Jos miehelläsi on ollut useamman vuoden toinen nainen ja silti on jatkanut suhdettaan sinuun täysillä - ei kai teillä muuten olisi noin pieniä vauvojakaan kotona! - niin minusta tilanne vain on sinulle melko kestämätön.

Oletko aivan varma siitä, ettet olisi mitä paras äiti. jos vain olisit saanut olla! Nyt olet kuin nurkkaan ajettu ja sinusta on imetty voimat niin pois, ettei fysiikkakaan enää kestä.

Minä en suosittele kulissiavioliittoa, sillä näyttää siltä, että kuntosi vain heikentyisi entisestään.

Minä komppaan edellä olevan ehdotusta, että miehesi muuttaa pois ja sinä saisit (miehesi) maksamaa kotiapua, jolla selviätte lapset ja sinä arjesta. Voin melkein sinua tuntematta vakuuttaa, että niin henkinen kuin fyysinen vointisikin lähtee paranemaan siitä hetkestä kun miehesi on poissa arjestanne.

Älä luovu lapsistasi, jos mitenkään on mahdollisuus saada hoitoapua - mies lähteköön naisensa luo.

Syy, että miehesi ei ole suostuvainen kulissiavioliittoon, voi toki olla, että hän "ihan oikeasti" miettii, mitä "traumoja" siitä jää lapsille, mutta pikemminkin luulen, että hänen naissuhteensa panee kapuloita rattaisiin: nainen haluaa miehesi kokonaan.

Saakoon. Sinä hoidat nyt itseäsi ja lapsiasi ja kun saat rauhan arkeesi, lähdet kukoistamaan ihan uudella tavalla ja tulet varmaan löytämään elämääsi ihan uudella tasolla iloa ja tyydytystä. Ja jonakin päivänä miehen, joka on sen verran kypsä ja sinut itsensä kanssa, ettei hänellä ole tarvetta elää kahta rinnakkaista elämää.

Lämpimin ajatuksin kanssasi. Huonosta, alistavasta suhteesta (melkein)ehjäksi kasvanut.

Olen antanut miehelle kerran anteeksi pettämisen, tämä tapahtui oltuamme yhdessä 6v. Tuon jälkeen kävimme mm. parisuhdeterapiassa ja aikaa se vei, mutta olimme jälleen onnellisia. Miehelle tein kuitenkin jo tuolloin selväksi, että jos pettää toisen kerran niin se on meidän liittomme loppu. Kulissiliittoa olen harkinnut vain ja ainoastaan lasten takia. Mies muuttaa heti uuden naisensa luo eikä ole lapsille hyväksi, että joutuvat heti tutustumaan tähän uuteen naiseen. Yksi vaihtoehto tietysti olisi tuo jonkun ehdotus, että palkkais lastenhoitajan joka olisi apunani. Näin lapset saisivat asua omassa kodissaan eikä heidän arkensa muuttuisi niin älyttömästi. Isäänsä varmasti kyllä kaipaisivat. Tuo miehen uusi suhde on kestänyt jo todella pitkään, minä sain tietää siitä vasta hiljattain. Lähemmäs kaks vuotta mieheni on elänyt kaksoiselämää. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi