Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies suostumaan kulissiliittoon...?

Vierailija
11.04.2010 |

Meillä on ero edessä luultavasti jossain vaiheessa, mies haluaisi erota heti (hänellä toinen nainen), mutta oman terveydentilani sekä lasten takia olisin valmis jatkamaan kulissiliitossa sinne saakka kunnes minä olisin terve, niin henkisesti kun fyysisesti.

Nuorimmat (kaksoset siis) lapsemme ovat vielä alle vuoden ikäisiä ja jos nyt eroaisimme niin minusta tulisi etä-äiti, koska en pysty lapsistamme huolehtimaan terveydentilani takia ja isä on lapsia hoitanut pääsääntöisesti, koska minulta se on vielä kielletty, siis liikkuminen, nostelu ym.

Voisin kyllä jäädä etä-äidiksi, en epäile, etteikö mieheni pystyisi lapsistamme huolehtimaan, mutta vois tehdä aika paljon hallaa, jos pitäisi kaiken muun lisäksi vielä yrittää toipua erosta. Tuskin kulissiliittokaan helppoa olisi, mutta lasten elämä ei ainakaan vielä muuttuisi.

Minä olen aina ollut kulissiliittoja vastaan enkä edes kuvitellut, että sitä itse joskus harkitsisin, mutta tässä tilanteessa on tullut mietittyä sitäkin vaihtoehtoa.

Pystymme mieheni kanssa siis käyttäytymään melko normaalisti lasten nähden niin en usko, että heihin jäisi traumoja tästä kulissiliitosta tai en tiedä.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaturmaan, josta fyysinen toipuminen vie aikaa.

ap

Miksei masentunut saa hoitaa lapsiaan tai nostella?

Vierailija
42/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viettänyt elämää toisen naisen kanssa... ja sinä roikut sellaisessa muka lasten takia? eikö sinulla ole todella yhtään itsetuntoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä välillä epäillyt toista naista miehen käytöksen takia, mutta mies on kirkkain silmin kieltänyt, ettei ole ketään toista.

Ja todellakin tämän paljastuminen on laittanut miettimään, että olenko tuntenut tätä miestä ollenkaan. Tästä ei ole montaakaan kuukautta kun mies vannoi minulle ikuista rakkauttaan ja ettei tiedä mitä tekisi, jos minut menettäisi.

ap

ja viettänyt elämää toisen naisen kanssa... ja sinä roikut sellaisessa muka lasten takia? eikö sinulla ole todella yhtään itsetuntoa?

Vierailija
44/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti, että on saanut vähän aikaa sitten tietää, että miehellään ollut pitkään jo suhde toiseen naiseen.

Mistäs sitä tietää, jos vaikka ap:n miehellä on kiire muuttaa siks, että tämä uus nainen on jo raskaana...

Ystäväni joutui kokemaan aika lailla saman ja myöhemmin selvisi, että mies halusi muuttaa äkkiä, koska uusi nainen oli raskaana.

2vuotta miehesi on ollut rakastunut toiseen naiseen ja viettänyt elämää toisen naisen kanssa... ja sinä roikut sellaisessa muka lasten takia? eikö sinulla ole todella yhtään itsetuntoa?

Vierailija
45/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisusta vaikka oma makuuhuone

Vierailija
46/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omaa munaansa suoraan sanoen. Hänhän tekee täyttä tuhoa pienille lapsille viemällä heidät äidiltään ja vielä jollekin vieraalle ämmälle, jota tuskin ap:n pikkuiset kaksoset ja kolme muuta lasta kiinnostavat pätkääkään. Eikä ne pienet pysty edes kertomaan miltä heistä tuntuu.

Kulissiavioliitto ja mies maksakoon sulle kunnon terapiat että saat iotsesi kuntoon tuosta, hänhän on kuitenkin sikailullaan vaikuttanut siihen että mieli on maassa.

Voimia ap!

Vierailija
47/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mies voisi nyt hetken ajatella jotakin muutakin itseään ja omaa munaansa suoraan sanoen. Hänhän tekee täyttä tuhoa pienille lapsille viemällä heidät äidiltään ja vielä jollekin vieraalle ämmälle, jota tuskin ap:n pikkuiset kaksoset ja kolme muuta lasta kiinnostavat pätkääkään. Eikä ne pienet pysty edes kertomaan miltä heistä tuntuu.

Kulissiavioliitto ja mies maksakoon sulle kunnon terapiat että saat iotsesi kuntoon tuosta, hänhän on kuitenkin sikailullaan vaikuttanut siihen että mieli on maassa.

Voimia ap!

Vierailija
48/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläs on hetken päästä taas uus naikkonen ja tuo tämän hetkinen uus on historiaa ja siinä kärsii vain ja ainoastaan lapset. Palkkaa (minä vaatisin miestä maksamaan) itsellesi avuksi hoitaja ja pidä lapset itselläsi. Voivat kyllä tavata isäänsä, mutta ÄLÄ anna lähivanhemmuutta isälle!

Vierailija
49/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle voimia kestää tilanne ja tervehtyä. Jos itse kestät, ajattelisin että kulissiliitto voisi olla lapsille paras, olisi suuri muutos ensin tavallaan menettää äiti ja tilalle tulisi toinen nainen. Noin pienet lapset kiintyvät niihin ihmisiin joita päivittäin tapaavat. Tilanteessa voisi olla vaara että pienemmät rupeaisivat pitämään uutta naista äitinään. Olisiko mahdollista keskustella asiasta esim.perheneuvolassa jonkun ulkopuolisen kanssa?

Ja ohi alkuperäisen aiheen, käsitinkö oikein että nuorimmat saivat alkunsa kun miehellä oli jo suhde tähän naiseen? Karsea mies sulla joka tapauksessa.

Vierailija
50/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset teininä saavat tuon kuvion selville, niin tod näk inhoavat isäänsä aika lailla. Ei tollasta miestä kannata edes surra.

Vierailija
51/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat varmasti apua kotiisi, jotta pystyt elämään arkea lastesi kanssa, joko kunnalta kotipalvelu/lastensuojelun kautta perhetyöntekijä tmv. niitä saa todella paljon heppoisemminkin perustein (kuin sinun tilanne) ja maksukin riippuu omista tuloista, siis jos ei ole varaa, niin sossu kustantaa. Väännä nyt ne miehen munat solmuun ja leuka pystyssä etenpäin, ansaitset varmasti parempaa!

Vierailija
52/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toipuisitko kuitenkaan jos pitäisitte kulissia yllä ja mies ravaisi toisen naisen luona jatkuvasti? Eikö tuollainenkin söisi ihmistä sisältäpäin melko paljon?

Itse en pystyisi moiseen. TOki tilanteesi on vaikea ja lasten ja itsesi takia toivon, että löydätte miehen kanssa sellaisen ratkaisun, että sinä voit toipua parhaiten. Sen verran luuulisi miehesi olevan sinulle velkaa kaiken pettämisen jälkeen, että auttaa sinua topimaan, ihan jo lastensakin tähden.

Vierailija
53/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten eli kaksoset ovat saaneet alkunsa tuon jälkeen. En voi edes sanoin kuvailla millasta vihaa ym. tunnen miestäni kohtaan tämän salasuhteen takia. Lasten takia kyllä ainakin tähän asti pystynyt tunteeni piilottamaan ja on melko normaalisti käyttäydytty lasten nähden.

Tuota lastenhoitajaa avukseni olen nyt pohtinut, että ehkä se olisi sitä kulissiavioliittoa parempi. Lapset saisivat jäädä kotiin ja tietysti tapaisivat myös isäänsä. Ensi viikolla tapaan ulkopuolisen, jolta vielä kysyn hänen mielipidettään ennen kun teen päätöstä.

Periaatteessa minulla olisi kait itsellänikin varaa maksaa se lastenhoitaja, mutta aion kyllä miehelleni sanoa, että voisi osallistua lastenhoitajan kuluihin.

ap

Toivon sinulle voimia kestää tilanne ja tervehtyä. Jos itse kestät, ajattelisin että kulissiliitto voisi olla lapsille paras, olisi suuri muutos ensin tavallaan menettää äiti ja tilalle tulisi toinen nainen. Noin pienet lapset kiintyvät niihin ihmisiin joita päivittäin tapaavat. Tilanteessa voisi olla vaara että pienemmät rupeaisivat pitämään uutta naista äitinään. Olisiko mahdollista keskustella asiasta esim.perheneuvolassa jonkun ulkopuolisen kanssa?

Ja ohi alkuperäisen aiheen, käsitinkö oikein että nuorimmat saivat alkunsa kun miehellä oli jo suhde tähän naiseen? Karsea mies sulla joka tapauksessa.

Vierailija
54/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekisin saman uudelleen. Meillä tosin toinen nainen katosi paljastumiseen. Lapsi silloin 1,5 vuotias ja ehdottomasti parempi, että isä oli samaa perhettä vielä sen jälkeen. Kulissia oli siis avioliitto, ei perhe-elämä. Ja ehkä itsellenikin oli hyvä, että mies oli pitämässä huolta arjesta, kun itse romahdin. Jos lapsi olisi viety, en olisi selvinnyt. (Tai olisin tietenkin, jälkikäteen ajateltuna.) Minulla henkiseen toipumiseen meni puolisen vuotta, sen jälkeen kulissin jatkoon oli muut syyt.

Vierailija
55/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi paljon parempi, että palkkaisit lastenhoitajan tai kysyisit voisitko saada sen ilmaiseksi, koska et pysty lapsistasi huolehtimaan itse. Isästä ei tässä tapauksessa missään nimessä lähivanhempaa, koska hän saattaa taas hetken päästä vaihtaa muijaa ja tämä ei kyllä ole mitenkään hyvä lasten kannalta!

Vierailija
56/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna miehen mennä rakkauden perässä,kyllä ne lastenasiat hoituu.

Kyllä ne aikuisten asiat hoituu

Vierailija
57/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä välillä epäillyt toista naista miehen käytöksen takia, mutta mies on kirkkain silmin kieltänyt, ettei ole ketään toista.

Ja todellakin tämän paljastuminen on laittanut miettimään, että olenko tuntenut tätä miestä ollenkaan. Tästä ei ole montaakaan kuukautta kun mies vannoi minulle ikuista rakkauttaan ja ettei tiedä mitä tekisi, jos minut menettäisi.

ap

Miten lapset yhtäkkiä kärsisivät jos elmä jatkuisi samanlaisena vielä puoli vuotta?

Sanoit että miehesi on kirkkain silmin vannonut rakkautta sinuun kun on ollut jo pitkään toinen suhde. Samalla tavalla huijaa nyt sinua ja valehtelee oman etunsa mukaan. Jos annat lapset nyt isälleen, et saa heitä enää takaisin, lapset vain kärsisivät turhasta ees taas heittelystä.

Sanoit miehen muuttavan uuden naisen luo? MITEN voisi olla lapsille hyväksi että kodin kulissit yhtäkkiä sortuvat, vanhemmat eroavat JA heidät viedään välittömästi asumaan keskelle isän uutta suhdetta?!? Sekö sitten ei olisi traumatisoivaa.

Miehen perustelu kulissiavioliiton (siis jos kyse vain puolesta vuodesta) huonoudsta lapsille perustuu puhtaasti siihen että haluaa äkkiä uuden naisensa luo ja lasten etu on selitettävä sen mukaiseksi jottei hän vain saisi moitteita niskaansa.

Sanoo että lasten olisi parempi luonasi, muttei suostu jatkamaan yhdessäasumista tai jättämään lapsia täysin sinulle? Taas puhuu ja toimii ristiin.

Ap, miehesi on itsekäs ihminen joka haluaa lapsensa ja uuden naisensa, muista (myöskään lapsista) välittämättä. Hänhän menee koko ajan oman etunsa mukaan. Kohta vielä keksii että muutti lasten kanssa pois luotasi koska lasten oli huono olla sairaan äidin luona ja sinä kaipasit lepoaikaa. Sattui niinkin hyvin että sai vielä lapsille samoin tein uuden äidin. Miehesi tekee kuten viimeisen kaksi vuotta, toimii oman etunsa mukaisesti ja valehdellen, tahtoen kuitenkin näyttää täydelliseltä mieheltä. Täydellinen mieshän ei vain lähde ja jätä sairasta vaimoa yksin lasten kanssa joten julkikuvan pitämiseksi hän pyrkii viemään lapset mukanaan.

Olen todella pahoillani puolestasi. Tiedän että on todelle vaikeaa, mutta yritä ottaa tämä niin että selvisipä miehen todellinen puoli ennenkuin tuhlasit häneen koko elämääsi.

Kummasti minunkin masennukseni alkoi helpottamaan kun tajusin erinäisiä asioita miehestäni ja etten ollutkaan kuvitellut kaikkia hulluuksia vaan että perheemme todella oli hyvin sairas.

Vierailija
58/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi yhtäkkiä ei voisikaan odottaa puolta vuotta?

(että saisit itsesi edes fyysisesti kuntoon ja henkisestikin sentään sopeutumisaikaa)

Ei tuossa miehen logiikassa ole huomoitu kuin hän itse ja uusi naisensa, ei todellakaan ole lasten parhaan mukaista että yhtäkkiä vanhemmat eroavat ja lapset viedään äidin luota suoraan keskelle miehen uutta suhdetta.

Vierailija
59/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde on kestänyt kaksi vuotta, ap tiennyt siitä kuukauden. Nyt kyse onkin siitä, että ap haluaisi 6kk aikaa parantua ja saada masis kondikseen ennen kuin on "valmis kestämään eron". Miten ihmeessä tämä 6kk voisi parantaa hänet, jos joutuu elämään hajoavassa avioliitossa, katsoen miehen pettämistä? Pikemminkin kunto on entistä huonompi puolen vuoden päästä.

Vierailija
60/120 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde on kestänyt kaksi vuotta, ap tiennyt siitä kuukauden. Nyt kyse onkin siitä, että ap haluaisi 6kk aikaa parantua ja saada masis kondikseen ennen kuin on "valmis kestämään eron". Miten ihmeessä tämä 6kk voisi parantaa hänet, jos joutuu elämään hajoavassa avioliitossa, katsoen miehen pettämistä? Pikemminkin kunto on entistä huonompi puolen vuoden päästä.

Tarkoitin, MIES on elänyt jo kaksi vuotta kulissia. Nyt HÄN tahtoo pois perustellen että puolen vuoden kulissi olisi lapsille paha...

Ei mene minun ymmärrykseeni muutoin kuin että mies haluaa itse pois ja keksi lasten edusta hyvän tekosyyn. Kaataen taas paskan ap:n niskoille.

Ap ei ole elänyt kulississa mutta ilmeisesti haluaisi sitä jottei joutuisi eroon lapsista ja saisi toipua rauhassa (fyysisestä ongelmasta toipumista kulissiliitto tuskin estäisi). Pelkästä masennuksesta toipumista molemmat vaihtoehdot hidastavat, mutta jos saisi itsensä edes fyysisesti kuntoon... Luulen meinaan että mies on vain paskamaisesti päättänyt iskeä heikolla hetkellä...

60

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän