Vaimo muistuttaa valasta
Vaimo on syönyt itsensä järkyttäväksi valaaksi. Maha roikkuu sairaalloisesti.
Millä ihmeellä hänet saisi järkiinsä ?
Hylje-aikaa on kestänyt yli kymmenen vuotta.
Kommentit (91)
ja itseäkään ei niin huvita liikunta ja rehujen syöminen?
Mutta auta armias kun kehut häntä ja haluat häntä makuukammarissa, niin johan alkaa mamma haluta olla timmimmässä kunnossa.
(nimimerkki "kokemusta on")
kammottavia. Tällä tarkoitan normaalipituisia ja ylipainoa 25-30kg. En todellakaan usko, että monikaan ihminen pitää näin lihavaa vastakkaista sukupuolta viehättävänä. Vaikka kasvot olisi kuinka kauniit, mutta jos vartalo on kuin hylkeellä, niin kuinka sellainen voi olla seksikästä?? Pieni osa miehistä todella tykkää tälläisistä.
Myönnettävä se on. Keski-ikäisistä suomalaisnaisista enin osa näyttää rantautuneilta valailta. En tiedä johtuuko tämä geeniperimästä vai ihmistyypistä tms. mutta näin se vaan on.
Soisin ihmisten pitävän huolta itsestään jo terveytensäkin vuoksi. Liikunta ja laihdutus piristäisivät varmaan parisuhdettakin. Ei kukaan laita väkisin pullaa ja suklaata suuhun. Kyse on myös elämäntavoista ja itsekurista.
Suklaatia pilluun ja nuolemaan...
mie rakastan ainakin immeistä itteään, enkä näje ulkonön kritisoinnissa, kuin henkilön, jolla on erityisesti itsetuntonsa kanssa vielä paljon kasvunvaraa...Osa meistä valaista elää muteen onnellisina lajikkeina seassa ihmisten.
Jos paino on terveydelle vaaraksi liikapainona tai liian vähäisenä painona ...tulee kai immeistä hellästi ohjaaman terveellisempään ruokailutapaan.
Shivaani78
kunnioitatko vaimoasi? jos hän aistii, että halveksit/inhoat häntä - homma jatkuu.
Pelkäänpä että muutos parempaan suuntaan ei ole mahdollinen.
Hyväksy tilanne. Hanki nuori rakastajatar tai useampi jos mahdollista.
M45
Sama on toki samanikäisten suomalaismiesten kanssa. Olen itse 40 -vuotias mies, enkä ymmärrä miksi tuon pitäisi muka olla kohtalona jokaisella. Urheilen 4 kertaa viikossa ja olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja ei se minusta ole mahdoton ajatus kenellekään. Ihan turhia tekosyitä ovat "työstressi", "raskaus" ja "yleinen väsymys". Urheilemalla nuo kaikki muuttuvat mahdollisiksi hallita. Perheessä vo?daan sopia, että molemmat aviopuolisot saavat aikaa urheilla. Terveellisesti voi jopa syödäkin.
Valasmaisuus osoittaa täydellistä antautumista syöppöyden/juoppouden/mässäilyn pariin. On se jotenkin kummallista, että monet ovat timmissä kunnossa siihen saakka, että puoliso löytyy ja sitten on "lupa" valastautua
M40
kannattaisi miettiä silloin kun pariutuu sen 20-25 vuotiaan naisen kanssa, että onko se laiha ihan vaan rahapulan (ja tästä johtuvan tonnikaladieetin) vuoksi vai perustuuko hoikkuus terveellisiin elämäntapoihin (liikunta ja hyvä ruokavalio).
Liikuntaa harrastamaton ja köyhä nuori opiskelijanainen muuttuu opintojen päätyttyä vähin erin valaaksi, koska silloin sillä on varaa syödä niin paljon kuin olisi halunnut jo silloin opiskeluaikoinaan. Myös aineenvaihdunta hidastuu. Vaurastumisen myötä myös kävely ja polkupyöräily vaihtuvat autossa lihomiseen.
Naikaa siis sporttisia naisia, joille etenkin hyötyliikunta on tärkeää.
syövät terveellisemmin ja kevyemmin kuin muut. He harrastavat myös liikuntaa enemmän. Kouluttamattomat sortuvat helppoon, halpaan ja lihottavaan ruokaan. Parisuhde ja koti-illat lihottavat myös. Ei tarvi näyttää enää seksikkäältä, kun on vakaassa suhteessa. Edellisen neuvo oli hyvä. Ottakaa nainen, joka harrastaa liikuntaa ja jolle liikunta on oleellinen osa elämää. Nainen joka saa hikiliikunnasta hyvänolon tunteen eikä tee sitä vain ulkonäön takia.
Myönnettävä se on. Keski-ikäisistä suomalaisnaisista enin osa näyttää rantautuneilta valailta. En tiedä johtuuko tämä geeniperimästä vai ihmistyypistä tms. mutta näin se vaan on. Soisin ihmisten pitävän huolta itsestään jo terveytensäkin vuoksi. Liikunta ja laihdutus piristäisivät varmaan parisuhdettakin. Ei kukaan laita väkisin pullaa ja suklaata suuhun. Kyse on myös elämäntavoista ja itsekurista.
Öööö, enin osa???
Itse lienen jo keski-ikäinen, ikää mittarissa 42 vuotta. Laihdutan, mutta en ole ylipainoinen. Ja laihdutan vain ja ainoastaan itseni vuoksi, terveydeksi!
Kuten kuvitella saattaa, suurin osa tuttavapiiristäni on keski-ikäisiä. Ja ihan varmasti suurin osa on normaalipainoisia tai hoikkia, ylipainoisia on muutama, ja todella lihavia vain yksi! Naisita siis. Miehistä puhuttaessa asia onkin toisin, suurempi osa on ylipainoisia, ja todella isokjakin jo kolme!
Ärsyttävää yleistämistä!
On se jännä juttu, että suomalaisten miesten miehestä vain suomalaiset naiset ovat läskejä.
Sekin on jännä juttu, että niitä pieniä hoikkia thaivaimoja hakevat pääasiassa läskit juopot sovinistit suomalaismiehet, joiden mielestä suomalaisnaisissa on jotain vikaa kun ei hyvä mies kelpaa.
Kohta tulee taas kesä, ja katukuvaan ilmestyvät ihanaiset suomalaismiehet shortsien vyön yliroikkuvine ja t-paidan helman alta pilkottavine vatsoineen ja likaisine tennissukkineen sandaaleissa. Ja siinä t-paidassa lukee vielä ikäänkuin älyn todisteena jotain nasevaa suurella rahalla ja rakkaudella rakennetusta keskikehosta.
Sekin on jännä juttu, että niitä pieniä hoikkia thaivaimoja hakevat pääasiassa läskit juopot sovinistit suomalaismiehet, joiden mielestä suomalaisnaisissa on jotain vikaa kun ei hyvä mies kelpaa.
Joo ja ihan yhtä jänniä ovat satakiloisten petolinnun perseen näköisten blondien romanssit tikkulaihojen etelän sankarien kanssa. Miksi niin harvoin näkee sopusuhtaisia monikansallisia pareja SUOMESSA - puolin ja toisin? Euroopassa kyllä näkee. Ja Ameriiikassa.
Mutta kuten totesit, läskeys on sekä miesten että naisten ongelma avioliiton auvoiseen satamaan purjehtimisen jälkeen. Kunnon ylläpitäminen loppuu monen kohdalla ja valastautumisesta tulee "harrastus". Miksi? Koska ei enää tartte nähdä vaivaa ulkonäön eteen, kun siippa on saatu koukutettua? Ei ne lapset, työ ja stressi yksinomaan valastautumista aiheuta vaan sitä voi estää elintapojensa kanssa. Ei sitä lenkkimakkaraa ja olutta ole pakko joka helvetin ilta nauttia - miesten tai naisten. Samalla liikuntaan ON aikaa kenellä tahasa se vaadittava määrä. Puoli tuntia kolmesti viikossa ei ole valtava suoritus, mutta kummasti ehkäisee valastautumista.
Nuorena olin todella urheilullinen; harrastin aktiivisesti yhtä lajia, lisäksi kävin uimassa /salilla /hölkkäsin jne useita kertoja viikossa. Olin normaalipainoinen, kun tapasin mieheni (hoikka en ole ollut koskaan, mutta tuolloin BMI oli jotain 24,5 luokkaa ja olin oikeasti hyvässä kunnossa, muotoja mulla on ollut aina)
Melko pian halusin perustaa perheen ja alusta alkaen oli selvää, että minä hoidan kodin ja lapset lähes 100%. Mies kävi töissä, harrasti ja matkustelikin jonkin verran. Saimme 3 lasta 4v aikana ja oikeasti nautin kotonaolosta. Omaa aikaa minulla ei kuitenkaan ollut, enkä sitä kaivannutkaan. Liikkuminen jäi ja kyllä -herkut maistuivat. Päivän hektisyyden jälkeen oli ihanaa, kun kaikki lapset nukahtivat ja sain kaivaa suklaalevyn kaapista hyvän kirjan kaveriksi. Nauttia hetken ihan yksin, kunnes mies sitten tuli kotiin.
Kun nuorin kolmesta lapsestani oli 2-vuotias, BMI:ni oli jotain 39 luokkaa. Olin toki huomannut pikkuhiljaa lihomiseni, mutta en ollut ottanut asiasta mitään stressiä. Elin lapsille ja kodille, tosin alkuöisin meillä oli varsin kiihkeää miehen kanssa -seksi ei ole koskaan vähentynyt meillä, vaan sitä on aina ollut paljon. Muutoin ei kyllä kahdetaan vietetty aikaa enkä itse käynyt kuuteen vuoteen missään "bilettämässä" tms.
Kun sitten nuorin lapsi täytti 3, oli minun aika palata aikuisten maailmaan. Samalla tajusin, millainen minusta oli tullut. Parin päivän itkemisen jälkeen tajusin, että vain yksi asia auttaa.
Sovin mieheni kanssa, että nyt kun lapset on isompia, on hänenkin aika alkaa ottaa vastuuta heistä ja kodista. Ruksin kalenteriin ÄIDIN harrastusajat ja aloin liikkumaan. Aluksi vähän.. Suklaat vaihdoin hedelmiin ja annoskokoja pienensin. Repsahduksiakin tuli, mutta nyt pari vuotta myöhemmin olen taas oma itseni. EN sellainen timmi ja sporttinen kuin nuorena, mutta kuitenkin ihan kivan näköinen nainen.
Luonne mulla silti on ollut aina sama ja mies on kuulemma siihen aikanaan ihastunut. Ei hän koskaan valittanut läskeistäni, mutta kyllä minulla itselläni on paljon parempi olla nyt. Ja tuskin mieskään pahastunut on ;)
Komentoit, että "...alusta alkaen oli selvää, että minä hoidan kodin ja lapset lähes 100%. Mies kävi töissä, harrasti ja matkustelikin jonkin verran..." Saako kysyä, että miksi näin? Yhteisestä toiveestako vai ajautuivatko asiat itsestään noin? En minä miehenä itse ymmärrä, että vaikka toinen olisi kotirouvana, että miksei miehen pitäisi suoda vaimolleen omaa aikaa edes viikonloppuina?
M40
Minä olin se, joka lapsia halusin ja nuorena. Mies sanoi suoraan, ettei ole vielä valmis "asettumaan kotiin" ja siksi ei olisi vielä halunnut lapsia. Keskustelimme asiasta ja sanoin jo siis ennen eka raskautta, että haaveissani on saada 2-4 lasta ja suht pienillä ikäeroilla. Sanoin, että mies saa jatkaa omia harrastuksiaan ihan kuin ennen lapsiakin. Ja näin tapahtuikin. Toki mies rakasti lapsia alusta asti, mutta minä ns. pyöritin kotia.
Jossain vaiheessa mies alkoi murehtia sitä, että olisi halunnut käydä ulkomailla välillä jms. Minulla ei innostanut lähteä pitkiin reissuihin kolmen pienen lapsen kanssa, joten ehdotin miehelle, että kävisi matkalla kavereidensa kanssa ja hän kävikin kaksi viikon reissua jossain vaiheessa.
Nyt olimme huhtikuussa ekaa kertaa koko perheellä lomamatkalla ja nyt jo nautinkin siitä, kun ei ollut taaperoita vahdittavana ;)
T. Se edellinen rouva
alkaa laihduttaa kun ihastuu johonkin toiseen mieheen. Lähetä sitä vähän enemmän tansseihin.
Toki siinä on vaara ettet enää pääse itse hänen laihtuneesta kropastaan nauttimaan.
ärsyttää minua ihan suunnattomasti.
Ne suomalaiset miehet jotka elättävät mielellään kotona olevaa thaivaimoa ovat niitä samoja jotka odottaisivat suomalaisen naisen raatavan duunissa niska limassa kodin hoidon lisäksi ja vaativat ravintolalaskun puolittamista jo ensi treffeillä.
Jos kohtelisitte miehet suomalaisia naisia pieninä prinsessoina joista haluatte huolehtia voisitte yllättyä heidänkin sopuisuudestaan.
Yllättävän moni ihan suomalainenkin nainen näyttää mielellään hyvältä ja hoitaa kotia ja miestä ja lapsia iloisena jos ei tarvi pelätä kuittailua siitä kuka laskut maksaa.
Suomessa on sukupuoliroolit pahemman kerran sekaisin eikä miehet ole sen enempää kunnollisia vastuuta kantavia, perhettä elättäviä miehiä kuin naisetkaan perinteisiä naisia. Jotenkin pitäisi ne miesten ja naisten roolit saada uudelleen jakoon, harmi kun se tuntuu onnistuvan vain muiden kulttuurien edustajien kanssa.
että "annetaan itsensä rapistua kun on saatu puoliso nalkkiin" - PYH! Ennemminkin annetaan itsensä rapistua koska puoliso ei enää innosta, umpirakastuneena jokainen tekee kaikkensa miellyttääkseen kumppaninsa silmää (ja korvaa) eli siinä se vika piilee. Uhkailu vieraisiin menosta ei todellakaan tepsi, päinvastoin.
ap:tä, en itsekään tykkäisi jos mieheni lihoisi todella paljon, enkä tykkää nytkään, kun hän on vähentänyt liikuntaa paljon, ja syönyt/tissutellut itselleen jo melkoisen mahan alun. Vuosien aktiivinen liikunta on toistaiseksi vielä avittanut, ettei ole lihonut ihan hirveästi, mutta pelkään, että antaa ylipainoa kertyä liikaa. Se vaan ei ole terveellistä.
Itse en voi sille mitään, että haluaisin mieheni olevan paremmassa kunnossa, minä vaan tykkään siitä, että pidetään itsestä huolta.
En toki ole lähellekään täydellinen itsekään, mutta yritän kovasti tehdä parhaani, ja liikkua. Nyt pitää taas skarpata, koska kolmannen lapsen jälkeen on jäänyt lähes 4kg ylipainoa, joka täytyy vielä saada pois.
Lähinnä pitäisi kiinteyttää, tämä toki myös miestä varten, mutta eniten itseäni! Koen olevani seksikäs ja haluttava silloin kun olen omassa ihanne painossani. Eikä tämä ihanne paino minun kohdallani ole mikään alipaino, vaan se, että rinnat, peppu ja lantio on edelleen, mutta kroppa on muuten kunnossa. Itselläni on siloin hyvä olla, ja on ihanaa kun mieskin tykkää vartalostani. Ei sillä, etteikö mies tykkäisi vartalostani nytkin, kyllä kyöhää kimpussa siihen malliin, että hyvin kelpaan. Ja yhtälailla minäkin haluan miestäni ja rakastan häntä, ei ne muutamat ylikilot siihen ole vaikuttaneet, mutta en haluaisi, että lihoo enää yhtän. Onneksi kyllä itsekin on huomannut, että paino lipsuu..jospa taas skarpataan yhdessä.
Jokainen tietysti tyylillän, enkä halua morkata tai haukkua/arvostella muita, kaikki ajatukseni painosta, ovat omia ajatuksiani itsestäni ja omasta miehestäni. Pointti oli vaan se, että ymmärrän, jos tykkäisi hoikemmasta kropasta, on ehkä hankalampi kiihottua jos toinen on ylipainoinen.
Mutta!! Toista ei kuitenkaan saisi haukkua, eikä patistaa liikaa, se ei koskaan auta asiaa. Toki sievästi voisi sanoa, että ehkä seksielämäkin vilkastuisi, jos alkaisitte yhdessä kuntoilla tms. Varmasti vaimo itsekin tietää, että painoa on liikaa, jos sitä oikeasti on paljon liikaa. Mutta jos toinen morkkaa ja patistaa liikaa, se ei varmasti auta asiaa.