Bensan hinta nousee
Hyvä persut, nyt saadaan euron bensaa....eiku
Bensan hintaan jopa +0,9 €/litra - Päästökauppalaki voimaan 1.1.2025.
Oppositiopuolue keskusta varoittelee päästökaupan vaikutuksista polttoaineiden hintoihin. Eduskunta äänesti päästökaupan läpi perjantaina, mutta eduskunnan hyväksymä lausuma velvoittaa hallitusta puuttumaan asiaan, jos hinnat karkaavat kohtuuttomiksi.
Kommentit (18)
Tiedättekö, että bensa maksaa nyt n. 0,3 euroa vähemmän kuin 2 vuotta sitten? Muistan, kun joulukuussa 2022 hehkutettiin, kuinka 95 oktaanisen bensan hinta voi pudota jopa 2 euroon litralta. Itse olin silloin tankannut jo kahden kuukauden ajan alle 2 eurolla/litra. Keskihinta oli silloin vielä yli 2 euroa/litra.
Tänä syksynä olen parhaimmillaan tankannut 1,66 eurolla/litra. Viimeksi 1,73 euroa/litra.
Korkein bensan pumppuhinta, mitä olen maksanut, oli n. 2,6 euroa/litra. (Kesä 2022) Jos sen aikaiset ennusteet olisivat toteutuneet, maksaisimme bensasta nyt 4 - 5 euroa/litra.
viherpunikkien syytä hinnan nousu.jauhojengin myrkyllinen politiikka sai paljon pahaa aikaan.
Ihan vaan muistin virkistämiseksi.
Keväällä 2022 molempien polttoaineiden hinta kipusi ensi kertaa Suomessa yli 2,5 euron. Kesäkuussa 2022 halvempi 95E10 maksoi keskimäärin 2,6 euroa litralta ja diesel 2,5 euroa. Tänä kesänä kaikki on toisin. Bensiinin sekä dieselin litrahinta on nyt selvästi alle kahden euron.22.5.2024
https://www.is.fi taloussanomat
Tältä näyttää bensan hinta kesäkuukausina - Ilta-Sanomat
Ukrainaan saadaan kaadettua nämäkin rahat. Miten aina löytyy joku uusi Nokia ulkomailta johon varallisuus lähetetään. Hyvesignaloinnille stoppi. Stubin sometykkäykset ei ole tämän arvoista.
Sähkönhinta nousee n.50% ja siirtomaksut n.150%
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, että bensa maksaa nyt n. 0,3 euroa vähemmän kuin 2 vuotta sitten? Muistan, kun joulukuussa 2022 hehkutettiin, kuinka 95 oktaanisen bensan hinta voi pudota jopa 2 euroon litralta. Itse olin silloin tankannut jo kahden kuukauden ajan alle 2 eurolla/litra. Keskihinta oli silloin vielä yli 2 euroa/litra.
Tänä syksynä olen parhaimmillaan tankannut 1,66 eurolla/litra. Viimeksi 1,73 euroa/litra.
Korkein bensan pumppuhinta, mitä olen maksanut, oli n. 2,6 euroa/litra. (Kesä 2022) Jos sen aikaiset ennusteet olisivat toteutuneet, maksaisimme bensasta nyt 4 - 5 euroa/litra.
Todellisuudessa yksityisautoilun käyttövoimien hinnat pitäisi vähintään kaksinkertaistaa. Samalla kun poistettaisiin työmatkavähennyksen omavastuu ja katttovähennys, ei työssä käyminen olisi kallista. Vähennys voitaisiin toteuttaa heille, jotka eivät syystä tai toisesta voi käyttää julkisia työmatkoilla, oman auton kilometrikorvauksen mukaan ja muille julkisten mukaan. Näin kaupunkien sisäisiä ruuhkia pystyttäisiin ehkäisemään, eikä maallakaan töissä käyminen olisi kannattamatonta.
Tankkasin toissaviikolla alle 1,60€ litra. Sosialistibensa oli euron litra kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Persujen Bergpummi lupas että laskee egellä.
Laitapas linkki siihen lupaukseen, kommaripummi.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainaan saadaan kaadettua nämäkin rahat. Miten aina löytyy joku uusi Nokia ulkomailta johon varallisuus lähetetään. Hyvesignaloinnille stoppi. Stubin sometykkäykset ei ole tämän arvoista.
Syö paskaa putinistisika.
Ja lentobensan määrä kasvaa, käy kuten kaupoissa, varastelun määrä on lähtenyt aivan järkyttävään nousukiitoon!
Vierailija kirjoitti:
Juuri kuten Mauri lupasi.
Maurilla nyt ei muuta päässä liikukaan. Sen aivot on just siellä missä persujen älypajan teos "Totuus kiihottaa" väittää niiden olevan: haaroissa. Ja koska siellä olevat aivot ovat kovin pienet, pitää kompensoida isolla dieselillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Peltokankaan kamppis oli siis Sote-vaalien alla. Naurattaa vieläkin, miten persuille on vasta kuluvan hallituskauden aikana mennyt tajuntaan, että aluevaaleissa äänestettiin väki päättämään soteasioista eikä pensan hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
viherpunikkien syytä hinnan nousu.jauhojengin myrkyllinen politiikka sai paljon pahaa aikaan.
Yhyy, nyyh nyyh, viherpunikit ei halua rahoittaa Putinin hyökkäyssotaa Ukrainaan ostamalla Venäjältä öljytuotteita, mutta kyllä me persut ostaisimme jos olis raja auki, perkele!
Vierailija kirjoitti:
Venäjän vaikuttaja haisee taas perussuomalaiselta. Mikähän ihme siinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy, nyyh nyyh, viherpunikit ei halua rahoittaa Putinin hyökkäyssotaa Ukrainaan ostamalla Venäjältä öljytuotteita, mutta kyllä me persut ostaisimme jos olis raja auki, perkele!
Tiedetään, te persut ootte ryssyläisiin kallellaan
Juuri kuten Mauri lupasi.