Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnottomat, miten suhtaudutte seurakunnan aamunavauksiin?

Vierailija
07.04.2010 |

Huomasin vain, että lapseni tulevassa koulussa on kerran viikossa seurakunnan aamunavaus. Miten teidän koulussanne on pikkukoululaisten osalta järjestetty korvaava toiminta? Jos koulu alkaa esim. kasilta, aamunavaus on vasta yhdeksältä eli myöhempään tuleminenkaan ei auta.

Ja ei, kerran viikossa uskonnollisten tarinoiden kuunteleminen EI ole vaihtoehto.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin uskonnollisiin tilaisuuksiin osallistumisen voi kieltää.

Minä en edes kieltänyt, vaan laitoin, että voi osallistua. Silti opettaja vielä erikseen kysyy.

Vierailija
62/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kuulu kirkkoon niin uskonnollisiin tilaisuuksiin osallistumisen voi kieltää.

Minä en edes kieltänyt, vaan laitoin, että voi osallistua. Silti opettaja vielä erikseen kysyy.

Myös kirkkoon kuuluville osallistuminen on täysin vapaaehtoista! Eri asia on sitten, mitä lapset tekevät päivänavauksen aikana... Se riippuu täysin koulun henkilökunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitää olla aloitteellinen.

Vierailija
64/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös opet voivat pitää tosi uskonnollisia päivänavauksia.

Vierailija
65/69 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset Helsingin Ressussa saivat tarpeeksi seurakuntien monopoliasemasta aamunavauksissa ja kutsui Helsingin Vapaa-ajattelijoista jonkun avaamaan aamun.

Ensimmäinen "uusi avaus" tapahtuu tiistaina 10.4.2012.

Onneksi olkoon ressulaiset, näin se kehitys kehittyy!

Vierailija
66/69 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos otan asian puheeksi jo nyt. En haluaisi olla hankala, vaan yhteistyökykyinen, mutta tämä on aika periaatteellinen asia.

Vierailija
67/69 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos otan asian puheeksi jo nyt. En haluaisi olla hankala, vaan yhteistyökykyinen, mutta tämä on aika periaatteellinen asia.

Vierailija
68/69 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halua omiani seurakunnan "yhteyteen"

Vierailija
69/69 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulevathan lapset kotona, mitä ajattelemme uskonnoista, ja osaavat varmasti muodostaa omat käsityksensä asioista.

Kysymys ei siis ole siitä, etteivät lapseni saisi kuulla uskonnoista silloin tällöin, vaikka vastustankin yhden uskontosuunnan etuoikeutta kouluissa. Mielestäni lapsilla täytyy olla oikeus uskonnottomaan kouluopetukseen, joten aion lasteni aloittaessa koulun aion esittää toiveen, että aamunavausten ym. uskonnollisten tilaisuuksien ajaksi lapseni saa muuta ohjelmaa, esim. läksyjen tekoa tai piirtämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi