Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootko sä ghostannut jonkun? Miksi ja miten?

Vierailija
21.03.2024 |

Luin juuri Hesarin jutun ihmisistä, jotka oli ghostannut ystävänsä eli lakannut vaan vastaamasta yhteydenottoihin ja katkaissut välit ilman sen kummempia selittelyjä. Kiinnostava aihe, mutta itselleni jotenkin täysin vieras ja vähän vaikea käsittää, että ihmissuhteet voi mennä tuollaiseen malliin. Oletko itse ghostannut ketään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljattain ghostannut tuttavan, joka oli liian kiinnostunut ilmeisesti deittailumielessä. En ole kiinnostunut hänestä. Meillä on yhteisiä tuttuja ja tilanne oli kiusallinen. 

Vierailija
2/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ystävyyssuhteet ovat loppuneet enkä muista että koskaan kukaan olisi varsinaisesti sanonut että tämä on nyt tässä. En minäkään.  Soittoon varmaan vastataan mutta rivien välistä huomaa ettei ole oikein intoa ja yhteydenpito harvenee ja loppuu kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jotkut ansaitsevat sen.

Vierailija
4/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ghostannut ihmisen, joka oli yksi läheisimmistä ystävistäni joskus. Hänellä on vakavia mielenterveysongelmia ja takana useita sairaalajaksoja, on hyvin huomionhakuinen, vääristelee ja suurentelee asioita, muissa ihmisissä on aina vika. On jotenkin ajattelultaan erikoisesti "jäljessä" - vaikka ollaan yli nelikymppisiä ihmisiä, niin usein tulee keskustellessa olo kuin puhuisin 15 v tyttäreni kanssa. Keski-ikäinen nainen nuoren teinin ajatuksenjuoksulla varustettuna! Ollaan kyllä edelleen ehkä kerran vuodessa yhteydessä, saatetaan puhua puhelimessa tms, mutta yhtään enempää en halua olla tekemisissä. 

Vierailija
5/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Se oli nainen ja hän reagoi siihen yllättävän voimakkaasti. Aion ghostata jatkossakin mutta vain kun siihen on hyvä syy.

Vierailija
6/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ghoustanut kaikki kummitukset!!

Vierailija
7/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Siitä on jo kauan. Ystäväni, jonka kanssa kaikki oli jo suht kamalaa 2-3 vuotta, mutta tiesin hänen alkavan levittää paskaa minusta sillä sekunnilla, kun tajuaisi, etten halua enää olla ystävänsä. Sen takia häipyminen piti suunnitella ja odottaa sille oikeaa hetkeä (ja tavallaan myös varmistua, etten ole tulkinnutkin jotain väärin ja tekemässä isoa virhettä). 

Myös se oli pois laskuista, että hänen kanssaan olisi ottanut ongelmat puheeksi. Juuri se oli yksi syy että halusin lopettaa "ystävyyden", henkilöä ei kiinnostanut oliko loukannut minua vaiko ei. 

Lopulta pääsin hänestä eroon lähtemällä muualle vuodeksi ja kun palasin takaisin, en enää ottanut yhteyttä. Hän yritti vielä hetken tavoitella, mutta sitten luovutti. 

Vierailija
8/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaan narskut ilman omatunnon tuskia.

Vierailija
9/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostasin kauan kauan sitten erään henkilön joka vaikutti ihan mukavalta aluksi mutta sitten alkoi tulla oudoja ehdotuksia ja viestejä ja päätin että kiitti riitti ja ghostasin.

Vierailija
10/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen on myös sitä kun netissä lopettaa keskustelun toisen kanssa sanomatta mitään. Niin on tapahtunut kymmeniä ja kymmeniä kertoja.

Vierailija
11/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen vaikutti ensin asialliselta treffisivuston chatissa mutta muuttui pian omituiseksi ja epämiellyttäväksi.

Blokkasin sen ja jatkoin elämääni.

Vierailija
12/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ghostaaminen on nimenomaan tätä, kun taas muunlainen pidemmän kaveruuden lopettaminen on jotain monimutkaisempaa, vaikken nyt sopivaa termiä tähän äkkiä keksikään.

Vierailija
13/13 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ghostaaminen on nimenomaan tätä, kun taas muunlainen pidemmän kaveruuden lopettaminen on jotain monimutkaisempaa, vaikken nyt sopivaa termiä tähän äkkiä keksikään.

Tämä siis vastauksena kommenttiin nro 10