Fazer ja Vaasan leivät boikottiin! + muut lakkolaiset
Jos kerran nyt joudun alkamaan itse leipomaan niin menee kyllä edellä mainitut firmat täysin boikottiin. Ja mä sentään olen molempia tukenut ja kannattanut monella jopa kymmenillä euroilla lähes päivittän.
Kommentit (28)
Esim. työehdot ovat melko varmasti olleet tiedossa kun on paikkaa leipomolta haettu. Silti otetaan se omasta mielestä paska paikka ja myöhemmin kiukutellaan + aiheutetaan yhteiskunnalle ongelmia.
Ja tämäkö on sinusta sitten oikein?
Mitä väliä sillä on? Turha pohtia sitä edes.
Mutta sillä ON väliä että se on totta ja yhä suurempi osa jokapäiväistä elämäämme.
Minä olen sopeutunut siihen...aika hyvin oikeastaan.
Esim. työehdot ovat melko varmasti olleet tiedossa kun on paikkaa leipomolta haettu. Silti otetaan se omasta mielestä paska paikka ja myöhemmin kiukutellaan + aiheutetaan yhteiskunnalle ongelmia.
Mieti nyt, tällä perusteella ei koskaan saisi mistään valittaa tai mihinkään vaatia muutosta.
Jos sinä et saa leipää 5 päivään niin hui hirveetä, ymmärrän kyllä sunlaisia uusavuttomia idiootteja. Toivottavasti valmisruokapuolikin menee lakkkoon, päästään näistäkin ruikuttajista kun ne kuolee nälkään:D
Oikean asian puolesta ei siis kannata taistella?
Pitäisikökö jokaiseen asian kohdalla vain nostaa kädet pystyyn ja todeta kaikkeen tottuu.
Mitä helvetin väliä sillä sitten on että nämä ihmiset ovat lakossa?
Tässähän kyse oli nimenomaan siitä, että työnantaja aikoo heikentää työehtoja. Ei tuo päde ollenkaan.
Siitä en nyt edes aloita, kuinka huono yleisargumentti tuo keskimäärin on.
Yhteiskunta = työnantajat? Mitä ne leipomotyöntekijät ovat, jos eivät osa yhteiskuntaa?
Ihmiset huolehtivat nykyään vain omasta perseestään. Mihin on unohtunut solidaarisuus? Kohta ollaan taas siinä pisteessä että työnantaja sanelee työn ehdot ja työntekijä tekee niinkuin käsketään tai nostaa kytkintä!
Mihinkäs sinulta on unohtunut se, että Kiinassa ja Intiassa on kolmatta miljardia ihmistä jotka tekevät lakkoilematta ja halvemmalla sen minkä me nyt täällä.
Leivän leipomiseen tätä ei ihan voi soveltaa mutta ei paljoa puutu.
suomalaiset päättävät, että ei ole oikein ostaa riistotyöllä tehtyä ja Suomessa työstä tulee maksaa ihmisarvoiseen elämään riittävä palkka ja sitä tulee tehdä ihmisyyttä kunnioittavila ehdoilla, AVOT! Kysyntä määrää tarjonnan ja meillä on työpaikkoja. Solidaarisuuskysymys. Ei yhteiskunta ole automaatti vaan siinä on ihan ihmisiä sisällä.