Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua kyllä oikeasti harmittaa kun en saa töitä

Vierailija
07.04.2010 |

ihan turhan lähetän hakemuksia , aina valitaan joku muu. Vaikka soitan ja puhun mielin kielen ja kaikkeni yritän, ei auta. Eilenkin sain TAAS ei kiitos, ei me sua huolita kirjeen. Mä en vaan ymmärrä sitä, että miten tässä maassa voi rehellisin keinoin elää kun kerran töitä ei saa?!

En saa mistään enää edes rahaa kun 500 pävivää on ajat sitten mennyt umpeen. Mies elättää niin kauan kuin viitsii mutta näyttää uhkaavasti siltä, että sen mitta alkaa tulla jo täyteen.

Ei todella ole mikään lottovoitto syntyä Suomeen. Luultavasti monessa muussa länsimaassa asiat on paljon paremmin.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on valtiolle edullisempaa kuin hommata heille kunnon palkka työnteosta.

Valtiolla ei ole varaa elättää meitä, joten olemme "reservissä" parempia päiviä odotellessa.

Halvemmaksihan se tulee kun maksaa 400e kuukaudessa tilille ja osan vuokrasta, kuin kunnon rehellisen palkan työstä.

Rahaa ei vain ole ja sen kanssa on elettävä.

Vierailija
22/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta toiminimi? Rupeat yksityisyrittäjäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajan takaa tulee porukkaa jotka tekevät ilomielin hommat 400 eurolla. Vielä hymyilevät palkan saatuaan. Niillä elää heidän kotimaassaan hyvin monta kuukautta.

Valtiolla ei ole varaa elättää meitä, joten olemme "reservissä" parempia päiviä odotellessa.

Halvemmaksihan se tulee kun maksaa 400e kuukaudessa tilille ja osan vuokrasta, kuin kunnon rehellisen palkan työstä.

Vierailija
24/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokarafirmojen kautta ottavat pätevän oloista porukkaa tehtaille ja varastoille "hanttihommiin", vaikka ei olisikaan kys. alan koulutusta. Harmittavana puolena on se, että työt ovat pätkissä, mutta kunnon työntekijä saa helposti uuden homman. Tuleepahan ainakin palkkaa, työterveyshuolto toimii jne. Tsemppiä työnhakuun, se voi olla tosi uuvuttavaa, mutta ei saa lannistua.

Vierailija
25/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisiin "hanttihommiin" ei enää edes oteta suomalaisia! Etkö ole tätä huomannut, että moni siivooja on nykyään joku muu kuin suominainen?

Kyllä tähänkin joku syy on. Siivoavatko ne paremmin vai halvemmalla?

Vierailija
26/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivoojan töitä ei saa ilman koulutusta? Siivoan vallan mainiosti kotinikin.

Ja tämän vuoksi olen opiskeluaikana aina saanut siivoustyötä jos olen tarvinnut!

Vierailija
27/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykypäivänä saa siivoustöitä ilman alan koulutusta? Esim. kauppojen lattioita jynssäämään? Miten sitten nämä hotellihuoneiden siivoojat, laivoilla siivoojat, en usko, että heillä olisi mitään siivousalan kooulutusta.

usein vaan nämä muihin ammatteihin kouluttautuneet eivät pysy siivoojina kauaa. Miksi työnantaja palkkaisi jonkin insinöörin siivoamaan kun tietää jo etu käteen että tämä lähtee joskus?

olen itse palkannut todella fiksujakin ihmisiä, kouluttautuneita yms siivoojiksi. eivät ole koeaikaa pidempää aikaa olleet töissä! hyviä muuten. Lisäksi aina tulee vastaan palkka vs. työnmäärä. fiksumpi ihminen osaa vaatia itselleen oikeuksia, ja niitä kun ei siivoustyössä ole tai niitä ei anneta niin nämä aiheuttavat "riitaa" palkasta työstä yms..

oikeasti, käsi pystyyn, lähtisitkö tekemään 37,5 tuntia viikossa Ruumiillista työtä, jossa sinua vahditaan haukkana, jossa ei kiitoksen sanaa kuule, alle 8 euron tunti palkalla?

Ei siinä koulutusta kysytäkkään että osaa "jynssätä" mutta jos asenne on se että "apinatkin osaa siivota" niin ei se hyvää siivoojaa tee, pikemminkin päinvastoin.

itse olen haastatellut niin paljon siivoojaksi pyrkiviä että uskon nähneeni sen koko kirjon. :D

Vierailija
28/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein vaan nämä muihin ammatteihin kouluttautuneet eivät pysy siivoojina kauaa. Miksi työnantaja palkkaisi jonkin insinöörin siivoamaan kun tietää jo etu käteen että tämä lähtee joskus?

Vierailija
29/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saman rahan saa työttömänä?

Vierailija
30/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee kokoomuslaisia jotka pitävät työttömyyttä laiskuutena :D Toivottavasti ette koe koskaan kohtaloamme. Eläkää sievässä kuplassa.

Vierailija
31/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat töitä hakeneet? Omalta työpaikaltani irtisanottiin alkuvuodesta 20 henkilöä, joista jo 18 on kuuleman mukaan saanut uuden työpaikan. Yksi ei edes hae töitä, koska palasi jatkamaan opintojaan. Yksi on enää työttömänä ja hänelläkin taitaa vaan olla rima turhan korkealla työpaikkojen suhteen. Näin siis pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
32/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu firma jonka työntekijänä olin 22 vuotta irtisanoi minut ja monet muut ystäväni.

Siitä lähtien olen ollut tuuliajolla. En selvinnyt siitä koskaan.

Vierailija
33/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu firma jonka työntekijänä olin 22 vuotta irtisanoi minut ja monet muut ystäväni.

Siitä lähtien olen ollut tuuliajolla. En selvinnyt siitä koskaan.

Olipas kiittämätön firma.

Vierailija
34/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saman rahan saa työttömänä?

JOS haluaa töitä, töitä löytyy.

Vierailija
35/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä alan töitä etsit?

Vierailija
36/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saman rahan saa kelan konttorista niin ei se työ kannata. Kannattavuuteen lasketaan työmatkoihin menevä kulu, ruokailu yms. Monesti on järkevämpi jättää menemättä.

Taloudellisista syistä.

Vierailija
37/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä alan töitä etsit?

Vierailija
38/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saman rahan saa kelan konttorista niin ei se työ kannata. Kannattavuuteen lasketaan työmatkoihin menevä kulu, ruokailu yms. Monesti on järkevämpi jättää menemättä.

Taloudellisista syistä.

Koska hetimiten siihen tarvitaan rahaa ja kun sitä ei ole, ei voi enää lähteä työn takia mihin vain tai ihan miten lyhyeen työsuhteeseen tahansa.

Vierailija
39/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä hakeneet töitä oikein etsivät, kun oman tuttavapiirin kokemusten mukaan töitä on tarjolla melkein alalla kuin alalla, eikä kovin pitkistä työttömyyskausista ole tarvinnut kenenkään kärsiä.

Vierailija
40/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä hakeneet töitä oikein etsivät, kun oman tuttavapiirin kokemusten mukaan töitä on tarjolla melkein alalla kuin alalla, eikä kovin pitkistä työttömyyskausista ole tarvinnut kenenkään kärsiä.

Mutta kysyisin samaa ihan ilkeilläkseni ja vittuillessani näiltä työnvieroksujilta.