Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua kyllä oikeasti harmittaa kun en saa töitä

Vierailija
07.04.2010 |

ihan turhan lähetän hakemuksia , aina valitaan joku muu. Vaikka soitan ja puhun mielin kielen ja kaikkeni yritän, ei auta. Eilenkin sain TAAS ei kiitos, ei me sua huolita kirjeen. Mä en vaan ymmärrä sitä, että miten tässä maassa voi rehellisin keinoin elää kun kerran töitä ei saa?!

En saa mistään enää edes rahaa kun 500 pävivää on ajat sitten mennyt umpeen. Mies elättää niin kauan kuin viitsii mutta näyttää uhkaavasti siltä, että sen mitta alkaa tulla jo täyteen.

Ei todella ole mikään lottovoitto syntyä Suomeen. Luultavasti monessa muussa länsimaassa asiat on paljon paremmin.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu asunnottomai, mutta asu silti miehesi luona. Saat toimeentulotuen perusosan 417e kuukaudessa.

Ei kenenkään tarvitse aikuista ihmistä elättää.

Vierailija
62/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Itseäni myymällä saan muutamassa päivässä sen mitä tienaisin kuukaudessa esim. kaupan kassana. Työajat saan päättää itse. Ja rahaa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lähteä toiselle paikkakunnalle viikoiksi ja mies tekee pitkää päivää ja reissaa ulkomailla joka viikko? Minne ne lapset tässä kuviossa laitetaan?"

Eli teidän perheessä (kuten useimmissa muissakin) on asetettu prioriteetit siten, että nykyajan työelämä ei ole sinulle edes mahdollinen. Kun olette lapsiperhe, onko sinulla edes resursseja lähteä töihin. Mies on paljon töissä ja tekee pitkää päivää. Sinä olet lasten kanssa. Esimerkki työelämästä: Sinäkin lähdet töihin, lapset sairastavat (hoitoon menneessään aluksi paljonkin), sinä hoidat lapset, mutta joudut olemaan jatkuvasti pois töistä, mies senkun vain tienaa. Mitä ajattelet työnantajan ajattelevan tästä? Ehkä yhtälö on niin mahdoton, ettei sinulla siksi ole työtä?

Oletteko ajatelleet, että tilanteenne on koko perheen etu? Onko se vain miehen etu? Jos etu on koko perheen, sitten sinunkin tulee tilanne vain hyväksyä. Jos sinulla/teillä on pakottava tarve, että sinäkin menet töihin, sitten menet. Riippumatta siitä, edellyttääkö se muuttoa tms. Jos taas olet kotiäitinä lähinnä miehesi työn vuoksi, et omien halujesi tai yhteisen pääöksenne takia, voisit käyttää aikaasi hyödyksi, esim. juuri opiskellen.

Korostan edelleen, että nämä ovat yhteisiä kompromisseja. Onko mies joustanut teidän perheessänne milloin viimeksi? Valitettavan usein käy niin, että mies tekee uraa, nainen on kotona, mies haluaa eron, nainen jää tyhjätaskuna näppejään nuolemaan. Sori. Ei tarvitse kuin lukea tätä palstaa niin tietää tämän totuuden.

56

Vierailija
64/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lähteä toiselle paikkakunnalle viikoiksi ja mies tekee pitkää päivää ja reissaa ulkomailla joka viikko? Minne ne lapset tässä kuviossa laitetaan?"

Eli teidän perheessä (kuten useimmissa muissakin) on asetettu prioriteetit siten, että nykyajan työelämä ei ole sinulle edes mahdollinen. Kun olette lapsiperhe, onko sinulla edes resursseja lähteä töihin. Mies on paljon töissä ja tekee pitkää päivää. Sinä olet lasten kanssa. Esimerkki työelämästä: Sinäkin lähdet töihin, lapset sairastavat (hoitoon menneessään aluksi paljonkin), sinä hoidat lapset, mutta joudut olemaan jatkuvasti pois töistä, mies senkun vain tienaa. Mitä ajattelet työnantajan ajattelevan tästä? Ehkä yhtälö on niin mahdoton, ettei sinulla siksi ole työtä?

Oletteko ajatelleet, että tilanteenne on koko perheen etu? Onko se vain miehen etu? Jos etu on koko perheen, sitten sinunkin tulee tilanne vain hyväksyä. Jos sinulla/teillä on pakottava tarve, että sinäkin menet töihin, sitten menet. Riippumatta siitä, edellyttääkö se muuttoa tms. Jos taas olet kotiäitinä lähinnä miehesi työn vuoksi, et omien halujesi tai yhteisen pääöksenne takia, voisit käyttää aikaasi hyödyksi, esim. juuri opiskellen.

Korostan edelleen, että nämä ovat yhteisiä kompromisseja. Onko mies joustanut teidän perheessänne milloin viimeksi? Valitettavan usein käy niin, että mies tekee uraa, nainen on kotona, mies haluaa eron, nainen jää tyhjätaskuna näppejään nuolemaan. Sori. Ei tarvitse kuin lukea tätä palstaa niin tietää tämän totuuden.

56

nyt vaan Yt-neuvotteluiden seurauksena sain potkut. Toiselle paikkakunnalle en lasten vuoksi voi hakeutua, vaikka siellä töitä mahdollisesti olisikin.

Vierailija
65/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta ei mulle koulutustani vastaavia töitä löydy. Olen myös hakenut töitä, jotka eivät ammattiani vastaa esim. siivoustyö, kassatyö jne ja töitä ei vain saa. Osa-aika töitä olen silloin tällöin tehnyt, mutta onpa vaikeaa hommaa, kun saa tunnin varoitusajalla työvuoron tietoon ja siinä sit pitäs tytön hoidot sumplia, kyydit yms eli ei vain onnistu. Jos tietäisi viikkoa etukäteen tulevat vuorot niin olisi helppoa, mutta ei. Ja tyttöä ei todellakaan kannata pitää hoidossa kokopäiväisesti, kun ei ole siihen varaa, kun noita töitä ei kunnolla ole, että se kannattaisi. Ikinä en enää itseäni rekryfirmaan sotke..se on varma..luvataan toista ja käytäntö on sit ihan eri.

Olisin heti valmis muuttamaan mieheni ja lapseni kanssa pääkaupunki seudulle, mutta se tarkoittaisi sitä, että mieheni ja minä jouduttaisiin eroamaan, koska hän ei yrityksensä vuoksi voi muuttaa. Aina se muutto ei ole järkevää tai perheenkannalta todellakaan oikea ratkaisu!

Vierailija
66/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos noin on, niin ihan kuule rauhassa saat olla työtön!

Olen nro:n 56 kanssa täsmälleen samaa mieltä! Kyllä se muutto voi olla lastenkin etu, ainahan sitä on muutettu!

Vierailija
67/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myöhemmin kuvio alkaa mutkistua. Jatkuvasti ei voi muuttaakaan.

Vierailija
68/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä käydään nyt hyvinkin periaatteellista keskustelua. Toisaalta voi valittaa työn puutetta tai tehdä asialle jotain. Valitse itse!

Vierailija
69/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä käydään nyt hyvinkin periaatteellista keskustelua. Toisaalta voi valittaa työn puutetta tai tehdä asialle jotain. Valitse itse!

Vierailija
70/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis me asutaan toisella puolen suomea ja itse haluaisin muuttaa täältä korvesta pois helsingin suuntaan. Eli meillä ei väliaikainen ratkaisu auttaisi mitään, että minä lapsen kanssa sinne muuttaisin. Eikä se mies voi perässä tulla yrityksensä kanssa, kun asiakkaat on täällä tällä hetkellä. Ehkä joskus vuosien päästä, mutta se ei auta tähän tilanteeseen.

Taloudellisesti sekään ei olisi järkevää, että minä muuttaisin, kun se saamani palkka menisi sitten uuden paikkakunnan asumiskustannuksiin eikä siitä paljoa jäisi sitten alkaa maksaan asuntolainaamme yms..eli ei todellakaan se paras ratkaisu. Nyt olenkin hakenut varuilta taas kouluun ihan uudelle alalle, vaikka viime joulukuussa valmistuin yhdestä. En todellakaan jaksa olla työtn ja pakko jotain keksiä ettei hulluksi tule.

Vierailija
71/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet + halvat vuokra-asunnot ovat pk-seudulla TODELLA kiven alla ja siksihän minunkin pitäisi töihin mennä, että saataisiin se yksikin asunto maksettua + eläminen tietysti myös! Ei todellakaan ole varaa maksaa toistakin asuntoa. Tuollainen ratkaisi näillä palkoilla on +-0 eli siitä en hyödy mitään ja pahimmillaan voi mennä jopa miinukselle. En ole laskelmia tehnyt mutta esim. lähärin palkalla ei ainakaan makseta kahta asuntoa ja elämistä, sen verran pystyy sanomaan ihan suoralta kädeltä.

Vierailija
72/72 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kunta tai kaupunki mikä hyvänsä.

Jos ei saa, sanopa esimerkki.