Mua kyllä oikeasti harmittaa kun en saa töitä
ihan turhan lähetän hakemuksia , aina valitaan joku muu. Vaikka soitan ja puhun mielin kielen ja kaikkeni yritän, ei auta. Eilenkin sain TAAS ei kiitos, ei me sua huolita kirjeen. Mä en vaan ymmärrä sitä, että miten tässä maassa voi rehellisin keinoin elää kun kerran töitä ei saa?!
En saa mistään enää edes rahaa kun 500 pävivää on ajat sitten mennyt umpeen. Mies elättää niin kauan kuin viitsii mutta näyttää uhkaavasti siltä, että sen mitta alkaa tulla jo täyteen.
Ei todella ole mikään lottovoitto syntyä Suomeen. Luultavasti monessa muussa länsimaassa asiat on paljon paremmin.
Kommentit (72)
Minua ainakin kiinnostaa, miltä alalta nämä turhaan töitä hakeneet töitä oikein etsivät, kun oman tuttavapiirin kokemusten mukaan töitä on tarjolla melkein alalla kuin alalla, eikä kovin pitkistä työttömyyskausista ole tarvinnut kenenkään kärsiä.
Sinä olet kusipää. Ihanko pyyteettömästi kiinnostaa. Haista paska. Toivottavasti joudut samalaiseen työttömyyskierteeseen kuin monet muutkin.
Minä tulen sitten esittelemään pyyteettömiä kysymyksiä, vain koska minua kiinnostaa. :D :D heh heh
Minua ainakin kiinnostaa, miltä alalta nämä turhaan töitä hakeneet töitä oikein etsivät, kun oman tuttavapiirin kokemusten mukaan töitä on tarjolla melkein alalla kuin alalla, eikä kovin pitkistä työttömyyskausista ole tarvinnut kenenkään kärsiä.
Sinä olet kusipää. Ihanko pyyteettömästi kiinnostaa. Haista paska. Toivottavasti joudut samalaiseen työttömyyskierteeseen kuin monet muutkin.
Minä tulen sitten esittelemään pyyteettömiä kysymyksiä, vain koska minua kiinnostaa. :D :D heh heh
Pitkä työttömyys tekee ilmeisesti vainoharhaiseksi...
Tämä on nettiä armas kanssasisareni. Moni käyttää innokkaasti aikaansa masentaakseen kanssaihmisiään keskustelupalstoilla.
jos on ns. duunaritason porukkaa tarjolla, etenkin sellaista joilla on jo siivousalan osaamista. Ylikoulutetut kun lähtevät heti kun saavat koulutusta vastaavaa työtään. Edes assarihommiin ei maisterin papereilla pääse, ja paha niitä on salaillakaan, kun CV:hen jäisi opiskeluvuosista aukko.
vuokarafirmojen kautta ottavat pätevän oloista porukkaa tehtaille ja varastoille "hanttihommiin", vaikka ei olisikaan kys. alan koulutusta. Harmittavana puolena on se, että työt ovat pätkissä, mutta kunnon työntekijä saa helposti uuden homman. Tuleepahan ainakin palkkaa, työterveyshuolto toimii jne. Tsemppiä työnhakuun, se voi olla tosi uuvuttavaa, mutta ei saa lannistua.
todella vaikeaa löytää töitä tällä hetkellä. Oman yrityksen perusteminen on lähes ainoa vaihtoehto.
Minua ainakin kiinnostaa, miltä alalta nämä turhaantöitä hakeneet töitä oikein etsivät, kun oman tuttavapiirin kokemusten mukaan töitä on tarjolla melkein alalla kuin alalla, eikä kovin pitkistä työttömyyskausista ole tarvinnut kenenkään kärsiä.
lukea kaikkia. mutta oletko harkinnut kouluttautumista joko toiseen ammattiin tai oman alan täydennystä ?
Itsellä tämä harkinnassa.
lukea kaikkia. mutta oletko harkinnut kouluttautumista joko toiseen ammattiin tai oman alan täydennystä ?
Itsellä tämä harkinnassa.
mistä olisin kiinnostunut enkä oikeastaan jaksaisi opiskellakaan. Mieluiten menisin töihin( melkein mihin tahansa), että saisin rahaa. Opiskelukin vaatisi aika hyvää taloudellista tilannetta ja sitähän mulla ei ole.
Jos saisin töitä, saisin rahaa ja rahalla voisin hoitaa itseäni ja ostaa mielenvirkeyttä vaikka teatterikäynnin muodossa.
ellei sitten työkkäri tue koulutusta.
oikeesti perheellisen työttömän ei kannata mennä kouluun, jos siitä saa vain 250e kuussa.
juuri muutti Tampereelle työpaikan perässä ja näyttäisi siellä olevan avoinna ainakin oman alani työpaikkoja ihan useampiakin. Työskentelen IT-alalla.
todella vaikeaa löytää töitä tällä hetkellä. Oman yrityksen perusteminen on lähes ainoa vaihtoehto.
Minua ainakin kiinnostaa, miltä alalta nämä turhaantöitä hakeneet töitä oikein etsivät, kun oman tuttavapiirin kokemusten mukaan töitä on tarjolla melkein alalla kuin alalla, eikä kovin pitkistä työttömyyskausista ole tarvinnut kenenkään kärsiä.
kouluttautuessa saa sitä ansiosidonnaista
ansiosta täällä on töitä. Olen muuten itsekin Nokian alihankkijafirmassa töissä. Mutta esim. yhhteiskuntatieteilijöillä ja humanisteilla on huono työllisyystilanne täällä, yleisesti ottaen.
Asun pääkaupunkiseudulla, mutta yksi kaverinijuuri muutti Tampereelle työpaikan perässä ja näyttäisi siellä olevan avoinna ainakin oman alani työpaikkoja ihan useampiakin. Työskentelen IT-alalla.
esim. viestintäpuolen työt täällä aika "tiukassa" ovat tällä hetkellä. Helsinkiin on moni tuttu lähetenyt työn perässä. DI-miehelleni töitä kyllä riittäisi vaikka kuinka.
Otin aina vastaan lyhyempiäkin hommia, vaikka ei olis noiden ansiosidonnaisten kanssa tai työmatkojen pituuden vuoksi rahallisesti kannattanutkaan. Töitä tarjotaan tällä hetkellä "ovista ja ikkunoista", teen nyt jo vakituisen työni lisäksi toista työtä.
Nuorempana muutin työn perässä usein, työmatkat olivat pitkiä tai huonojen kulkuyhteyksien päässä, ansiot huonoja, työajat kehnoja, mutta olen sitä mieltä että kannatti! Kouluni olen käynyt (maisteri), mutta koskaan en ole opiskelua lopettanut, tälläkin hetkellä teen täydentäviä opintoja.
Sitkeyttä vaan kehiin ja kaikki konstit käyttöön! Myös muuttoa kannattaa suunnitella, jos omalta seudulta ei tärppää.
mutta perheellisille ihmiselle ei aina onnistu, kun ne lapset on haettava ja olisi ihan kiva heitä nähdäkin enemmän kuin tunnin illassa. Muuton suunnittelukaan ei perheessä ole ihan simppeli homma, kun pitää punnita kokonaisuutta (molempien aikuisten työt, lasten koulu, kaverit jne.) Jatkuvasti ei voi muuttaa, tai ainakin se on lapsille erittäin raskasta.
Tein pätkätöitä vajaan kymmenen vuottaOtin aina vastaan lyhyempiäkin hommia, vaikka ei olis noiden ansiosidonnaisten kanssa tai työmatkojen pituuden vuoksi rahallisesti kannattanutkaan. Töitä tarjotaan tällä hetkellä "ovista ja ikkunoista", teen nyt jo vakituisen työni lisäksi toista työtä.
Nuorempana muutin työn perässä usein, työmatkat olivat pitkiä tai huonojen kulkuyhteyksien päässä, ansiot huonoja, työajat kehnoja, mutta olen sitä mieltä että kannatti! Kouluni olen käynyt (maisteri), mutta koskaan en ole opiskelua lopettanut, tälläkin hetkellä teen täydentäviä opintoja.
Sitkeyttä vaan kehiin ja kaikki konstit käyttöön! Myös muuttoa kannattaa suunnitella, jos omalta seudulta ei tärppää.
Näinhän se menee.
Ei se välttämättä aina niin rahallisesti kannata mennä tekemään pientä pätkää töitä mutta suhteita niissä luodaan ja tulevia työpaikkoja.
Asenne on tärkein!
Ja ap:lle tsemppiä työnhakuun.
mutta perheellisille ihmiselle ei aina onnistu, kun ne lapset on haettava ja olisi ihan kiva heitä nähdäkin enemmän kuin tunnin illassa. Muuton suunnittelukaan ei perheessä ole ihan simppeli homma, kun pitää punnita kokonaisuutta (molempien aikuisten työt, lasten koulu, kaverit jne.) Jatkuvasti ei voi muuttaa, tai ainakin se on lapsille erittäin raskasta.
Tein pätkätöitä vajaan kymmenen vuottaOtin aina vastaan lyhyempiäkin hommia, vaikka ei olis noiden ansiosidonnaisten kanssa tai työmatkojen pituuden vuoksi rahallisesti kannattanutkaan. Töitä tarjotaan tällä hetkellä "ovista ja ikkunoista", teen nyt jo vakituisen työni lisäksi toista työtä.
Eikä lasten kouluakaan aina kannata vaihtaa, jos on hyvä luokkayhteisö, ei todella kannata lähteä muuttamaan.
myös perheen sisällä voidaan väliaikaisesti tehdä ratkaisuja, että toinen vanhempi asuu viikot vaikkapa siellä sadan kilometrin päässä töiden takia.
Me teimme juuri niin. Omalla paikkakunnalla ei ollut minulle töitä (tai oli mutta kovin huonosti), perheessä yksi pieni lapsi. Muutin lapsen kanssa 150 km:n päähän, paikkakunnalle, josta sain pitemmän työsuhteen. Mies pääsi muuttamaan myös ko. paikkakunnalle vuoden päästä ja kaikki olivat tyytyväisiä. Kyse on siitä, mitä asetetaan tärkeäksi. Tämä oli perheen yhteinen päätös ja nyt olemme kaikki enemmän kuin tyytyväisiä. Myös mieheni halusi, että pääsen töihin, saan palkkaa ja tekemään sitä mihin olen kouluttautunut.
Kuinka paljon näitä isiä on tälläkin palstalla nähty, että työmatkaa pukkaa ja äiti kotona lasten kanssa. Se on väliaikainen ratkaisu, jolla haetaan töitä ja sitten kun on kokemusta ja meriittiä, saatat saada töitä lähempää tai paremman paikan. Jos ei kiinnosta, sitten ollaan ilman, muttei valiteta!
terv. nro 56
myös perheen sisällä voidaan väliaikaisesti tehdä ratkaisuja, että toinen vanhempi asuu viikot vaikkapa siellä sadan kilometrin päässä töiden takia.
Me teimme juuri niin. Omalla paikkakunnalla ei ollut minulle töitä (tai oli mutta kovin huonosti), perheessä yksi pieni lapsi. Muutin lapsen kanssa 150 km:n päähän, paikkakunnalle, josta sain pitemmän työsuhteen. Mies pääsi muuttamaan myös ko. paikkakunnalle vuoden päästä ja kaikki olivat tyytyväisiä. Kyse on siitä, mitä asetetaan tärkeäksi. Tämä oli perheen yhteinen päätös ja nyt olemme kaikki enemmän kuin tyytyväisiä. Myös mieheni halusi, että pääsen töihin, saan palkkaa ja tekemään sitä mihin olen kouluttautunut.
Kuinka paljon näitä isiä on tälläkin palstalla nähty, että työmatkaa pukkaa ja äiti kotona lasten kanssa. Se on väliaikainen ratkaisu, jolla haetaan töitä ja sitten kun on kokemusta ja meriittiä, saatat saada töitä lähempää tai paremman paikan. Jos ei kiinnosta, sitten ollaan ilman, muttei valiteta!
terv. nro 56
lähteä toiselle paikkakunnalle viikoiksi ja mies tekee pitkää päivää ja reissaa ulkomailla joka viikko? Minne ne lapset tässä kuviossa laitetaan?
koska joku kuitenkin alkaa heti heittämään paskaa niskaan. Sen verran olen jo palstailuetikettiä oppinut.