Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nuoria naisia kaatuu rivistä kuin heinää"

Vierailija
06.04.2010 |

Otsikko kauppalehdessä ja linkki alla. Aiheena nuorten naisten työkyvyttömyyseläkkeiden kova lisääntyminen.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20…

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikutukset tiedetään. Mutta esim. seronil on sen verran kuitenkin uusi lääke, että ei tiedetä (eikä edes tunnusteta), että se sekoittaa lopullisesti välittäjäaineiden normaalin toiminnan.

Se, joka on alalla töissä

sanoit, että "onnellisuuspillereiden pitkäaikaisvaikutuksia ei tiedetä, mutta se kuitenkin jotenkin kummasti tiedetään, että Seronil sekoittaa v- aineiden toiminnan vieläpä lopullisesti? Miten tämmöinen ristiriita tiedossa on mahdollinen?

Vierailija
62/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhteiskunta olemme me kaikki. Tottakai varhaiseläkkeelle pääsee kun jaksaa johdonmukaisesti teeskennellä mt-potilasta, eikä se ole edes vaikeaa. Täysin keksaistuilla selkädiagnooseillakin on eläköidytty reilusti alle normaalieläkeiän, mutta lusmuilua tämä on jos mikä. Tietenkään voidaan kysyä missä yhteiskunta on epäonnistunut kun niin monet haluavat lusmuilla. Ilmeisesti ihmiset eivät koe yhteiskuntaa omakseen tai eivät tajua mitä seurauksia yksittäisillä lusmuilla on kokonaisuuden kannalta. Harmi joka tapauksessa. Lisäksi oikeasti masentuneetkaan eivät pian enää kehtaa tunnustaa olevansa masentuneita, kun kaikkia mt-potilaita pidetään jo yleisesti lusmuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ja tunnustan tuon ongelman myös itselläni ja itsessäni.

Vakituista työpaikkaa vielä ollutkaan ja ikää 34v, lapset eskarissa ja 2-luokalla ja asuntolainaa maksellaan, Jumalan kiitos edes miehen työ on niin varma kuin voi ollavarma, ollut aina.

Tämän vuoden tammi-helmikuu varsinkin oli tod raskasta, tuntui että sekoan:´(

Vierailija
64/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim leponexia ja muita on käytetty jo sen verran kauan että vaikutukset tiedetään. Mutta esim. seronil on sen verran kuitenkin uusi lääke, että ei tiedetä (eikä edes tunnusteta), että se sekoittaa lopullisesti välittäjäaineiden normaalin toiminnan. Se, joka on alalla töissä"

Ai, että alalla töissä??? Millä alalla? Leponex on skitsofrenialääke, jonka saa määrätä vasta, kun muuta skitsofrenialääkkeet eivät sovi. Ei mitään tekemistä masennuksen kanssa. Seronil on ihan hyvä masislääke. Omakohtaista kokemusta on. Tunnen myös muita, jotka lääkkeitä käyttäneet. Masislääkkeissä harvoin suurempia sivuvaikutuksia. Toinen juttu nuo neuroleptit. Mutta niitä harvemmin masennukseen määrätään (lukuunottamatta psykoottista masennusta, mutta siihenkään ei saa Leponex:ia määrätä).

Vierailija
65/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon te oikein kuvittelette sen eläkkeen olevan?? Siis nimenomaan nuorten naisten, joista tässä oli puhe. Jos nyt hakisin työkyvyttömyyseläkettä, jota voisin saadakin, olisi sen määrä joku 500 euroa kuussa. Kyllähän sillä loppuikä asuntoja ostellaan ja maksetaan, matkustellaan, elätetään lapsia, käydään ulkomailla...että joo, kyllä kannattais hommata eläke.

Vierailija
66/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen ainakin elelisi ihan komeasti tuolla summalla, ja rahaa säästyisi kun voisi muuttaa jonnekin Pälkäneelle missä asunnon saisi alle sadantuhannen.

Vierailija
67/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmeisesti ihmiset eivät koe yhteiskuntaa omakseen tai eivät tajua mitä seurauksia yksittäisillä lusmuilla on kokonaisuuden kannalta."

Sä et tiedä, miten mä kärsin siitä, ettei ole työtä. Eikä sitä ihmisten paheksunta yhtään paranna. Jokaisesta työharjoittelu paikasta oon saanut vain haukut. Koulut on jäänyt kaikki kesken. Harrastuksia ei ole, kun en jaksa harrastaa. Ystäviin en jaksa pitää yhteyttä. Sukulaiset suuttuneet, kun en vastaa yhteydenottoihin (en jaksa, enkä uskalla). Kotitöitä en jaksa tehdä, mies tekee kaiken. Kyllä mä haluaisin olla niin kuin muut. Et tiedä kuinka kovasti haluaisin. Jos se olisi tahdosta kiinni, mä olisin kyllä jotakin muuta kuin sosiaalituilla eläjä.

Vierailija
68/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikös työkyvyttömyyseläke olekaan 60% tuloista? Meikäläinen ainakin elelisi ihan komeasti tuolla summalla, ja rahaa säästyisi kun voisi muuttaa jonnekin Pälkäneelle missä asunnon saisi alle sadantuhannen."

Mistä tuloista? Monet mt-ongelmat puhkeavat murrosiässä. Ei oo mitään tuloja, ei mitään. Minimieläke tulee, jos senkään saa. Ihan eri juttu nää, jotka jo päässeet töihin. Kaikki ei koskaan pääse sinne asti.

Vierailija
69/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen ainakin elelisi ihan komeasti tuolla summalla, ja rahaa säästyisi kun voisi muuttaa jonnekin Pälkäneelle missä asunnon saisi alle sadantuhannen.

mutta kun tässä alunperin puhuttiin nuorista naisista, joka esim. minä olen, ja mulla ei ole juuri nyt tuloja ollenkaan ja töistäkin kokemusta vain kesätyöpaikoista. Ja varmaan aika moni noista mt- eläkkeellä olevista on minun kaltaisiani, eikä mitään tanjakarpeloita sopeutumiseläkkeineen.

Vierailija
70/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaseläkkeellä jo.

Ihan varteenotettava vinkki kun alkaa yt-neuvottelut.

Vierailija
71/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä osoitteessa www.työeläke.fi, määrä riippuu omasta työhistoriasta eikä se ole välttämättä lähellekään 60 % tulosta. Mulla esim. olisi reilusti alle 50 %. En tiedä voiko tuolla palvlussa laskea jos on valtiolla tai kunnalla töissä. Pankkitunnuksilla pitää kirjatua että pääsee omiin tietoihin.

Vierailija
72/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että syynä on naisten käyttämät hormonaaliset ehkäisyvalmisteet jotka aiheuttavat masennusta. Miehillehän niitä ei ole edes kehitetty, eikä ne suostuisi niitä edes syömään!

Vierailija
73/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmeisesti ihmiset eivät koe yhteiskuntaa omakseen tai eivät tajua mitä seurauksia yksittäisillä lusmuilla on kokonaisuuden kannalta."

Sä et tiedä, miten mä kärsin siitä, ettei ole työtä. Eikä sitä ihmisten paheksunta yhtään paranna. Jokaisesta työharjoittelu paikasta oon saanut vain haukut. Koulut on jäänyt kaikki kesken. Harrastuksia ei ole, kun en jaksa harrastaa. Ystäviin en jaksa pitää yhteyttä. Sukulaiset suuttuneet, kun en vastaa yhteydenottoihin (en jaksa, enkä uskalla). Kotitöitä en jaksa tehdä, mies tekee kaiken. Kyllä mä haluaisin olla niin kuin muut. Et tiedä kuinka kovasti haluaisin. Jos se olisi tahdosta kiinni, mä olisin kyllä jotakin muuta kuin sosiaalituilla eläjä.

samalla kannalla. Oon mennyt pätkätöihin psykoottisena, ja mut on pistetty pihalle. Masentuneen olemuksen takia myös on tullut kenkää. Nyt oon harjoittelussa, joka ei kuulemma suju, ja mä en edes näe, että miksi. Omasta mielestäni pinnistelen niin paljon kuin kykenen. Oon ollut sairaslomalla joku aika sitten yli vuoden, mielisairaalassa pari kertaa, lääkkeitä olen kokeillut kymmeniä. Ihan vaan, että pystyisin normaaliin elämään, eli opiskelemaan, menemään töihin ja tehdä mitä sillä palkalla nyt yleensä tehdäänkään. Mun viimeinen toivo on sähköhoito, ja jos sekään ei toimi, niin kaikkien iloksi lopetan itseni, saatte pitää rahanne. Joku sanoi, että pää leviäisi kotona maatessa- mites sitten, kun saisit potkut, ystävät kääntäisivät selkänsää, joka puolelta tulisi vain syytöksiä? Minne silloin menet?

Vierailija
74/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakko oli lopettaa kun olin aina niin prkleen vihainen. En masentunut, vaan vihainen.

Vierailija
75/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voivat sanoa muut mun tuntemani mt-ihmiset olivatpa sitten eläkkeellä tai työkkärissä. Jos ihmisellä on oikea työkyvyttömyyteen johtava mt-ongelma, niin ei sitä työhistöriaa yleensä kovin paljon ole. Kyllähän sen järkikin sanoo. Toki yksittäisiä poikkeuksia on, mutta pääsääntöisesti näin. Vain kuinpa pahasti oireilevan työtekijän sinä palkkaisit?

Vierailija
76/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mullakin on siis sittenkin mahkuja päästä joskus työelämään edes pätkätöihin, muihinkin kuin paskaduuneisin!

T: kohta tuplamaisteri 30v ei ikinä kunnon töissä ja kyllä vituttaa! Psykiatri ei todennut mitään alenemaa työnhaku- ja tekokyvyssäni.

Vierailija
77/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"niin kaikkien iloksi lopetan itseni, saatte pitää rahanne."

Älä tällaisia puhu. Sun elämä on sun vain elettävä. Mulla sama homma, mun mielestä kaikki menee hyvin, sitten laitetaan pois työharjoittelusta, kun ei me sua palkattais. Mä en tiedä missä vika, enkä saa kunnon selitystä vaikka kysyn. Ottaa itsetunnolle. Nykyisin oon jo niin arka. Pelottaa mennä mihinkään, kun kaikkialta tulee vain negatiivista palautetta. Mutta aikaa myöten, kun sairaus etenee, sitä ei enää niin välitä. Sitä vain elää. Tajuaa, että tää nyt vain on tätä. Tsemppiä. Nauti keväästä, yritä ainakin.

Vierailija
78/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä mullakin on siis sittenkin mahkuja päästä joskus työelämään edes pätkätöihin, muihinkin kuin paskaduuneisin! T: kohta tuplamaisteri 30v ei ikinä kunnon töissä ja kyllä vituttaa! Psykiatri ei todennut mitään alenemaa työnhaku- ja tekokyvyssäni."

Miten nyt psykiatri sen voi arvioida? Pitäisi mennä työkykyarvioon, jollekin työklinikalle. Jaksatko harrastaa? Tehdä kotityöt? Syötkö lääkkeitä? Onko ystäviä? Mitä tarkoittaa ei ikinä kunnon töissä? Jos sä olet maisteriksi lukenut, niin kertoohan se jo jotain sun työkyvystä. Kauanko meni opiskeluihin aikaa?

Vierailija
79/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkyvyttömyyseläke on yksi työeläkkeen laji. Lisäksi voi saada kansaneläkelain mukaista työkyvyttömyyseläkettä, jos työeläkelain mukainen työkyvyttömyyseläke on pieni tai sitä ei ole kertynyt lainkaan.

Ihan tiedoksi, että työkyvyttömyyseläke lasketaan eri tavalla kuin työeläke.

Vierailija
80/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kehui, että äidin kuolemalla saa 2 viikkoa, että kannattaa hakea. Öööö....justjoo. Ei tullut mieleen, että hautajaisjärjestelyt vois hoitaa palkattomalla vapaalla.

Kuinka empatiakyvytön ihminen on, jos katkerana tilittää netissä siitä, että joku sai sairauslomaa äitinsä kuoltua? Meillä jokaisella kun on tai on ollut vain yksi äiti, niin tuskinpa tuota sentään kovin montaa kertaa voi "tekosyynä" sairauslomalle käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän