Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nuoria naisia kaatuu rivistä kuin heinää"

Vierailija
06.04.2010 |

Otsikko kauppalehdessä ja linkki alla. Aiheena nuorten naisten työkyvyttömyyseläkkeiden kova lisääntyminen.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20…

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaikuttavat niin, että ihmisestä ei tule enää selviäjää vaan vetää mieluummin mömmöjä. Sivuvaikutuksia luullaan masennukseksi ja haetaan eläkkeelle.

Olen sitä mieltä, että moni peruis masennusdiagnoosinsa jos hänet pantaisiin mielisairaalaan kuten ennen. Nyt on niin helppoa surffailla kotona facebookissa ja raha juoksee tilille. Mielisairaalanhäpeä voisi olla sellainen pelko, että äkkiä alkaisikin työelämä maistua.

Vierailija
42/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joista mun mielestä vain toiset ovat masentuneita.

1. masentuneet, jotka syövät puoli purkkia masennuslääkkeitä, ruikuttavat pari viikkoa, käyvät 4 kertaa keskustelemassa jossakin, ja ovat sitten taas elämänsä kunnossa. Lääkärin määräämä lääkekuuri jää kesken, ja keskustelemaan ei enää mennä, kun ei sillä terapeutilla ollut mitään hyviä vinkkejä ja masennuskin hävisi jo.

2. masentuneet, jotka jäävät pois työelämästä/opiskeluista, ovat jakson tai useampia sairaalassa, käyvät vuosia psykiatrisessa hoidossa, syövät vuosia lääkkeitä, eivät välitä ulkonäöstään, ei ole harrastuksia, menettävät kaverisuhteensa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännä, että masennuksesta voidaan heitellä vaikka mitä arvauksia ja täysin vailla mitään tieto- tai kokemuspohjaa olevia mielipiteitä, ja niillä pitäisi olla vielä jotain arvoa..mä ainakin sivuutan täysin teidän kivikautisten tyyppien mielipiteet, ellette ole itse a) psykiatreja b) mielenterveysongelmia joskus sairastaneita. Yhtä hyvin mä voin lätistä, että poikia saavat naiset ovat selvästi alapäästään muita naisia väljempiä ja sängyssä avuttomia lahnoja. Ainakin yks mun tutun tuttu on.

Vierailija
44/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännä, että masennuksesta voidaan heitellä vaikka mitä arvauksia ja täysin vailla mitään tieto- tai kokemuspohjaa olevia mielipiteitä, ja niillä pitäisi olla vielä jotain arvoa..mä ainakin sivuutan täysin teidän kivikautisten tyyppien mielipiteet, ellette ole itse a) psykiatreja b) mielenterveysongelmia joskus sairastaneita. Yhtä hyvin mä voin lätistä, että poikia saavat naiset ovat selvästi alapäästään muita naisia väljempiä ja sängyssä avuttomia lahnoja. Ainakin yks mun tutun tuttu on.

Vierailija
45/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen sitä mieltä, että moni peruis masennusdiagnoosinsa jos hänet pantaisiin mielisairaalaan kuten ennen. Nyt on niin helppoa surffailla kotona facebookissa ja raha juoksee tilille. Mielisairaalanhäpeä voisi olla sellainen pelko, että äkkiä alkaisikin työelämä maistua."

Sitä paikkaa on syytäkin pelätä. Nimimerkillä yli 10 kertaa mielisairaalassa. Enää en mene, vaikka mikä olisi. Kamala paikka. Ei siellä kukaan kuntoon tule.

Mutta mitä tuo raha juoksee tilille tarkoittaa? Kyllä sitä aika pienillä tuloilla eletään. Ei oo edes autoa varaa pitää.

Vierailija
46/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus keskustellut asiasta erään lääkärin kanssa, ja hänkin oli sitä mieltä, että alakulo esimerkiksi liittyy ihan luonnollisena osana tiettyihin elämänvaiheisiin eikä sitä saisi heti olla medikalosoimassa.

Eri asia sitten on, onko se meidän naisten tai työntekijöiden vika, jos koemme, ettei työelämä anna mahdollisuutta olla alakuloinen ja toisinaan hieman alisuorittaa, jos kaikki ei ole kunnossa. Tuntuu, että ajan henki on ainoastaan suorittamista ja kilpailukykyä, ja hallituksemme vielä heittää lisää vettä myllyyn.

Vierailija
47/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaikuttavat niin, että ihmisestä ei tule enää selviäjää vaan vetää mieluummin mömmöjä. Sivuvaikutuksia luullaan masennukseksi ja haetaan eläkkeelle.

mitkä ne masennuslääkkeiden (ja tarkenna minkä polven masennuslääkkeistä puhut) vaikuttavat aineet ovat, millä tavalla ne vaikuttavat aivoissa ja mitkä ovat sivuvaikutukset, ja miten ne ovat samanlaisia kuin itse masennus? Äläkä mene minnekään wikipediaan.

Vierailija
48/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamaan kun joku päivä onkin huono päivä.

Niiden pitkäaikaisia vaikutuksia ei ole tutkittu, mutta niitä annetaan jokaiselle, joka vähän valittaa, että töissä vituttaa kun joutuu tekemään töitäkin.

Nykyajan nuoret naiset on pumpattu täyteen kuvitelmaa, että töihin mennään toteuttamaan itseään. Ei sitä, että töitä tehdään elantonsa eteen.

mitkä ne masennuslääkkeiden (ja tarkenna minkä polven masennuslääkkeistä puhut) vaikuttavat aineet ovat, millä tavalla ne vaikuttavat aivoissa ja mitkä ovat sivuvaikutukset, ja miten ne ovat samanlaisia kuin itse masennus? Äläkä mene minnekään wikipediaan.

Vierailija
49/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsi eläkkeelle alle 50 vuotiaana, kuten oli aina suunnitellut.

Oli hoitoalalla töissä ja oli tosi paljon saikulla. Alussa pisti kädet aina pesuaineveteen, että sai ne aukemaan ja kehui meille, kuinka häntä väsyttää, hän lähtee saikulle.

Sitten tietenkin meni selkä. Selällä sai olla paljon pois. Mutta eläkettä ei herunut.

Sitten tuli avioero niin siitäpä sai oivan syyn mennä yksityiselle psykiatrille, joka heti kirjoitti vuoden saikkua. Kävi sen jälkeen pari viikkoa töissä ja samalla lekurille uudestaan. Tuli toinen vuosi perään ja heti eläkkeelle.

Tämä työkaveri on erittäin hyvässä kunnossa ja elämänsä vedossa. Tekee tällä hetkellä työkseen vapaaehtoistyönä eläkeläisetn käsityökursseja. Sanoi, että ei käsityöammatilla elantoa saa niin hän hommas eläkkeen niin on varaa tehdä, mitä haluaa.

Meiltä jää aika paljon porukkaa eläkkeelle mielenterveyssyiden takia ja eläkepaperit kourassa ei ole ongelmista tietoakaan. Ovat sanoneet, että eivät todellakaan tee töitä päälle 50-vuotiaiski kun helpommallakin pääsee.

Vierailija
50/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pitkäaikaisia vaikutuksia ei ole tutkittu, mutta niitä annetaan jokaiselle, joka vähän valittaa, että töissä vituttaa kun joutuu tekemään töitäkin.

Nykyajan nuoret naiset on pumpattu täyteen kuvitelmaa, että töihin mennään toteuttamaan itseään. Ei sitä, että töitä tehdään elantonsa eteen.

et tiedä paasaamastasi asiasta yhtään mitään. Et ole lukenut pienintäkään artikkelia tai tutkimusta aiheesta, sulla ei ole mitään muuta kuin omat kuvitelmasi (kuultu varmaan jossain shellillä perjantaiyönä) mielipiteittesi tukena. Veikkaan, ettet ainakaan asiantuntijatyössä toimi :)

Vierailija
51/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin ajatellut, että en taatusti tee raskasta vuorotyötä 55 vuoden päälle. Sen verran voi selittää, että pimpelipom kun viiraa päästä. Sama se, millä diagnoosilla sen eläkkeen saa.

Toivottavasti eivät ala tiukentamaan ehtoja mielenterveyssyistä eläkkeelle jääville. Nyt sen saa aika helposti.

Vierailija
52/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään näitä onnellisuuspillereitä. Ja siksi tiedän, että pitkäaikaisvaikutuksia ei ole tutkittu.

et tiedä paasaamastasi asiasta yhtään mitään. Et ole lukenut pienintäkään artikkelia tai tutkimusta aiheesta, sulla ei ole mitään muuta kuin omat kuvitelmasi (kuultu varmaan jossain shellillä perjantaiyönä) mielipiteittesi tukena. Veikkaan, ettet ainakaan asiantuntijatyössä toimi :)

Vierailija
53/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tuli avioero niin siitäpä sai oivan syyn mennä yksityiselle psykiatrille, joka heti kirjoitti vuoden saikkua. Kävi sen jälkeen pari viikkoa töissä ja samalla lekurille uudestaan. Tuli toinen vuosi perään ja heti eläkkeelle.

Tämä työkaveri on erittäin hyvässä kunnossa ja elämänsä vedossa. Tekee tällä hetkellä työkseen vapaaehtoistyönä eläkeläisetn käsityökursseja. Sanoi, että ei käsityöammatilla elantoa saa niin hän hommas eläkkeen niin on varaa tehdä, mitä haluaa.

Meiltä jää aika paljon porukkaa eläkkeelle mielenterveyssyiden takia ja eläkepaperit kourassa ei ole ongelmista tietoakaan. Ovat sanoneet, että eivät todellakaan tee töitä päälle 50-vuotiaiski kun helpommallakin pääsee.

tämä liittyy nuorten naisten työkyvyttömyyseläkkeisiin? Kuinka paljon te oikein kuvittelette sen eläkkeen olevan, jos ei ole tehnyt töitä kuin vaikka vuoden tai kaksi?

Vierailija
54/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivottavasti eivät ala tiukentamaan ehtoja mielenterveyssyistä eläkkeelle jääville. Nyt sen saa aika helposti."

Ovat kuule tiukentaneet jo. Sairastan psykoosia, eikä ole eläkettä. Ei ammattia, ei työtä, ei työkokemusta. Lääkkeitä on syöty vaikka kuinka. Ja sairaalassa oltu lukuisia kertoja, myös pakkohoitopäätös tehty kerran. Että älä puhu siitä mistä et tiedä.

Vierailija
55/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaen 13-vuotiaasta. Ihmekös tuo, jos eläköityminen on kovaa.

Vierailija
56/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään näitä onnellisuuspillereitä. Ja siksi tiedän, että pitkäaikaisvaikutuksia ei ole tutkittu.

olet täysin ammattitaidoton tai todennäköisemmin työskentelet siellä lääkepurkkeja valmistavan tehtaan liukuhihnalla. Joo, kukaan ei ole ehkä ehtinyt vielä käyttää masennuslääkkeitä 100 vuotta, mutta jos saisit esim. HIV:in, kieltäytyisitkö lääkkeistä, koska ne ovat olleet olemassa vasta alle 20 vuotta? T

Vierailija
57/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikutukset tiedetään. Mutta esim. seronil on sen verran kuitenkin uusi lääke, että ei tiedetä (eikä edes tunnusteta), että se sekoittaa lopullisesti välittäjäaineiden normaalin toiminnan.

Se, joka on alalla töissä

olet täysin ammattitaidoton tai todennäköisemmin työskentelet siellä lääkepurkkeja valmistavan tehtaan liukuhihnalla. Joo, kukaan ei ole ehkä ehtinyt vielä käyttää masennuslääkkeitä 100 vuotta, mutta jos saisit esim. HIV:in, kieltäytyisitkö lääkkeistä, koska ne ovat olleet olemassa vasta alle 20 vuotta? T

Vierailija
58/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä syytä käyttää eläkkeelle pääsyyn. Ei todellakaan kiinnosta koko ikäänsä olla raskaissa töissä. Olisi tuota omaakin elämää elettävänä.

Pitää kai alkaa "oireilla" sitten ajoissa.

"Toivottavasti eivät ala tiukentamaan ehtoja mielenterveyssyistä eläkkeelle jääville. Nyt sen saa aika helposti."

Ovat kuule tiukentaneet jo. Sairastan psykoosia, eikä ole eläkettä. Ei ammattia, ei työtä, ei työkokemusta. Lääkkeitä on syöty vaikka kuinka. Ja sairaalassa oltu lukuisia kertoja, myös pakkohoitopäätös tehty kerran. Että älä puhu siitä mistä et tiedä.

Vierailija
59/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä, että kun ennen väitettiin riivaajien aiheuttavan harhoja ihmisille, niin nykyajan masennusvastaiset ovat yhtä typeriä ja näköalattomia. Miksi hyväksytte harhojen näkemisen ja äänten kuulemisen sairautena (jos hyväksytte) mutta ette masennusta? Kyllähän varmaan osa vaan valehtelee näkevänsä niitä harhoja, esim. murhaajat.

Vierailija
60/185 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitä?

Paniikkihäiriö, ahdistus ja unettomuus. Niitä ei voi todistaa millään? Sitten rastitetaan ne netissä olevat masennuspisteetkin. Sen jälkeen voisi kaivella lapsuustraumoja kun isä pieksi ja äiti haukkui.

Jos alkais sitten vain jäädä töistä pois ja selittäis pokkana, että en muistanut, että mulla on työvuoro. Tarpeeksi monta kertaa kuin sekoilis niin kai se menis läpi.

Lääkkeet vois jakaa muutaman kerran väärin niin luulisin, että sillä sais jo pitkän saikun.

Pitää alkaa miettiä, mitä tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän