Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyajan naiset karsastavat KULTAISIA koruja?

Vierailija
05.04.2010 |

Valkokulta on niiin paljon hienompaa mukamas kuin keltakulta, vai?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viela ole perintokoruja. Ne kun tuppaavat olemaan keltakultaa.

Vierailija
2/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta keltakultaiset korut sopivat oliivinväriseen ihooni paremmin. En ole valkokultaista timantein koristeltua vihkisormustakaan käyttänyt pitkään aikaan, kun mielestäni pari keltakultaista sormusta sopivat minulle paremmin. Itselläni on siis kyse puhtaasti siitä, mikä näyttää paremmalta. Ja hei niille, jotka ovat sitä mieltä, että keltakulta on mummoja varten voin sanoa, että jos mummo tykkää Bulgarin keltakultaisista sormuksista, mummolla on hyvä maku :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltakultaiset korut näyttää halvoilta, en tiedä miks.. Ite käytän lähinnä teräskoruja, sen mitä käytän eli sormus ja lävistyskorut. Jonkunverran löytyy myös luukoruja..

Vierailija
4/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valkokulta tai platina ois kivan näköistä, mutta kun ei sovi pätkääkään mun kalpealle iholle, vaan näytän entistä haamummalta. Hiven punatukkaisen pigmenttiä löytyy ja lämpimiä sävyjä ehdottomasti tarvitsen. Siksi minä olen siis 35-vuotiaana "mummo" ;)

Vierailija
5/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viela ole perintokoruja. Ne kun tuppaavat olemaan keltakultaa.

Mutta eivät ole keltakultaa.

Vanhimmat perintökorut ovat pronssia ja hopeaa. Sitten on muutama rautainen kihlasormus.

Meillä on vanhat suvut, mutta ei niin rikkaita että olisi keltakultaan ollut varaa.

Vierailija
6/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan karsasta keltakultaisia koruja!! Kyllähän valkokultaisetkin korut ovat kauniita, mutta aika usein ne näyttävät minusta hopeisilta eli jotenkin halvemmilta. Ainakaan kihla- tai vihkisormusta en haluaisi valkokultaisena. Tulee jotenkin luokkasormusfiilis...

Vierailija
7/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa niinki laastsiison, että minulla on vain yksi kivi vihkisormuksessa. En edes katsellut niitä rivikivillisiä.

Olen aina haaveillut yhdestä kivestä ja sellaisen sain.. =)

Oikeastaan sillä ei ole väliä mulle, mitä mieltä muut on mun koruista. Itsehän niitä kannan ja varsinkin vihkisormuksen täytyy miellyttää minua itseäni.

Niin ja eikös nykyään saa sekottaa hopeaa-valkokultaa-keltakultaa koruissa keskenään?

Vierailija
8/98 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistän aina paksuihin kultakoruihin.Paksu ketju jo ruttuisessa kaulassa, tarvitseeko olla niin huomiota herättävä.

Taas noi kananperseet on esillä tällä palstalla...

Vierailija
9/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä keltakulta on lämpimämpää.

Vierailija
10/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on kihla- ja vihkisormukset ihan keltakultaa. Ja sen lisäksi käytän todella ohutta keltakultaista ranneketjua.

Itse en tykkää yhtään, kun on paljon koruja päällä. Esim. anopilla on kaulassa varmaan 15 erilaista ketjua, ja sormet täynnä sormuksia. Mun mielestä näyttää rumalta, nainen on kuin kaupan vitriini.

Valkokulta on varmaan suositumpi, koska se on neutraalimpi väriltään ja sen kanssa voi käyttää hopeaa?!

Vierailija
11/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hopeakin.

Vierailija
12/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä kun pysyy eikä huoli ihan halpoja edes lahjaksi, niin on aina tyylikäs. Tietysti pitää ymmärtää olla laittamatta kaikkia yhtäaikaa päälle.

Vierailija
13/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkokulta on nykyaikaa.

Vierailija
14/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on kihla- ja vihkosormukset keltakultaa ja jolla on vihkisormuksessa vieläpä timantteja. Kaikilla muilla vihityillä on valkokultaiset, tosi paksut sormukset, joissa ei ole timantteja ja ne sormukset on yleensä myös samanlaiset.

Olen itsekin ajatellut tätä, että tuo keltakulta on menossa kovaa vauhtia pois muodista. Jos esim ulkomaisten julkkisten sormuksia katsoo, niin ei siellä kyllä kellään ole keltakultaisia sormuksia, jo prinsessa Dianalla oli valkokultainen ja hän sentään avioitui 1981!

Vierailija
15/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä kun pysyy eikä huoli ihan halpoja edes lahjaksi, niin on aina tyylikäs. Tietysti pitää ymmärtää olla laittamatta kaikkia yhtäaikaa päälle.

Vierailija
16/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muuten onkin kalliimpaa. Tämä saattaa tulla monille yllätyksenä.

Vierailija
17/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 60 , enkä tykkää kulta koruista, aina rakastanut hopeaa

Vierailija
18/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajan myötä sen väri vaihtuu toiseksi, mitä se oli ostettaessa. Sen vuoksi en huolisi valkokultaista sormusta. Siinä on se pinta ihan eri, mitä se itse sormus siellä alla.

Vierailija
19/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen enempää kultaista, hopeista kuin pronssistakaan korua, kyllä kelpaisi koru kuin koru. Niitä vaan ei mulle kukaan ostele, joten pitää joko ostaa itse tai sitten olla ostamatta, ja tyytyä niihin kihla- ja vihkisormuksiin sekä korvakoruihin. Sormukset on kyllä ihan keltakultaa, korvikset hopeaa, kaikki olen itse ostanut. Tuo rakkahimpani on niin pihi, ettei mitään koruja kyllä ostele, eikä kyllä muutakaan "turhaa".

Vierailija
20/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikakauteen kuului myös jakkupuvut ja nutturakampaukset :D

Nykyään, 15 vuotta myöhemmin, en tunnusta mitään näistä omakseni sillä en tunne tarvetta yrittää näyttää vanhemmalta kuin olen. En tosin väitä että keltakulta tai jakkupuvut vanhentaisivat minua tai ketään muutakaan, mutta itselleni ne edustavat kypsyyden teeskentelemistä tai sitä että on ihan oikeasti kypsä, suorastaan ylikypsä :)