Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyajan naiset karsastavat KULTAISIA koruja?

Vierailija
05.04.2010 |

Valkokulta on niiin paljon hienompaa mukamas kuin keltakulta, vai?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en siten kiinnitä huomioita myöskään toisten koruihin, mun mielestä ihan sama onko valko- vai keltakultaa, en ole edes tullut ajatelleeksi asiaa.

Vierailija
22/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on valkokultaiset kihla- ja vihkisormukset. Ja ei niissä mitään nikkeliä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on valkokultaiset kihla- ja vihkisormukset. Ja ei niissä mitään nikkeliä ole.

En tiennyt olevani allerginen, mutta noin 7 vuoden pidon jälkeen en voi sormuksiani enää pitää...

Vierailija
24/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman nikkeliä.. Että saa ilman nikkeliäkin. 16

Vierailija
25/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Suomessa ei kai enää nikkeliä kyllä tähän tarkoitukseen käytetä, mutta muita metalleja kyllä, ei valkokultaa luonnosta louhita!

Vierailija
26/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokulta on metalliseos, jota käytetään pääasiassa koruissa ja kelloissa. Valkokultaseoksissa on kullan lisäksi yleensä useita muita metalleja, joista ainakin yhden täytyy olla ominaisuuksiltaan seosta valkaiseva. Yleisimmin valkaisevana metallina on palladium tai nikkeli.

Vierailija
27/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkokultaa. Mies halusi ehdottomasti valkokultaa (tai hopeaa) olevan sormuksen ja mielellään samaa sarjaa. Eli keltakultaa ei ole minun vierastamiseni vaan miehen vierastamisen vuoksi.

Vierailija
28/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina pitänyt mieluummin hopeisia, kuin kultaisia koruja. Värinäkin tykkään harmaasta ja valkoisesta enemmän kuin keltaisesta. Ei siinä sen kummempaa syytä ole.

Vierailija
29/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valkokulta ja hopea taitavat sopia paremmin eri vaatekuosien ja värien kanssa, koska on niin laimea väri eikä siksi pomppaa niinkään silmille. Hopea taas ei kestä niinkuin kulta joten hopeisia koitan välttää.

Juuri mentiin kyllä kihloihin ja keltakultaiset sormukset ostettiin. Lisäksi valmistun tällä viikolla ja olen pyytänyt lahjaksi juuri keltakultaisia koruja.

Aiemmissa viesteissä joku kirjoitti keltakullan kuuluvan mummoille. Keltakulta kuuluu kyllä kaikille ja on ainakin omaan mieleeni kaikkein kaunein. Valkokultaista ei edes kaukaa hopeisesta erota :D

Vierailija
30/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vain satu tykkäämään keltakullasta. En ole ikinä tykännyt. Hopeaa mieluummin :)

Vierailija
31/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on olemassa valkokultaa, kun etsittiin mulle kihlasormusta. Luulin siihen asti että valkokulta on hopeaa ja ihmettelin eikö ihmisiä hävetä pitää sormessa hopeista vihkisormusta! Ihan oikeesti, en usko, että monikaan tajuaa että se valkokulta on kultaa, sitä varmaan luullaan hopeasormukseksi...

Vierailija
32/98 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on olemassa valkokultaa, kun etsittiin mulle kihlasormusta. Luulin siihen asti että valkokulta on hopeaa ja ihmettelin eikö ihmisiä hävetä pitää sormessa hopeista vihkisormusta! Ihan oikeesti, en usko, että monikaan tajuaa että se valkokulta on kultaa, sitä varmaan luullaan hopeasormukseksi...

ainakin multa on kysytty useamman kerran onko se valkokultaa.

Mutta mulle on ihan sama miksi materiaaliksi ihmiset mun sormustani luulevat. Ei näitä sormuksia muita varten hankittu vaan itseämme.

t. 21

Vierailija
33/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän mun platinasormuksia sitten luullaan? :) Kyllä platina (ja valkokultakin) on hopean vieressä ihan erilaista...

Vierailija
34/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nikkeliallergikkona aina täytyykin varmistaa että valkokultaisessa on käytetty palladiumia.

Vierailija
35/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkitusti suurin osa valkokullasta mikä myydään palladiumvalkokultana on oikeasti nikkelivalkokultaa, vaikka myyjä luulisi itsekin että palladiumia myy.. Valmistajat fuskaavat kun palladium on niin paljon kalliimpaa kuin nikkeli. Valkokulta on harmahtavaa väriltään ja sen takia ja myös nikkelin takia korut rodinoidaan, ja kun se kuluu pois, oikea väri tulee esille ja nikkeli pääsee iholle. Jos on nikkeliallergia, ei voi luottaa mihinkään myyjään, jos välttämättä haluaa valkokultaa käyttää pitää materiaali testata.

Ja niistä ulkomaisista julkkiksista, varmaankaan ei ole valkokultaa heidän sormuksensa, platina on esim. USAssa suosituin vihkisormusmateriaali. Siellä kun suositaan isoja timantteja, niin ne näyttää värittömämmiltä valkoista metallia vasten kuin keltaista.

Vierailija
36/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii paremmin suomalaisille. Keltakulta on tummaveriköille kauniimpi.

Vierailija
37/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varista, mina kaytan ainoastaan 22 karaattista.

Vierailija
38/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkokulta/hopea sopii paremmin, kuten minullekin. En tosin tätä tiennyt enkä itse tajunnut aikaisemmin. Nuoren, 90-luvulla, käytin vain kultaa.

Vierailija
39/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokulta on niiin paljon hienompaa mukamas kuin keltakulta, vai?

mutta niistä jotka kultakoruilla ylipäätään koreilee, tulee sellainen halpa olo, aivan kuin joku peruskeski-ikäinen täti yrittäisi näyttää rikkaammalta ja paremmintoimeentulevalta kuin onkaan.

Vierailija
40/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanit, venäläiset, mummot. Ei kovin moni nuori tai keski-ikäinen nainen halua samaistua heihin.