Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyajan naiset karsastavat KULTAISIA koruja?

Vierailija
05.04.2010 |

Valkokulta on niiin paljon hienompaa mukamas kuin keltakulta, vai?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös sisustuksessa! Olen varsinainen mummu. Olen ylpeä että uskallan olla sellainen kuin itse haluan. Muiden mielipiteet on toisarvoisia ja minun mielestäni huonoja. Miksi ihmeessä pitäisin sellaisia koruja mistä muut pitävät mutta minä en ? Voiko enää hölmömpää olla. Tai että sisustaisin kotiani muiden mielipiteiden mukaan, en omieni..

Vierailija
62/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pötypuhetta se, ettei kaikkien iholle kultakorut muka sopisi.

Mäkin luulin joskus nuorena niin kun testasin olevani kesätyyppiä väritykseltäni ja ostin sitten hopeakoruja. Mutta kyllä mulle kultakorut on koko ajan ihan yhtä hyvin sopineet.

Sanoisin jopa että juuri kesä ja talvivärisille sopii näitä punatukkaisia paremmin koska punertavalla iholla kaunis keltainen ei pääse oikeuksiinsa vaan voi näyttää tunkkaiselta.

Ensimmäinen ja viimeinen lause riitelee keskenään. =D

Omasta mielestäni keltakulta on yksinkertaisesti ruman näköistä omissa käsissäni/kaulassani. En nyt valkokultaa suosi vaan hopeaa, joka sopii paremmin arkikäyttöön.

Itselleni ei myöskään sovi rusketus. Jos kädet kesällä vähän "ruskettuvat" niin ne näyttävät lähinnä siltä että ihoni olisi vain _todella_ likaista. Hyi.. Enkä ymmärrä miksi ihmiset tieten tahtoen haluavat pilata ja vanhettaa ihonsa ennen aikojaan auringossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin käyttämään (kelta)kultaisia koruja koska ne sopivat ihoni ja hiusteni väriin paremmin kuin hopeiset ja valkokultaiset.

Ihan sama onko vanhanaikaisia vai ei :) Pyrin käyttämään sellaisia vaatteita ja asusteita jotka sopivat minulle (väritys, ruumiinrakenne, persoona) riippumatta siitä ovatko ne muodissa vai eivät.

Vierailija
64/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pötypuhetta se, ettei kaikkien iholle kultakorut muka sopisi. Mäkin luulin joskus nuorena niin kun testasin olevani kesätyyppiä väritykseltäni ja ostin sitten hopeakoruja. Mutta kyllä mulle kultakorut on koko ajan ihan yhtä hyvin sopineet. Sanoisin jopa että juuri kesä ja talvivärisille sopii näitä punatukkaisia paremmin koska punertavalla iholla kaunis keltainen ei pääse oikeuksiinsa vaan voi näyttää tunkkaiselta.

Olen samaa mieltä, Tykkään myös tavallisesta oikeasta keltaiseesta kullasta, koskaan en ole hopeasta tykännyt. Maksaa kultakorut vaan niin paljon. Tahtoisin nykyisten korujeni lisäksi (kihla ja vihksormukset, kaulaketju, korvikset) lisää sormuksia, rannerenkaan, korvikset.. Mies ei ole innostunut koruja ostamaan (olen vihjaillut kyllä)joten ehkä pitää hankkia niitä itse. Ovat vaan hankinnoista viimeisimpinä kotiäidillä.

Ne kesä talvi-ihmis höpinät on vanhanaikaisia.

Vierailija
65/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpinää ole. Moiset termit toki voi unohtaa. Mutta vertaapa ihonväriäsi jonkun toisen kanssa ja voit kenties huomata selvän eron. Toiselle kellertävä, toisella punertava. Näille sopiii erilaiset koru, samoin kuin meikit. Sitten otat käteesi hopeakorun ja vierelle kultakorun. Vertaat kumpi saa ihosi hehkumaan. Helppoa. Ja perustuu ihan värioppiin ja vastaväreihin/sukulaisväreihin.

Vierailija
66/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alun perinkään ajatellut niitä uusiin vaihtaa muodin mukaan :)

Vierailija
67/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpinää ole. Moiset termit toki voi unohtaa. Mutta vertaapa ihonväriäsi jonkun toisen kanssa ja voit kenties huomata selvän eron. Toiselle kellertävä, toisella punertava. Näille sopiii erilaiset koru, samoin kuin meikit. Sitten otat käteesi hopeakorun ja vierelle kultakorun. Vertaat kumpi saa ihosi hehkumaan. Helppoa. Ja perustuu ihan värioppiin ja vastaväreihin/sukulaisväreihin.

Toisille tietysti joitakin toisia vielä paremmin mutta ei sen takia tarvitse hopeaan tyytyä jos kerran kullasta tykkää.

Vierailija
68/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistän aina paksuihin kultakoruihin.Paksu ketju jo ruttuisessa kaulassa, tarvitseeko olla niin huomiota herättävä.

Vierailija
69/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei hehku mikään ja toisille näyttää sopivan kaikki.

Tykkään silti keltakultakoruista ne on mielestäni ainoita oikeita koruja en siis aio hopeaan tyytyä ja jos ei se vaikka mulle sitten käykkään kun sitä niin inhoan.

Vierailija
70/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille tietysti joitakin toisia vielä paremmin mutta ei sen takia tarvitse hopeaan tyytyä jos kerran kullasta tykkää.

Ei kukaan kiellä kultaa sorsimasta jonkun syyn takia. On myös ihmisiä joita pukee niin kulta kuin hopeakin - tai on pukematta. Itse nyt satun lukeutumaan niihin ihmisiin, joiden päällä kullanväriset korut näyttävät likaisilta ja tunkkaisilta. Hopea taas raikastaa olemusta ja erottuu ihosta. Meitä on moneen lähtöön.

Vierailija
71/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä vaatteet ja hiukset nyt varmaan 95% prosenttia ulkonäöstä tekevät, eivät suinkaan jotkut korvikset, pari sormusta ja kaulassa oleva pieni koru.

Vierailija
72/98 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajan myötä sen väri vaihtuu toiseksi, mitä se oli ostettaessa. Sen vuoksi en huolisi valkokultaista sormusta. Siinä on se pinta ihan eri, mitä se itse sormus siellä alla.

Omat sormukseni ovat rodinoimatonta valkokultaa. Joku kommentoi myös että paltina säilyttää värinsä toisin kuin valkokulta. Rodinoimattoman valkokullan väri ei muutu miksikään.

Vierailija
73/98 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nuoresta asti (n13v) olen vaan jotenkin ollut mieltynyt hopeisiin koruihin. Mielestäni ne sopivat ihon ja hiusten väriini paremmin. En osaa edes niitä vähäisiä lahjaksi saatuja kultaisia korujani edes käyttää vaikka muuten kauniita ovatkin.

Nyt olisi ajankohtaista kihlasormuksen ja pian vihkisormuksen hankinta. Tiedän että keltakultaiset ovat halvempia kuin valkokultaiset. Olen kuitenkin miehelleni sanonut että mielummin otan hopeaa jos rahat eivät riitä valkokultaan, en vaan halua kultaisia, kun teidän että ne eivät tuntuisi omilta. Haluan sellaiset sormukset mitkä ovat minun silmääni kauniit, minähän niitä joudun käyttämään. Tällähetkellä ollaan kallistumassa hopeisiin, ilman mitään ihmeellisiä koristuksia, ihan vaan perus sileät sormukset.

Vierailija
74/98 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta ei vaan tunnu omalta, vaikka esim. lähipiirissäni kaikilla muilla korut kultaa ovat (poikkeuksena yksi tätini). Kultaisia koruja on on toki minullakin, lahjoiksi saatuja. En vaan pidä niistä, sitä en ole ajattelut sopivatko ne ihooni vai eivät.

Työssäni pukeudun varsin hillitysti, usein mustaan/tummiin väreihin (kesällä toki vaaleampiin vaatteisiin) ja koruilla saan tuotua omaa persoonaani esiin. Minusta hopeanväriset koruvat erityisesti mustien vaatteiden kanssa paremmin mitä kultaiset.

Vierailija
75/98 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jotkut Forresterit mieleen :) Tai bling bling.

Vierailija
76/98 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkokultaisia, kun ne nyt vaan ovat nykypäivää ja pidän niistä enemmän kuin keltakultaisista. Ne ovat mielestäni vanhemmat ikäpolven juttuja. Roosaan taittuvaa kultaa käyttäisin mieluummin kuin keltakultaa, ihan ok sekin, keltakullasta vain en tykkää.

Vierailija
77/98 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin hillitty valkokulta tai vielä mielummin platina. Omat sormukseni ovat platinaa.

Vierailija
78/98 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin saadaan väittelyt aikaiseksi!! Tää AV on mennyt ihan pöljäksi...

Vierailija
79/98 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokulta ja hopea sopii paremmin suomalaisille. Keltakulta on tummaveriköille kauniimpi.

keltakultaa, joka sopii heille hyvin.

Uskon kyllä, että keltakulta palaa takaisin 10 v sisällä.

Vierailija
80/98 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin lämpimät sävyt eli kulta.