Miksi nykyajan naiset karsastavat KULTAISIA koruja?
Valkokulta on niiin paljon hienompaa mukamas kuin keltakulta, vai?
Kommentit (98)
Joskus 90-luvun alussa oli keltakulta muotia
Okei, nyt pitää tykätä valkokullasta ja sehän on muotia ollut jo jonkin aikaa. Vähän sama kuin jotkut sisustusjutut on kaikista NIIN OUT ja YÖK. Jonain päivänä juttu on taas toisinpäin ja te olette niin out niine valkokultaisine koruinenne, kun tyttärenne painavat keltakultaisissa ylpeänä.
Itsellä ei ole voimakasta mielipidettä puoleen tai toiseen. Valkokulta on niin muotia nykyään, että ehkä kallistun siihen, mutta nykyään on melkein persoonallista ja hauskaa, jos joku ottaa keltakultaa!
höpinää ole. Moiset termit toki voi unohtaa. Mutta vertaapa ihonväriäsi jonkun toisen kanssa ja voit kenties huomata selvän eron. Toiselle kellertävä, toisella punertava. Näille sopiii erilaiset koru, samoin kuin meikit. Sitten otat käteesi hopeakorun ja vierelle kultakorun. Vertaat kumpi saa ihosi hehkumaan. Helppoa. Ja perustuu ihan värioppiin ja vastaväreihin/sukulaisväreihin.
Toisille tietysti joitakin toisia vielä paremmin mutta ei sen takia tarvitse hopeaan tyytyä jos kerran kullasta tykkää.
Ei kukaan kiellä kultaa sorsimasta jonkun syyn takia. On myös ihmisiä joita pukee niin kulta kuin hopeakin - tai on pukematta. Itse nyt satun lukeutumaan niihin ihmisiin, joiden päällä kullanväriset korut näyttävät likaisilta ja tunkkaisilta. Hopea taas raikastaa olemusta ja erottuu ihosta. Meitä on moneen lähtöön.
ja ne siksi näyttävät tunkkaiselle.
Kihla- ja vihkisormukset valkokultaa. Tyylikkäät!
Kyllä se näin on:
Kihla- ja vihkisormukset valkokultaa. Tyylikkäät!
Valkokulta on minusta tylsän näköistä, mielummin otan platinakorut kuin valkokultaiset, jos keltakultaa ei ole tarjolla!
höpinää ole. Moiset termit toki voi unohtaa. Mutta vertaapa ihonväriäsi jonkun toisen kanssa ja voit kenties huomata selvän eron. Toiselle kellertävä, toisella punertava. Näille sopiii erilaiset koru, samoin kuin meikit. Sitten otat käteesi hopeakorun ja vierelle kultakorun. Vertaat kumpi saa ihosi hehkumaan. Helppoa. Ja perustuu ihan värioppiin ja vastaväreihin/sukulaisväreihin.
Toisille tietysti joitakin toisia vielä paremmin mutta ei sen takia tarvitse hopeaan tyytyä jos kerran kullasta tykkää.
Ei kukaan kiellä kultaa sorsimasta jonkun syyn takia. On myös ihmisiä joita pukee niin kulta kuin hopeakin - tai on pukematta. Itse nyt satun lukeutumaan niihin ihmisiin, joiden päällä kullanväriset korut näyttävät likaisilta ja tunkkaisilta. Hopea taas raikastaa olemusta ja erottuu ihosta. Meitä on moneen lähtöön.
Kelta-ja punakulta on LÄMMIN sävy, joka ei nyt vain sovi minulle. Olkoon kuinka putsattu tahansa. Miksi niitä pitäisin jos hopea/valkokulta sopii paremmin? Kuten myös pinkki poskipuna sopii paremmin kuin oranssi. Tai fuksianvärinen paita sopii paremmin kuin okrankeltainen.
Nykyään käytetään nikkelin tilalla palladiumia, joka on kultaakin kalliimpaa jalometallia. Sen jälkeen pinta rodioidaan, jotta kiiltää paremmin.
eli keltakultaa.
Olen vaaleaihoinen ja punatukkainen. Lämmin kullan sävy sopii oikein hyvin. Mitäänsanomaton hopea tai valkokulta ei näytä miltään, eihän se edes erotu vaaleasta ihosta.
mielestäni keltakulta on vain ruma ja mauton.
En pidä yhtään keltakullasta. Valkokultakoruja minulla ei ole. En koe tarpeelliseksi satsata koruun niin paljoa rahaa :)
Kaikki koruni ovat hopeaa (myös vihkisormus, hui kauhistus!).
Vierailija kirjoitti:
Valkokulta ja hopea sopii paremmin suomalaisille. Keltakulta on tummaveriköille kauniimpi.
keltakultaa, joka sopii heille hyvin.
Uskon kyllä, että keltakulta palaa takaisin 10 v sisällä.
Eipä ole vieläkään palannut.
Keltakultaa sen olla pitää.
Kyllä hopeakin käy mutta eniten pidän kuitenkin keltakullasta. Valkokultaisia en ostaisi.
Olen 6-kymppinen. En ole ikinä tykännyt keltakultaisista koruista. Hopea ja valkokulta käy, mutta käytän koruja todella vähän.
Räpmuusikoilla ja rikollisgangstoilla on keltakultaisia paksuja ketjuja.
nopeammin kuin arvaattekaan...