Miksi nykyajan naiset karsastavat KULTAISIA koruja?
Valkokulta on niiin paljon hienompaa mukamas kuin keltakulta, vai?
Kommentit (98)
Valkokulta on niiin paljon hienompaa mukamas kuin keltakulta, vai?
Itse pidän myös enemmän valkokullasta ja hopeasta. Timantit ovat ihan ok, mutta jotenkin ei omaa tyyliäni. Jos keltakultaa on useita koruja yllä, siitä tulee jotenkin vanhahtava fiilis.
Minun sormukseni sisältää sekä valko- että keltakultaa. Sormusta ostettaessa tarkistin, ettei valkokullassa ole käytetty nikkeliä, koska olen sille allerginen.
Aika harvoin käsittääkseni nykyään nikkeliä enää käytetään laadukkaissa koruissa. Ainakin kaikki Kalevala Korun tuotteet ovat nikkelittömiä (sormukseni on heidän mallistostaan).
ja siksi vihkisormus on keltakultaa.
Keltakulta on iätön, mutta muutaman vuoden päästä ihmiset on vaihtamassa näitä "laastseeson" valkokultasormuksiaan pois.
Keltakulta on iätön, mutta muutaman vuoden päästä ihmiset on vaihtamassa näitä "laastseeson" valkokultasormuksiaan pois.
Tuskin kovinkaan usea juoksee muodin mukaan vaihtamaan esim. kihla- tai vihkisormuksiaan? Mitäs järkeä siinä olisi?
Kaikille se keltakulta ei vain värinsä vuoksi sovi.
Siis mustille ihmisille. Menee vaaleaihoisilla vain rusketusta vasten.
Itse käytän hopeakoruja. Kihlasormus on valkokultaa.
Nuoret ovat karsastaneet keltakultaa jo 80-luvulta lähtien.
Minulle ei sovi valkokulta eikä hopea värien puolesta. Minulla kun on luonnostaan punaiset hiukset ja muutenkin punapigmenttiä niin valkokulta ja hopea näyttävät hassuilta minulla. Siksi siis käytän keltakultaa. Olen myös saanut aidoista hopeisista korvakoruista ärsytysoireita, niin en voi niitä käyttää.
Enemmänkin pitäisin jos olisi varaa ostaa. Keltakulta nimeomaan on nättiä ja paljon valkokultaa ja hopeaa kauniimpaa.
Minulle ei sovi valkokulta eikä hopea värien puolesta. Minulla kun on luonnostaan punaiset hiukset ja muutenkin punapigmenttiä niin valkokulta ja hopea näyttävät hassuilta minulla. Siksi siis käytän keltakultaa. Olen myös saanut aidoista hopeisista korvakoruista ärsytysoireita, niin en voi niitä käyttää.
Keltapohjaiselle taasen hopea. Syynätkääpä mammat nahkanne väriä sillä silmällä. Kelta/punakulta voisi saattaa teidä ihan uuteen hehkuun.
timanttisormuksissa valitsen keltakultaa, jotta timantit tulevat kauniimmin esille sormuksesta.
Olen kolmekymppinen nainen, joka suosii klassista, modernia tyyliä.
kihla- ja vihkisormukset, huomenlahjat ja kaikki vuosien varrella lahjaksi saadut kultakorut.. ihan vaan sen takia kun se ei ole "muodikasta" tai ei sovi nahan sävyyn?
varsinkin jos vaatetus on maanläheistä ja hillittyä. Tässä tyylikäs esimerkki:
http://media.onsugar.com/files/ed2/258/2589280/43_2009/988a6cab3ef30106…
Uskaltakaa käyttää kultaa!
kihla- ja vihkisormukset, huomenlahjat ja kaikki vuosien varrella lahjaksi saadut kultakorut.. ihan vaan sen takia kun se ei ole "muodikasta" tai ei sovi nahan sävyyn?
Hän voi hyvinkin olla ihonväriltään sellainen, että kulta pukee :-)
Vakavasti puhuen esim. kihla- ja vihkisormukset ovat itselleni sen verran "pyhät" että todellakaan ikinä niitä vaihtaisi uusiin väärän värin takia.
No jätä perinnöksi vaikka lapselle.
Hän voi hyvinkin olla ihonväriltään sellainen, että kulta pukee :-)
että pötypuhetta se, ettei kaikkien iholle kultakorut muka sopisi.
Mäkin luulin joskus nuorena niin kun testasin olevani kesätyyppiä väritykseltäni ja ostin sitten hopeakoruja. Mutta kyllä mulle kultakorut on koko ajan ihan yhtä hyvin sopineet.
Sanoisin jopa että juuri kesä ja talvivärisille sopii näitä punatukkaisia paremmin koska punertavalla iholla kaunis keltainen ei pääse oikeuksiinsa vaan voi näyttää tunkkaiselta.
jossa mallattiin ihoani vasten sekä kult- että hopeakoruja (olen tumma, keltapohjaisen ihon omaava talvityyppi). Kulta näytti tosi tunkkaiselta, hopea sen sijaan raikasti ja hehkui. Näin omin silmin näin, sekä seitsemään muun "raatilaisen" toteamana. Mutta tämähän ei ole universaali totuus. Kulta on lämmin sävy, joka ei mielestäni "istu" keltapohjaisen lämpimään ihon väriin. Kun taas possunpinkille (kylmälle värille) voisi sopia.
keltakultaa. Olkoon vaan lastseesonia just nyt, ihan sama. Valkokulta näyttää HALVALTA!Ihan niinku hopeekin.
saitteko riidan aikaiseksi metallipalasesta? tää on jo melko taitavaa.
minun vihkisormukseni on ihan vain hopeaa. tai hopeaa, johon on kaiverrettu keltakultainen kuvio, itse suunnittelemani ja ystäväni tekemä. rakastan sitä.uskon jokaiselle oman vihkisormuksen olevan se kaikkein kaunein ja rakkain.
suurin osa muista koruistani on hopeaa tai valkokultaa ihan vain siksi, että en osaa sekoitella värejä ja pelkään meneväni metsään, jos pidän useamman värisiä koruja. turvallisempaa, kun kaikki näyttää samalta.
Valkokulta ja hopea näyttävät ihan samalta.
Kyllä ne tosiaan samalta näyttävät - siis kauempaa katsottuna.
Valkokulta ja hopea näyttävät ihan samalta.
Itse en ainakaan ole mikään asiantuntija ja minun olisi pakko kysyä, että kumpaa metallia jollakin on jos tahtoisin sen tietää.
Tuttavakin suuttui mulle kun luulin hänen valko+keltakultaista sormustaan hopeasormukseksi. Siihen aikaan en ollut vielä valkokullasta kuullutkaan.
sitä mitä väriavuodenaikaa edustatte. Lämpimänsävyiselle sopii kullanväri, vaikka olisi kuinka "last season". Kylmä hopea vain ei "istu" nahanväriin. Itse olen talvotyyppi ja minun ihoani vasten hopea sopii. Kulta on liian lämmin ja tunkkainen.