Tapiola ei myönnä vauvavakuutusta etukäteen jos etinen istukka
Näin ilmoittivat. Vähän oumituiselta kuulostaa, ei kai se nyt sentään niin iso riski vauvan terveydelle ole, kun ajoissa huomattu ja sen mukaan hoidetaan synnytys?
Kommentit (28)
Etiseen istukaaan liittyy enemmän riskejä, mutta ne keskitttyy synnytykseen.
Kun tiedetään istukan paikka etiseksi, on edessä automaattisesti sectio. Jos taas on suunniteltu sektio kyseessä, ei vakutusyhtiöt myönnä syntymättömän lapsen vakuutusta. Asiakkaita heillä riittää muutenkin, voivat siis valita itselleen sopivimmat maksajat.
Sinulle ei tässä vaiheessa ole istukastasi suurempaa riskiä, joten miksi neuvolan olisi pitänyt sinua peloitella/ varoitella turhaan??
Et voi estää ja vaikuttaa omin toimin istukan irtoamiseen esim.
RAuhoitu nyt ja lopea muiden syyttely.
Ompa tämä edellinen viesti ihanan positiivinen =) Totta, miksi murehtia etukäteen asiaa jolle ei mitään voi. Mulla on osittain etinen istukka ja Tapiolasta tuli viime viikolla hylkypäätös. Nyt Iffissä kierroksella, huomenna pitäisi tulla päätös. Aavistan jälleen hylkyä. Viikko 26 menossa ja kaikki mennyt muuten normaalisti. Alkoi tosin neuvolan asian vähättely hieman mietityttämään päätöksen jälkeen.
Älkää googlettako liikaa, on niiiiin paljon negatiivisia ihmisiä että itsekin hermostuu kun niitä lueskelee. Tulee niitä kohtukuolemia muillekin kuin etisen istukan omaaville...
Tapiola ei myöntänyt, mutta Pohjola myönsi. Tapiolakin olisi myöntänyt myöhemmin, kun istukka siirtyi pois kohdunsuulta, mutta siinä vaiheessa olin jo sen verran v....t tuosta kohtelusta, että päädyin Pohjolaan. Mutta siis... jos istukkasi siirtyy, niin toimita siitä todistus Tapiolaan ja vakuutus myönnetään sitten.
ei vaikuta..? Tai perheen vanhempien sisarusten (joilla myös vakuutukset tapiolassa ja tulleen vakuutusyhtiölle kalliiksi) krooniset sairaudet jotka luonteeltaan perinnöllisiä eli tod. näk tulevallakin vauvalla..?
Onko pelkosektio syy evätä vakuutus, jos kerran sektion riskit on tässä se punainen lanka?
Äidin ja isän piti tehdä terveysselvitys vakuutusyhtiölle.
vakuutus evätä jonkin äidin käyttämän lääkkeen takia? onko kelleen käynyt niin?
tapiolasta vakuutus vaikka rakenneultrassa todettiin etinen istukka. Otettiin sitten kuitenkin lähivakuutuksesta jossa paremmat ehdot ja pienempi omavastuu. Näin viime vuonna.
Mullakin oli etinen istukka, joka tosin huomattiin vasta yliaikaisuuskontrollissa tehdyssä ultratutkimuksessa. Olin rehkinyt ja puhkinut ennen tuota ultraa kovasti, jotta supistukset olisivat alkaneet. Mutta eivät ne alkaneet, vuotoja ei ollut. Ultrassa sitten sorkkivat sen verran, että istukka alkoi vuotaa aika kovastikin ja silloin mentiin leikkuriin, mutta terve ja hyvinvoiva tytteli sieltä tuli.
Kätilöt kyllä monta kertaa sairaalassa ollessa sanoivat, miten hyvä tuuri oli ettei istukka alkanut vuotaa tai ettei synnytys käynnistynyt aikaisemmin.
Kun sinun tilannettasi seurataan niin tuskin mitään hätää on. Rauhallista loppuodotusta!
Vakuutusasiaan ei ole minulla kommenttia.
Kyllä noita on useampi vuodessa ja harvempi lapsi niihin kuolee tai vammautuu. Riski on olemassa vakuutusyhtiön kannalta.