TAMMIKUU ON TOIVOA TÄYNNÄ:)
Tässä uusi pino meille joilla ei onni ollut matkassa Joulukuun pinossa.
Kolmonen olisi siis toiveissa, mut ei tunnu nyt millään tärppäävän. Meillä ennestään 12v. tyttö ja 7v. poika. Kovasti sitä pientä vielä haluttaisiin.
Pikku3 kp1/28-30 yk10
Kommentit (219)
Entä jos et testaa, vasta sitten kun ne on myöhässä oikeesti jos niin käy?
En tiiä onko ite tulossa kipeeks vai stressiä vai mitä..väsyttää ihan hulluna ja palelee. Mulla on viime aikoin normilämpö ollu jotain 35,5-35,9. Nyt oli 36,4 ja sehän saa minut taas kuvittelemaan vaikka mitä :D Kyllä mua pissittääkin useemin mutta niin tais olla edellisessä kierrossakin. Tosin kuvittelin jo senkin että jos ne olikin valemenkat..Mutta ei, ku ei mulla muita oireita ole.
KP 24/27-30, Tsemppiä kaikille edelleen!
Tsemppiä kaikille piinailijoille, jännäilen täällä teidän puolesta!! :)
Ja samalla ihmettelen näitä omia olotilojani. Pahoinvointi jatkuu yhä, mutta nyt lievempänä kuin viime viikonloppuna/alkuviikosta. Vatsaa nipistelee vähän väliä, ja eilen illalla alkoi myös rinnat kipeytyä; tuntuvat raskailta ja nännejä nipistelee jotenkin ihan hassusti. Ikinä pillereiden aikaan ei tämmöisiä ole ollut, eikä etenkään tätä: tänään veskireissun yhteydessä paperiin jäi iso vana jotakin limaa. Sitkeää ja paksua, kirkasta. Ikinä en ole moista bongannut! Eikös sen limaklöntin pitänyt tulla ennen ovista eikä sen jälkeen..?! Kp olis nyt 19, ja kierron pituus on yhä mysteeri, kun ensimmäistä kiertoa ilman e-pillereitä mennään.
Tää on oikeesti karua, kun jokaista oiretta ihmettelee, ja kaikki "voi olla" tai sitten kaikki "voi olla olematta"...
Tsemppiä tosiaan kaikille ja toivottavasti päivät kuluisivat nopsaan.
Hölmöyksissäni tein testin jo eilen aamulla ja negatiivistahan se näytti. Nyt pitäisi vaan malttaa maanantaihin. Oireet kyllä jatkunut tänään ihan samanlaisina: alavatsan nippailuna, väsymyksenä ja pienoisena kuvotuksena.
Eipä tässä muuta kuin hyvää vappua kaikille ja plussatuulia!
Nyt menossa kp13 ja ovista odotellaan... En mitään ovistikkuja ole koskaan käyttänyt, mutta greippimehua ostin... Mietityttää vaan vähän, kun tänään tuli vähän verta... Voisko liittyä ovikseen? Tietääkö kukaan vastaavaa?
Aika monella samoissa kp:t! Kiva!
Viltsu
Nyt menossa kp19 ja oviksen bongasin viikko sitten.
Suski76: minä myös ihmettelen tuota limaa, pari päivää sitten tuli paksua kirkasta limaa ja samalla alavatsassa oli paineen tunnetta. Mitäköhän tuo sitten oli?
Raskausoireista ei mitään havaintoa, mutta eipä ollut edellisissä 2 raskaudessa juuri mitään oireita.. Nyt sitten ainakin 2 viikkoa odottelen testaamista.. Plussaonnea kaikille!!
Mä luulen että mulla oli ovis viimeviikonloppuna. Omituista limaa kyllä.. olen yrittänyt etsiä tietoa, ja joillakin on kiinnittymisvuoto ollut kirkasta limaa, useimmilla kuitenkin kai vähän verta seassa. Mullakin juilii alavatsassa koko aika.. mitenhän sitä kestää odotella vielä reilun viikon testaielmaan pääsyä, kun nyt jo on näin pähkinöinä...?!
Onpas täällä vilkasta, kivaa! Toivotaan monta plussaa pinoon.
Onnea Rouva Zoeylle ja ilman muuta ja se avio-onni vaikuttaa stressittömyyteen ;)
Noista limoista; ekassa luomukierrossa minulla ainakin tapahtui...no, ihan kaikkea. Oviskivut olivat todella kovat, seksikin ihan sattui ja painetta niin että tuntui että räjähtää. Mutta limaa tulee kyl selkeästi hieman (1-2 pv) ennen näitä kipuja (ja oletan:ovista) ihan "kourakaupalla".
Minä ajattelin testata huomenaamulla, ellei kommunistiviikot ala teeman sopivasti juuri ennen vappua. Menkkajuilintaa kyllä on...mutta pakko tämä piina on päättää. en malta en malta....
Vilho dpo 13-14 (tätä krijoittaessa niiiiin paljon alkoi juilimaan, että kuinkahan käy... mene täti pois, jooko!)
Monella täälä tuntuu olevan testauksen hetket käsillä :) Toivotaaan plussia tähänkin pinoon oikein kovasti!
Tervetuloa uusille, meitä tammikuun toivojia onkin jo paljon :)
Itsellä ihmeellisiä alvatsan juilimisia jo kp 6 lähtien sekä vaaleanpunaista vuotoa aina väliin... Ihmettelen että onko menkkojen jälkeistä juilimista vai jokohan oviskipuja... Ennen kierukan kanssa oli selkeät oviskivut ei muuta, mut nyt... Ehkäpä sitä omaa kehoa seuraa tarkemmin nyt ku aikasemmin.
Te jotka seuraatte kiertoa lämpöjä seuraillen, onko lämpö mitattava aina aamusta? Ja kuinka paljon lämpö nousee ovulaation aikaan... Olen nyt mittailut läpöjä vähän mihin aikaan vuorokaudesta tahansa ja aika normaali tuntuu olevan 36,4, mut viime kierrossa oli jopa alle 36,0:n.
Manssu kp 8
elikkäs kai se on huomenna kuitenkin testi tehtävä, kp 33. Muuten olisin odottanut pidempään, mutta tämä Vappu ja kuohuvan jano vie nyt voiton... tosin eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ei vielä huomenna näkyisin, mutta testaanpa nyt kuitenkin... Kertoilen sitten aamulla terveiset, jotka kyllä jo arvaan, että negaa näyttää... :(
No hiukka toivoa kuitenkin vielä jäljellä!
Unta Yötä!
Piinaa pahenee! Tein sitten tänään pregcheck-raskaustesti ja nyt kp 33/30-35. Ja hups! Siihen tuli kyllä ihan selvä haamuplussa... :) Aiemmissa kierroissa testiviivan paikalla ollut pelkkää tyhjää... MUTTA en nyt kuitenkaan ala ilakoitsemaan vielä... odottelen pari pvää ja teen uuden testi... Olisi kyllä aika mieletöntä, jos tämä Vappu jäisi muistoihin näin positiivissa tunnelmissa :) Eli tänään siis en nautiskele kuohuvaa.
Te, joilla aiempia raskauksia; onko teillä ollut heti selkeä plussa vai aluksi haamuplussia?
Ihanaa. Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta kyllähän täällä foorumilla lähes kaikki plussista raportoineet tuntuvat kertovan haaleasta tai haamusta ensimmäisenä. Ihan siis foorumitilastokommenttia tämä.
Täällä piinataan jo, vaikkakin mulla menossa vasta KP13 / dpo 4.
Onkos kellään muulla vastaavaa kuin mulla, että tuossa dpo 4-5 aikoihin joka kuukausi tulee flunssanpoikanen? Mä tulkitsen tän olevan sitä vastustuskyvyn heikkenemistä, joka helpottaa mahdollisen alkion kiinnittymistä. Tässä kuussa on erityisen pahana, harkitsin jo sairaslomaakin (mutta töihin sit kuitenkin raahauduin). Vaikka tuskin tää pahempi vastustuskykyflunssa mitään meinaa, koska sehän tulee nimenomaan ENNEN kiinnittymistä, jolloin edes oma keho ei vielä tiedä mitä tuleman pitää...
Mulla on tisut paisuneet:O ja tuntuvat hiukan kipeältä. Toisaalta voihan hyvin olla, että on vaan oviksen jälkeisiä juttuja, mutta en kyllä muista viime kierroista, että olis tälläiset olleet vana suht normaalit.
Joku kysyi oviksen limoista ja joku kiinnittymisvuodosta..
Mulla on ollut esikoisen kierrosta kiinnittymisvuotoa, oli n. viikko oviksesta hieman limantapaista jossa hivenen verta mukana. Tokasta en sitä ainakaan bongannut, vaikka yritin.
Oviksen limoista en ole itsekään vielä aivan päässyt selville vaikka niitä ole seuraillut jo ennen esikoistakin.. Ja joskus tuntuu, että kaikki kierrotkaan ei ihan mene saman kaavan mukaan, mistä lie johtuukaan. No, yleensä kuitenkin limaa tulee tosi runsaasti ennen ovista, kourakaupalla, niin kuin joku sanoi hauskasti:D Kunnes ei sitten tuukaan enää yhtään mitään ja ilmeisesti sitten ovis on jo tapahtunut? Oonko käsittänyt oikein? Joskus kuitenkin oudosti oviskivut ovat olleet vasta jokunen päivä viimesestä limasta? Mitähän sekin merkkaa vai onko kiertoni vain sekaisin, vaikka siis kp pysyneet aina suht samoissa 28-30. Ja tosi outoa, että joka kuukausi en edes tunne oviskipua, viime kesänä ja syksynä sitä oli lähes joka kierrossa, mutta nyt tässä kierrossa en ainakaan huomannut. Vai voisko olla jotenkin munasarjasta kiinni, onko siis oik vai vasen?
Pohtii, CelesteCebastian kp 18/28-30
Eli ainakaan mulla ei vielä kierron viimeisinä päivinä ole tullut selvää plussaa vaan vasta noin viikon päästä oletetusta tätipäivästä. Haaleita plussia on kyllä jo näkynyt oletettuna täti päivänä tai muutama päivä sen jälkeenkin vielä.
Peukutuksia ja onnea haamusta!
CelesteSebastian edelleen
Kivoja sivuja oli noista limoista ja niiden seuraamisesta:
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php
Ja samalla sivulla muutenkin ihan hyödyllistä luettavaa.
Tässä englannin kielinen hyvä sivu:
http://www.woomb.org/bom/index.html
Ja yahoon ryhmä "TunneKiertosi" oli hyvä ja sieltä sai hyvin tietoa, nyt en kyllä tiedä kuinka toiminnassa enää on.
Onnittelut Evelle haamuplussasta! Toivotaan että se siitä vahvistuu.. :)
Täällä menossa kp 20 ja luultavastikin dpo 5. Oletan siis yhä vahvasti, että mun ovis oli viimeviikonloppuna (olis perhana pitäny ne testerit hommata!), perustuen silloiseen olotilaani, oksetusoloon ja valkovuodon sekä halukkuuden lisääntymiseen.
Eilen tuli tosiaan tuommoinen limajutska, ja sama toistui tänä aamuna; kirkasta ja tosi sitkoista. Viimeyönä pyörin pitkään hereillä, puolen yön jälkeen kävin veskireissulla ja ylös noustessa meinasin aivan oikeasti oksentaa. Hetken aikaa pyöri päässä aika hyvin.. samoin, yleensä tykkään nukkua vatsallani, mutta viimeyönä se oli mahdotonta koska maha on jotenkin turvoksissa, kuin ilmapallo. Eilen piti kesken illan riisua urheilurintsikat pois, koska ne puristi jotenkin hassusti ihan liikaa (aiemmin ei ikinä ole moista ongelmaa ollut), ja rinnoissa oli verisuonet tosi vahvasti näkyvissä (näytti tosi rumalta). Aivan hassua. Ja bonarina tähän olotilan päälle: mulle taisi iskeä flunssa. Eilen oli aivan tukkoinen nenä koko päivän, ja tänään on tosi flunssainen olotila. Hassuinta on silti se, että olen jotenkin "liki satavarma" siitä, että olen raskaana. Miten sellaisesta muka voisi olla varma, etenkään tässä kohtaa kun on vasta se eka yrityskierto menossa.. :D Nauran itselleni, ja samalla taas olen hyvinkin tosissani. Mieskin jo alkaa vähän uskoa että tärppi olis käynyt, kun mua katselee.
Mutta joo, jotain mun kropassani tapahtuu ja kovasti! Joko tämä kaikki johtuu pillerien lopettamisesta ja elimistön tasaantumisesta, tai sitten... tai sitten mun ovis on vasta nyt, ja tän flunssan vuoksi se jää kyllä hyödyntämättä. :(
Kuvailet ihan mun ekaa luomukiertoa. Uskoisin että hormonien tasaantuminen ja raskauden toive yhdessä saa aikaan todella vahvat oireet - ainakin itsellä.
Toivotaan toki että kyse on raskaudesta, sitä olisin itse ehdottamassa diagnoosiksi jos en olisi samaa kokenut, mutta nyt ihan tarkoituksella koitan vähän laskea sun odotuksia ettet putoaisi niin korkealta jos raskautta ei sitten olekaan.
Kiitos kommentistasi!
Olen nyt tässä aikani kuluksi yrittänyt etsiä tietoa ovulaatioon liittyvistä limoista ja siitä paljon puhutusta kiinnittymisvuodostakin, ja olen kyllä taipuvaisempi uskomaan, että kaikki nää oireet johtuu tasan siitä että elimistöni hakee omia uomiaan pillereiden lopettamisen jälkeen. Oireet ovat hyvinkin todellisia, mutta eivät tosiaan välttämättä siis raskausoireta - epätodennäköistähän se käsittääkseni on, että ekasta kierrosta raskautuisi, vaikka ei sen takia tietysti kenenkään pidä toivoaan menettää! :) Lohdullista silti kuulla että muilla on ollut vastaavanlaisia myllerryksiä kropassa.
Koskapa tuota limaa tuli tänäänkin, veikkaan että ehkä mulla on se ovulaatio kuitenkin vasta nyt, vaikka oletinkin sen olleen jo viimeviikonloppuna. Jos ovulaatio on nyt, niin testaillahan mun kannattaa sitten vasta tästä laskettuna aikaisintaan tuossa 14 päivän kuluttua (eikä jo 8 päivän kuluttua, kuten kierron mukaan voisi ehkä olettaa). Limaa tuli siis eilen ja tänään, ja jos tämä jää viimeiseksi limapäiväksi niin joidenkin lähteiden mukaan ovis osuu sille viimeiselle limapäivälle. Ja jos tää on se viimeinen päivä, niin kyllä - se tuli hyödynnettyä.. :D
Tuossa tietoa etsiessäni löysin tällaisen, ihan hyvä yhteenveto ja voinee auttaa muitakin:
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/vauvahaaveet/1372855/lukekaa-taa/
Jatketaan siis jännäilyä! :) Mukavaa vappua kaikille!
Ja kiitos tsemppauksesta ja haamuplussaonnitteluista :)
Kovin epäluuloisena kuitenkin täällä vappua viettelen... joskos tekisin uuden testi sunnuntaina...
Voi rähmä..täälllä mielikuvitus jyllää. Eilen tosiaan oli lämpöä, no tein herkän testin, oli nega..Tänä aamuna tuli tosi vähän semmoista vaaleanpunaista valkovuotoa, minä jo että kiinnittymisvuotoa. Mutta en tiiä, ei kuitenkaan..
Mukavaa vappua kaikille!
Eli tänään kp 32/30-35. Ei mitään oireita oikeastaan. :( Ja Vappukin on huomenna ovella... Kai se täytyy taipua testaamaan huomenna aamulla, vaikka olisin halunnut venyttää testaamista, kun tiedän että kuitenkin ne menkat taas alkaa viimeistää su-ma. Ja kun on vaihteleva ollut kierron pituus, niin ota tästä nyt selvää... Ja kun ovis oli kp 18 ja huomenna on ko 33 eli 15 päivää väliä niin joko mahd. raskaus näkyisi siinä.. tiedäppä sitä...