TAMMIKUU ON TOIVOA TÄYNNÄ:)
Tässä uusi pino meille joilla ei onni ollut matkassa Joulukuun pinossa.
Kolmonen olisi siis toiveissa, mut ei tunnu nyt millään tärppäävän. Meillä ennestään 12v. tyttö ja 7v. poika. Kovasti sitä pientä vielä haluttaisiin.
Pikku3 kp1/28-30 yk10
Kommentit (219)
Hei vaan siskot! Voi kun puhaltaisi plussatuulet meille kaikille:)olen ryhtynyt bongaamaan ovista,eli nyt kp 8/28-30 menossa.En tiedä olenko liian aikaisessa mutta kun tuo kierto näyttää olevan miten sattuu niin ajattelin että parempi ajoissa kuin liian myöhään. Ja käytössä mulla on clearbluen dg ovistesti. Saa nähdä koska ovis tuloillaan, vielä ei ainakaan mitään merkkejä ilmassa. Ai niin ja viime menkat olikin sitten maailman lyhyimmät eli 2 kunnollista vuotopäivää ja kolmantena loppu, eli kyllä hormonit on ihan sekaisin tämän vauvakuumeen takia. Onnea matkaan kaikille ja pitkää pinnaa, joillakin nimittäin näyttää oleva testausvaihe käsillä!
Eli neljäs olisi haaveissa. Nyt olisi kp23/28-32. Monelaista oiretta on: yökötystä, rinnat arat, väsytys, palelu, huimaus. Toivon, että malttaisin jättää testauksen kuitenkin ensi viikolle.
Onnea matkaan oviksenbongailuun. Meillä kierto lähes sama, minulla kp 9/28. Eka luomukierto menossa pillereiden lopetuksen jälkeen. Netissä olevien ovislaskureiden mukaan, ovis olis ensiviikolla ja uskonpa että peitto heiluu meillä kovasti. :D
Onnea kaikille yrityksiin. TOivottavasti saadaan plussia tähän pinoon nopeasti!! :D
toivottu laskettu aika olis kyllä 30.12, mutta ovulaatio oli ilmeisesti vasta kp 20, joka siis luultavimmin siirtää lasketun ajan tammikuulle...
kolmatta siis kuumeillaan, lapset 7 ja 5- vuotiaat.
nyt menossa kp 30/28-30, rintoja särkenyt 4 päivää, alamahassa juilii, janottaa ja pissattaa. raskaustestit negaa kp 28, 29 ja 30, mutta toisaalta ei voi plussa viä ees näkyä koska ovulaatiosta vasta 10 päivää...
odottelen nyt siis sitä, että tuleeko näillä tuntemuksilla plussa vai menkat :O
-Polluxia, yk 5
toivottavasti kaikki oireet toisi sen plussan sulle. Täällä kp19 meneillään eikä oireen oiretta mihinkään suuntaan, tosin tossa taas sairastelin, joten en paljon odota tältäkään kierrolta. Toivottavasti mahdollisimman moni nyt plussais tässä lähiaikoina, sais itekkin taas vähän toivoa kohotettua.
Pikku3
Ilmoittaudun mukaan ensimmäistä kertaa.Nyt kp 26/28.Pian selviää onko nyt ekalla yrityskierrolla onnistunut.Tammikuulle taitaa mennä vaikka olisi jo tärpännyt.Ikää on mulla jo sen verran että en usko heti onnistuvan.
Tervetuloa Sady mukaan pinoon:) Toivottavasti saat plussan!
Tein eilen aamulla marketin halpis raskaustestin ja se näytti haaleaa plussaa... Kuitenkin oli testattava uudestaan päiväällä prediktorin (onkohan nimi oikein) varhaistestillä ja se oli nega... Ja ilta päivällä alkoivatkin jo menkat tosi kivuliaana :( Harmittaa kun kerkesin jo innostumaan siitä haaleasta plussasta.
Nyt jos tästä kierrosta raskaaksi tulis, niin silti kerkeis tammikuun lopulle... joten vielä on toivoa tammikuuhun :)
Toivotan kaikille piinailijoille ja testaaville plussa tuloksia!!!
Tervetuloa Sady. Plussatuulia sinne.
Manssu, harmittavaa. Toiv. seur. kierrosta plussaat ja saat tammivauvan =)
Täällä tänään menossa kp 13, ja oviksen bongailua. Ja vähän harmittaa, että en vielä niitä ovistikkuja hommannut sitä bongailua helpottamaan. Noh, ensikierrossa sitten, jos ei muuta. Jonkun laskurin mukaan otollisin aika on nyt torstaista ensiviikon tiistaihin saakka, joidenkin mukaan sunnuntaista tiistaihin. Ja joo, seurailen kaiken maailman nipsaisuja mahassa ihan ylimaallisen tarkasti, vaikka niin lupasin itselleni että en ala kytätä omaa kehoani neuroottisesti. Minkäs teet, kun vauvakuume on niiiiin kova...
Polluxia: kirjoitit, että "toisaalta ei voi plussa viä ees näkyä koska ovulaatiosta vasta 10 päivää" - tämä oli mulle ihan uus tieto, eli osaisitko kertoa että montako päivää ovulaatiosta sitten pitää kulua, että plussa voi näkyä? Ja toivotaan tosiaan, että se plussa sulle sieltä pärähtäisi! :)
Zipuli: Oletko käyttänyt tuota Clearbluen dg-ovistestiä aiemmin? Oletko ollut tyytyväinen siihen? Toivottavasti bongaat oviksen! :)
Sadylle ja kaikille muillekin lähipäivien jännäilijöille paljon plussatuulia, ja voimia kaikille muille!
nämä tuntemukset toi menkat eikä sitä plussaa... no, toisaalta ei kyllä ollut "raskautunut" olo, vaikka oireet vahvat olikin...
epäilen tämän kierron olleen kierukan poiston jälkeen eka, jossa ovuloin. ilmeisesti kierto on vielä sekasin, joten pää pystyssä jatketaan. tästä kierrosta toivottu la 30.1.
joku kyseli ovulaation jälkeisistä päivistä eli mun käsittääkseni ovulaation ja kuukautisten välinen aika on lähes aina se 14 päivää. oikein herkät testit ilmottaa raskauden jo dpo 10 (eli 10 pvää ovulaatiosta) mutta siis yleensä väli on se 14 pv...
korjatkaa toki jos oon väärässä :)
eipä kummempia, odottelua vaan...
-Polluxia, kp1/30, yk5
Miten kävi sady ja madison?
Polluxialle siis taas tsemppistä tähän kiertoon!
Täällä kp18/27-30. Ei siis mitään ihmeellistä, vain tunne siitä että tuskin tärppää. Yhtään testiä en aio ostaa ennekun menkat on myöhässä sitten..Ja koska mulla ei oo koskaan rinnat kipiät menkkojen aikaan ja aika tunnottomat muutenkin niin toivon että se ois sitten joskus selvä merkki siitä että olis raskaana.
Täällä näkyy olevan toinenkin ketju tammikuulle, taian pysyä tässä ekassa niin kauan kun olen ainut ;) Muuten oon ihan sekasin että kuka oli kuka ja mitä milloinkin.. :D Tosin jos ei tästä kierrosta tärppää niin sitten taietaan mennä jo helmikuulle..
Mä jo ehdinkin aiemmin tänään kirjoittaa tuohon toiseen tammikuu-ketjuun, mutta kirjoitanpa nyt sitten vielä tännekin.
Olen siis uusi kirjoittelija enkä varsianisesti edes kuulu tänne "vauvakuume"-osioon kun en ole vauvakuumetta tässä ehtinyt potea. Meillä siis perheessä jo 4 tytärtä ja tämän hetken suunnitelmiin ei ole uusi perheenjäsen kuulunut. Oltiin vähän miehen kanssa puhuttu että jos ensi vuonna kokeiltais vielä sitä iltatähteä.
No nyt sitten tilanne on se, että kuukautisten pitäis alkaa tänään tai huomenna, mutta mulla on tosi vahva tunne, että ei ala, eli epäilys raskaudesta on todella suuri. Jos näin on niin kyseessä on siis yllätysraskaus ja näin ollen tunnelmatkin sen mukaiset, toisaalta toivon, että se teidän kirjoituksissanne käyttämä "täti" tulisi ja toisaalta olen aivan tohkeissani mahdollisesta uudesta tulokkaasta. Rinnat mulla on aivan järkyttävän kipeät ja muutenkin tunne raskaudesta on todella suuri. Huomenna aion tehdä aamuvirtsasta testin, ehkä sitten olen vähän viisaampi.
Ovista olen yrittänyt päivittäin bongailla, mutta mitään ei ole vielä näkynyt,kp 10/28-30.Joku kyseli, että olenko aiemmin käyttänyt tuota clearbluen testiä. En ole, joten vaikea sanoa, toimiiko tämä juttu ollenkaan..mutta informoin asiasta.Jos vedän nyt vesiperän tuon ovistestin kans, niin seuraavalla yrityskerralla unohan tuon koko ovistestaamisen, sen verran stressaava tuo jokapäiväinen tikkuhomma on. Ja kun välillä tuntuu että ovis olis tuloillaan kun niin häijysti vihloo vatsanpohjaa mutta tuo testi on kyllä eri mieltä asiasta. Mintsi:kiva kun on jonkun kanssa melkein sama kierto, jännä seurata miten käy:)toivottavasti hyvin molemmille! Noista raskaustesteistä piti vielä kirjoittaa, että itse olen päätynyt noihin clearbluen dg testeihin, kun niissä lukee niin selvästi onko raskaana vai ei.Ja sit ei tule edes kiusausta metsästää roskishaamuja kun clearbluessa tulos ei muuksi muutu. Tulee niin kurja mieli kun innostuu noista haaleista viivoista ja sitten ei kuitenkaan oo raskaana. Esim. Predictor on oiva esimerkki noista haamuviivoista...esim. viime kierrolla tuli haamu,innostuin ja seuraavana päivänä alkoikin menkat eli nyt tällä kerralla ainakin predictor jää ostamatta. Mutta pidän peukkuja ja varpaita pystyssä kaikille että plussia alkaisi tulla!!!
....vaikkakin testi näytti eilen aamulla negatiivista. No, eipä mulla ennenkään ole positiivista tulosta tullut ennekuin vasta sitten, kun menkat viikon myöhässä. Seuraavaa testiä siis kehiin tuossa alkuviikosta. Rinnat on tosi arat ja voi tätä väsymyksen määrää..
Kuinka moni on heti ottanut nuo ovistestit käyttöön, kun on alkanut vauvasta haaveilemaan ja yritys aloitettu? Itse en ole ostanut ovistestejä. Ovislaskureilla laskin otollisimmat päivät. Toivon että se riittää. Täällä kun pupuillaan nyt päivittäin, että tärppäisi tästä kierrosta. ;) Eikä se ole muodostunut mitenkään pakkopullaksi meille. Joten yritystä meillä ainakin on! Molemmilla kuitenkin niin paljon menoja harrastusten muodossa, että iltaisin on ihana heilutella vähän peittoa.
Plussaonnea kaikille!
Mulla olis nyt menossa kp15 ensimmäisestä e-pillerittömästä kierrosta. Ovista siis yritän kovasti bongailla, mutta satunnaisia mahasta vihlaisujen lisäksi en ole huomannut yhtään mitään, mikä oviksen paljastaisi. Pupuiltu on kyllä ahkerasti, ihan varmuuden vuoksi! ;P
Nyt ihmettelen kuitenkin eilen alkanutta pahoinvointia, voisikohan se johtua ihan vain e-pillereiden lopettamisesta..? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Käytössä mulla oli yasmin-nimiset e-pillerit. Pahoinvointi on nyt sitä luokkaa, että ei huvita edes syödä mitään, kun kuvottaa niin kauheasti. Kiertohan mulla oli pillereillä aina sen 28 päivää, mutta nyt ei tietysti voi tietää kierron pituudesta yhtään mitään, kun kerran on vasta ensimmäinen yrityskierto menossa. Raskausoire tämä pahoinvointi tuskin voi tässä kohtaa olla...?
Moi Mintsi!
Itselläni yk 4 menossa ja elän tässä piinaviikkoa eli menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon lopulla.
Ex-miehen kanssa yrittäessä kiertoni oli täysin sekaisin pillerien lopettamisen jälkeen. Menkkoja ei kuulunut ja sain silloin terolutit käyttöön. Silloin käytin ovistestäjä koko ajan ja ei onnistunut bongaaminen. Nyt tässä uudessa suhteessa tosiaan pillerit jätetty pois jouluna ja vakaasti päätin, että tällä kertaa otan rauhallisemmin :) Nyt kuitenkin viime kierrossa (yk3) kävin ostamassa ovistestit, koska masussa vihloin kauppareissulla niin, että ei meinannut kävelemisestä tulla mitään. Ja kotiin päästyäni tein heti testi ja selkeä plussa oli. Ja silloin oli kp 22. Minulla kierto vaihdellut nyt 30-35 pvää. Tässä kierrossa viiva tuli kp 18. Yritän edelleen pitää pääni viileänä, mutta hankin nuo testit lähinnä sen takia, että oppisin lukemaan tätä kehoa, johon olen 10 vuotta pumpannut e-pillereitä...
Hei kanssasiskokset,
Täällä kans opetellaan lukemaan kehoa, jota pidin 12 v. "pillerihumalassa".
Olen taustaillut viime päivät, joulukuisissa kirjoittelun jälkeen. Lyhyt kertaus; pillerit pois 01/10, eka luomukierto oppikirjamainen 32, sen jälkeen kaikki pois "kierroiltaan". Tuhruttelua ihmeellisiin aikoihin, ei ovistuntemuksia, jnk verran kipuja, muttei menkkoja maaliskuun puolenvälin jälkeen. Nyt koin mielestäni selkeät ovisoireet tuossa kp 36 tienoilla, 11 päivää sitten. En tiedä voiko niihin luottaa ja miten tähän (toivottavasti) 50 päivää pitkään kiertoon (tai siis kierrottomuuteen) pitäisi suhtautua. Tuo epäilemäni ovis hyödynnettty ja tasaiseen tahtiin muutenkin harrastettu, joten nyt alkaa toivo taas heräilemään... :)
Koitan ottaa iisisti ja testata aikaisintaan pe/la -akselilla. Aika oireeton olen tämän kierron muihin vaiheisiin verrattuna, mutta repäiseviä vihlaisuja ja kipuja tuntunut harvakseltaan. Ruoka maistuu taivaaaliselta ja sitä olis kiva saada paljon ja usein. Huh. Toisaalta ei mitään sellaista,joka ei voisi sopia e-pillereisen lopettamiseen.
Parahinta plussaonnea niin ovistelijat kuin piinailijatkin! :)
T. (toivottavasti oviksen bongannut)Vilho kp46
Pilleireitä olen syönyt itsekin useamman vuoden, mutta en yhtäjaksoisesti varmaan 3 vuotta pitempään. Eli taukoja pilleirestä on ollut ja kierto heti pillereiden jälkeen ollut säännöllinen 28vrk. JOten luotan että nytkin kierto säännöllinen, kun eka luomukierto menossa. TOsin toivon todella että jo tästä ekasta yrityksestä tärppäisi plussaa raskaustestiin. Nyt kp 13 menossa. Tässä pari tuntia sitten tuntui vihlaisuja alavatsalla, muita oireita ei ole. Oviksen aikoihin minulla on ainakin ennen ollut juuri menkkamaista kipua alavatsalla. niin olen ainakin tulkinnut kehoani, että se olisi ovis silloin. No täälä kuitenkin pupuillaan ahkerasti, jotta tärppäisi. Haluaisin niin kovasti tehdä positiivisen raskaustestin synttäripäivänäni. Voisinko mitenkään saada sellaisen synttärilahjan?! =) Toivon sitä todella paljon! :D
Aurinkoista kevättä ja nauttikaa! =)
Plussaonnea oviksen bongailuihin ja raskautumiseen! =) =)
Alkohlin käytöstä vielä. Parempi se on minun mielestä kieltäytyä kokonaan, jos yrittää raskautua ja saada lapsen/lapsia. Kyllä sitä sitten taan myöhemmin ehtii alkoholia ottaa jos mieli tekee. Ja jos ei heti tärppää niin menkkojen aikaanhan voi puhtaalla omalla tunnolla ottaa. toki pitää muistaa sekin mahdollisuus, että toisilla voi menkat tulla normaalisti raskaudenkin aikana, joka onneksi on harvinainen ilmiö.