+++++++NELIAPILOIDEN HUHTIKUU+++++++
Kommentit (119)
Nanille paljon halauksia ja voimia tuohon tilanteeseen.Toivotaan että masussa ois kuiteski kaikki hyvin vuodosta huolimatta
Toivon niin kovasti, että kaikki olis kuitenkin hyvin!!! Meinaatko mennä yksityiselle huomenna tai?? Mä en kans kestäis olla yhtään epävarmuudessa...itkut, ettei ne suostuneet ultraamaan sairaalassa. Ärsyttää kun ne ei yhtään ajattele sitä äidin tunnepuolta...ainoastaan sitä, että ei kannata ultrata kun ei mitään ole tehtävissä jos kesken on menossa.
Täällä kuitenkin ollaan vielä peukut pystyssä!
(((halaa))
Lyydia
Voi Nani surkeutta! Toivotaan nyt kovasti että vuoto olis ollut vaan jotain viatonta ja kaikki olis pikkukyytiläisellä hyvin. Toivottavasti saat pian ajan ultraan ja selvyyden asiaan. Muistan hyvin ne tuskaiset 3 viikkoa viime joulukuulta, ja luulen tietäväni miltä susta nyt tuntuu. Jaksuhali!
Tätikin on taas tehnyt pahojaan ja yllättänyt monet kutsumattomana vieraana :-( Tsemppiä uuteen kiertoon kaikille!
Adalat ja Sirppana, te nyt kyllä plussaatte ja vedätte muutkin perässä tonne 0-puolelle. Eihän tästä muuten mitään tule...
ON: Mua on turha o-puolelle odotella... Olen nyt käynyt pari kertaa lääkärillä ja erilaisia kokeita on otettu iso liuta. Kaikkien vastauksia ei ole vielä saatukaan, mutta ainakaan kilpirauhasen vajaatoimintaa mulla ei ole. Sekin selvisi, että nämä vuodot ei enää johdu keskenmenosta vaan mulla on kohdussa hyvänlaatuinen lihaskasvain, joka kasvaa kohtuonteloonpäin. Toi on saattanut aiheuttaa keskenmenot, ja nyt sitten nämä vuodot. Toisaalta olen tosi helpottunut tiedosta ettei mistään ton pahemmasta ole kyse, ehdin jo pelätä syöpää ym. kun niitä kokeita tosiaan otettiin niin paljon ja lääkäri vaikutti alkuun siltä ettei ihan kaikkea mulle ääneen sano... Mieli oli tosi maassa viikon verran, ennen kun nyt sain ton diagnoosin. Tosiaan toisaalta helpotus, mutta toisaalta... Olen nyt leikkausjonossa, toi kasvain poistetaan todennäköisesti toukokuun loppupuolella tähystämällä. Siihen saakka ja ainakin kuukausi toimenpiteen jälkeen (jälkitarkastukseen saakka) on ehkäisyä käytettävä. Se olisi sitten aikaisintaan heinäkuussa kun olisi lupa yrittääkään raskautta... En tiedä, mutta jotenkin nyt tuntuu että ehkä pitäisi vaan yrittää lopullisesti haudata haave neljännestä lapsesta ja keskittyä täysillä näihin nykyisiin ja muihin juttuihin. Niin vaikeelta tää tuntuu, kun kaikki menee pieleen ja asiat vaan venyy ja venyy. Vaikka tulisin heti heinäkuussa raskaaksi tulisi kolmoselle ja neloselle ikäeroa yli 5 vuotta, ja se on mun mielestä tosi paljon. Mutta kuitenkin kaipaan sitä pientä niin kovasti! Onneksi nyt monta kaveria on raskaana joten vauvoja kyllä pääsen nuuhkimaan :-) Vaikka onhan siinä sitten se kääntöpuolikin, että väkisin tulee mieleen miksi ei meille... Tai katotaan nyt mihin kesällä päädytään!
Paritonsukka
Voi Nani... *halaus* Toivottavasti masussa on vielä kaikki hyvin, kun se sydämensykekin jo saatiin kuuluviin.
Paritonsukka: onneksi syy vuotoihin löytyi. ei tarvitse enää olla epätietoisuudessa.
ON: No on tämäkin omituista. aamulla alkoi tuhruvuoto, mutta nyt se on loppunut. Ei mulle ikinä ole käynyt näin. aina on alkanut tulvalla tai sitten tuhrun alkamisesta pari tuntia niin on ollut jo ämpäri jalkovälissä... Hmmm. Onneksi olen menossa huomenna muissa asioissa lääkäriin. Pitää kysyä neuvoa jos vuoto ei ole alkanut kunnolla.
äitix3 kp 23/24-27 tai sitten onkin kp1/23-27
*halaus* Miten se elämä voikaan olla niin epäreilu? Sinua varmasti pelottaa ja kauheinta jos pelon jälkeen saat vielä surunkin kohdata. Taas. Otan osaa. Vaikka toivoinkin todella että syytä siihen ei ole.
Epävarmuus on kamalaa, varsinkin kun siihen liittyyy samalla pelko. Voimia sulle oikein kovasti! Me täällä ollaan sun tukena. Ihmeellistä etteivät ultranneet. Ihan jo sun mielenrauhan vuoksi se asia olisi pitänyt selvittää heti. Toivottavasti pääset pian johonkin ultrattavaksi.
Jos yhtään lohduttaa, niin voin kertoa että mulla oli kolmatta odottaessa viikolla 13 hirveä verenvuoto. Heräsin yöllä sänky täynnä verta. Nousin ylös ja kävelin vessaan ja verta lorotti lattialle matkalla. Lähdettiin yöllä sairaalaa ja olin 100% varma että oli kesken mennyt. Päästiin heti lääkärille ja ultraan. Lääkäri ultras ja oli pitkään hiljaa... kyselin vaan että onko se kuollut. Lääkäri totesi ihmeissään että täällä on ihan terve ja liikkuvainen sikiö jolla on kaikki kunnossa. Mulla oli istukassa verenpurkauma joka sitten sairaalaassa jo hyytyi ja verentulo loppui pikku hiljaa. Pientä tuhruttelua oli monta päivää. Istukka toimi ihan normaalisti loppu raskauden, vaikka sitten synnytyksessä irtosikin ja sektioon jouduin, mutta vauvalla ei ollut hätää missään vaiheessa :) Kerron tämän siksi että osaisit ajatella että se VOI olla jotain muutakin kuin keskemeno. Toivotaan näin! Jos vaan jaksat niin kerrothan meille jossain vaiheessa kuinka on käynyt?
Paritonsukka: Hyvä että diagnoosi löytyi kuitenkin. Ja että on hoidettavissa leikkauksella :) Aika näyttää jatkuuko se kuumeilu.
ON: Eilen oli aikamoisia kipuja vasemmalla alamasulla. Oikein sattui kun menin mahalleen sängylle. Illalla harrasteltiin ja olikin oikein mukavaa, sain kokovartalon hieronnan aluksi :) Nyt tuntuu että limat olisi loppumaan päin joten se oli eilen se ovulaatio, niin selvät oireet. Nyt sitten isovarpaat pystyyn ja toivotaan että tärppää. Menkat pitäis alkaa viimeistään 5.5. sitten pääsee testaamaan jos ei oo kuulunut :)
Noora
Lyydia: Joko on ovis bongattu?
Adalat: Mikäs sinun tilanne tänään.
On: Tulen aina hulluksi piina viikon lopulla ja jostain syystä kaikki testit kaapissa riivaa mua, niin raskaustestit kuin myös ovistestit.
Tänään siis aamulla oli ihan pakko tehdä raskaustesti joka oli nega. Ja kun pisu purkissa oli niin ajattelin, että uitanpa nyt siinä vielä liuska ovistestiä ja häh siihen tuli melko hyvät viivat. Ei ihan yhtä vahva kuin mun ovis plussa mutta melkein. (Mun ovis plussakaan ei siis koskaan ole yhtä vahva kuin kontrolli viiva). Joskus kun olen tehnyt kierron lopussa ovis liuskan niin ei viivaa ollenkaan tai sit ihan onneton hailura.
No niin siis hulluus taas pilvissä ja nyt pää entistä sekasempi. Kunpa vaan jaksaisi aina odottaa kiltisti ja tehdä testin vasta kun täti ei ole tullut, mutta ei, ei vaan pysty odottaa.
Nytkin ihan hulluna toivon raskautta ja hulluna pelkään tätiä.
Hulluuden riivaama Sirppana kp 27/29
sanoja ei löydy... Miten toivonkaan, että olisi vain säikähdys.
ON: Täällä tuhruttelua ollut lähes päivittäin, aina kun pääsen tuudittautumaan ajatukseen, että kyllä nyt ihan hyvin menee niin eikös jotain hulahda housuihin. Tuo on kyllä ollut ihan tuhrua tosiaan tähän asti, mutta jatkuva pelko persiissä täälläkin taas kerran.
Katjalah+papu5 rv5+6
Toivon sydämestäni, että ei ole kyse keskenmenosta ja Katjalah myös: toivottavasti papu pitää kiinni ja kovaa.
sirppana; en ole ovistesteihin kovin tutustunut, mutta käsittääkseni on ihan mahdollista, että ovistesti näyttäisi raskauden. Kunpa niin olisi kohdallasi. Toivotaan, toivotaan.
Itselläni ei vieläkään ole vuoto alkanut. Olen tässä nyt kolme päivää kulkenut Libresse housuissa ettei käy töissä noloja. Yleensä kun minulla menkat alkavat heti ihan kunnon vuodolla eikä millään pienellä tuhrulla ja muutenkin saan "nauttia" tosi runsaista vuodoista. No nyt tosiaan ei jälkeäkään mistään vuodosta. Enpä tiedä mitä ajatella. Pitänee yrittää rauhassa odotella vielä pari päivää ja katsoa alkaako menkat vai ei.
adalat 31/28
Sirppana, Adalat, äitix3...kuulostaa hyvältä kaikilla:)
Nani: Mitä kuuluu tänään?
paritonsukka:Hyvä että syy selvisi, mutta kurjaa kuitenkin, että joudutte odottamaan:( Meillä on nyt kans tulossa väkisin jo 5 vuotta ikäeroa kuopukseen...muutama kuukausi sitten ajattelin vielä, että se on maailmanloppu, mutta nyt on tullut semmoinen olo, että ihan sama-kunhan vaan vauva tulis.
Noora: Sähän olet siellä reippaalla ja hyvällä mielellä-kiva:)
Oma napa: Ei ole ovista bongattu ei :(( Sehän tästä nyt vielä puuttukin, että tulis ovuloimaton kierto:((( Välillä on mahaa juilinut, mutta ovistikun viivat ei todellakaan ole vahvistuneet...eilen jo näytti vahvemmalta, mutta tänään olikin sitten haaleampi:/ Pissa tosin oli ollut rakossa vain muutaman tunnin... Jos se ovis olis nyt vielä tulossa niin sitten tästä kierrosta tulee taas pidempi. Jotenkin on vaan kovin luovuttanut olo kaikenkaikkiaan...en tiedä miten saisin tsempin päälle...vai haluanko edes? Onko tää sitten jotain itsensä suojelua?? Että parempi kun ei kauheasti edes toivo niin ei sitten petykään niin kovasti... Tuntuu siltä, että te monet nyt nappaatte plussan ja mä jään tänne yksin ruikuttamaan :/
Lyydia 13/25 yk5 *pahoittelee kun on taas niin pessimistinen*
Adalat: Mulla kans alkaa aina menkat melko runsaina ja täti aikaan laitan siteen varuiks kun lähen johki ettei satu nolosti käymään. Ja kolmatta kun rupesin oottaa niin monta päivää käytin sidettä turhaan kun odotin tätiä ja olinkin raskaana. =) Toivottavasti sulle nyt pukkais sitä plussaa kun ei tätiä ole kuulunut. Peukut pystyssä.
Lyydia: Mullahan oli melkoista arpomista oviksen metsästys noilla liuska testeillä. Joten voihan olla että eilinen vahvempi viiva on saattanut meinata jotain. Niistä ei oikein ota selkoa. No nyt jo tiedän mikä mulla meinaa ovis plussaa liuskoilla kun tein niin, että kun tuli se hymynaama niin tein sen liuskan ja tulis oli samanmoinen jota olin edellisissä kierroissa epäillytkin plussaksi. Heiluttelette vaan tasasesti peittoja niin tärppi voi käydä, vaikka ei ovista testeillä bongaiskaan. Minä jaksan uskoa ettet jää tänne kauaks aikaa "ruikuttamaan". Jaksuja.
On: Hulluus osa 2. =) Tänään päivällä yks kaks vihlas nännin "sisältä" aivan kuin nuppineulalla pistettäs ja näitä vihlasuja tullut nyt useampikin. Outoa. Joka kierrossa ollut jonkin sortin tissi kipuja, mutta ei tuommoista. Mitähän lie. Kun en edes muista mimmosia tissi kipuja on ollut joskus kun on raskautunut niin ei osaa verrata. Mutta on jotenkin niin luottavainen olo, mutta nyt senkin takia pelottaa enemmän, että jos olen pahasti väärässä. No pari päivää vielä niin pitäs asian ratketa.
Koittakaa siis olla kärsivällisiä ja jaksaa mun hulluutta vielä pari päivää. =)
Sirps
Miten sitä onkin joka kierto ihan erillainen. Mä olin niin varma ja olin niin pahasti väärässä.
Illalla täti tuli kylään ja etuajassa. =(
Sirppana yk 5 kp 1/27-29
Eli suoraan sanottuna v-tuttaa! Tämä on niin perseestä: mulla on nyt ollut monta monta kuukautta kierto TASAN 28 päivää, kuukautiset lähes kellontarkat ja nyt venyy ja juuri kun alkaa itsekin elätellä toiveita, että ehkäpä sittenkin, kun on jo kolme päivää mennyt kierto pitkäksi niin eikö se vuoto ala. Kaikista pessimistisistä puheistani huolimatta aloin tosiaan jo elätellä pieniä toiveita, mutta ei. Yöllä alkoi menkat ja nyt särkee päätä, vihloo vatsaa ja ketuttaa.
Toivottavasti edes jollain käy paremmin meneillä olevissa kierroissa.
adalat kp 1/28-30
mies vaikutti helpottuneelta kun kuukautiset alkoivat. Kysyin, että täytyykö tämä nyt sitten tulkita niin, että meille ei nelosta enää toivotakaan miehen puolelta?! Ei kuulemma, mutta ei kuitenkaan halua ihan tosissaan alkaa yrittelemään eli voi tämä minun kuumeiluni venyä tosiaan piiiiiiitkäksi.
Moikka varmaan puolen vuoden tauon jälkeen! Ja onnea tai lohdutusta jokaiselle tarpeen mukaan!
Pääsen koneelle nykyään todella huonosti ja sittenkin kun pääsen, täytyy tämä vanha rousku polkea käyntiin ja odottaa ja odottaa.
Ja odottaa täällä saadaankin, sillä olen nyt entinen epätoivoinen neljättä kuumeileva!!! Laskettu päivä on 11.9. eli ylihuomenna tulee täyteen 20 viikkoa. Uskomattoman nopeasti menee aika. Melkoinen onnen kantamoinen tämä on kun ottaa huomioon, että imetin vielä, kierto oli mitä sattuu ja yritystä oli pari kertaa kuussa. Toisin sanoen se osuu jos on osuakseen :0)
Eilen kävin toisen kerran rakenneultrassa, kun ekalla kerralla ei sydän näkynyt kunnolla. Täällä ollaan ilmeisesti varpaillaan sen takia, että viime talvena syntyi yksi vauva, jolla oli sydämen epämuodostuma ja hän kuoli. Np-ultrassakin kävin kahdesti, kun silloinkin "olio" oli liian pieni mittauksille ja laskettu aika siirtyi yli viikolla eteenpäin.
Nyt sitten vaan odotetaan kesää ja syksyä, ommellaan pieniä vaippoja ja nautitaan siitä, että olemassa olevat lapset on jo itse käveleviä ja leikkivät ulkonakin jo kaikki. Tulossa siis pitkästä aikaa "normaali" kesä.
Nyt en siis muuta kuin toivo teille kaikille hedelmällistä kevättä ja aktiivisia koti-iltoja! Nähdään TAYSissa syyskuussa!
t: rouva 19+5
NANI, olen pahoillani puolestasi. Olin niin varma että kaikki menee hyvin, oli niin varma tunne ja sinäkin olit niin iloinen :( Ei ole oikein mitään sanoja, pidetään toivoa vielä yllä. On niin paha olo puolestasi.
Samat pahoittelut myös Katjalahille :(
On se niin epäreilua....
--------------------------------------------------
Rouva 1977, olitkos samalla aikaa kuin minäkin täällä kuumeilemassa syksyllä? Mulle tuli km syyskuussa ja plussasin heti ekojen menkkojen jälkeen ja La on 29.8. eli ollaan melko samoilla viikoilla? Kirjoitteletko jossain tuolla odotuspuolella? Itse olen syyskuisissa kun menee taas 2 viikkoo yli niinkuin kaikki muutkin...
RuusuRouva
Sirppana: Ei oo totta! Mä olin ihan varma, että sä plussaat nyt. Ehdin jo haaveilemaan, että mäkin plussaan parin viikon päästä ja mennään sitten aika samoissa... Muistatko kun mä just kirjoittelin tosta, että miten joka kierto voi olla niin erilainen...että mitkään oireet ei välttämättä tarkoita raskautta...valitettavasti. Sen oon tässä karvaasti todennut:((( (((halaa)))
Adalat: Ja itkut suakin:( Mä olin sunkin puolesta aivan varma... Ja kurjaa, että mieheskin nyt noin suhtautuu:( ((halaa suakin))
Entäs äitix3! Mitäs sulle kuuluu? Ootko sä edes plussaamassa??
Oma napa: Meitsi iloinen, koska bongasin ovisplussan just äsken:D Eilen illalla jo tein vielä yhden ovistestin ja viivat oli aika samanvahvuiset, joten osasin odottaa tätä. ClearBluella tosiaan vahvistin(eilen sekään ei vielä näyttänyt plussaa) ja sekin oli samaa mieltä ;-) Peitot heilu eilen ja nyt sitten tarttis pari päivää pöllytellä vielä. Ihan kivalta kuitenkin tuntuu...ei sillain puuduttavalta. Yritän ottaa sen enemmänkin läheisyytenä jne kun vauvan yrittämisenä... Positiivista tietenkin on jos tärppää:)
Lyydia 14/25...tai jotain...ilmeisesti tästä kierrosta tulossa pidempi... ja yk5
Kiitos Lyydia virtuaalihalista. Toivotaan, että ovisplussasi johtaa siihen himoittuun plussaan eli positiiviseen raskaustestiin. :)
Oma pahin v-tutus on helpottanut jo. Ei tässä märehtiminen ja miehen painostus auta. Pitää nyt katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Varmaan jatkamme puuhailua samaan malliin kuin nytkin eli silloin kun siltä tuntuu. Eihän se ukkokulta kuitenkaan kokonaan asiaa tyrmännyt ja ymmärrän toki itsekin, että häntä mietityttää lähinnä se taloudellinen puoli: meillä kun on isohko talolaina yms. ja en kyllä taaskaan heti vanhempainvapaan päätyttyä töihin haluaisi palata ja laittaa niin pientä päiväkotiin. Toisaalta samat huolet hänellä oli ensikoista yrittäessä, toista tehdessä ja kolmatta toivoessa ja hyvin on pärjätty. :)
Mitenkäs sirppana?
adalat kp2
Täti tuli, ja tulikin sitten oikein isomman kera...
Tuntuu että saisi olla ämpäri jalkojen välissä. Eilen ja tänään olen joutunut tunnin välein vaihtamaan tampaxin (sen suurimman,oranssin) ja läpi on jo ehtinyt tulemaan. Nyt on sitten jo aikasta heikko-olo.
Kp on siis 2/24-27
äitix3
Adalat ja Äitix3: Me mennäänkin nyt sitten kaikki kolme samoilla kp:lla. Aika hauska sattuma. Mutta miten se täti joka paikkaan ehtiikin.
Lyydia: KIva, että ovis on bongattu ja nyt sitten sulle sais tulla plussa parin viikon päästä ja minä sitten heti perässä. ;)
On: Positiivista mieltä on tällä kertaa vaikea löytää. Harmittaa niin pirusti vieläkin. Eipä oikeen muuta sanottavaa. =(
Sirppana kp 2/27-29
Nani: sulla näyttää olevan sama laskettuaika kuin mulla oli Juliusta oottaessa,kun mullakin oli tuo 22.11 mut sitte hän syntyki 18.11
No nyt on vihdoinkin oksutauti selätetty,ja kaikkihan se läpi sitte kävi.
Tässä vielä kuva Juliuksesta 5kk kunniaksi.