" Aloittelija" kyselee
Hei,
Ihan ekaks kyselisin kuin pian olette tulleet raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen? Söittekö kauan pillereitä?
Sitten kiinnittymisestä..Kuinka kauaa kiinnittymisvuoto yleensä kestää? Entä kivut? Tuleeko vuodon yhteydessä? Ja onko niitä välttämättä, tai niin kovia että ne välttämättä huomaa? Ja vielä rintojen arkuudesta..Ovatko koko rinnat arkoina vai pelkästään nännit?
Itsellä tuli epämääräistä (todella vähäistä) tuhruvuotoa 2-3pv. Vatsaa nipistelee, mutta nipistely kyllä tuntuu hieman ylempänä / keskellä vatsaa. Nännit ovat todella arat. " Vauvailu" on vielä kyllä aika alkutekijöissä, mutta hyvin yksilöllistähän se on kuin kauan menee ennenku tärppää.
Paljon kysymyksiä, mutta tätä se jännääjän alku on =)
Kommentit (13)
Itseasiassa kp:stä ei ole tietoa. Mulla ei ollu menkkoja laisinkaan " pilleriaikana" . Siispä siitä tuhrusta ei oo tietoo oliko kuukautisvuotoa vai mitä. Luultavasti oli.. Eli kp ois sillon 6 tai 7. Mutta nää oireet on silti totista totta vaikka raskaudesta ei oiskaa kyse =D
Moikka! Tääl on kans yksi aloittelija... itseasiassa paljon olen sivua lukenut mut pysynyt taka-alalla... Meillä yritystä on ollu kesäkuusta alkaen... eipä ole vielä tärpännyt! tosin mun kierto on ilman pillereitä n. 56-65 pv. et johtunee varmaas siitä. Nyt lääkäri määräs mulle Primolut kuurin... tiedä sit auttaako se??? toivottavasti!
Miten kauan oot syöny pillereitä ja millon lopetit??
sillä minulla ei sitä kummassakaan raskaudessa ollut. Pillereiden lopettamisen jälkeen raskautumisesta kaksi kokemusta. Esikoista kun alettiin yrittämään niin olin syönyt pillereitä melkein 10 vuotta. Kiertoni oli niiden lopettamisen jälkeen 35-50 päivää ja menikin 7-8 kuukautta ennen kuin tulin raskaaksi. Synnytyksen jälkeen olin syönyt ensin minipillereitä 6 kk ja sitten yhdistelmäpillereitä 3 kk. Toista kun alettiin yrittämään niin ensimmäinen kierto olikin vain 29 päivää ja tulin raskaaksi jo toisesta kierrosta (plussa kp 31). Toinen raskauteni meni valitettavasti kesken (pysähtynyt keskenmeno rv 8-9 ja tyhjennettiin lääkkeellisesti rv 11) ja nyt täällä sitä toista lasta kuumeilen. Keskenmenon jälkeen on tullut vasta yhdet menkat ja ne tulivat vasta 2 kk päästä.
pillerit siis lopetin vasta(?) 10/06, mutta eihän se välttämättä merkkaa mitään.. Pillereitä tosin popsin varmaan nelisen vuotta. Alkutalvesta vaihdoin merkkiä (ei taukoja) ja sitä myöten loppui kuukautisetkin. Edellisillä pillereillä tuli aina säännöllisesti tauolla.
ai... no kai mä turhaan sit hätäilen itse noitten menkkojen kanssa... jotenki tuntuu vaan siltä ettei kaikki ole ihan kunnossa.... vaikka ultrassa olen kerran käynyt eikä näkynyt poikkeavaa... mut jotenki tuntuu vaan siltä... menkat on aina ollu tosi epäsäännölliset ja oikeastaan tullu vaan pillereillä... nyt kuitenki tuli primoluteilla... ehkä sitä vaan liikaa haluaa!!! joka puolella vaan on noita odottavia...;)
Yhdistelmäpillereitä aloin syömään heti seurustelun alussa, eli vuonna 2002. Väliin mahtui parit laastarit ja viimeinen vuosi taisi mennä ehkäisyrenkaalla. Ehkäisyrenkaan käytön lopetin tämän vuoden maaliskuussa. Enkä ole vieläkään raskaana. Päätimme yhdessä, että jos helmikuuhun mennessä en ole raskaana, lähdemme lääkärin puheille. Ikää on vähän, mutta minkäs sille teet, kun vauvakuume iskee (iski kaks vuotta sitte) ja tuntee olevansa valmis... Mieluummin olen nuori äiti ja jaksan... Nyt lähinnä sydämeni murtuu, kun menkat alkaa...
Mä olen jo onnellisesti raskautunut,mutta aattelin kommentoida.Eli meillä meni 6kk pillereiden lopettamisen jälkeen ennen kun tärppäsi.Olin jo aika turhautunut,ja masentunut kun menkat aina alkoi.Sitten päätin unohtaa koko asian,tein kuntosalille 2-vuoden sopimuksen,ja menin työhaastatteluun,ja sain uuden työn..samantien pärähti plussa testiin=)Salisopimuksen sain samantien purkaa,kun iski niin pahaolo,ettei minnekkään päässyt=) Onnea kaikille yritykseen,toiv.kaikilla tärppäisi pian!
Huiskutin,nyt jo 19+2 viikolla
Itse lopetin pillerit yli vuosi sitten. Ensin ei ollut mitään " oireita" pillerien lopetuksesta, mutta juuri niinä aikoina, kun oireet raskaudesta olisi voineet tulla, alkoi vatsanipistelyt, rintojen vihlonta yms. ja hihkuimme innosta, että hetikö se tärppäsi! Noh, eipä ole tärpännyt vieläkään...
Mutta edelleen, joka ikinen kuukausi, jännitys alkaa kohota kierron loppua kohti, vaikka mies kuinka koittaa hyssytellä, että ei nyt vielä innostuta...eli lopulta, olen paraskin neuvoja kehottaessani maltillisuuteen=D Toivottavasti teillä tärppää pian!
Voi ku se oliski niin helppoa unohtaa, mut sama täällä et joka menkkojen alkaessa sama fiilis tulee... jotenki täst on nyt tullu niin iso asia vielä kun on niin paljon odottavia ja tuoreita vanhempia ympärillä... Mut nyt tosiaan 6kk yritystä takana... kp13 nyt ja aloitin ekat tikutukset tässä kierrossa... eikä ainakaan vielä hyvältä näytä...
ja onnea sinulle Huiskutin oikein kovasti!!!! faunatar ja jsh toivon sydämeni pohjasta et onnistutte!!!
Minkä ikäinen muuten faunatar olet kun sanoit et olet nuori???
lopetin pillerit reippaat 4 vuotta sitten. Samassa jamassa ollaan edelleen, eli vauvaa ei näy ei kuulu. Tiedän, että vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa mennä tutkimuksiin, mut monestakin syystä me ei olla vieläkään menty. Ja kutakuinkin järjissään ollaan yhä. Eli vaikka joka kuukausi pieni toivo herää ja tulee se iso pettymys niin ihmeesti sitä vaan uskoo ja toivoo ihmeitä tapahtuvaksi. Tai oikeastaan olen luopunut toivosta ja suunnittelen työuraani (en ole lainkaan uraihminen vaan perhe ois mulle se oma juttu). Mut pakko jotain keksiä, kun ei kerran perhettä tule.
En halua masentaa, vaan tarkoitukseni on kertoa, ettei tärppi todellakaan aina tule heti ja helpolla, kute itsekin alkuun ajattelin. Mutta onnea yritykseen ja toivon todella, että meistä jokainen aikanaan sen hartaasti toivotun pienokaisen saa syliinsä!
Omakohtaista kokemusta ei ole kuin puolen vuoden pettymyksistä, mutta lohdutukseksi ajattelin kertoa että minua tehtiin ahkerasti yli neljä vuotta, sisko tuli sitten nopeammin perässä. Toivottavasti teillekin tärppi vielä tulee! Itse olen varautunut pitkään odotteluun...
Winnie85: