+++++++NELIAPILOIDEN HUHTIKUU+++++++
Kommentit (119)
Sirppanallahan on hyvän kuuloisia oireita jo, sulla ei onneksi ole enää montaa päivää odotettavaa, yritä jaksaa :)
Nani: Ei toiminu terolutit. :( Otin niitä jo sen 10 vrk ja nyt siitä on jo yli kaksi viikkoa kun ne loppui, ei vaan vuoto alkanut, siksi määrättiin nyt noi yasmin pillerit kun terot ei enää auttanu..en tajuu mikä mättää kun on se kierto aina ennen teroluteilla toiminu, lääkäri vaan totes että sulla ei o tarpeeks estrogeenia elimistössä, siksi terolutit ei toimi. En sitte tajunnu kysyy minne se estrogeeni on yhtäkkiä kadonnu. Ja tosiaan eipä siellä tainnu olla mitään vuotamistakaan kun se limakalvo on kait ensin saatava paksummaks että ne menkat sieltä voi tulla.
Mansikkainen (ja kp jotain 40)
Oli pakko tulla kirjoittamaan kun tuli niin kurkkua kuristava olo äsken...tyttö halusi iltasaduksi "Vallaton vauva valtaa vatsan" kirjan...tuli mieleen, että miten ihanaa sitä olis lukea jos tosiaan olis vauva masussa...muutenkin tyttö on monena päivänä kysellyt, että koska meille tulee vauva...että eikö me äiti voitais käydä ostaan kaupasta sitä vauvansiementä sun masuun... En ymmärrä mistä se osaakin just nyt kysellä noita kysymyksiä. Mä sitten ihan pala kurkussa ja tippa silmässä vastailen millon mitäkin...
Sirppana: Sun oireethan kuulostaa hyviltä:) Vaikka mä oon tullut niin skeptiseks noiden oireiden kanssa:/ Mulla on joka kierrossa ollut jotain oireita, jotka olis viitanneet raskauteen...vaan eipä näin ollut. Mutta peukut pystyssä oon, että sulla ne olis nyt niitä:)
mansikkainen: Voi itkut, että sun tarttee nyt pillereitäkin popsia. Ei oo reilua ei :(
Nani: Mulla otettiin papa silloin kun kierukka poistettiin ja se oli ok:) En mäkään kyllä oikein tohon pco:n usko, mutta kaikkea sitä tulee mietittyä...
Lyydia 7/25 yk5
Mansikkainen: Toivottavasti pillereistä on apua ja menkat saadaan aikaiseksi ja että saisitte sen siirron ennen klinikan kesälomaa. Olis tosi kurjaa odotella kesän yli seuraavaa siirtoa kun muutenkin olette joutuneet niin kauan odottamaan.
Lyydia: Jos teillä tyttö kyselee jo tuollaisia niin voisi ainakin olettaa, että vauva uutinen tulevaisuudessa olisi erittäin mieluisa tytölle. =) Hei ja sulla ei ole pitkälti ovis aikoihin. Joko on sota suunnitelma tehty oviksen ajoille? =)
Äitix3: Mitä sulle kuuluu?
On: Tänään olen jo rauhoittunut mielikuvitukseni kanssa. =) Joka kierrossa on mulla ollu aina erillaisia "oireita" ja ei ne ole mitään tietänyt niin nyt olen taas saanut itseni rauhoittumaan ja valmistautunut pahimpaan, mutta silti toivo elää. =) Täytyy vaan nyt jaksaa odottaa viikko ja sittenhän se selviää. Enpä kyllä olisi uskonut, että musta tulee näin vauhko tän asian kanssa.
Sirppana kp 22/29
Varmasti Lyydialle raskasta kun lapsi kyselee. Eipä sitä lapselle oikein voi näitä juttuja selittääkään tai kieltää kyselemästä. Toisaalta on siinä se hyväkin puoli, minkä sirppana jo sainoikin, että varmasti vauvauutinen on sitten mieluisa tytölle. Siitähän me lähdetään, että uskotaan ja toivotaan, että kaikilla meillä kuumeilijoilla tärppäisi pian.
Sirppanalla on tosiaan aika lupaavankuuloisia oireita. Toivottavasti ovat sitä itseään. :) En kyllä minäkään olisi uskonut, että alan tällä tavoin kyttäilemään jos jonkinlaista oiretta. En ole tätä aikaisemmissakaan raskauksissa harrastanut niin miksi nyt? Johtuisikohan siitä, että tämän neljännen yrityksen on todellakin tarkoitus sitten olla se viimeinen? Tämä on nyt sitten viimeinen tilaisuus tutkailla kroppaansa ja etsiä raskausmerkkejä.
Olo on entisenlainen; väsyttää, viluttaa, rinnat kihelmöivät vähän samaan tapaan kun silloin kun maitoa alkaa virtaamaan vauvan imiessä, mutta heikommin, ala vatsa tuntuu edelleen täydeltä. Toisaalta on vähän nuhaa ja kurkku tuntuu karhealta, joten varmaan nämä "oireet" ovat ihan vaan pientä kevätflussaa. No muutama päivä ja sitten katsotaan tulevatko kuukautiset ajallaan. Yritän tsemata itseäni siihen.
adalat kp 26/28
Aivan ihanaa kun aurinko paistaa ja on lämmintä.
Meillä tänään on hieman tiedossa siivousta ja pullaakin voisin lasten iloksi tehdä. On jotenkin niin reipas olo kun ilma on näin hieno.
Adalat: Sinullahan onkin oikein hyvät oireet. Toivottavasti tärppi on käynyt ja pääset tuonne odotus puolelle. Ei tarvitse enään kauaa jännätä sinua. Olisihan se niin mukavaa kuullakin taas plussa uutisia. =) Koska ajattelit testata jos ei menkkoja näy?
Sirppana 23/29
Aamun ihana auringonpaiste vaihtui ainakin täällä kylmään, tuuliseen ja räntäsateiseen ilmaan:( Hyi järkytys miten kylmä siellä on!!!
Sirppana: Vieläkös sun oireet on jatkuneet? Tai tullut uusia ;-)
Adalat: Mitäs tänään kuuluu?
ON: Meillä tosiaan vauva olis varmasti iloinen yllätys lapsille. Tyttö todellakin toivoo meille vauvaa. Eli olis kyllä niin ihana kertoa sellainen uutinen...mulle onkin ollut yksi kova pettymyksen paikka myös se, etten pysty nyt sitä sisarusta heille "antamaan". Ovista olen alkanut tikuttelemaan,mutta vielä ei ole oikein minkään moista viivaa tikkuun tullut...tikutan ensin noilla halppiksilla ja jos se alkaa vahvistua niin sitten varmistan ClearBluella.
Mukavaa viikonloppua kaikille:)
Lyydia 9/25 yk5
Lyydia: Niin se kuule ilma muuttui meilläkin todella kamalaksi. Hirmuinen tuuli ja sade. Ja tosi kylmä.
Oireita jaa en tiiä välillä vihlonu vatsaa, mutta olen nyt päättänyt yrittää siivuuttaa ne ja odotella kiltisti tätiä niin ei sitten olisi pettymys niin suuri.
Jatka vaan tikuttelua eiköhän se parin päivän kuluttua viivaa pukkaa. =)
Vieläkö jatkatte innokkaasti puuhailua vai ajotatteko nyt oviksen tietämille?
Sirps
Oi että miten toi keli voikin olla ällö :(
Sirps: En mä tosiaan vielä oo odottanukaan ovisplussaa, mutta aloitin varmuuden vuoks ton tikuttamisen jo nyt kun kierrot on olleet niin lyhyitä. Tänään on alkanut hiljainen juiliminen, joten eiköhän se ovis siellä kolkuttele ;-) Peittoja meinataan edelleen heilutella parin päivän välein:)Ainakin ovikseen asti..sitten voi loppukierrosta vähän löysäillä :D
Adalat: Nyt jo raporttia kiitos:)
Ja kaikki muutkin!! Mitä kuuluu?? Tulkaas kirjoittelemaan:)
Lyydia
Ai minulta raporttia odottelette. :) No ei mitään uutta ja ihmeellistä auringon alla täällä päin. Olo on etisenlainen Huomenna pitäisi kuukautisten alkaa ja kovasti toivon etteivät alkaisi, mutta jännästi tässä on alkanut pieni rimakammo nostamaan päätään kun kierto vetelee viimeisiään. Jotenkin tuntuu, että en vielä huomenna testaa jos vaikka kuukatiset sieltä tulevatkin elleivät ole jo yöllä alkaneet kuten usein ovat. Hirveän vaikea uskoa plussaan. Enemmänkin liputtelen sen puolesta, että täti kurvaa kylään.
Entäs Sirppana; onko mitään uusia oireita suuntaan tai toiseen?
Toivottavasti se ovis Lyydialla siellä tekee tuloaan ja saatte sen hyödynnettyä. :)
adalat 28/28
Adalat, kiva kuulla ettei täti ole ainakaan vielä hyökännyt kimppuusi. =) Pidetään vielä peukkuja ettei tuliskaan. Pidäthän meidät uteliaat ajantasalla. =)
Lyydia: Mukavia peiton heilutus talkoita. =) Toivottavasti nyt ahkeruus palkittaisiin viimeinkin. Pidän jälleen peukkuja. =)
On: Ei mitään. Ei oikeastaan mitään erikoista. Selkää särkee, mutta liekkö johtuis sohvalla nukkumisesta.
Mutta ei mitään varmoja raskaus oireita ja en kyllä enään edes usko koko raskauden mahdollisuuteen ja olenkin jo varautunut uuteen kiertoon, mutta ihmettelen vaan mistä sitä muka saa intoa taas peiton heilutukseen. Mulla ei kiinnosta ollenkaan. =(
Sirppana kp 24/29
Kirjoitin pitkät pätkät ja ne hävisivät jonnekin.
En sitten malttanut olla sitä testiä tekemättä; ihan tyylipuhdas nega. Vatsaakin kyllä juilii siihen malliin, että taitaa olla menkat alkamassa. Tosin hassusti se alkoi vasta testin jälkeen; en sitä olisi edes tehnyt jos olisi tältä heti aamusta tuntunut.
Toisaalta en ole kovin pettynyt, koska en hirveästi plussaan uskonutkaan, mutta ainahan sitä toivoo kuitenkin, vaikka olenkin nyt taas alkanut vatvoa tätä nelosen järkevyyttä. Jos Lotossa voittaisi niin lapsia saisi tulla vaikka kymmenen, mutta tälläisenä tavallisena pulliaisena isohko asuntolaina niskassa, mietityttää ajoittain se rahallinenkin puoli. Toisaalta kun puuhastelee tyylillä "silloin kun huvittaa ja tulee jos on tullakseen" niin ei edes tarvitse tehdä sitä isoa päätöstä, että aletaan todenteolla yrittämään. On sitten sellainen iloinen yllätys jos tärppää. Tai yllätys ja yllätys kun niitä päiviä tulee kuitenkin aina laskettua, mutta eihän sitä tarvitse miehelle kertoa. ;) Toisaalta olisi oikein ok jos plussa tulisi vasta syksyllä. Meillä kun on kesällä muutama juhla ja muu tapahtuma joissa ei nyt niiiiin kiva olisi raskaana olla, mutta kyllä otan plussan vastaan aikaisemminkin jos se meille haluaa tulla. :)
Toivottavasti teillä muilla on parempi onni matkassa! PLUSSATUULIA!!
adalat kp29/28 (vaihtunee vielä tänään kp 1)
Täällä ollaan vaikka pientä pesäeroa olen yrittänyt ottaa tänne.
Opiskelupaikkani on virallista tietoa vaille, ja mä olen niin onnellinen päästessäni vihdoin eteenpäin.
Nyt mennään kp22/24-27 joten jännät on paikat, toisaalta toivoo toisaalta sitä on jo asennoitunut tuohon opiskeluun. Viikon päästä sitten sekin tiedetään.
Oireita ei pahemmin ole, menkkakipuja selässä ja jatkuva herkkujen mieliteko. nekin taitavat viitata enemmän tädin saapumiseen...
äitix3 22/24-27
Adalat: Vai meinaa se täti nyt sitten tulla. Harmi, plussia olis niin mukava saada meidänkin pinoon.
Äitix3: Kiva kuulla taas sinustakin. Minä kans eilen valitin selkä särkyä ja ajattelin, että johtuu sohvalla nukkumisesta, mutta taas särkee selkää ihan kamalasti. En tiedä mistä tuo selkä särky johtuu, mutta ihan kamalaa. Kuuluu kyllä mun menkka oireisiin, mutta yleensä alkaa tyyliin samana vuorokautena kuin menkatkin.
Muita oireita ei mullakaan ole.
Sirppana kp 25/29
Täällä taitaa täti jo suunnitella tuloaan. =( Selkää särkee yhä ja nyt jo vatsassa välillä kramppailee ja on ihan niin sellainen olo, että täti tulee pian. Nyt se on vaan taas varauduttava siihen ja että yritys jatkuu. Voi elämän kevät kun rupee jo rassaa koko touhu.
No mutta mikäs muitten tilanne?
Sirppana kp 26/29
Hmm...no ei sitten menkat eilen alkaneetkaan. Just tosta kalenterista katsoin, että ihan koko tämän vuoden on tullut tasan 28 päivän kiertoja ja nyt sitten venyy. Ärsyttävää tämä kyttäys kun jatkuvasti hyppää vessassa "joko nyt?". Kun en yhtään usko mihinkään myöhäisempään plussaan tms. kun eilen oli niiiiiin puhdas nega kuin ikinä vaan voi olla niin saisivat nyt oikeasti sitten alkaa, että pääsisi uutta kiertoa päin.
Onnittelut äitix3 opiskelupaikasta! Ja sirppanalla jännitys lisääntyy. :)
adalat 30/28
Kevät tulla porskuttaa ja aurinkokin paistaa. Vaan niitä plussia ei kuulu, vai?
adalat: Sua saamme nyt jännätä !! Jospa se kumminkin olisi se myöhäinen plussa? Voi kun nyt olis. Muistatko kuin aikaisessa vaiheessa olet plussannut aiemmissa raskauksissa?
sirppana: Tätähän tää on... tädistä tätiin ja välillä ottaa pattiin koko touhu. Mutta jos se into taas nousee kun uusi kierto alkaa ja täti menne pois.
äitix3: Onnea opiskelupaikasta ! Meinaatko vallan vauvakuumeet sitten unohtaa?
Lyydia: Ai teilläkin muut lapset odottaa uutta vauvaa? Meillä kanssa :) Onhan se kiva että uusi sisko/veli on etukäteen odotettu. Toivootaan että ovis löytyy tikuilla pian.
Jonna: Onnea uudesta raskaudesta. Siellä onkin kohta aikamoinen katras :) Ja onnea myös uuteen kotiin.
Omaa napaa sitten. Täällä on ovis ajat käsillä. Luulin että olis eilen mutta limoista päätellen vois ollakin tänään ;) Touhuiltu on ja tänään vielä täytyy varmistaa. Nyt on tosi hyvä ja seesteinen olo. Tuntuu että molempi parempi noiden vauva/opiskelu juttujen kanssa. Olen tosi innoissani opiskelustakin, niin se että vauvaa ei kuuluisikaan, ei olisi niin kova paikka.
Muutin mun opiskelu jutskia sen verran että vedin aiemman hakemuksen pois ja laitoin uuden. Haenkin nyt ensisijaisesti sitten sairaanhoitajaksi lukemaan. Se on alkanut kiinnostaa enemmän kun kätilön työssä on vaan "tää yksi juttu" ja sairaanhoitajat näkee niin paljon enemmän tavallaan. Haluisin leikkuriin tai teholle. Ja jos sitten vielä valmistuttuani olen innostunut kätilön hommasta niin sen voin jatkaa vielä aikuiskoulutuksena 1,5v. Mutta jos luoja sen vauvan nyt vielä suo niin hyvä niin. Sitten menen opiskelumaan samana syksynä kun esikoinen lähtee kouluun :) Näin olen miettinyt. Tulevaisuus on nyt siis isommassa kädessä.... vaikken harras ihminen olekaan :D
Musta tulee muuten ensi kertaa kummitäti. Pienelle pojalle joka syntyi maaliskuussa. Hyvän ystävän poika ja saan kunnian olla kummin :) Siellä olen käynyt vähän hoitelemassa ja haistelemassa.
Noora kp 17/30 yk5
Ihan käsittämätöntä, aamulla alkoi tuhru ja alavatsan juiliminen. kohta vuoto alkaa lisääntymään. PÖH!
Noora: en mä kokonaan kuumeilua ja haaveilua jätä. Täytyy vain siirtää hieman..
äitix3
Anteeksi etten jaksa nyttenkään kommentoida teidän muiden juttuja...tää taitaa olla vain sitä omaa napaa...
Eli nyt näyttäis siltä että tää rouva otta ja tulee taas takasin tänne ;,( Oltiin aamupäivällä raksalla ku housuun tulvahti oikein kunnon veriaalto...verta tuli tosi paljon ja lopulta tuli yks sellanen maksanpalasen tyyppinen klöntti ja sen jälkeen vaan verituhrua...Päivän mittaan on suppareita tullu muttei verta enää. Kävinki päivystyksessä mutta siellä oli sellanen paskanokka lekuri joka sanoi ettei kannata ultrata ku saman asian ajaa uus raskaustesti parin päivän päästä...aijaa..Sano vaan että mee sinne neuvolaan perjantaina ku aika on jospa ne siellä sitte kontrolloivat että onko tullu kesken...yksityisellekkään en enää päässyt..
Aivan kamalaa elää nyt tässä hirveässä epätietoisuudessa, en tiiä kannattaako ite yrittää kuunnella dopplerilla ku meiltä sellanen löytyis..
Mutta jos tääki menee nyt kesken niin en tiiä miten jaksan...ois jo viides sellanen ja aivan liian rankkaa ku vielä tuo pahoinvointiki ollu niin kamalaa...niin tässäkö palkka?
epätietoinen ja hyvin surullinen nani 9+1?????????
Voi Nani: Kuulostaa todella kurjalta tilanteelta. Se on ihme miten lääkärit ei oikein noteeraa jos on vuotoja alkuraskaudessa. Kai ne ajattelee, että kun asialle ei voida mitään niin mitä väliä, mutta kun sillä on väliä sille odottajalle ja kun se lapsi on toivottu ja odotettu niin on ihan kamalaa elää epätietoisuudessa monta päivää.
Hyvällä ystävälläni oli samanlainen kokemus ja lääkäri oli todella töykeä. Ja ystäväni oli todella loukkaantunut saamastaan kohtelusta.
Mutta ystävälläni myös ensimmäisessä onnistuneessa raskaudessa oli aika rankkojakin vuotoja ja pelkäsi saavansa jälleen yhden keskenmenon, mutta sillä kertaa oli onnea ja vuodoista huolimatta sai lapsen.
Elikkä mielestäni ei kannata heti luopua toivosta, mutta onhan se todella vaikeaa kun ei saa mitään varmuutta asialle, että onko masussa kaikki ok vai ei.
Mutta Nani jätä nyt se doppleri kuitenkin rauhaan kun käsittääkseni on hyvin epätodennäköistä, että ne sydänäänet vielä löytyisi muutenkaan niin luultavasti tuskastuisit vain lisää. Käsittääkseni ne äänet löytyy joskus noin rv 14 alkaen. Toki joillakin aikaisemminkin.
Mutta voi, että kun on kurja juttu nyt tämä vuoto. Ihan meinasi ruveta itkettämään niin pahalta tuntuu puolestasi. Tiedän, että mistään ei nyt ole juurikaan lohtua, mutta yritä jaksaa ja sinnikkäästi yritä saada jostain aika itsellesi, että saisit selvyyden mahdollisimman pian tilanteeseen.
Epätietoisuudessa eläminen on varmasti kaikkein raskainta.
Voimia ja haleja.
Sirps
Minun päänuppi ei kohta enään kestä tätä.
Kuten aina tässä vaiheessa kiertoa löydän itsestäni kaikenlaisia oireita.
Nyt mulla paleltaa ja meillä on sisällä 25,3 astetta lämmintä. Alavatsaa on eilen ja tänään vhloillu satunnaisesti. Rintoja vihloillu satunnaisesti. Ja illalla ei uni tule, vaikka väsyttää (tätä oli kolmatta odottaessa) ja mulla ei normaalisti ole minkäänlaisia nukahtamis vaikeuksia.
Ja mähän olen ihan varmasti raskaana tai ainakin pääni niin minulle väittää. Miten ihmeessä näistä päivistä selviää hengissä.?
Ja miten sitä pää kestää jos se typerä täti tulee kylään?
Sainpas purkaa, kiitos kun olette olemassa. Jos näitä ihme juttuja ei sais purkaa mihkään niin voi jestas. =)
Sirppana 21/29