Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Huhtikuun helmet 2009 1V!!! Oma Kuukausi***

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainoa sana on hei-hei! Mitään muuta ymmärrettävää ei tule suusta ulos.

Meidän tuparit peruuntui tältä illalta. Ehkä ihan hyväkin sillä olen ihan rikki. Eilen aamulla repesin täysin kun mua oli valvotettu jo vähän liikaa. Lopputulos on se, että Saku menee kuitenkin mummmolaan tänä yönä että äiti saa nukkua. Ihanaa! Viime yönä kaikki meni putkeen johonkin kahteen asti yöllä jolloin alkoi niin paha yskä että meinasin pojan tukehtuvan. Loppu yö menikin sitten puoliksi istualtaeen nukkuen saku sylissä. Ai miten niin mustat silmän aluset...

Muuttolaatikot on purettu ja pois haettu. Alakerran varastotila on täynnä pahvilaatikoita joista suurin osa menisi kirppikselle. Ehkä joskus jaksan aloittaa sen savotan.

Nyt jatkan töitä!

Vierailija
62/165 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapunaatto on, telkkarissa näytettiin ihmisiä vapputunnelmissa Helsingissä ei siellä kovin vappuiselta näyttänyt, ei näytä täälläkään, eilenkin satoi räntää.

Mentiin 8vuotta sitten naimisiin vapun jälkeen silloin oli jo koivut hiirenkorvilla satoi vettä, mutta oli lämmintä. Nyt ei sellaisesta tietoakaan mutta muistan jonkun vapun lapsuudesta on kun oli paksusti lunta pihalla, muistaakseni se oli vappu kun oli ilmapalloja.

Meilläkin viimeyönä itkeskeltiin, Tompalla väänti mahaa. Nyt aamulla on tehnyt jo toiset kakat (oottaa vaipassa) ja piereskellyt kovasti.. Ei ihme kun pitää kaikkea maistaa. Voi Sakun yskää ei kuulosta hyvältä. Minulla menee hermot pienestäkin väsymyksestä enpä yhtään ihmettele päkkänän repeämistä, minä olisin hajonnut jo kappaleiksi. Mukavaa, että tiedossa rauhallinen yö. Uni on aika tärkeä juttu, mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän sitä arvostaa että saa nukkua kunnolla. Meillä pojat molemmat ovat illalla ruvenneet nykyisin yöunilleen puoliyhdeksältä silloin pitäisi mennä tietysti itsekin. Eilen illalla jäin katsomaan satuhäitä kun olivat Palokasta, häiritsi keskisuomalaisena kun pariskunnan ilmoitettiin menevän vihille taulamäen kirkossa, on Taulumäki siis.

Olisikohan tämä mun viimeinen juttu vauvapuolelle? Nähdään taaperopuolella sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jupe toivottaa kaikille hauskaa vappua ja herkullista hiekkalaatikkoloilua!

Nähdään taaperopuolella!

Vierailija
64/165 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hurjaa ajatella että vauvat ovatkin jo taaperoita, varsinkin kun meillä ei se liikkuminen oo niin hallussa.

Mutta nyt hip hip hurraa! Aamu vihdoin on itse noussut tukea vasten ja jopa sängyssäkin nousi laitoihin, toki tartti kyllä äitin kannustuksen ensin aamulla että uskals sitten päikkäreiltä herätessään itsekseen nousta. Ja jonkun verran menee ihan oikeassa konttausasennossa, mutta kun haluu johonkin nopeasti niin menee sitä ryömimisen ja konttauksen sekotusta.

Tää äiti tarttis nyt hiukan vappumieltä, jotenkin ärsytyskynnys tosi heikko ja kiree pinna. Ehkä lasi simaa ja kuulokkeet korville ja hetkeks oma hetki.

Jep. lähden etsimään sen oman hetken ennen kun kiristää likaa.

Kiitos kaikille vauva-ajasta ja nähdään taaperopuolella.

pipo tiukalla Satuilija ja rohkaistunut Aamu

Vierailija
65/165 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vapputorilla ja Saara sai ilmapallon, isonlumikin - tykkää siitä valtavasti! Ja viimeviikolla käväistiin tivolissa, Saarakin pääsi laitteeseen- Sailorin kanssa miittailtiin. Seuraavana päivänä miitattiin kirppiksellä. Toivottavasti ensi kerralla Verticia ja Jadeade pääsisivät mukaan. =)

Käväisin eilen mml:n kirppiksellä ja löysin uutta vastaavat kumpparit kokoa 20 3:lla eurolla!

Onnea Jupe ja Inka ja kaikki 1v.! Ihanaa Inka sai leikkimökin! :) Meillä on semmonen kesämökillä, isomummin vanha, jossa itsekin olen lapsena leikkinyt serkkujen kanssa. Kuulostaa että Saaralla olisi samanlainen polkuauto kuin Inkalla, semmoinen soiva nallepuh. Meillä soi välillä yöllä yksinään, nykyään otetaan yöksi patterit pois siitä yöunien säilyttämiseksi.

Ihanalta kuulostaa teidän matkat. Myös meitä kiinnostaa Britannia, Saksa, Ranska ja lämpimistä Kreikka. Pitää katsella elokuussa äkkilähtöjä. =) Varasin meille kuitenkin risteilyn ei ensi mutta seuraavaksi viikoksi. :)

Ainiin ja Saara otti ensimmäiset 5 askelta ilman että piti äidin kädestä kiinni muskarissa tänään!

Mahtavaa kuinka aktiivisesti kirjoittelette tänne! Ihana lukea kuulumisianne, Taaperopuolella nähdään! =)

Vierailija
66/165 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaiskohan sitä kirjoitella nyt edes pienen pätkän.. Jadeade tuossa totesi minulle fb:ssä, että mulla on joku negatiivisuuskausi.. Pitää kyl varmasti paikkaansa.. Mutta ehkä se on niin, että ku joku asia mättää pahasti niin sit se pistää mättäämään kaikessa ja ei silloin jaksa kyllä iloita..

Mutta siis, Nea ei mennyt lekurille sittenkään.. Sen pylly teki ihme parantumisen yhdessä yössä!! Oli ihottuma hävinnyt yli puoleen! Ja nyt ei ole jäljellä enää kuin ne rikki menneet kohdat ja ne näyttää nyt hyvin parantuvat bebanthenilla. Ja myöskään sen edellisen kirjoituspäiväni jälkeen ei ole tullut sellaisia raivareita.. Oliskohan johtunut sit siitä, et se pylly oli varmasti ihan perkuleen kipee.. Aamupuuro ei silti kyl ole maittanut yhtenäkään päivänä.. Pittää varmaan pian antaa jotain muuta aamuisin kuin puuroa, vaikka meilläkin on neljää vai viittä eri puuroa minkä välillä vaihellaan päivittäin, mut.. Ja jos on yhtään äitinsä tyttö niin se ei ees oikeesti tykkää puurosta, syö isin mieliksi :D .. Mä en ite voi kerta sietää puuroa. Se menee alas vaan jos se on jotain peruspuuroa kuten kaura ja siinä on läjä marjoja päällä..

Nean hammaslääkärikin peruuntui.. Ja nyt se on toukokuun loppupuolella.. Kiva ku ensin se siirty sen takia, et meille ei sopinut se niiden ehdottama aika. Nyt sitten tuosta tämän päivän ajasta tuli viesti, että aikasi on peruutettu, varaa uusi.. Ja varasin uuden ja tosiaan toukokuun lopussa niin kait se peruuntuu sit sen takia, että olen synnyttääs just.. Ja ku aina siirtyy kk tuo hammaslääkäri aika.. Ei taida kovin tärkeät olla pienen ihmisen hampaat.. Aikuiset kyllä saa aikoja heti.. Miehenikin kun hoidatutti tuossa hampaitaan niin sillä oli ajat vähintään kerran viikossa..

Olisin halunnut sen takia sinne hammaslekurille, kun on niin eri puheita siitä, että koska hammastahnaa pitäisi alkaa käyttämään, että onko se heti vai sitten kun tulee se eka poskihammas vai miten ja ku kaikkia hammastahnoi ei saa käyttää, oliko se tietyn fluoripitoisuuden takia jne.. No meillä ei käytetä..

Onkohan täällä pikkuiset parantuneet..?

Meillä kanssa tykätään kerätä leluja.. Meil kerätään iltaisin kaikki lelut kärryyn niin Nea tuo niitä ihan ite siihen ja lykkää kärryn sitten makuuhuoneeseen odottamaan aamua..

Sandelle jaksamisia surun keskelle! Kuten myös Sailorille!!

Mä varailin Nealle kanssa tuossa öö, viime viikolla 1v neuvola-aikaa ja sanoin, että semmonen aamun aika 10 aikoihin olisi kaikkein paras.. Neuvolatäti siihen sitten, että no tässä olis heti perjantaina 10, että tuletteko sillon.. Totesin vaan, et jos nyt kuitenkin lähempänä sitä 1v eikä 11kk ikäisenä.. Nyt meil on sit joskus täs se aika.. Taisi olla muutaman päivän jälkeen syntymäpäivän..

Yskästä.. Nea on oppinut teko yskimään ja se tekee nyt sitä ihan koko ajan.. Hauska.. Jollei yski niin sitten kröhii sillai et hän availee ääntään :D.. Ja hirveen hauskaa on kun joku tekee sen hänen jälkeensä vielä..

Njoo.. Semmottias kai tänne eikä ihmeempiä.. Taas alkoi tämä sossun päätöksen odottelu kausi kuten joka alkukuukausi.. 2vko saa odotella ja siihen saakka 10s rahaa, että jippii.. Tarttis keksii parin päivän sisään mistä saa rahaa Nean maitoihin..

Imuroida pitäisi, Nea kun syö pikkukiviä lattialta koko ajan.. Mistä se löytääkin niitä koko ajan suuhunsa.. Mutta eipä taia jaksaa kiinnostaa imuroida.

Ulkona on muuten 10 astetta lämmintä!! Kävin heittelees tuossa 2m lumipenkoista lunta asfaltille niin sulaa edes joskus..

Verticia & Nea unten mailla..

Vierailija
67/165 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollanen oli fiilis tänä aamuna. En tiedä mikä korpesi. Tai tiesin kyllä, mutta itteenikin ärsytti kun pienet asiat rupesi kaivelemaan. Mietin jo, että voiko vajaa kuukausi normi pillereitä mini pilleireiden jälkeen jo ruveta kiristyttämään pipoa. No kuka ties, mutta nyt on onneksi jo parempi fiilis :-)!

Kovasti jaksuja minäkin toivottelen Sanden ja Sailorin suruihin!

Saku sai ekan pääsiäismunansa (Titi nalle) ja äiti on syönnyt siitä nyt puolet (*punastuu*). Saku maisteli murusia eikä tuntunut oikein ymmärtävän sen perään. Ehkä hyvä niin!

Anopin kanssa on mennyt mukavasti. Vähän on tiivis tunnelma sohvalla iltaisin, mutta hyvin ollaan mahduttu. Bonuksena on valmiiksi tiskatut tiskit kun kotia tulee. Ei paha!

Nyt ei taas tarinasuoni suolla yhtään enempää edes sami järkevää tekstiä jotan paree lopettaa. Jos menisi kaupan kautta kotia nauttimaan lomasta.

Munarikasta pääsiäistä!

68/165 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyyti kirjoitti viisaita sanoja. Ja oli käyny kokouksessakin. Mä olisin niin kypsää kokouskamaa, mutta ehkä sitten loppuvuodesta. Nythän voi alkaa väsätä asialistaa valmiiksi, että tulee kaikki jutut puitua :)

Saaralle onnittelut! Ja äidille myös kadonneista kiloista.

Sailorille osanotto.

Oli kyllä mukava kuulla teistä. Seuraavalla kerrolla sitten iloisia uutisia, jooko?

Urho tietää kyllä sisaruksesta :) ei vaan tajua. Taitaa olla niin, että ton ikäsenä se elämä pyörii oman (ja äidin/isän) navan ympärillä. Niitä ollaankin tutkittu. Urhosta on hassua, että mahassa on reikä.

Kipeille pikaista paranemista! Mä en ole 100-varma, että toi pentu olisi vieläkään terve. Tosin sai sen neuvolarokotteen ja on siitä aina ennenkin ollu pari päivää kränkkä.

Hyväksyttekö mut FB-rinkiin? SK on oikeat nimikirjaimet. Laitoin pyynnön.

Neuvolamitat oli 9550 g ja 78 cm.

Pikkuäidille kaupunki/maaseutu-pohdintaa. Mun mielestä ihmiset on jotenkin pohjimmiltaan samanlaisia asuinpaikasta riippumatta. Kaupungeissa ollaan vähän pinnallisempia ja elämisen tahti on kiivaampi.

Mulla vähän kalskahti korvaan, kun jossain viestissä kirjoitit tyyliin ymmärrän, että kerrostalo on joillekin ainoa vaihtoehto. Me nimenomaan etsittiin kotia kerrostalosta, käytiin katsomassa myös rivareita, mutta ei missään nimessä haluttu ok-taloa. Eli (pien)kerrostalo oli meille paras vaihtoehto. Mä tykkään asua kerrostalossa. Jotenkin turvallista. Jos meinaa tukehtua vaikka karkkiin, voi juosta naapuriin :). Ainoa asia, mikä toisinaan häiritsee on se, että pitää välttää ääntä öisin. Mutta esimerkiksi eilen imuroin 23.00, koska Urho teki perinteisen pöytäliinajekun eli kulmasta kiinni ja kaikki kamat lattialle. Eipä onneksi tarvinnut miettiä, mitä tekisi ruoanjämille.

Muuten synttärit meni ihan jees. Mun isäkin löytyi (oli 1,5 vrk kadoksissa, mutta sitten puhelin olikin vain "rikki") ja Urhosta + 8 serkuksesta tietty lähti vähän ääntä. Laitan vielä kuvan sankarista ja sitten äidin lempparituolista (saakohan noita aikuisten kokoa?).

Auringonsäteitä

Sande (vanha) ja Urho 1 v

Ai niin, peppujuttu vielä. Meille yksi neuvolantäti sanoi, etti peppuun kannata välttämättä laittaa bepaa. Jättää kalvon, eikä iho välttämättä pääse hengittämään. Suositteli vaan talkkia ja ilmakylpyjä. Ja niitähän me otetaan! Tänäänkin aamulla 15 min., jonka aikana pissat matolle, pissat ja kakat (onneksi kylppärin) lattialle.

69/165 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näy mitään ylimääräistä (esim. ulkotakkeja tuolilla). Ei löytynyt :)

Vierailija
70/165 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman myöhässä tulevat onnentoivotukset Urholle! Hienon kärpässienituolin olet saanut, maltatkohan sillä istua???

Meiltä lähti liina pöydästä syksyllä...ja palaa sinne varmaan ensi vuosikymmenellä. No Olkkarin pöydällä on vielä liina.

Nausikaa otti ensiaskelensa Minna Canthin päivänä...fiilistelin sitten sitä kun koko maassa liputettiin. Tuliskohan Nausikaasta tasa-arvoasioiden edistäjä...vai kovaääninen oman eduntavoittelija? Vissiin se on myönnettävä, ettei meillä oo enää vauvaa, taapero on tullut tilalle.

Käytiin kenkäkaupassa aiheuttamassa sydämentykytystä myyjälle, joka oli ihan hermona siitä kun neiti nätisti katseli. Äidille löytyi kengät, Nausikaa saa vielä odottaa omiaan.

Eilen tarvottiin Tarvoon. Akseli oli rakennuttanut taloa lapsia ajatellen, kahvion ikkunat olivat vajaa metrisellekin katselukorkeudella. Istuttiin Artekin ylikalliissa syöttötuolissa kuviteltiin olevamme mummolassa ja kuikuiltiin viereiseen pöytään, jossa puhuttiin L.Tolstoista. Tänään käytiin Tullinpuomin päiväkerhossa ja saatiin pupulta pääsiäisrusinoita.

Mikähän toi depatti oli oma vs. krrostaloasujista. Mä ainakin oon kerrostaloasuja, koska en osaa omakotitaloa rakentaa, piparkakkutalonkin kanssa pääsi itku. Oon myös laiska-p enkä jaksais mtn pihatöitä. Ja toisaalta omakotitalo on liian kallis asumisratkaisu meille tässä kaupungissa. Molemmissa asumismuodoissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Tässä ei ole mahdollisuutta jättää lasta vaunuihin nukkumaan ulos raittiiseen ilmaan, jossa pyykkiinkin tulee raikas tuoksu. Kuitenkin siivouspäivinä hihkun ilosta VAIN 62 neliötä. Ja oon varmaan muiden mielestä hullu, mutta minusta tähän kotiin mahtuisi neljäskin asuja vielä. Sellasta tosin on vaikee vielä tehdä kun ne jouluna palanneet menkat jäi kahden kierron jälkeen taas pois.

Tsori kaikki kirjoitusvirheet, oon maailman huonoin. Muistan ku jo 2-luokalla kirjoitin ainetta ja sain ystävältäni tietää, että lauseen jälkeen tulee piste. Oli mennyt jotenkin ohi. AMK.ssa opin että Eino Leinon katu kirjoitetaan erilleen.

Miettiikö kukaan koskaan tai päivittäin, että noi lapset ovat lainassa vaan. Mä oon jo nyt harmitellut sitä päivää, kun mun lapseni ei enää tarvitse minua. Maailman tyhmintä, mutta silti...ja kun tässä 24h perhe-elämässä on muodostunut aika tiivistä. Vähän sukulaisajatus on myös tuo kasvu ja kehitys. Toisaalta on kauhean iloinen kaikesta uudesta, mutta sit haikailee sitä vastasyntynyttä vauvaa, et mihin se on kadonnut.

Hyvää pääsiäistä T.Tiuhti ja Nausikaa

Vierailija
71/165 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin miten kauaksi huhtikuun helmet on tippunut, kuukausi tosiaankin on vaihtunut.

Joo mä mietin yhtenä aamuna kaupunkilais vs. maalaiselämää. Kummastakin kokemusta on. Olen asunut yli kymmenen vuotta kerrostaloelämääkin. Viimeisin kämppä oli surkea, ei parveketta ja ikkunat kaikki samaan suuntaan. En sellaista suosittele. Nyt kun on tottunut elämään täällä missä on lääniä joka suuntaan tuntuisi tosi vaikealta sopeutua kerrostaloelämään. Lapsena viihdyin kerrostalossa, koska pihassa oli aina kavereita.. se oli mukavaa elämää ja lapsuuden kodissa oli parveke asuimme kyllä aivan alakerrassa.

Sellaista pohdintaa en jaottele ihmisiä parempiin ja huonompiin asuinpaikan mukaan enkä kyllä muutenkaan jaottele ketään. Oikeastaan mulla on sellainen elämänasenne, että toiset ihmiset on mua parempia. Ellen ole pahalla päällä.

Tänään on ollut tosi ihana päivä! Käytiin Tompan kanssa katsomassa kaivureita tienvarressa, mutta Tomppa innostui enempi puroista tiellä. Täällä tiet on kuravelliä, mutta sekös pikkupoikia harmittaisi, täytyy Tompallekin hommata ne kumpparit, niitä ensiaskeleita odotellessa. Vuosia täyttää nyt moni pikkuinen oman kuukauden alettua vai voiko sanoa vuosia?

Ei ole kukaan laittanut aprillipiloja? Luenpas teidän jutut vielä tarkempaan...

72/165 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin neuvolasta (ja numero lääkäriin ajanvaraukseen, mutta taisi hävitä jo).

Näpyttelen tähän (sori virheet, en tiedä, kauan ketut jaksaa kiinnostaa Urhoa).

* janojuomaksi vettä

* hammasharja käyttöön heti kun hampaita puhkeaa (tahnaa kun maitoposkihampaat puhekavat n. 15 kk:n iässä, lapsi oppii samoihin aikoihin purskuttelemaan ja sylkemään) meille kyllä sanottiin myös, että heti voi laittaa tahnaakin ihan ministi.

* mitään lapsen suuhun menevää ei laiteta omaan suuhun

* makeaa harvoin ja mielellään aterian yhteydessä(äidille tietysti usein, kunhan muistaa harjata kunnolla)

* ksylitolia lapsen läheisille

Ja muistakaahan sitten, ettei suulle pussailla (paitsi miestä).

Terkuin Sande, joka on vahingossa pariin kertaan moiskauttanut mahottoman ison pusun Urkin suulle. HUI KAUHISTUS! Sitä se nyt varmaan sitten teini-iän terapiassa kelaa. Lapsuus oli muuten ihan ok, mutta se karies...

Vierailija
73/165 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandelta kysyttävä sanoivatko ksylitolin antamista 1vuotiaalle (tai alle) mitään? Kun Tomppa on aina joskus saanut ksylitolitabletin tai puolikkaan, tahtoo samaa mitä toisetkin. En ole mistään kysynyt saako antaa, maalaisjärjettömyydellä olen ajatellut, että ei kai siitä haittaakaan ole.

Lapset lainaa vain mietti tiuhtikin. Vuosi sitten pitkänäperjantaina päästiiin Tompan kanssa sairaalasta kotiin. Isi ja isoveli tulivat hakemaan enkä koskaan unohda esikoisemme silmiä kun hän näki velipoikansa ensimmäistä kertaa!

Kotimatkalla poikettiin abc:llä tai minä kävin kun miesvahvuus edusti autossa. Ostin daijm-kakkua, ehkä maitoa, esikoiselle lelun ja pillimehun ja jonkun evään olisiko ollut karjalainenpiiras. Hieman heikkokuntoisena katselin ihmisiä ja arvelin, että tuskin tietävät mistä tässä ollaan tulossa. Kotona meille tuli hetipian mummot ja pappat täytekakun (kakkujen) kanssa ja silloin alkoi mulla ne sairaalassa otetut ulostuslääkkeet tehota...

Vuosi sitten oli elämäni mukavin pitkäperjantai (siitä huolimatta että en ehtinyt vessaan). Pitkä odotus oli päättynyt onnellisesti ja olimme kaikki kotona.

Vierailija
74/165 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tompalla vaipassa kakka. Esikoinen innoissaan kun näkyy nuo maksukanavatkin (juniori, disney) näkyvät nyt ilmaiseksi. Toivon, että Lyyti löytää tänne tiensä ja toisetkin. Paik? Orvokki? Shinon?..

Vierailija
75/165 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas todistettua kertaalleen.

Suosikeissa kun oli tuo maaliskuun pino, niin siellä kävin ihmettelemässä pari päivää, että missä ihmeessä kaikki on. Argh. Aivot, kiitos. Enhän minä ymmärrä, että kuukausi on vaihtunut.

Inka on pari päivää ollut tosi itkuinen, yöt olleet levottomia. Sylissä vain haluaa olla. Sitten on taas kaksi tuntia ihan normaali ja iloinen, kuten nyt. Välillä haroo oikeaa korvaa kovasti. Arvuutellaan täällä, että pitäisikö tehdä jotain. Katsotaan nyt vielä, kun tällä hetkellä on taas vain oma reipas leikkivä itsensä, ei haro eikä itke, nauraa ja leikkii.

Nyt mää luen, mitä teille on tapahtunut sillä aikaa, kun luurasin tuolla maaliskuussa.

Lyyti

Vierailija
76/165 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun Tiuhtin ja Nausikaankin elämästä pääsi pitkästä aikaa kuulemaan. Askeleita ja kaikkea. Minä en ole uskaltautunut tuohon lapset lainaa vain -ajatukseen vielä. Äitini sitä hokee koko ajan, mutta minä tungen vielä taustalle.

Olen muuten kyllä muuttunut äidikseni. Ystäväni kanssa taisteltiin kahvilajonossa siitä, että kumpi saa maksaa. Luultiin hetken, että siinä olivatkin äitimme (jotka siis myös tuntevat toisensa). Pelottava kokemus.

Kerrostalo vs. muut. Mehän muutettiin rivariin kohta 3v sitten ja silloin vielä luulin, että minä olisin myös okt-asuja. En ole, jos rivarista pois muutetaan toiseen asumismuotoon, me palataan kerrostaloon. Juu, juuri siksi miksi Sande ja Tiuhtikin haluavat asua kerrostalossa. Laiskuutta ja turvallisuutta. Oma piha on kyllä superkiva. Nämä pihahommat just jaksaa tehdä, lumitöitä on onneksi vain ehkä kuutisen (olen huono arvioimaan etäisyyksiä) metriä oven leveydeltä. Ihan tarpeeks meille siinäkin. :)

Muut asiat mä sitten unohdin. Paitsi, etä minäkin mietin viime pääsiäistä, kun meillä oli silloin la ja tehtiin pitkiä kävelyitä kaksin ison mahan kanssa ja sitä aina välillä kovin kiristeli. Mutta eihän tuo sitten tullut ulos kuin vasta loppukuusta.

Lyyti

Vierailija
77/165 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Nausikaalle ensiaskelista! Kyllä sen vuoksi kannattaa liputtaa! =)

Vesi janojuomana -kysymys: Minkä verran te annatte maitoa mukista/pullosta ja missä välissä? Nyt olen saanut Sylvin juomaan luomulehmää taikka soijamaitoa ehkä 2dl päivässä, mutta sitä pitää tuputtaa joka välissä. Ennen ateriaa, aterialla, sen jälkeen, unien jälkeen, tissin jälkeen jne. Viikon päästä käydään reissussa ja sitten aion pikkuhiljaa vähentää tissittelyä. Minkä verran sitä maitoa sitten pitäisi saada?

Sanden ja Tiuhtin tavoin me ollaan ihan kerrostaloihmisiä. Olen kokeillut puutaloasumista ja kakluunilämmitystä: ei kiitos minulle laiskiaiselle. Hesarin haluan lämpimänä oven eteen. Ja palvelut kävelymatkan päähän. Myös naapurit ovat kerrostaloasumisessa tärkeitä, toivon että meidän tytöllä on täällä paljon kavereita niin että oppii sosiaaliseksi ilman sisaruksia. Tuolla pari 3-5 veetä leikkiikin pihan kuralätäköissä. =)

Tää meidän asuinalue on vähän kuin pieni kylä, jossa tunnetaan ihmiset, koirat ja lapset vähintään ulkonäöltä, jutellaan mummojen kanssa jne. Pikkukaupungista kotoisin olevana iloitsen kuitenkin siitä, ettei täällä meidän "kylässä" tarvitse tehdä töitä, käydä baarissa yms. eli elämää on muuallakin. Ison kaupungin etu on mielestäni se, että meininkiä ja menijöitä on monenlaisia, eikä kaikkien tarvitse sulautua siihen samaan muottiin. Sanoo nimimerkki "kuuntelin teininä heviä ja minua kiusattiin sen vuoksi".

Vuosi sitten kävimme Sylvin kanssa ekan kerran ulkona, voi sitä riemua! Muistan, että vaunuja oli vaikea kääntää, miten se voikaan olla vaikeaa näin jälkeenpäin ajatellen?

Nyt on muuten täydellinen ikkunanpesuilma, voi pläääh. Kerrostaloasujakaan ei ole vapautettu siitä ilosta, vaikka ikkunoita on meillä onneksi vain neljä plus partsin ovet. Tuuletusikkunoineen tuplat. Ja kolme kerrosta lasia, joissa kaksi puolta... taidan sittenkin keittää lisää kahvia.

Iloista pääsiäistä koko poppoolle!

t. Tsili & Sylvi

Vierailija
78/165 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niiskuttaa yks sun toinenkin. Sakulla valuu räkä ihan norona ja se onkin sitten tosi pahalla tuulella. Nyt on vetännyt jo reilu 1,5 h päikkäreitä kun oli pakko pistää kympin jälkeen päikyille kun ei edes syli enää kelvannut. Harmaita hiuksia meinaan jo saada kun on kiukutellut pari päivää putkeen. Ehkä se johtuu kurjasta olosta.

Mun ei onneksi tarvitse murhehtia ikkunan pesusta. Tässä vuokralukaalissa ei ole kukaan pessyt ikkunoita varmaan vuosiin enkä minäkään meinaa sitä palvelusta seuraavalle asukkaalle tehdä. Muutenkin siivousinto on aika minimisään kun nyt aletaan laskemaan jo viikkoja muuttoon. Tarkka H-hetki ei ole vielä lyöty lukkoon, mutta veikkaisin, että aamukammassa on jotakuinkin 19 aamua jäljellä.

Kerrostaloon meilläkin siis matka. Rivaria kyllä käytiin myös katsomassa ja paritaloa sellaista yhtiömuotoista jossa on monta paritaloa. Pikku piha vois olla ihan ok, mutta muuten tykkään kyllä kerrostalosta kaikista eniten. (Jaahans, känkkäränkkä heräsi. Ei mitenkään paremmalla tuulella. Meni tuonne mummin syliin riisuttavaksi.) Olen myös asunut omakotitalossa, mutta ei ehkä mun juttu. Rupesi jo huolestuttamaan kun mies halusi rakentaa ok talon. Mun mielestä meidän perhe ei tosiaankaan ole omakotitaloasujia. Mieheni ei ole mitenkään yli innokas puuhastelemaan pihalla ja tekemään kaikkia juttuja joita omakotitalossa pitäisi tehdä. Tosiasia tietysti on se, että jostain kehyskunnassa itse tehty ok-talo tulee neliöhinnaltaan halvimmaksi.

Tänään ajateltiin mennä Haltialaan katsomaan kanoja ja lampaita. Kyllä täällä kaupungissakin jotain virikkeitä lapsille löytyy. Mä olen asunnut koko lapsuuteni pienehkössä taajamassa kehä III:sen ulkopuolella joka mun lapsuudessa oli ainakin hesalaisten mielessä maaseutua. Ja olihan se. Kaupungissa asumisen hyväpuoli on se, että aina näkee ihmisiä ja palvelut ja apteekit on aina saatavilla.

Kai mun pitää mennä katsomaan meidän känkkää. Sillä on nyt kaikki taas huonosti....

Vierailija
79/165 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tv-kanavavinkistä. Näkyy Eurosportkin näköjään koko viikonlopun. Meillä katsotaan siis snookeria nämä pyhät. :) Huraa, sattuikin että tulee China Open!!! Oi onnea tätä! Snookeria jäi ikävä, kun mm. Eurosport katosi kaapelialueelta poistuessamme.

Minähän muuten olen ihan maalaistyttö, pikkukylästä maatilalta kotoisin, vaikka olenkin ollut sieltä pois kohta jo 14 vuotta täällä pks:lla, niistä reilu 10 Helsingissä. Näilläkin lähtökohdilla olen huomattavasti enemmän kerrostaloihminen kuin omakotitaloihminen. Haaveissa olen uuttera ihminen, joka kuopsuttelee pihaa ja nikkaroi jatkuvasti. Tosielämässä olen enemmän niitä, jotka tykkää olla sohvalla ja katsoa snookeria. Mies samaa laatua.

Ikkunanpesu ja kukkien multien vaihdot. Toinen olisi pitänyt jo tehdä, toista voi vielä vältellä hetken. Kukkamultien kanssa läträäminen ei kyllä houkuttele tuon pikkuapulaisen kanssa..

Vaikka on pyhä, vähän siivoilin aamusta, kun eilen ei mitenkään saanut itseään liikkeelle. Pyykkejä lajittelin, 6 (tai 7) koneellista löytyi. Argh. Kivasti rullaakin pääsiäinen pyykkikoneen tahtiin.

Onko muuten aavistuksen verran ärsyttävä tuo Ainun miten sinä rentoutuisit -popup, joka pomppaa koko ajan tuohon ruutuun.

Lyyti

Vierailija
80/165 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan tätä hellettä.. Ulkona on niinku 16 astetta lämmintä ja täällä sisällä on 25.. Juur tultiin ulkoota reippailemasta.. Siellä tuli hiki ja täällä kämpässä vasta hiki onkin.. Voisko tulla jo syksy kiitos :D

Sain eilen positiivisen vastauksen seurakunnalta, jee jee. Hetkellistä apua sieltä saatavissa meidän taloudelliseen tilanteeseen. Tiistaina soittavat tarkemmin ja pittää sitten mennä käymään siellä. Siihen saakka pitäisi pärjätä 10 sentillä ja saaha Nealle vielä maidot jostain.. Mutta vihreää valoa edes tähän kaiken keskelle, jee!

Päkkänä ihmetteli tuota voiko vajaa kuukausi normi pillerien jälkeen alkaa kirisyttää. Kyllä voi! Mulla teki yhdet pillerit ihan saman, en ollut kuin pari viikkoa syönyt ja kyllä huomasi mielialassa heti kaiken mahollisen negatiivisen.. Vaihtoon lähtivät..

Saapi nähä sitten mitä tapahtuu kun tämä muksu on syntynyt.. Kolmatta mies ei haluaisi perään, minä taas haluaisin. En kuitenkaan suostu syömään pillereitä, kierukkaa ei suositella migreenin takia ja kortsut on kanssa ei kiitos listalla.. Ja mitä lainkaan sitten kun lapsiluku on täynnä.. Kun mihinkä lopullisiin päätöksiin ei näin nuorena pääse..

Sanden mitat tai lähinnä Urhon mitat päivitin :D

Nii fb ryhmästä.. Niin ei oo kyllä tullut perille pyyntöä liittyä.. Kokeiletkos Sande uudestaan..

Tuo on kyllä tosi kerrostalois, et on turvallisempaa.. Se onkin ainoa syy miksi suostuisin kerrostalossa itse asumaan.. Kyllä mä haluan sen pihan ympärilleni.. Mut kerrostalos oli kyl toi turvallisuus eri asia.. Tosin en oo koskaan asunut hissillisessä niin jotenkin ei oo jäänyt positiiviset kuvat asiasta..

Eikä silti.. Tampereella asuessa lähdin yöllä hälytyskeikalle.. Mulla oli iso maglite sisällä jo ku pelkäsin vähän sitä rappukäytävää öiseen aikaan ja oli paljo kaikkee ikävää siinä sattunut niin aukasin oven ja valokatkasijaan oli semmonen puolitoista metriä ainakin.. Aukasin oven ja astuin ovesta ulos ja astuin jonkun päälle.. Se oli kamala tunne. Olin valmis kolauttamaan sillä maglitellä tätä jotakin, mutta se olikin sitten sammunut juoppo minun oven takana pitkällään. Vittan, että kirosin! Valot päälle ja potkimaan juoppo pellolle.. Eipä se menny ilman poliiseja.. Mut voitte kuvitella mimmosta on mennä talvi aikaan pimeeseen rappukäytävään joskus kolmelta yöllä ja ku tunnet, että astut jonkun päälle niin..

Peppu.. Mein neidin peppu ei tykkää lainkaan talkista, siksi me käytetään aina bebanthenia ja kyllä se sitten aina on toiminut kun sitä lykkää vaan kunnon kerroksen.. Kaik on sillä parantunut ja niin tämäkin rikkonainen peppu tällä kertaa.. Ilmakylpyi meillä ei oteta koska yhen kerran kun kokeiltiin sitä niin pissasi viiden minuutin välein hirveitä lammikoita lattialle niin ei kiitos..

Sanottiinko Sande siitä hammastahnasta mittään siellä, että mimmosta sai käyttää? Ku siin on se joku rajotus.. Ku en yhtään muista mistä sitä luin.. Mut tietty määrä jotain, olisko ollu sit fluoria tjn niin saa olla siinä tahnassa.. Tosin en oo kyl kattellu lasten hammastahnoi, mut mahtaiskohan niis lukee et minkä ikäiselle sopii..

Meillä menee kyllä lusikat vanhempien suuhun ja lapsen suuhun.. Ei jaksa kyllä todellakaan joka kerta lähtee hakee neidille omaa lusikkaa, etenkin kun se kaikesta tahtoo melkein omansa..

Makeaa meillä syödään just niin usein kun vanhemmatkin, ku kaikesta pitää tosiaan saaha.. Etenkin juur makeista..

Ja kyllä me suullekin pussaillaan! Musta ois ihan hirveet jos lapsen suulle ei saisi pussata..

Ksylitolitabletit.. Mitä semmoset on??

Tsilille vastausta.. Meillä juodaan joka aterialla 2dl maitoa ja sitten aterioiden välissä vettä millon minkäki verran.. Aamulla Nea veti 1,5dl ihan kepeesti..

Ikkunoiden pesu.. Pitäsköhän pestä ennen Nean synttäreitä vai ennen ristiäisiä.. Hmm.. Ehkä kuitenkin ennen synttäreitä.. Plaah..

Njoo.. Ötökän elämää kutsuu..

Verticia

Ai niin, ulkona oli nokkosperhonen ja muurahainen!!