Uusi vauvakuumeilija!
Hei! Täällä on vauvakuumeilija ihan tohkeissaan.
Haaveissa esikoinen molemmille. Ikä minulla kohta 26 ja miehellä 34. Yritys alkaa huhtikuussa 2010. En malta odottaa =)
Olisiko muitakin kuumeilijoita täällä?
Kommentit (135)
niin sitä lauantaina juostiin vaikka vettä meinasi tullakkin :)
Mintsi: täällä me espoossa ainakin vielä asustellaan!
Harriet: tuliko hyvä aika?ja kiitos vastauksesta, oon nääs ihan uus alkaja, ja en yhtään tiennyt mitä nuo2/30 meinas, mutta nyt aukes.. eli ens kierrosta aletaan laskemaan.
Missä vaiheessa kiertoa on paras mahdollisuus tulla raskaaksi?
Mintsi: Täällä Pohjois-Suomessa kuumeillaan.
Onko teillä kokemuksia ovulaatiotesteistä? Mistä kannattaa hankkia? Lääkäri sanoi, että niitä vois käyttää. Mulla kun tuo kierron pituus vaihtelee niin paljon, ettei voi tietää milloin olis otollisin hetki tulla raskaaksi. Nyt on menossa siis kp 9/20-42. Mitä "oireita" teillä on ollut ovulaation aikaan? Itse en ole koskaan tunnistanut sitä.
Tein tänä aamuna tuon neuvolasta saadun raskaustestin ja negaahan se näytti. =( Nyt kp28/28. Pettynyt, mutta ehkä osasin aavistaa tuon negan. Kun nyt alkanut menkkamaista kipua alavatsalla eilen illalla. Jos menkat ei kuitenkkan ala, niin testaan helotorstaina tai pe. uudestaan.
Mitäs raskaustestiä suosittelette? Mikä olisi paras ja herkin? vai onko niillä nyt suurta eroa minkä testin ostaa?
Plussatuulia kovasti kaikille ja pitkiä hermoja piinailijoille!!! :)
olen pahoillani negasta :( Voimahalit sulle. Ja voihan se olla, että menkat ei alakaan, ja saat testata uudestaan parin päivän päästä!
Tiedän ton tunteen, kun joutuu pettymään. Ehkä sitä vaan odottaa liikaa, mutta kun ei voi olla ajattelematta ja odottamattakaan... :)
Mä oon lukenut (omakohtaista kokemusta ei siis varsinaisesti oo), että moni tykkää apteekin omasta raskaustestistä, ja pitää sitä luotettavana. Jos mä joskus pääsisin testaileen, niin ostaisin varmaan ekaks sen. Mutta mä en usko, että niillä on loppuviimein mitään suuria eroja, eiköhän suurinpiirtein kaikki markkinoilla olevat oo suht luotettavia, kun ne tehdään oikein. :)
Me ehkä ajateltiin pitää pieni paussi tässä vauvaprojektissa. Niin paljon, kun mä haluaisinkin, mutta näyttää siltä, että meillä olis muutto syksyllä täältä Helsingistä Hämeeseen, ja pitäis uus duuni saada.. eikä oikeen viitsi sitten hakea uuttä työtä jos sattuukun tulemaan tässä kesän aikana raskaaksi. Mut kattoo nyt, miten maltetaan pistää jäitä hattuun.. :) Ootan jo innolla jokatapauksessa, että pääsen testaileen oviksia.. :D
Toivotaan sulle nyt mintsi, että nega muuttuiskin plussaksi, mutta jos ei, niin ei muuta kun uuteen kiertoon! Ja kaikille kauheesti taas tsemppiä!! :)
kiitos. Onhan tämä jännäää aikaa, odotella ja piinailla. Ehkäpä tänään haen jo testin valmiiksi odottamaan perjantaiaamua.
Eevi12, onnea oviksen bongailuun. ja eihän se muutto hämeeseen ole este vauva saamiselle, vai onko?
Mitä mieltä täällä ollaan, missä vaiheessa kannattaisi edes tehdä raskaustesti? montako paivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa?
Piinailija-mintsi
ps. mies tuumasi että taidan olla raskaana koska olen niii-iin hyväntuulinen ja onnellinen. Hmm...tietenkin olen onnellinen ja hyväntuulinen. Onhan tämän ihmeellistä aikaa. :)
ei tällä kertaa onnistanut. Uudestaan siis yrittämään! Aluksi harmitti, mutta toisaalta mikäs kiire tässä on :) Onnea niille, joilla onnisti nyt, muille vinkki: ajatusten pyörimistä vauvajutuissa saa hillittyä lenkillä tai puutarhassa!
Eilen oli kauhea pääkipu ja jomotus, oksetti ja kurkussa tuntui, mittasin lämmön ja näytti 37(tavallisesti 36.4) en tiedä mikä oli, mutta nyt taas ei tunnu mitään!!
Meillä siis eka yritys hyvin vauhdissa, paitsi, että nyt kp14/29 ja mies on matkoilla, tulee sunnuntaina takasin. Oviksesta en tiedä koska on, mutta eikös se näillä päivillä pitäisi olla? Peuhasimme kyllä eilen vielä ennekuin hän lähti, eli onko mahdollisuus tärppiin, jos ovis sattuis just tähän 3 päivään kun mies ei ole kotona?
plussatuulia ja vieläpä oikein lämpöisiä kaikille teille! :)
Onneksi olkoon plussista Chilille ja SusieHlle. :) Ihanaa!! Ja uusiakin on joukkoon tullut, tervetuloa munkin puolesta! Nyt toimii taas netti moitteettomasti joten pääsee tännekin kurkkimaan useammin.
Santra: Itse tunnen ovulaation torella hyvin, munasarjojen kohdalla (puoli vaihtuu välillä) viiltämäistä kipua ja polttelua. Kipu on myös toisinaan niin kovaa että vaikuttaa hetkellisesti hengitykseen. Koko alavatsa muutenkin kipeä siihen aikoihin. Ja limaneritys muuttuu. Välillä varsinki öisin se tuntuu paljon, tierä miten päin olisi. :(
Toisaalta tosi hyvä että tunnen sen ja tierän koska son mutta vähemmätkin oireet riittäisi.
Ukon kanssa puhuttiin ja sovittiin että meilläkin menee hetkeksi jäihin tämä "yrittäminen"... miehen suvussa on perinnöllistä sairautta josta hän itse haluaa tietää enemmän. Ja tutkituttaa itsensä. Siitä huolimatta pidämme mielen avoinna, eli ei ehkäisyä.
Menkat oli ja onneksi jo ohi. Hetkeen oo niin kivuliaat ollu..huhhuh. Nyt kp6. Viime kierrolla oviksen aikaan kyllä tiesi mikä on.. ikäväväkseni olin niinkin kipeä ettei juuri pystynyt pupuilemaan. :/ Kaikenlisäks selkänikamat niin jumissa että vaikutti jo kokoaikaisesti hengittämiseenkin. Onneksi pääsin nopeaa osteopaatille joka auttoi. :)
Aloin tuossa myös kalenteria kahtomaan, ens kuussa vuosi kun pillerit jätetty pois. Niitten jälkeen on ainakin oppinut tuntemaan kroppaansa jos ei muuta.
Plussatuulia kaikille ja aurinkoista viikonloppua!! :)
Tein tänäaamuna Clearbluen testin. Ja näyttöön tuli teksti "Raskaana".
Ja täällä ollaan onnellisia ja hieman hämilläänkin siitä että heti ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäsi. :D Nyt vain toivotaan että pienokainen pysyy matkassa tuonne tammikuun puoliväliin asti 2011.
Plussatuulia kovasti kaikille!
Ihan mahtavaa Mintsi! Onnea plussassta ja tervetuloa tonne tammikuun tähtien pinoon odotus puolelle! Ihana päivä, lisää näitä uutisia.
Plussatuulia ja tarrasukkia kaikille..
Chili 6+2
Aaah, ihanaa, mintsi, onnea!! :) Toivotaan, että pikkuruinen pysyy mukana menossa!
Mä meen kohta tekeen ihan vaan huvikseni ovulaatiotestin, vaikka ollaankin tauolla tän yrityksen suhteen... Tää kesä vaan tekee niin leppoisan fiiliksen, että mistä sitä tietää vaikka kesän aikana tärppäis ilman yritystäkin.. :)
No mutta, plussaa plussaa kaikille!!
Kiitokset! =)
On tämä ihmeellistä. Olen todella positiivisesti yllättynyt että tämä tosiaankin onnistui heti ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Mutta olen suunnattoman onnellinen siitä, että onnistui näin nopeasti. Nyt toivon, että pikkuinen pysyisi matkassa tuonne tammikuun puolen väliin. Huomenna soitan sitten neuvolaan ja varaan ekan ajan. =)
Missä vaiheessa plussanneet olette kertoneet vanhemmillenne ja ystäville raskausuutisen?!
Eevi12, onnea oviksen bongailuun. Pupuilkaa ahkerasti, niin kyllä se tärppää ;)
Aurinkoiset plussatuulet kaikille ja tarrasukkia plussanneille!!! :)
olen uusi kuumeilija täällä ja ehkä vähän ulkona =D jos vielä sopii liittyä:)
itselläni on kp 30/32 joten täällä jännäillään nyt:) en ole vielä uskaltanut testiä tehdä, kun tähän mennessä negaa aina näyttänyt:)
pillerit itsekkin lopettanut tuossa vuoden alussa.
ja onnea mintsille:)
onnea aivan älyttömän paljon!! on se niin ihanaa :). me kerrottiin raskaudesta heti mun vanhemmille,koska kyllä äitini ois huomannu joka tapauksessa jos ois jotain ikävää tapahtunu et en oo oma ihteni. parhaalle ystävälle ja miehen vanhemmille kerrottiin varhaisultran jälkeen (kävin siellä,koska takan oli yks keskenmeno). Ja lopuille kerrottiin niskapoimu-ultran jälkeen. Kyllähän tuo on semmonen ilo uutinen et sen haluis kuuluttaa koko maailmalle!! Onnea Odotukseen.
Nyt vain toivotaan pienokaisen pysyvän matkassa tuonne tammikuun puolen välin tietämiin. LA. 18.1.2011. Tänään soitin neuvolaankin ja sain ensimmäisen ajan. On tämä niin ihmeellistä, että heti ekasta kierrosta tärppäsi! Ei meinaa millään uskoa tätä todeksi! Ainoa raskausoire tällä hetkellä on väsymys. Koko ajan ihan tolkuton väsy, vaikka yöunet olisikin 8-9 tuntia.
Ehkä kerrromme vanhemmille jo ennen sitä tai sitten heti ekan käynnin jälkeen. Riippuu vähän miten saataisiin vanhempamme saman katon alle yhtä aikaa. =) Ja tietysti siitä arvaavatko he jo aikaisemmin raskauden, jos esim. pahoinvointia olisi kovasti.
Aurinkoisia plussatuulia kaikille!!!
Hei kaikille taas pienen tauon jälkeen. Mieli murtuneena on kerrottava, että meitä kohtasi suuri suru ja raskauteni todettiin kohdunulkoiseksi viikko sitten maanantaina 6.viikolla.. Minut leikattiin kiireellisesti samana päivänä kun kovat kivut alkoivat. Pikkuinen vauvanalkumme oli kiinnittynyt toiseen munanjohtimeen.. Surumme on vielä niin pohjaton ettei sanoin osaa kuvailla. Viikon verran ehdimme iloita jo niin kauan odotetusta vauvasta ja hetken tunsin suurinta onnea siitä miltä tuntuisi olla äiti.. Ensimmäinen raskauteni päättyi nyt näin ja toivumme nyt molemmat päivä kerrallaan. Fyysinenkin toipuminen vie aikansa mutta kyllä sydän on eniten särkynyt. Toivottavasti pian voisimme uskaltautua uuteen yritykseen ja paremmalla onnella. Ehkä uskaltaudun sitten kuumeilemaan taas :)
Ja hurjan paljon onnea mintsille plussasta. Aivan mahtava ja ihana uutinen, oikein paljon onnea sinulle odotukseen! Ja plussatuulia teille kaikille.
Otan osaa suruunne! =( Voimahaleja täältä lähetän.
Eräälle kaverilleni on käynyt samoin. Hän oli miehensä ja kaveripariskunnan kanssa lähtenyt ulkomaille loman viettoon ja sai kovat kivut parin päivän lomailun jälkeen. Kiire tuli heillä sairaalaan ja leikkaukseen. Hänelläkin oli kohdunulkoinen ja aivan minuuteista kiinni että henki säilyi. Nyt hän toipuu tästä kaikesta, mutta vielä eivät ole uskaltautuneet uuteen yritykseen. Toivon sinulle pikaista parenemista ja tsemppiä uuteen yritykseen sitten kun olette siihen valmiit.
Kiitos onnitteluista SusieH. Olemme todella hämmentyneitä ja onnellisia tästä raskaudesta. Tämä kun oli eka kierto pillereiden jälkeen. ja heti onnisti. :D Nyt vain toivotaaan että pikkuinen pysyy matkassa tammikuun puoliväliin asti. LA. 18.1.11.
PLUSSATUULIA JA AURINGONPAISTETTA!!!!!
Kiitos vastauksestasi. Mulla on menossa siis kp 20/20-42 eli ovulaation ois pitäny olla, jos kierto on sitä mitä se yleensä on ollut (eli n. 30-32). Pari päivää sitten mulla oli alavatsa kipeä hetkellisessti, mutta en voi olla varma että se olis ollu ovulaatiokipua. Nyt odotetaan ja jännätään, alkaako menkat.
mintsi: Onnea plussasta! :)
SusieH: Osanottoni suruunne. Voimia ja jaksamista teille.
SusueH: kauheesti voimia sinnepäin, kyllä se aurinko alkaa taas paistamaan! mulla myös kaverilla oli samantyylinen tapaus, mutta hän selvisi siitä ja nyt tällä hetkellä toisella kuulla onnellisesti raskaana :)
Olen itse tässä jonkuaikaa yrittänyt ottaa selvää omasta kehosta. Ovulaatiota en ole tuntenut koko kuukautena(en siis tiedä vielä kiertoni pituutta kun en ole ikinä sitä laskenut) mutta lämpöä on ollut nyt vajaan viikon ajan, mitähän se voisi olla? olen ollut myös ihan hemmetin väsynyt ja vessassa olen saanut käydä aika tiuhaan.. voihan se olla että oikeasti vain kuvittelen ja suurentelen asioita, mutta....
laitoin jopa kuumemittarin avokille kainaloon ja käskin häntä myös mittaamaan etten ole vainoharhainen ja kyllä mulla oli lämpöä enemmän kuin normaali olisi..
onko kellään tälläisesta kokemusta?
Täällä kans aateltiin et syksy ois hyvää aikaa tulla raskaaksi, niin sais kesän olla ilman kuvotusta ja nauttia auringosta..mutta kylläpä se vaan taas harmitti ku ne menkat alko. Ja kun on aatellu et se vaavi on tervetullut niin kylläpä sitä "salaa" toivoo et tuliskin jo raskaaksi ennen syksyä :). Halusin kysyä muilta kuumeilijoilta et ootteko käyttäny ovulaatiotestejä? Mitkä ois hyviä? Aattelin et niitä vois jossain vaiheessa loppu kesästä koittaa.