Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*SYYSKUUN SYDÄNTEN VIIKKO 4*

19.01.2009 |

Aloitin nyt sitten uuden pinon tälle viikolle.

Viikonloppu meni ihan ilman vauva-sivuja, mutta lehtiä ja kirjallisuutta tuli taas plarattua. Luulin, etten toisesta jaksaisi olla samalla tavalla innoissaan, mutta toisin kävi.

Tässä vaiheessa tuntuu, että viikot kuluvat todella hitaasti; onneksi kohta alkaa työt, niin aika kuluu nopeemmin.

Etomista löytyy taas vaihtelevasti. Eilen kuorin esikoiselle banaanin ja haisihan se ällöttävälle! Sama juttu myöhemmin päärynän kanssa. Viikko sitten söin molempia vielä ihan mielissäni. Kumma juttu. Tässä koneen ääressä sitten hedelmäisen makuiset terva leijona mix -karkit eivät haise lainkaan ällöttävälle! Erikoista, vai mitä?

Mukavaa viikon alkua kaikille syyskuisille!

rv 5+1

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kiitos kovasti viesteistä ja välittämisestä...

Kävin keskiviikkona illalla tk ultrassa, mutta kone ei oikein toiminut. Torstaina lääkäri soitti heti aamulla, että asia jäi niin vaivaamaan, että tulisinko uuteen ultraan. Edelleenkään kone ei toiminut, joten sain lähetteen keskussairaalaan ultraan ja hcg-pitoisuutta varten. Oltiin siellä klo 13-17.30. Aluksi lääkäri tuumasi, että hcg on raskauteen sopien korkea, yli 2000. Sitten tehtiin ultra ja siellä näkyi vain tyhjä pussi. Siinä vaiheessa sain varman tuulimuna diagnoosin. Sitten lääkäri kysyi koska tein raskauskokeen. Olin tehnyt sen kk 26 ja lääkäri ihmetteli, miksi ihmeessä niin varhain. Kerroin että terolutin vuoksi kierto ollut säännöllisesti 25 vrk, joten tein heti seuraavana aamuna testin joka oli positiivinen. Sitten lääkäri tuumasi, että koska olen ollut niin hätäinen, saattaa ollakin, että alku on ollut myöhemmin ja ensi perjantaina saadaan varmuus, onko pussiin tullut asukki vai ei...

Olen nyt ollut ajattelematta negatiivisesti ja toivon parasta. Aamulla juoksin oksentamaan ja olin NIIN onnellinen. Ekassa raskaudessakin epäiltiin tuulimunaa, mutta vkon kuluttua kontrollissa olikin sydämen syke näkyvissä. Ehkä minulla menee saman kaavan kautta nytkin...

Eli elän perjantaihin saakka uskoen saavani syyskussa vauvan ja pe klo 11 on ultra ja elämäni joko romahtaa tai sitten suupielet nousevat pitkäksi aikaa korviin saakka=).

Onnellista raskausaikaa kaikille syyskuisille sisarille!

Vierailija
82/100 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mua kyllä jännittää raskauden kesto. Vaikka on ihan hyvä olo sen suhteen, ja tavallaan tuntuu, että tämä kyllä jatkuu, niin silti jännittää. Ja uskon kyllä että Anglemom jännität hulluna! Mutta ihanaa kuitenkin, että saatte erityistä tarkkailua nyt. Se menee kyllä vähintään oikeaan osoitteeseen. :)

En ole vielä tohtinut neuvolaa varata, kun sen viimeksi sitten peruin, varaan sen varhaisultran jälkeen.

Niin siitä suljetusta ryhmästä: En tarkoittanut mitenkään, ettei kaikki olisi minusta tervetulleet semmoiseen, mutta tuumin vain ettei varmaan kaikki halua, ja siksi porukka luonnostaan vähän kapenisi. :) Mutta siis ehottomasti kaikki syysporukka mukaan, kaikki vaan ketkä haluaa. :)

virva, 5+6/4+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin muitten kuulumisiin, sitten omaan...

*Fessuli* Toi suljettu yhteisö on siis sellanen, jonne ei kukaan ulkopuolinen pääse, vaan yhteisön perustajan pitää hyväksyä aina hakijan hakemus yhteisöön. Eli on turvallinen vaihtoehto keskusteluihin ja siellä on jutut paljon henkilökohtaisempia ja hyviin tapoihin kuuluu, että yhteisön asioista EI puhuta täällä yleisellä palstalla, koska tätähän voi lukea vallan kuka tahansa. Ja j'äsenen pitää pysyä aktiivisena yhteisössä eikä vain taustailija, koska muuten poistetaan kokonaan sieltä.

*Myym* Ite ainakin pääsin neuvolan kautta varhaisultraan, koska aikasempi raskaus meni kesken. Saattaa tietenkin olla ihan paikkakunta-/neuvolakohtaista.

*Lippo* Oletkos mistä päin Lappia?

*Änkeröiselle* on peukut ja varpaat pystyssä raskauden puolesta, että hedelmöittyminen ois tapahtunut myöhemmin ja ultrassa näkyy ens kerralla <3 sykekin :)

Ja sitten hieman itteeni: eilen illalla mun mahaa nipisti, juili ja vaikka mitä. Paha olokin loppui kuin seinään. Tuntu meinaan aivan samalta, ko km edeltävänä iltana ja tietenkin pelko persiissä heti. No tänä aamuna sitten tuo paha olo tulikin kahta pahempana takaisin :p Ootan ny vaan näitten ensimmäisten viikkojen nopeaa kulkua, että tää pahoinvointi 24/7 loppuis.

Nyt pitää mennä hoitamaan pientä potilasta - tekee hampaita ja nosti kuumeen toiselle..Hyvää viikonloppua! :)

Vierailija
84/100 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs mun laskettuaika olisi jänskästi 090909 :D

viidettä odotellaan. ikää mulla 29v.

viime keväänä sain keskenmenon vkoilla 10+ ja silloin ei ollut oireita juuri lainkaan. Nyt on hiukan sama vika ja pelottaakin sen takia että käykö nyt samanlailla. eilen kävin ensimmäisessä neuvolassa jo ja ensi viikolle sain ultra ajan jossa syke pitäisi siis jo näkyä. alussahan tässä viel mennään joten hissukseen saa viel mennä pitkän aikaa. Viikkoja tänään kasassa 7+3

Vierailija
85/100 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan parasta! Jännitys on varmasti siellä ihan hurja. Jännittäähän tämä alku varmaan kaikkia, mutta silti. Ihana, että hoitivat niin huolella kuitenkin. Toivottavasti se syke sitten kuuluu. <3

virva

Vierailija
86/100 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkeröinen, kyllä täälläkin toivotaan sitä kaikkein parasta :)

Mä meen ite ihan sekasin tästä lasketusta-ajasta. Kun synnytyksen jälkeen kierrot on ollu mitä on ollu... 43pv ja tämä kierto olis kai ollu jotain 30-35 välistä! No, ens perjantaina selvinnee.

Onko vinkkejä pahoinvoinnin tukahduttamiseks?

Mulla on illat melkeen pahimmat. Hassua.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=70f03b8d-ea2e-11dd-8bc8-…!

Vierailija
87/100 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-J: Elotähkistäki joo muistan suurin piirtein missä asut ja sitten luin tuolta esittelypinosta, että jostain Pohjois-Suomesta olet. Haaparannalla on tullut usein käytyä.. :)

Änkeröiselle tosiaan peukut täysillä pystyssä! Toivotaan, että kaikki ois hyvin. Tsemppiä <3

Minä varasin jo neuvola ajankin ja se on parin viikon päästä. Eli viikkoja silloin noin 9. Samaan aikaan siis esikoisen puolivuotisneuvola. Terveydenhoitaja kysyi, että miten jaksan ja varmisti että onhan uusi vauva varmasti haluttu. Vastasin että halutumpi ei voisi olla.

Nyt vain vähän huolettaa.. Vähän on eilen ja tänään tullut ruskehtavaa vuotoa, mutta erittäin vähän. Tämä oireettomuskin vähän vaivaa, mutta saa nyt nähdä. Toivottavasti en joudu teistä eroamaan. Toivoa täytyy täysillä, että pieni syysvauva saataisiin meidän perheeseen.

Nyt kylvettämään pikkumiestä ja sitten itse saunaan.. Hyvät viikonlopun jatkot :)

Vierailija
88/100 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkeröiselle voimia! ajatellaan positiivisti!

Kylläpä on ollu sellainen hulina päivä että ei oo meinannut perässä pysyä!! On ollu kaikenlaista ppikku tohinaa. Ja kaiken lisäksi näyttäs siltä että esikoinen on tulossa kipiäksi! Jee Jee! Edeleenkään ei mitään kummenpia merkkejä raskaudesta :( Vähän nuo rinnan paisuneet, sehän on ihan yeees.

Koillis-Lapista ollaan muuten kotosin Amalia-Joel sitä kyseli.

Nyt petiin!

Vierailija
89/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, kello on 7:31 ja mä olen ollut jo puolitoista tuntia hereillä. En tiedä johtuuko raskaudesta, mut olen alkanut heräämään joka aamu ennen kuutta. Onko kenelläkään muulla vastaavaa? Iltaisin kyllä väsyttää ihan hirveästi. Eilen tuli nukuttua tytön kanssa päikkärit, mut silti väsytti jo kymmeneltä niin paljon et nukkumaan piti mennä.

Muuten onkin hyvin seesteinene ja tyyni olo. Mulla on nyt lehmänhermot! Jatkuispa tätä koko raskauden ajan ;)

Vierailija
90/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen herätys tuli tänäkin aamuna, isompien lasten kaveri oli yökylässä ja tuo 3v kuopus ei oikein malttanut aamulla pysyä poissa isojen huoneesta vieraan takia (yleensä kuopus kömpii unenpöpperössä kuuden jälkeen meidän sänkyyn ja nukkuu vielä kyljessä kiinni tovin). Eli aamu alkoi reippaasti jo kuudelta neljän riehuvan tytön ja yhden väsyneen äidin voimin :|

Eilen kärsin oudoista alavatsatuntemuksista, mielessäni aloin jo hieman totuttautua ajatukseen että kohta vuodan verta ja tämäkin pieni menee kesken. Heti eilisaamuna kun menin vessaan, oli outo "paine" alavatsalla ja istahtaessani pöntölle kirpaisi vasemmalle ikäänkuin kohdunsyrjään. Näitä kirpaisuja ja tuo jatkuva paineentunne oli koko päivän ja illan nukkumaanmenoon asti ja myös nyt aamusta. Onneksi ei kuitenkaan mitään varsinaisia km-kipuja eikä mitään vuotoa tai tuhruiluja. Mietinkin jo eilen että lienee ihan normaaleja tuntemuksia kuitenkin, muistan tuosta kuopuksen alkuodotuksesta ihan ääneen valittaneeni kaverille jostain kipuiluista. Nyt tietenkin noihin vaan kiinnittää kovemmin huomiota ja pitää vaaran merkkinä noiden kahden edellisen ikävästi päättyneen odotuksen takia.

Painonnoususta kyseltiin, mulla esikoisesta tuli 12kg ja toisesta vajaa 5kg, kolmannesta 17kg. Toisessa raskaudessa olin todella lihava, yli satakiloinen joten tuo vähäinen määrä selittyy sillä. Ennen kolmatta laihdutin 30kg ja pääsi vähän repeemään tuo syöpöttely, siksi nousi noin hurjasti sitten, tosin kilot olivat poissa jälkitarkastukseen mennessä jo, ihan itsestään putosivat suuremmitta yrityksittä.

Piti muuten kertoa, meillä kun on tuo esikoinen syntynyt 090999 ja tämän laskettu on 070909, niin miehen kanssa mietittiin että olisipa melkoista jos tuolisi tämä sitten pari vrk tuon jälkeen eli 090909 :D Olisi ihme tuuria ainakin. Mutta samapa tuo tietysti, jahka vaan saataisiin tämä paketti sitten aikanaan.

Hyvää sunnuntaita kaikille!!

*helene 7+6*

Vierailija
91/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikki, no ite en ihan niin ajoissa herää, mutta aikasin kuitenki. Ihan sen takia kun pissattaa niin ettei pysty nukkua ja en saa unta enää.

(varmaan kun toista oottaa niin kaikki kudokset on niin haperot jo valmiiks..)

Edellisessä raskaudessa pissaralli alko rv 30 jälkeen. Ja kerran yössä kävin vaan! Ihan ennen laskettuakin aikaa tarvi käydä kerran yössä. Saa nähä mitä tästä tulee.

Minä, Maija s.k 11.9.08 ja herne 8+0?
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f8f7fccb-eab3-11dd-a1af-…!

Vierailija
92/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Anglemom vinkistä, soitanpa itsekin suoraan sinne polille!:) Otan osaa teidän menetykseenne, ei varmasti ole ollut helppoa aikaa, toivottavasti tämä vauva nyt päätyisi onnellisesti syliin asti!

Itellä ei oo vielä mitään oireita, joten ottaisin enemmän ku mielellään teiltä kaikilta pahoinvoinnit ja muut kurjuudet, että tää tulis todellisemmaks!! :D viikkoja (päiviä...) on siis vasta 4+6. Eilisissä työporukan kemuissa jo meinasin jäädä kiinni.. melkein kaikki siellä tietää edellisestä raskaudesta kun olin ehtinyt kertoa huonovointisuuteni vuoksi, niin nyt tietysti tarkkailevat mua koko ajan.. yks kysy mitä mulla on lasissa (alkoholiton siideri) ja yks tuli kysyyn suoraan että oonko taas raskaana! Valehtelin päin naamaa että no EN OO, ei vaan muuten huvita.... ;) hah. Ei vaan halua kertoa.

Tsemppiä kaikille, etenkin Änkeröiselle, toivottavasti sieltä joku löytyis!

Terveisin myym

Vierailija
93/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen miehelle tuumailin, että kummallista kun ei ole tullut vielä etovaa oloa, eikä oksentelua... Niin, olisinpa pitänyt suuni kiinni=)

Tänään laitoin kissalle ruokaa, ja kuten aikaisemminkin kissan ruoka haisee raskaana ollessa aivan järkyttävälle. Purkin kun sain auki ni ei auttanut ku lähteä halailemaan pönttöä. Eikä oksentaminen meinannut loppua millään, ja nyt on jo niin tuttu olo. Ei siis mitään kiinteä suuhun, jääkylmää soppaa ja mehua vain, kaiken muun oksennan=(

Aikaisemmissa raskauksissa on ollut sama juttu, kiinteitä ei voi syödä. Jääpaloilla elin esikoisesta ja nuoremmasta söin jäisiä punaisiaviinimarjoja ja tasaisen tappavasti kävin terveyskeskuksessa tipassa.

Nyt yritän olla suht ihmisiksi täällä töissä, en aio täällä paljastaa vielä tilaani (paitsi yksi jo tietää). Nieleskelen vaan...

Mutta, kuitenkín jotenkin sellainen kummallinen huoli tippui pois. Eilöen murehdin että onkohan tämä taas tuulimuna tai keskenmeno kun pahoinvointia ei ole.

Vierailija
94/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulleiksi toivotelleille (vilkutus Toukoaarteelle ;))

Pikkupippuri, kiva tavata täälläkin :))

Hieman varovasti vielä suhtaudun tähän raskauteen, sillä oireita on kovin vähän; ainoastaan sellaista lievää huonoa oloa varsinkin jos vatsa on tyhjä ja myös rinnat ovat arat + tummat. Varasin ajan alkuraskauden ultraan rv7 että pääsen katsomaan onko kaikki hyvin ja siellä missä pitääkin (ettei tule ylläriä ulkomailla kun olen lähdössä työmatkalle rv8). Lisäksi kiinnostaa, että kuinka monta tulokasta on tällä kertaa.... ;)

Mira79: Meillä tulee edellisten lasten kanssa ikäeroa tähän kaveriin melkein 7,5 vuotta. Ensimmäinen raskaus oli kaksosraskaus ja nyt nuo tuplat ovat menossa kouluun kun pikkusisar (toivottavasti) tulee maailmaan :) Joten moneenmoneen vuoteen en ole vauva-juttuja käsitellyt, nyt onkin uudelleen opiskeltava sallitut syömiset ynnä muut :)

terkuin Manna 5+3

Vierailija
95/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuliini, nytkö se sitten alkoi! Toivottavasti on tällä kertaa helpompaa, ettei ihan siellä tipassa tartte käyä. Mutta joo, oireissa on hyvätkin puolensa, kun ei tartte arvailla mitä tapahtuu.

Manna vai teillä on kaksoset ennestään? Menikö silloin odotus hyvin? Mulla on suvussa kaksosia, niin jännä nähdä tuleeko kellekään sisaruksista kaksosia sitten.

ON: Tänään mies sitten kertoi vanhemmilleen. Sanoin miehelle, että saa itse päättää koska kertoo heille, ja aluksi meinasi odottaa viikolle 12. Sitten ajatteli odottaa varhaisultraan, mutta nyt sitten kertoikin heti. :) Mikäs siinä, ovat niin mukavia ihmisiä ja todella ymmärtäväisiä. Joskin anoppi aina puhuu kovasti siitä miten hän oli "elämänsä kunnossa" raskaana ollessaan.. itse viimeraskaudessa jo alusta asti huonovointinen ja nyt sama mutta ehkä vähän enemmän+väsymys. Nooh, mikäs siinä. :) Hän on vain niin ylpeä ihanasta pojastaan, että muistelee kullaten odotusaikaa. :)

Olin tosiaan tänäänkin kyllä väsynyt, nukahdin appilassa sohvalle. :D Lievähkö kuvotus vaivaa, sekä huimaus ylösnoustessa, varsinkin aamuisin. Tuntuu kamalan pitkältä ajalta yhäkin odottaa sitten varhaisultraan, mutta odotettava se on.. Hohhoi. 11päivää.

virva, 6+0/5+0

Vierailija
96/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KISSAIHMISET!

Ootteko käyny joka raskaudessa toksoplasmoosi testeissä vai miten ootte toiminu. Kun multa otettiin verikokeet lokakuussa (kohtukuoleman jälkeen) ja oon menossa uudelleen. Minkälainen käsitys teille muille on annettu tästä tartunnasta?

Ite meen vaan sen mukaan mitä neukkulassa sanotaan.. Vaikka oon kuullu semmostakin, ettei se toksoplasma tuu mistään jos se kerran on jo poissuljettu.

Auttakaa minua taas ymmärtämään, voiko se siis tupsahtaa sisäkissaan aikuisiällä tms?????

T. Rouva epätietoinen. 3 kissaa...

Vierailija
97/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa suoritettujen vasta-ainetutkimusten mukaan raskaana olevista naisista noin 20 % on sairastanut toksoplasmoosin. Vastaavasti siis noin 80 % raskaana olevista ei ole sairastanut sitä ja juuri heillä on vaara sairastua tautiin raskauden aikana. Erään tutkimuksen mukaan Suomessa raskaana olevista saa vuosittain noin 0,25 % toksoplasmoositartunnan ja ilman hoitoa heistä noin puolella tauti siirtyy sikiöön. Siten maassamme arvioidaan noin 60-70 sikiön saavan vuosittain toksoplasmoositartunnan raskauden aikana. Ilman asianmukaista hoitoa heistä noin 10 %:lla esiintyy sairauden oireita syntyessä tai ensimmäisen ikävuoden aikana."

Löysin tuon netistä. Eli hoitoa on saatavilla, vaikka tartunta tulisi. Sehän on pääasia se!!!

Vierailija
98/100 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna; eipä mullakaan ole VIELÄ suurempia oireita. Rinnat ovat nyt välillä kipeät, maha on iltapäivästä lähtien ihan siinä kunnossa, että vois harkita mammahousuja ja etova olo tulee muutaman kerran päivässä. Aiemmissa raskauksissa se onkin tasan rvko 6, kun oireet paukahtaa päälle. Että muutama päivä tässä armonaikaa... (siis hirveä paha olo ja väsymys, kahvia ei voi juoda, kakkapottaa ei kiva siivota yms.) Onneksi ei kuitenkaan mitään tuollaista kuin Hassuliinilla, tsemppiä, toivottavasti ei nyt tulis ihan noin pahaa. Kuullostaa kyllä ikävältä hommalta.

Odotan myös malttamattomasti alku-ultraa puolentoista viikon päästä...vaiko pääsenkö ees sinne asti...

Angelmom, meillä on kissa ja olen aina putsannut astian. Olen halunnut verikokeen, ja se on otettu kummassakin raskaudessa ekalla neuvolakäynnillä. Kummassakaan raskaudessa vasta-aineita ei ole löytynyt, joten en ole sitä koskaan saanut. Olen silti jatkanut kisun kanssa normaalia elämää. Uskon, että kissat saavat sen jo nuorina ja niinpä ne erittää pari viikkoa tartunnastaan. Lopun elämästään eivät sitä siis eritä. Minusta todellinen riski on kissanpentu tai nuori kissa. Yleensä terve kissa saa sen vain kerran elämässään. Astian putsaukseen lääkäri suositteli hanskoja raskaana ollessa, ei muuta. Itse olen ollut tarkka lihansyönnissä, puoliraakaa lihaa ei missään nimessä kannata syödä, riski on olemassa silloin. Se onkin ainoa ruoka multaisten kasvisten lisäksi mitä vältän raskaana ollessa. (en ole stressannut, maalaisjärjellä menty)

Minulla itselläni on korkea riski myös listeriatartuntaan ja ajattelinkin pyytää tässä raskaudessa myös seurantaa siihen.

Aion varata neuvolan vasta viikolla 8, jos kaikki hyvin ultrassa. Meillä ei oteta aikaisemmin neuvolaan enkä sinne tosin haluakaan.

Pidän peukut pystyssä myös Änkeröiselle, että kaikki olisi hyvin!

pp 5+4

Vierailija
99/100 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 31-vuotias ensiodottaja ilmoittautuu mukaan ketjuun!

"Lapsentekoprojekti" on kestänyt puolitoista vuotta, ja nyt olisi ihka ensimmäinen plussa saatu testiin. Laskureiden mukaan nyt olisi menossa rv 5+4 ja la olisi joskus aivan syyskuun lopulla.

Oireina järkyttävä turvotus, ilmavaivat, turvonneet ja kipeät rinnat, kuukautiskipua muistuttavat tuntemukset alavatsalla sekä välillä hieman krapulainen olo, muttei sen kummempaa.

Ja kaikki puhuvat aina kamalasta väsymyksestä, mutta täällä se on kyllä juuri toisinpäin! Illalla väsyttää juu, mutta sitten aamuyöllä valvotaan...

En oikein usko tätä koko raskautta todeksi, ja pelottaa, ettei kaikki olekaan hyvin (olikin pakko varata aika yksityiselle varhaisultraan, että näkisi, tapahtuuko edes jotain suunnilleen oikeassa paikassa ;) ).

Tämä toukka olisi jo kovin tervetullut!

Vierailija
100/100 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on porukka lisääntynyt, hyvä niin!

Heräsipä tossa ajatus, että onko täällä ketään jolla olisi jo lapsia/lapsi ja nyt uuteen tulokkaaseen olisi ikäeroa tulossa vähintään 5 vuotta???? Aika paljon näkyy teillä olevan pienempiä sisaruksia, mutta onko mulla yhtään kohtalotoveria"???

Hei Sissel... oletkos vielä mukana?? Katsoin tuolta esittelypinosta että olet samalta alueelta kuin minäkin!!

Vointeja kaikille!! :)

Olen mukana vielä :) en ole vaan ehtinyt täällä käymään,nyt käyn useammin ;)