jättäisitkö 3½v:n ja 2v:n mummolaan viikoksi hoitoon jos
itse lähtisit miehenkanssa lomalle?
mietitään jos talvilomalla johonkin lämpimään lähdettäisi ja lapset menisis mummolaan. ikinä ei kahdestan missään matkalla olla oltu ja lapsetkaan ei yökylässä ole olleet vain kun yhden kerran vanhempi lapsi.
Kommentit (73)
tai muihinkaan mainitsemiisi asioihin.. lapset kun kuitenkin teemme ihan itse ja varmasti äidit tuntevat parhaiten mitä oma lapsi tarvitsee.. Toki jos sinulle lapsikin on vaan semmonen välttämätön esine jonka hoitoon tarvitset jonkun oppaan niin onnea vaan..
Toki jos sinulle lapsikin on vaan semmonen välttämätön esine jonka hoitoon tarvitset jonkun oppaan niin onnea vaan..
Lapsi on paljon enemmän, miksi siihen ei saisi kysy apua tai neuvoja keltään? Ei se äiti osaa aina tehdä niitä parhaita valintoja itse, onhan se nyt nähty 20489234 kertaa.
jos olette tosiaan noin loppu että sen ulkopuolisetkin huomaan niin kyllä kannattais vähän rentoutumaan mennä. Varsinkin jos joku apuaan oikein tarjoaa.
Tietty kannattaa kysyä jos lapsensvahti vois tulla teille tai sit harjotella sitä yökyläilyä ennen reissua.
Ei ne lapset siitä traumoja saa jos kumminkiin ovat hoitajan kanssa läheisiä. Onhan se lapsillekkin parempi sitten että saavat levänneet vanhemmat takaisin keillä ei hermot ole ihan loppu.
tai muihinkaan mainitsemiisi asioihin.. lapset kun kuitenkin teemme ihan itse ja varmasti äidit tuntevat parhaiten mitä oma lapsi tarvitsee.. Toki jos sinulle lapsikin on vaan semmonen välttämätön esine jonka hoitoon tarvitset jonkun oppaan niin onnea vaan..
Esine???!!! Nimenomaan lapsi ei ole esine jota voi heitellä sinne sun tänne hoitoon kun huvittaa. Pointtini (joka meni sinulta täysin ohi) oli, että kun tulee uusi tilanne, otan asiasta selvää. En oleta tietäväni kaikkea jo valmiiksi enkä vähättele asiantuntijoiden mielipiteitä. Faktatiedon perusteella päätän, miten toimin.
nehän muuttuu joka vuosi, välillä saa tehdä sitä ja tätä valillä ei.. Toki otetaan asioista selvää jos ei jotain tiedetä, mutta esimerkiksi tässä tilanteessa en nyt ihan menini niinkun kirjassa neuvotaan 1yö/ikävuosi ja siitä ei jousteta kun kirja niin sanoo..
Esim ennen vastasyntyneen napa-aluetta piti hoitaa keitetyllä vedellä. Nykyään juoksevaan hanaveteen kastetulla pumpulipuikolla.
Kuka sitä tietää mikä on hyväksi lapselle? Kieroutunut Freud, jonka oppeihin nykypsykologia perustuu???
Sanoisin, että hyväksi lapselle ovat tasapainoiset ja levänneet vanhemmat, jotka ansaitun loman jälkeen "nauttivat" lapsistaan ihan uudella tavalla. Lomalle vaan. Harjoitelkaa ennen pidempää reissua yöhoitoja mummolassa.
Btw, monissa Euroopan maissa ja myös Suomessa vielä 60-luvulla äidit palasivat töihin vauvan ollessa 1,5 kk:n ikäinen. Onko nämä ikäluokat nyt jotain traumasukupolvea. Loppuelämä pilalla kun äiti oli töissä tai tässä tapauksessa VIIKON LOMALLA?!? Hohhoijaa...
Terve järki matkaan.
ole juuri lainkaan aikakäsitystä. Noin pienet voi alkaa jo ekan hoitopäivän aikana ihmetellä millon äiti tulee ne hakemaan, viikko voi tuntua ikuisuudelta. Eikä auta vaikka lapselle selittää, että äiti tulee kun on nukuttu 6 yötä, koska ei noin pienet ymmärrä kuinka pitkä aika on kyseessä.
Minä en pystyisi jättämään noin pieniä niin pitkäksi aikaa. Maksimissaan 2 yöksi.
Siis oliko sillon muka asiat hyvin kun 1,5kk vauva vietiin hoitoon kodin ulkopuolelle? Sitäkö tässä pitäis ihannoida ja siitä ottaa mallia?
Mut on viety hoitoon kun olin 7kk ja vaikken nyt varmaan suoranaisesti traumatisoitunut ole, niin mulla on koko mun elämän (oon nyt 33) ollut hirveä pelko läheisten menettämisestä ja hylkäämisestä. Pelkään aina, että puoliso tai joku muu läheinen jättää ja he saa koko ajan olla todistelemassa mulle etteivät ole lähdössä mihinkään.
En sanois etteikö tollasilla asioilla (liian pienenä liian pitkäksi aikaa hoitoon) olisi merkitystä ihmisen tulevan elämän laadun kanssa. Toisiin ne vaikuttaa herkemmin, toisiin vähemmän.
Juovat itsensä hengiltä ja muutenkin elämäntavat ovat itsetuhoiset.
Toki asiaan vaikuttaa muukin kuin kuin hoitoon vienti, mutta yksi osa teollistumista oli naisten työssäkäynnin yleistyminen.
kun kerran eivät ole yökyläilyyn vielä kauhean tottuneita. Voisiko pitkä viikonloppu olla hyvä? Meillä 1v 2kk lapsi ollut monta kertaa mummolassa yhden yön hoidossa, harjoitellaan tarkoituksella yökyläilyä ettei ole sitten oikean tarpeen tullen niin iso kynnys lapselle - eikä vanhemmille!
Kannattaa tosiaan ennen matkaa harjoitella yökyläilyä että pystytte itsekin olemaan reissulla hyvillä mielin. Pieni tuulettuminen miehen kanssa tekee kyllä varmasti tosi hyvää, mä ainakin olen ihan riippuvainen yhdestä kaksin vietetystä vuorokaudesta n. kerran kahdessa kuukaudessa! Kyllä sen jälkeen taas muutama viikko kotona menee ihan uudella puhdilla!
Ryhtykää heti harjoittelemaan yökyläilyä mummin ja vaarin luona + lähtekää pitkälle viikonloppumatkalle ensin. Ensi vuonna sitten vaikka jo viikoksi, jos lapset ovat olleet säännöllisesti yökylässä.
Minut on viety vasta eskariin ja sielläkin olin vain sen aamupäivän.
Jossain kerhossa taisin käydä sitä ennen muutaman tunnin ja silti minullakin on samat ongelmat kuin sinulla. Että höpö höpö sun diagnoosille.
Mutta meillä lapset olivat yökyläilleet isovanhemmilla, ja muutenkin viettäneet paljon aikaa heidän kanssaan, joten muutos ei ollut niin raju.
Meillä lapset on tottuneet olemaan mummolassa yökylässä, ovat siellä n.5krt vuodessa, viime viikonloppuna viimeksi ja siitä syystä että itse tahtoivat, oli niin kova ikävä mummia. Meillä mummi tulee meille lomamme ajaksi hoitamaan lapsia, lapsille on parempi että ovat kotona.
varsinkin kun siihen tarjoutuu näin hyvä tilaisuus.
Mutta miksi ihmeessä on sitten hetisamantien rynnättävä viikoksi maailman ääriin. Eikö nyt kaikkien kannalta olisi järkevämpää aloittaa vähän varovaisemmin lyhyemmällä ajalla ja lähempänä. Kai se mummi suostuu hoitamaan lapsia lyhyemmänkin ajan kuin viikon? Ja kai se sen viikon hoitaa sitten vaikka puolen vuoden päästä tai vuoden päästä, jos tämä lyhyempi loma nyt ensi alkuun menee hyvin.
ja niistä hoitajista.
Jos lapset ovat perusluonteeltaan reippaita ja sopeutuvaisia, hoitaja (mummi) hyvin tuttu ja mummolakin tuttu paikka, en epäröisi ollenkaan. Aremman lapsen kanssa harjoittelisin vaikka viikonloppuna.
Me olemme lähdössä viikon lomalle (tai minulla kaksi, ensimmäinen viikko on työmatkaa) keväällä ja lapset, siloin 5 v ja 1v 8kk jäävä mummolaan. Eikä yhtään mietitytä miten pärjäävät, kun mummo ja mummola on tuttuja ja hän on hoitanut päivisin ennenkin, joskus laittanut nukkumaankin mummolassa ollessa.
Luota omaan arvostelukykyysi.
Itselläni samanikäiset lapset jotka ovat olleet jonkin verran isovanhemmillaan yökylässä (yksittäisiä öitä) ja silti en jättäisi viikoksi. Viikonlopuksi voisin jättää.
hehän otavat lapset mukaan jos käyvät eivätkä sittenkään ettei pikku pettrei ja jessica vaan saa masupöpöä.
ja eihän vanhemmilla saa omaa aikaa olla. sehän pitää ola työtä lastenkanssa 24/7 sinne asti kunnes lapsi on naimisissa. ja kun on mennyt naimisin niin sittenkin. joten odotahan nyt ap vielä muutama vuosi ja siten eläkepäivillä lähdet reissuun.
Sähän puhut ihan höpöjä. Mä ainakin lähtisin heti jos lapsille olisi hoitaja. Pojat on 3v7kk ja 8-vuotta enkä ole koskaan ollut mieheni kanssa yötä pois kotoa. En ole, koska lapsille ei ole hoitajaa. Sukulaiset kieltäytyvät hoitamasta tai jos anoppi hoitaa niin sitten saa kuunnella puoli vuotta valitusta " kuinka pojat oli niin villejä että paappa ihan väsyi".
mutta olen tuon ikäiset jättänyt hoitoon mummolaan jo pitkäksi viikonlopuksi, n. 5pv.
Lasteni ja isovanhempiensa läheiset ja luottamukselliset suhteet ovat rikkaus.
edes mummolaan kun eivät kerran ole tottuneet yökyläilyyn!Eri asia jos ovat siihen pienestä asti tottuneet.Omat lapseni on pienestä asti olleet yötä hoidossa mummolassa.