Miksi lapsella pitäisi olla erikseen "hienot kauppavaatteet"?
Olen varmaan huono äiti, kun en pue lastani kauppareissuilla vain merkkivaatteisiin. Huutista käyttäessäni olen oppinut, että lapsella tulisi olla kaupassa hienostelevat vaatteet ja kotona huonommat. Miksi juuri kaupassa? Meille se on ainakin ihan arkitapahtuma. Juhliin puetaan sitten juhlavaatteet ja tietty jollekin vierailulle voi valita ne kaikkein ihanimmat arkivaatteet. Mutta kyllä meidän lapsi kulkee (vaunuissa/rattaissa kun on vauva vasta) ihan normaaleissa vaatteissa kaupassa käydessämme.
Puen toki lapsen aina hyvin, meillä ei rumia kotivaatteita tunneta. Kaikki vaatteet eivät ole merkkivaatteita, mutta kauniita, siistejä ja puhtaita kuitenkin. Ihan ekoilla kerroilla kiinteiden maistelussa pistin lapselle jotain rumaa päälle, mutta enpä jaksa enää. Kyllä ne tahrat lähtee ainakin, jos heti liottaa. Jos ei lähde, niin tahraiset vaatteet menee vaatekeräykseen, ei todellakaan myyntiin. En kehtaisi myydä huonokuntoista.
Mutta siis, halusin vastauksen siihen, että miksi pitäisi olla joku "kauppatakki" jne? Pukevatko ihmiset sitten muuten lapsensa sellaisiin vaatteisiin, että niillä ei kehtaa mennä kauppaan? Sen ymmärrän, jos isommalla lapsella on erikseen ulkohaalari ja sitten kun tapahtumana ei ole itse ulkoilu, niin käytetään siistimpää takkia. En siltikään ymmärrä, miksi ruokakauppaan pitäisi pukeutua? :D
Kommentit (67)
Kerrot viestisi lopussa, että teillä on lapselle MYÖS se siisti takki KAUPPAAN.
Että miksi nyt tätä ihmettelet? Kun teilläKIN on siistit vaatteet joita ei ryvetetä pihaleikeissä, niissä mennään mm. kauppaan.. :D
Ei apua!!!
No nyt meni itseltäni ohitse? Siis meillä on takki, mutta ei se mitään kauppareissuja varten ole. Kyllä käytetään, jos mennään vaikka vauvakerhoon, tms. Kauppareissulla yleensä ohuempi haalari, kerran oli se takki, mutta ohuempi haalari todettu käytännöllisemmäksi. Matkan ajan lapsi on makuupussissa ja kaupassa sitten ei ole, haalariakin avataan ja pipo pois.
Kesällä nyt takki on ylipäätään käytännöllisempi kuin mikään haalari. Talvitakkia vauvalla ei ole ollenkaan ollut. Nyt keväällä siis on yksi villakangastakki, joka ei ole kauheen käytännöllinen. Ei siis laiteta millekään arkiselle kauppareissulle. Ihan perushaalareissa on lapsi kaupassa! Ravintolaan voisi jo tosiaan laittaakin sitten "parempaa" vaatetta, ei me vauvaperheenä siellä käydä joka päivä, eikä edes joka viikko. Kauppakeskuksessa se haalari on ihan yhtä kätevää ottaa pois kuin takkikin, noin niin kuin vauvalla. Kun tarviihan olla talvella lämpimämmät ulkohousutkin, eikä takki riitä?
No, kukin kai tyylillään. Ihmettelin vaan tosiaan sitä, että miksi kaupassa pitää olla hienompi, en sitä, miksi siellä on takki haalarin sijasta. No, vauvan kohdalla ehkä ihmettelen sitäkin.
Ei siis just kaupassa käymistä varten (jos voin välttää niin en edes ota lapsia mukaan kauppaan), mutta niihin tilanteisiin kun ei ole suurempaa riskiä että lapsille tulisi kylmä tai että ne tärvelisivät itsensä piikkupuskissa ja mutarapakoissa rämpiessään.
Näillä "kauppavaatteilla" on meillä kaksi funktiota: ensinnäkin ne tuottavat esteettistä iloa sekä minulle, lapsillemme että kaiken maailman mummoille sun muille. Ja toiseksi ne ovat helpommin puettavia ja siksi käytännöllisempiä tietyntyyppisillä reissuilla. Jos olen vain viemässä lapset autolla jonnekin ja sieltä takaisin, niiden on helpompi ja nopeampi pukea päälleen se kevyempi "kauppavaatetus" (takki ja ei-niin-vedenpitävät kengät) kuin koko setti toppahaalereista kurarukkasiin, goretex-saappaisiin ja kypärämyssyihin.
ei ole mielestäni rikoksia pahimmasta päästä. Jos on ostanut lapselleen söpöt pienet adidaksen tossut, niin kai niitä mielellään joskus pukee päällekin. Kaappiinko ne pitäisi piilottaa ettei kukaan tiukkapipo av-mamma vain luule, että vauvelia pidetään näyttelyesineenä?
Mutta ihmettelen, että miksi juuri kaupassa! :D Kun siis tuskin ruokaostoksiaan tekevät kerkeävät ruuhkaisessa kaupassa katsoa, mitä jonkun lapsella on päällä.
Siis oikeastaan tää ongelma tässä ei ollut hienommat vaatteet, vaan se, että miksi joku pitää lapsellaan arkena rumia vaatteita, mutta arkiselle kauppareissulle on laitettava hienot... Sitä mä lähinnä ihmettelen, että onko jonkun mielestä kaupassa käyminen hienoa?
No, nöyrtymisestä en tiedä! :)
Minusta se on vaan käytännöllistä että on kotiin vaatteet joilla saa painaa kurassa, en ole nöyrtynyt milloinkaan, vaan lapsien kuuluu leikkiä ulkona. Ja meillä kun lapset rypee maassa jo pienestä saakka.
Vaikka itse osaan kyllä sovittaa ulkoilut ja kaupassakäymiset eri ulkoiluille.
Mutta ne "hienommat" on hienommat siksi ettei niissä ole polven kohdalla kulumaa jne.
Oletan, että sinä "nöyrryt" tällöin pitämään erikseen parempia vaatteita.. ;)
Ei kauppareissut ole mitään "hienoja" mutta ei sinne sontasissa viitsi mennä.
36
No vastaa tähän:
KUN MENETTE SINNE KERHOON; NIIN JÄÄTKÖ LAPSESI KANSSA RYPEMÄÄN LÄHIMETSÄSTÄ HAKEMAAN VOIKUKKAA?
Siis tän takia puhutaan ns. paremmasta vaatteesta, hienommasta, kauppatakista tms.
SILLÄ EI SIIS JUOSTA METSIKÖSSÄ, koska se on se ns. parempi vaate eikä ainoastaan KAUPPA ole paikka jonne mennään niillä siistimmillä vaatteilla: EI NIILLÄ HAALAREILLA, JOISTA ON POLVET MILTEI PUHKI.
Nyt. Ymmärrätkö?
Et varmaan, jos sun lapsi on aina steriilisti rattaissa, kaikki vaatteet sävysävyyn, eikä kompuroi lähimetsän juuraikossa.. :)
36
niiden käyttämisestä niin kyllä juurikin kauppa on sellainen paikka, johon voi pukeutua kauniisti ja epäkäytännöllisesti. Se on samalla muiden ihmisten kunnioittamista: onhan näkymät huomattavasti kauniimmat jos kaupan asiakkailla on kauniit vaatteet päällä, joista on iloa silmille, kuin kuluneet ja kauhtuneet ja kuraiset piharönttävaatteet! ;)
2v pojille ostaa "hienommat" takit, eli siis ihan tavalliset, mutta sellaiset joita ei käytetä kotipihalla kuraleikeissä ja helpompi kaupassa avata takkia kuin haalareiden kanssa pulata.
Itse olen viiden äiti ja meillä ollaan ihan pienestä asti opetettu että kauppaan/kylään tmv.. paikkaan laitetaan siistimmät vaatteet. Esim: tytöillä sellaset zarasta ostetut pitkänmalliset hiukan ohuemmat karvareunustakit. Pojat kyllä käyttää samaa takkia mitä koulussakin mutta ilman ulkoiluhousuja.Tietenkin jos on kova pakkanen tyyliin 15 astetta niin laittavat jotkut siistimmät ulkoiluhousut.
Pihalla/kehoreissuilla/lähikauppaan voi laittaa haalarin mutta ei muualle.
En laita itsellekkään ulkoiluhousuja jos lähden esim: jumboon.
Ehkä se on vaan termi Siis "kauppavaatteet" ei tarkoita lähi K-kauppaan pistäytymistä, vaan esim. jos menette viikonloppuisin kaupungille, kahvilaan, elokuviin tms. Minulla on vain poikia, mutta esim. paikattuja housuja pidetään vain kotipihalla (tai jos haetaan nopeasti maitoa lähikaupasta), kouluun ja kaupungille laitetaan siistit, ehjöt.
"No voi niitä pitää
Lainaus:
ei ole mielestäni rikoksia pahimmasta päästä. Jos on ostanut lapselleen söpöt pienet adidaksen tossut, niin kai niitä mielellään joskus pukee päällekin. Kaappiinko ne pitäisi piilottaa ettei kukaan tiukkapipo av-mamma vain luule, että vauvelia pidetään näyttelyesineenä?
Mutta ihmettelen, että miksi juuri kaupassa! :D Kun siis tuskin ruokaostoksiaan tekevät kerkeävät ruuhkaisessa kaupassa katsoa, mitä jonkun lapsella on päällä.
Siis oikeastaan tää ongelma tässä ei ollut hienommat vaatteet, vaan se, että miksi joku pitää lapsellaan arkena rumia vaatteita, mutta arkiselle kauppareissulle on laitettava hienot... Sitä mä lähinnä ihmettelen, että onko jonkun mielestä kaupassa käyminen hienoa?"
Jotkut antavat latensa remuta ja elää niin ettei tarvitse koko ajan varoa vaatteiden likaantumista jne. Lapsista esim. vesilätäköissä hyppiminen on hauskaa, moni kieltää etteivät vaatteet likaannu jne. Samoin ei saa tehdä mitään sellaista missä haalari saattaa likaantua jne.
Meillä lapsilla on ulkovaatteet, ja ne ovat laadukkaat ja tehty nimenomaan KÄYTTÖÖN! Eli vapaasti saavat pihalla leikkiä ilman että pitää vaatteita varoa. Toki vuoden jälkeen ovat jo aika kamalassa kunnossa, mutta se ei haittaa sillä uskon että lapsen pitää saada olla vapaasti lapsi, leikkiä vapaasti jne. eikä seistä nätisti pihalla kauniissa vaatteissa joita ei saa liata.
Yllä mainitusta syystä meillä on ns. paremmat vaatteet jotka ovat päällä silloin kun tehdään jotain muuta kun leikitään pihalla. Eli mennään sinne kauppaan, tai synttärijuhliin, tai elokuviin jne. jne.
Ja lapsetkin ymmärtävät (todella pienestä) etttä "remuvaatteissa" saa olla vapaasti hyppiä lätäköissä jne. mutta kun "siistit vaatteet" päällä niin lätäköissä ei hypitä jne. Ja itse asiassa todella pienikin lapsi likaa vaatteita mukavasti, jos hänet vain päästää maahan möyrimään/kävelemään pienestä pitäen. Eli ihan pikkuvauvoja lukuunottamatta vaatteet kyllä likaantuvat jos antaa lasten olla vapaasti eikä vain söpönä istuta heitä rattaissa...!
Tuskin kukaan niitä Burberryn duffeleita ostaa sitä varten että räntäsateessa kävellään lähisiwaan leikkipuiston kautta. Monet perheet kuitenkin käyvät autolla isommassa kaupassa ja jos sinne kuitenkin kannattaa pukea jotain muuta kuin haalarit niin miksei saman tien kauniita vaatteita?
Ok, siis toivottavasti tajusitte, että en nyt ole niin vallan vakavana liikenteessä.
Yritänpäs pistää selkeästi joitain vastauksia ja kysymyksiä, noin niin kuin eroteltuna.
- Joku kysyi, että poiketaanko me kerhoreissulle lähimetsässä poimimassa kukkia. 1. ei ole metsiä matkalla, asutaan keskustassa. Puistoja on ja voidaan siellä poiketa. Tuskin se kukkien poimiminen on niin sottaista?
- Puolivuotias vauva harvoin on kovin sotkuinen, paitsi ruokailun jäljiltä joskus. En mä nyt puolivuotiasta missään vesilätäkössä uita. Mutta siis ostin ne vettäpitävät henkselihousut siks, että voin joskus päästää lapsen maahan tutkimaan. Silloin voi vetäistä ne tavallisen haalarin päälle.
-Syksyllä tietty tarvii sit kunnon ulkoiluvermeetkin, kun on vuoden ja todennäköisemmin kävelee, tässä pikkuhiljaa aloitellaan puistoissa käymistä, kunhan kelit paranee ja lapsi oppii kunnolla konttaamaan ja istumaan. Nyt ei siis tuetta vielä istu ja vain nousee konttausasentoon.
-Lähinnä mä nyt olin huolissani, että ajatteleeko joku mun pukevan lapseni huonosti, kun arkireissuilla kaupassa, kahvilassa, tms. lapsella on päällä talvella kelin mukaan joko normaali (siisti yksivärinen, mutta arkinen) toppahaalari tai turvakaukaloa käyttäessä kevyempi sellainen pussihaalari, jossa on ne aukot turvavöille. Sekin täysin arkinen, mutta toki siisti. Pitäiskö sillä lapsella olla se hieno vaikeasti puettava takki näissä arkimenoissa?
-Me siis käytetään tätä hienoa takkia lähinnä juhlassa tai jos mennään ulos syömään. On meinaan epäkäytännöllinen.
-Mäkin olen sitä mieltä, että lapsen kuuluu leikkiä eikä vaatteita tarvitse varoa likaamasta, mutta samanlailla se lika lähtee kauniista kuin rumemmistakin vaatteista. Eikä likaisilla vaatteilla ole kiva olla kotonakaan. Ajattelen kyllä sitäkin, että lapsella on mukava olla vaatteissa ja pukeminen on ollut vaikeampaa noin 4kk:n jälkeen, kun lapsi liikkuu paljon enemmän lattialla. Konttauksen harjoittelu on hankalaa, jos on pitkä, leveä mekko päällä.
-Niin, siis haluan vain tietää, että ajatteleeko joku minun pukevan lapseni huonosti, kun hänellä on arkimenoissa (kaupat, kahvilat, kerhot) päällään normaalit siistit arkivaatteet? Tietty sinne puistoon sitten on ne tecit ja muut, vaikkei puolivuotias nyt niin niitä ole vielä tarvinnutkaan. Mutta eihän kesäkuumilla sitten voi edes käyttää mitään ulkohaalaria vaan ne vaatteet likaantuu sitten takuulla.
on puettu ihan tavallisiin, arkisiin vaatteisiin. Tuskin kukaan ajattelee sinusta mitään sen ihmeempää.
jos asutte keskustassa niin tottahan toki olette suht siistejä ja hyvin puettuja aina. Mutta jos asuu jossain lähiössä tai maalla, niin siellä se pukeutumiskoodi on erilainen aikuisille ja lapsille. Ja sitten kun mennään ihmisten ilmoille, laitetaan siistimmät vaatteet. En tiedä oletko koskaan asunut muualla kuin keskustassa, itse olen asunut sekä keskustassa että lähiössä, ja minusta on rentoa ja mukavaa, että voin olla lapsinenin seinästä reväistyn näköinen hiekkalaatikolla enkä todellakaan siellä pidä mitään mekkoa ja nahkasaappaita.
Mitä ihmeen väliä sillä on? Toinen tykkää pukea lapsensa eri tilanteisiin eri tavalla, joku toinen ei.
Meidän 4 ja 6 vuotiaat tytöt pukevat itse itsensä kun kauppaan lähdetään. Heistä on huomattavasti mukavampi vetäistä jotain kevyempää, esim. farkut ja toppatakki, päälle toppahaalarin sijaan kun kuitenkin sisälle mennään. ja tuon ikäiset jo nauttivat siitä, kun saavat vähän " hienostella ". Meillä " kauppatakkina " joku tikkitakki tai villakangastakki tms. siis sellainen joka ei vastaa talviulkoilun vaatimuksia ( ei pidä vettä, eikä ole tarpeeksi lämmin ). Väittäisin, että kyllä ne ulko-/ pihavaatteet maksavat rutkasti enemmän. Kyse ei siis, ainakaan meillä, ole mistään kehtaamisesta vaan silkasta käytännöllisyydestä.
6 kk:n ikäisen vauvan ulkovaatteet todellakin ovat vielä puhtaita, mutta toista on vuoden kuluttua. Varsinkin jos suoraan ulkoilun jälkeen kauppaan mennään.
Kyllä ne lapset itsekin sen huomaavat, että kauppaan pukeudutaan eri tavalla. Meillä ainakin tytöt ottavat suoraan mallia minusta. 6 v:llä on ihan oma olkalaukku, jonka on ristinyt kauppalaukuksi, ja se pitää aina ottaa kauppaan mukaan kun äitilläkin on laukku.
"- Joku kysyi, että poiketaanko me kerhoreissulle lähimetsässä poimimassa kukkia. 1. ei ole metsiä matkalla, asutaan keskustassa. Puistoja on ja voidaan siellä poiketa. Tuskin se kukkien poimiminen on niin sottaista?"
*Jos sinä et asu metsän lähellä, niin muista että suurin osa suomalaisista lienee asuu, jos lasketaan "metsäksi" myös pienet metsiköt jne. ja siellä on useim myös kosteitä mättäitä ym. ei mitään asfaltoituja pollkuja jne.
"- Puolivuotias vauva harvoin on kovin sotkuinen, paitsi ruokailun jäljiltä joskus. En mä nyt puolivuotiasta missään vesilätäkössä uita. Mutta siis ostin ne vettäpitävät henkselihousut siks, että voin joskus päästää lapsen maahan tutkimaan. Silloin voi vetäistä ne tavallisen haalarin päälle.
-Syksyllä tietty tarvii sit kunnon ulkoiluvermeetkin, kun on vuoden ja todennäköisemmin kävelee, tässä pikkuhiljaa aloitellaan puistoissa käymistä, kunhan kelit paranee ja lapsi oppii kunnolla konttaamaan ja istumaan. Nyt ei siis tuetta vielä istu ja vain nousee konttausasentoon."
*Pientä ei vesilätäkössä tietenkään uiteta, mutta mitä isommaksi lapsi tulee, sitä enemmän hän haluaa juosta nuermikolla ja tutkia ympäristlöä sekä rakentaa majoja, lumilinnoja, kiipeillä puissa, jne. ja silloin voi käydä niin että vaatteissa on kuraa pihkaa, ruohotahroja, ne kastuvat jne. Pelkät housut eivät riittäne kun muksu roiskuttaa lapiolla hiekkatikkoon syntyneen lätäkön vettä jne. vaan siinä on tumput, lakku ja takkia äkkiä myös märkinä.
"-Lähinnä mä nyt olin huolissani, että ajatteleeko joku mun pukevan lapseni huonosti, kun arkireissuilla kaupassa, kahvilassa, tms. lapsella on päällä talvella kelin mukaan joko normaali (siisti yksivärinen, mutta arkinen) toppahaalari tai turvakaukaloa käyttäessä kevyempi sellainen pussihaalari, jossa on ne aukot turvavöille. Sekin täysin arkinen, mutta toki siisti. Pitäiskö sillä lapsella olla se hieno vaikeasti puettava takki näissä arkimenoissa?"
*Kukaan ei ajattele että puet lapsesi huonosti, ja luultavasti 95% ei edes kiinnosta mitä lapsellasi on päällä, ellei nyt ihan likaiset/pienet/säähän sopimattomat vaatteet ole.
"-Me siis käytetään tätä hienoa takkia lähinnä juhlassa tai jos mennään ulos syömään. On meinaan epäkäytännöllinen."
*pienten lasten vatteissa käytännöllisyys on kaiken A ja O, toki voi ostaa kauniita ja käytännöllisiä vaatteita, eivät ne poissulje toisiaan, mutta jos pitää valita niin käytännöllisyys on nro 1.
"-Mäkin olen sitä mieltä, että lapsen kuuluu leikkiä eikä vaatteita tarvitse varoa likaamasta, mutta samanlailla se lika lähtee kauniista kuin rumemmistakin vaatteista. Eikä likaisilla vaatteilla ole kiva olla kotonakaan. Ajattelen kyllä sitäkin, että lapsella on mukava olla vaatteissa ja pukeminen on ollut vaikeampaa noin 4kk:n jälkeen, kun lapsi liikkuu paljon enemmän lattialla. Konttauksen harjoittelu on hankalaa, jos on pitkä, leveä mekko päällä."
*Väärin: kaikki lika ei lähde pois. Jos lapsi kaatuu ja polvissa on ruoholäiskät ja tulee muutama reikäkin, et saa housuista enää "uuden veroisia". Sama juttu jos ollaan mustikassa ja puoli lasta on mustikan tahraaman, tai kun kiipeää puuhun tarttuu pihkaa vaatteisiin jne.
Kannattaa pitää lapsella osa vaatteista sellaisina että niillä saa mennä likastua mielensä mukaan, ja osa parempina vaateina. Kaupungissakin voi saada ties mitä öljytahroja leikkiessään vaatteisiin jne. ja joskus se vaate on "pilalla" =likaantunut niin ettei enää puhtaaksi tule. Mutta kun vaatteen pesee, sitä voi edelleen käyttää koska puhdashan se on tahra vaan ei lähde. Ko. vaatetta en kuitenkaan enää laittaisi lapsen päälle jos menemme kaverin synttäreille tai vaikka ravintolaan, pihaleikeissä taas menee ihan hyvin. Eli kannattaa pitää osa vaatteista vähän parempina --> näin esim. yksi talvitakki on aina edustuskunnossa sen sijaan että joka takissa olisi jotain läikkää tai repeämää, ja pihavaatteissa ei ole väliä onko takissa yksi vai kaksi tahraa ;)
"-Niin, siis haluan vain tietää, että ajatteleeko joku minun pukevan lapseni huonosti, kun hänellä on arkimenoissa (kaupat, kahvilat, kerhot) päällään normaalit siistit arkivaatteet? Tietty sinne puistoon sitten on ne tecit ja muut, vaikkei puolivuotias nyt niin niitä ole vielä tarvinnutkaan. Mutta eihän kesäkuumilla sitten voi edes käyttää mitään ulkohaalaria vaan ne vaatteet likaantuu sitten takuulla. "
*Mieti itse: jos aikuinen on em. tavalla puettuna, onko hän huonosti pukeutunut? Ei ole, eikä ole lapsikaan.
Kesällä voi ja kannattaa pitää lapsella varapaitaa&housuja tai mekkoa mukana, helppo vaihtaa puhdas jos vaikka jäätelöä tai mansikoita syödessä sottaantuu :)
Ja muistakaa että sillä on vaan yksi lapsi, 6kk ikäinen vauva... =D
BUAHHHHHHAAAAAHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AP sun juttu on se, että lapsesi on vielä niin pieni, että et ole törmännyt realiteetteihin.
Jos asut keskustassa n lasten kanssa, niin lapset eivät pääse mihinkään ellet mene heidän kanssaan ulos. Ja tää jatkuu siis vielä vuosia, kouluikään vähintään.
Siksi kannattaa olla itselläkin sään mukaiset asusteet, koska olet joka jumalan viikonloppu lasten kanssa siellä puistossa. Keskimäärin vilkkaat 4-7-vuotiaat hyppivät seinille, jos eivät pääse purkamaan energiaa muutamaksi tunniksi johonkin liikunnalliseen. Usein on tosiaan helpointa mennä puistoon, koska siellä on aikuisille juttuseuraa ja paljon tilaa lasten luoville leikille.
Siellä on sitten aika tylsä seisoskella 2-3 tuntia, jos itsellä on märkä tai kylmä.
Ja siis totta kai tällä samalla reissulla voi käydä siinä kulmakaupassa. Ja sinne kyllä tasan mennään kulloisissakin teceissä tai kuravaatteissa, ei kukaan hullu ala vaihtamaan vaatteita ulkona parille leikki-ikäisille. Rattaisiin sitten vaan pyyhe tai tiskiharja, jolla pyyhit pahimmat pois.
Joskus on sitten tarvetta käydä vähän isommilla asioilla. Niihin reissuihin useimmilla ihmisillä on sitten vähän eri vaatteet. Ne vaatteet sopivat siihen käyttötarkoitukseen paremmin kuin ulkoiluvaatteet. Joku käyttää noista vaatteista sitten sanaa kauppavaatteet, toiset kyläilyvaatteita, kolmannet puhuvat paremmista vaatteista.
terveiset Punavuoresta
kunhan on puhtaat ja ehjät vaatteet niin se riittää.paskat merkkivaatteille:D
On sen pienen vaivan arvoista. Voi hetken elää prinsessaelämää vaikka totuus ois toinen. Meillä ainakin tyttö arvostaa noita hetkiä.
Voi, toi kuulostaa tosi kivalta! Nappaan heti ajatuksen omaan käyttöön; mekin voitais 7-vuotiaan kanssa hiukan laittautua, kun seur kerran lähdetään shoppailemaan ja jätskille. Muutoinkin juhlistetaan pyhiä ja tärkeitä päiviä Pukeutumalla, miksei sitten yhteistä hauskanpitoakin. Kiitos!
Juu, näkisit meijän lasten reuhomisvaatteet!
Ei asuta kaupungissa.
Jos ne olis pihakengillä niin kyllä taitaisit mulkaista pahasti.. ;)
Meillä ei ole tecciä, kurikset riittää ja semmosissa ei vaan viitti lähteä mihinkään! Samalla kun ottaa kurikset pois ja vaihtaa takin, niin sen takin voi ottaa kaupassa pois niin lapsen ei ole kuuma!
Ei kaikki pukeudu aina kauniisti. Ja haalarit on kömpelömmät kuin takki.
Teikäläinen tässä on isompi hienostelija.. ;)