15-vuotias tyttöni on seurustellut tammikuusta lähtien erään pojan kanssa ja nyt..
..tuli ilmi että poika oli lyönyt mun tyttöä viime viikonloppuna!
Mä olen ihan järkyttynyt. Keskusteltiin siitä tytön kanssa ja tyttö oli on antanut pojalle anteeksi koska oli kuulema sen oma vika kun ärsytti poikaa!
Mä en oikeesti ymmärrä! Meillä kotona ei ole ollut perheväkivaltaa ja aina ole tytölleni sanonut että älä anna kenenkään sua lyödä ikinä ja jos joku joskus lyö, niin unohda koko tyyppi samantien.
Mulla meni maku koko poikaan jota olen aikaisemmin pitänyt ihan hyvänä tyyppinä. Mietin tässä että jos soittaisin pojan äidille?
Mitä tässä nyt voi tehdä? Mä en halua että tyttö on enää sen pojan kanssa, mutta milläs erotan?
Kommentit (65)
en antaisi lapseni enää seurustella lyöjän kanssa. Tällä tarkoitan nyt ap:n tapausta. En sitä, että 1-vuotias lyö hiekkalaatikolla toista lasta lapiolla. Joka sekin on ehdottoman kiellettyä.
Vangitset lapsen kotiin?
Kyllä tässä taitaisi olla lopputulos niinpäin, että äiskä lähtee hoitoon, tyttö ei kehtaa enää ikinä näyttäytyä missään ja poika nauraa räkäisesti kavereidensa kanssa.
poika poliisin pakeille. Yhteys myös kouluun ja pojan kaikille sukulaisille. Kannattaa myös yrittää mahdollisimman paljon levittää tietoa tapahtuneesta (Facebook, irc jne.jne..), eipähän poika sitten enää uskalla tehdä sen jälkeen mitään noin kamalaa, osaavat myös muut vanhemmat vähän kattoa pojan perään. Tytölle paljon huomiota ja muista kertoa kaikille mitä tytölle kävi. Siinä tyttö oppii, että äiti huolehtii. Nyt toimintaan!!!HETI, AP!!!
oma isä menee istumaan, olihan hän nyt kuitenkin sankari kun puolusti omaa tytärtään. Kyllä siellä linnassa arvostetaan juuri tuollasta miehisyyttä.
Suomen löperöllä lainsäädännöllä ei ole pelkoa linnaan joutumisesta. Vähän korvauksia ja ehkä ehdollista, on se sen arvoista.
Kuten sen 14-vuotiaan ajeluttaminenkin. Hattau nostan. Ehkä nyt muutama nulikka miettii pari kertaa kannattaako sitä suuta soittaa jatkuvasti.
oma isä menee istumaan, olihan hän nyt kuitenkin sankari kun puolusti omaa tytärtään. Kyllä siellä linnassa arvostetaan juuri tuollasta miehisyyttä.
Korkeintaan maksetaan sakot. Et ole tainnut elää väkivaltaisessa ympäristössä.
Vietin lapsuuteni hyvin köyhissä oloissa ja väkivaltaa tapahtui lähes päivittäin ja viikonloppuisin se oli varmaa. Ainoa paikka missä ei väkivaltaa nähnyt oli oma koti. Mutta kun kadulle meni tai kavereille niin aina se uhka oli ilmassa.
Tänään illalla moni tappelee, ja moni antaa opetuksen toiselle. Näistä ei puhuta ja harva tapaus edes menee oikeuteen. Mun isä monesti pisti vastaan kun parvekkeen kautta tuli humalaisia tai narkomaaneja varastamaan tavaraa. Hän käytti sitä kuuluisaa nyrkkiä. Poliisille jos olisi soittanut niin he olisivat tulleet liian myöhään. Isän nyrkki oli se joka suojeli meitä pieniä.
Opiskelin ja kampesen. Kampsein niin korkealle että kykenin nostamaan perheenikin pois sieltä lähiöhelvetistä.
Tosin tuonikäiset ihailee kun poika lyö tyttöä. Se on tämän päivän trendi. Poika on luultavasti kaveripiirinsä sankari kun näyttää tyttöystävälle kuka on mies...
Sairas maailma. Nostakaa rikosilmoitus poikaa kohtaan. Seurustelkoon sen jälkeen. On siinä ap:lla matti ja mervi.
Mä kyllä aion kertoa mun miehelleni tänään asiasta, mutta vasta sen työpäivän jälkeen ja suoraan sanoen mun on todella mietittävä miten sen sanon, koska mä tiedän sen että se isänä ja miehenä tulee suuttumaan tosi kovasti.
Olen myöskin ajatellut niin että tulen soittamaan pojan äidille, ihan vain sen takia että hän voisi myös pojalleen puhua ja niin poika tulee tietämään että asia on niin meidän kuin hänen vanhempien tiedossa.
Tyttärelleni yritän puhua järkeä sen verran että ei ainakaan toista kertaa salli pojan häntä lyövän.
Omalta osin voin vielä antaa pojalle mahdollisuuden vaikka se vaikeaa tulee olemaan, mä tiedän sen, tiedän myös sen että toisen kerran jos kuulen että poika on tyttöäni lyönyt, ei poika pääse ihan näin vähällä vaan teen rikosilmoituksen johti se sitten mihinkään tai ei, mutta ainakin joutuu poliisin puhutteluun.
Mä olen äiti ja jos joku lyö mun lasta, niin mun on tosi vaikea olla ottamatta sitä tunteella oli sitten kyse mun nuoremmasta lapsesta tai sitten tästä vanhemmasta.
Nyt pitää taas tehdä vähän töitä :)
Miehistä ei koskaan tiedä vaikka olisikin ns. rauhallinen sivistynyt. Oma tytär on kuitenkin täysin eri juttu.
Tosin tuonikäiset ihailee kun poika lyö tyttöä. Se on tämän päivän trendi. Poika on luultavasti kaveripiirinsä sankari kun näyttää tyttöystävälle kuka on mies... Sairas maailma. Nostakaa rikosilmoitus poikaa kohtaan. Seurustelkoon sen jälkeen. On siinä ap:lla matti ja mervi.
Meillä on samanikäinen tyttö ja sen kuvan olen saanut että naistenhakkaajia halveksitaan myös nuorten parissa, ei todellakaan ihailla.
yks lyönti nyt maailmaa kaada. Soita pojalle ja /TAi vanhemmille? Keskustelkaa asiasta. Voihan olla että pojalla mennyt "hermot" tyttäreesi vaikka se kauhealta kuulostaakin. Olisiko tyttäressä jotain syytä kuitenkin?
tyttö ei saa olla missään tekemisissä tuollaisen paskiaisen kanssa tai muuten saattaa henki mennä.
yks lyönti nyt maailmaa kaada. Soita pojalle ja /TAi vanhemmille? Keskustelkaa asiasta. Voihan olla että pojalla mennyt "hermot" tyttäreesi vaikka se kauhealta kuulostaakin. Olisiko tyttäressä jotain syytä kuitenkin?
Hermot voi menettää mutta ketään ei saa lyödä tai sitten lyö sellaista josta on vastusta, mutta kaikilla ei riitä siihen pokkaa ja sitten käydäänkin kiinni heikompaan.
Mikä oikeuttaa lyömään tyttöystävää? Tuskin ton ikäinen tyttö voi tehdä mitään sellaista mikä oikeuttaisi pojan lyömään? Teinien elämä on yhtä draamaa, mutta silti voi teiniltä vaatia jo tiettyjä moraalisia arjova, mikä on oikein mikä väärin? Ja väkivalta on aina väärin!!
Toivottavasti sulla ei ole lapsia. Ei poikia ei tyttöjä. Pojat varmaan opettaisit lyömään tyttöjä ja tytöt ottamaan turpaan!
löi tyttöystävä. Ystäväni piti ankaran ripityksen tytölle ja se auttoi. Mielestäni voisit tehdä pojalle selväksi, että teillä ei kukaan lyö ketään eikä sinun lastasi lyö kukaan muukaan.
tytöt on yllättävän aggressiivisia nykyään, just ol hesarissa tutkimuksesta kuinka yleistä on että nuori tyttö turvautuu väkivaltaan, vaikka pojilta eivät sitä kuitenkaan salli.
Ettei olisi itse litsassut ensin...
Kävisin ilmoittamassa pojan vanhemmille etten vastaa teoistani jos poika vielä lyö tytärtäni.
Jos vielä tälläistä tapahtuisi niin vääntäisin pojan käden sellaiseen asentoon ettei hän löisi sillä koskaan ketään tai mitään.
Todella pöyristyttävää käytöstä nulikalta.
T: isi
Mulla tuli tästä sairaan hyvä mieli =)
Mulla oli poikaystävä 14-15 vuotiaana joka pieksi mua päivittäin. Oltiin erittäin tiiviisti yhdessä ja vanhemmat palvo poikaystävää. Ite peitin pahoinpitelyt, raiskaukset yms pelon ja naiiviuden takia.
Kun se vihdoin hakkas mut niin pahasti, että mut kiikutettiin sairaalaan, niin ensimmäinen asia mitä isi kyynelsilmin kysy: Haluatko että mä tapan sen. Sen helvetin jälkeen se oli parasta mitä se olis voinu sanoa
Minä olisin mennyt poliisille saman tien.
Todella paskamaista käytöstä.
15v on vielä lapsi, mutta saatat hänet entistä pahempaa liriin jos puutut asiaan. Toki kannattaa kuulostella ja rohkaista tyttöä hoitamaan asia. Mutta eihän nyt vanhemmat voi joka välissä olla puolustamassa lapsiaan. Tytön on tehtävä se itse. Nyt on sinun vuorosi olla aikuinen ja näyttää myös tytölle, että asioita voidaan selvitellä ilman suuria tunteita.
ETTÄ ASIOITA VOIDAAN SELVITELLÄ ILMAN SUURIA TUNTEITA? Mikäs tunnevammanen siellä luuraa? 15- vuotias on nimenomaan lapsi ja lyöminen on väkivaltaa, eikä mikään ärsyttäminen tms oikeuta sitä. Tälle lapselle pitää kertoa, että vaikka hän ärsyttäisi kuinka, kukaan ei saa lyödä. Minä soittaisin pojan vanhemmille ja kysyisin suoraan, että tuleeko malli kotoa. Lis'äksi istuttaisin pojan tuoliin eteeni vanhempiensa kera ja tekisin selväksi, että jos homma toistuu, asia viedään eteenpäin. Vaimonhakkaajia on ihan riittävästi jo muutenkin.Terveisin väkivaltaisessa perheessä kasvanut ja lyöty nainen.
et suoraan tytölle sanonut, että sun pitää nyt erota tai että miksi ihmeessä sä sellaisen kanssa olet!
Lue tämä ja varsinkin sivu 15-16.
https://www.naistenlinja.fi/binary/file/-/id/9/fid/14/
Tän palstan ja myös kaksplussan ongelma on se että nää on täynnä mammoja jotka ei ymmärrä että maailma muuttuu.
En nyt tarkota että olis oikein lyödä mutta jotain rajaa. Voihan asiasta keskustella vaikka tuon pojan kanssa, mutta ei sitä nyt tartte ruveta tenttaamaan ja raivoomaan, ihan asialliseen sävyyn.
Veikkaan että itse poikaakin kaduttaa teko.
Ja aikasemmin sanottiin että "en antaisi enään seurustella" Et voi laittaa tikkuakaan ristiin jos he haluavat seurustella. Ellet tosin lukitse tyttöö huoneeseen 24/7, tosin näkisivät silloinkin koulussa ;)
Myöskään poliisia ei kiinnosta jos joku teini on vähän läpäyttänyt toista ja toiseksi jossei mitään jälkeä ole jäänyt niin eipä siitä ole paljonkaan todisteita.
Ja kyllä voi olla varma että siitä nauretaan koulussa porukalla jos ruvetaan täysin hysteeriseksi
en antaisi lapseni enää seurustella lyöjän kanssa.
Tällä tarkoitan nyt ap:n tapausta. En sitä, että 1-vuotias lyö hiekkalaatikolla toista lasta lapiolla. Joka sekin on ehdottoman kiellettyä.