Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias tyttöni on seurustellut tammikuusta lähtien erään pojan kanssa ja nyt..

Vierailija
26.03.2010 |

..tuli ilmi että poika oli lyönyt mun tyttöä viime viikonloppuna!

Mä olen ihan järkyttynyt. Keskusteltiin siitä tytön kanssa ja tyttö oli on antanut pojalle anteeksi koska oli kuulema sen oma vika kun ärsytti poikaa!

Mä en oikeesti ymmärrä! Meillä kotona ei ole ollut perheväkivaltaa ja aina ole tytölleni sanonut että älä anna kenenkään sua lyödä ikinä ja jos joku joskus lyö, niin unohda koko tyyppi samantien.

Mulla meni maku koko poikaan jota olen aikaisemmin pitänyt ihan hyvänä tyyppinä. Mietin tässä että jos soittaisin pojan äidille?

Mitä tässä nyt voi tehdä? Mä en halua että tyttö on enää sen pojan kanssa, mutta milläs erotan?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaystävä, joka löi/hakkas monta kertaa, eikä auttanut vaikka sanottiin että jättää sen.. kaveri oli tosi fiksu ,lue hyvä koulussa, mutta silti antoi aina anteekis tälle pojalle ja selitteli aina että oli provosoionut poikaa.. Lopulta suhde kuitenkin loppui ja nyt 10 vuoden jälkeen kaveri ihmettelee, että miten sitä kesti niin pitkään (3v)...ja että ei ikinä enää antaisi kenenkään kohdella samalla tavalla. Tyttäresi on nuori ja ehkä ensimmäisessä suhteessa ja tuossa iässä halutaan pitää kynsin ja hampain kiinni siitä poikaystävästä... Voithan vaikka kysyä tytöltäsi, että olisiko se hyväksyttävää jos isä löisi äitiä..?? Toivotaan että tyttö pääsee eroon poikaystävästä!!!

Vierailija
42/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutteluun! sanot et tiedät siitä lyömisestä ja tiijätkö jätkä et se oli viimenen kerta ku kosket mun tyttöön...siis mä olisin varmaa kyl nii vihanen et puhuisin joka päivä ja ilta mun tytölle et jättää ton kusipään ei saa antaa anteeksi lyömistä...se tapahtuu uudestaan ja seuraaval kerral voi käydä pahemmin...perkele pistää ihan vihaks!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutteluun! sanot et tiedät siitä lyömisestä ja tiijätkö jätkä et se oli viimenen kerta ku kosket mun tyttöön...siis mä olisin varmaa kyl nii vihanen et puhuisin joka päivä ja ilta mun tytölle et jättää ton kusipään ei saa antaa anteeksi lyömistä...se tapahtuu uudestaan ja seuraaval kerral voi käydä pahemmin...perkele pistää ihan vihaks!

Mä en oo edes mun miehelle/tytön isälle uskaltanut kertoa vielä, se nimittäin varsinkin saa ihan kauheet hepulit.

Mulla on hirveen pahamieli, ihan oikeesti ja en mä kyllä ymmärrä nyt mun tyttöäkään ollenkaan ton suhteen. Sano et se oli vaan sellanen pikkulitsari, mitä sitten? Lyödä ei saa!

Vierailija
44/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta se löis mua. Sitten tekisin rikosilmoituksen.

15v. voit kieltää seurustelemasta/ lähtemästä ulos.

Vierailija
45/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisellä voi vielä olla suunnilleen selkärangassa että ärsyttäjää läiskäistään.

Mun isoveli muksi mua n. 18-vuotiaaksi asti mutta sen jälkeen aikuistui eikä kuulemma sittemmin ole lyönyt ketään (ja uskonkin että niin on).

Vierailija
47/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisellä voi vielä olla suunnilleen selkärangassa että ärsyttäjää läiskäistään. Mun isoveli muksi mua n. 18-vuotiaaksi asti mutta sen jälkeen aikuistui eikä kuulemma sittemmin ole lyönyt ketään (ja uskonkin että niin on).

Kinaa tosin ja härnää toisiaan mutta ei mätki.

Vierailija
48/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt oli pikku litsari...mitäs seuraaval kerral? tulee nyrkistä? sano vaan sun miehelles ihan hyvää tekis ku vähä pelottelis tota poikaa..

mul on 3poikaa itellä ja kyllä mä haluaisin tietää jos heistä joku joskus lyö tyttöystävää..niin ei saa tehä koskaan!

Vierailija
49/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v on vielä lapsi, mutta saatat hänet entistä pahempaa liriin jos puutut asiaan. Toki kannattaa kuulostella ja rohkaista tyttöä hoitamaan asia. Mutta eihän nyt vanhemmat voi joka välissä olla puolustamassa lapsiaan. Tytön on tehtävä se itse.

Nyt on sinun vuorosi olla aikuinen ja näyttää myös tytölle, että asioita voidaan selvitellä ilman suuria tunteita.

Vierailija
50/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä uhoamista ja typerää käytöstä. Varmistat vaan sen ettei lapsesi puhu sinulle enää koskaan mistään.

Vierailija
51/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v on vielä lapsi, mutta saatat hänet entistä pahempaa liriin jos puutut asiaan. Toki kannattaa kuulostella ja rohkaista tyttöä hoitamaan asia. Mutta eihän nyt vanhemmat voi joka välissä olla puolustamassa lapsiaan. Tytön on tehtävä se itse. Nyt on sinun vuorosi olla aikuinen ja näyttää myös tytölle, että asioita voidaan selvitellä ilman suuria tunteita.

joo ei me voida aina pelastaa lapsia mutta kyllä tähän asiaan pitää puuttua ja ihan tunteel..jumalauta jos ois mun tyttöä lyönyt nii tietäs lyönneen! 15 vee kyl tajuu jo saako noin tehä vai ei!

Vierailija
52/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä uhoamista ja typerää käytöstä. Varmistat vaan sen ettei lapsesi puhu sinulle enää koskaan mistään.

Vierailija
53/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v on vielä lapsi, mutta saatat hänet entistä pahempaa liriin jos puutut asiaan. Toki kannattaa kuulostella ja rohkaista tyttöä hoitamaan asia. Mutta eihän nyt vanhemmat voi joka välissä olla puolustamassa lapsiaan. Tytön on tehtävä se itse. Nyt on sinun vuorosi olla aikuinen ja näyttää myös tytölle, että asioita voidaan selvitellä ilman suuria tunteita.

joo ei me voida aina pelastaa lapsia mutta kyllä tähän asiaan pitää puuttua ja ihan tunteel..jumalauta jos ois mun tyttöä lyönyt nii tietäs lyönneen! 15 vee kyl tajuu jo saako noin tehä vai ei!

Ei taida sullakaan hyvin mennä. Todennäköisesti olet niitä ihmisiä, joita ei ole opetettu hillitsemään itseään lainkaan...Olet tietyn ihmistyypin edustaja...

Vierailija
54/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 15v vielä pidä selvitä kaikesta yksin. Tottakai puhut myös miehellesi ja teette asiasta ison numeron. Se saattaa herättää pojan huomaamaan, että teki jotain todella väärin. Ja tytön huomaamaan, että hänestä välitetään ja jos joskus kokee vastaavaa vaikka tuntemattoman puolesta, voi tulla teille kertomaan ja saa tukea ja apua. Jos asia vaan hyssytellään, niin poika voi hyvinkin jatkaa samaa rataa. Ei asiaa tarvitse dramatisoida vaan tuoda selkeästi ja asiallisesti keskustellen esiin, että teko on väärin ja siitä voi joutua vaikka vankilaan. Olen itse toiminut myös tuomarina ja huomannut, että monen nuoren kohdalla olisi ollut hyvä, että asioihin olisi puututtu ajoissa, vanhempien ja muiden vastuullisten aikuisten toimesta. Tuomioistuimessa ollaan jo aivan liian pitkällä.

Vierailija
55/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelemään juuri näiden uhoajien kanssa. Asiat voidaan selvittää oikeallakin tavalla. Tässä tilanteessa olisi parasta pysyä rauhallisena ja selvittää asia juurta jaksaen, ennen aletaan lynkkaamaan ketään.

Vierailija
56/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo hei olipa fiksu kommentti! 15v. on vielä nuori ja alaikäinen! Kyllä vanhempien kuuluu puuttua asiaan ja puolustaa lastaan. Tuosta viestistäsi haiskahtaa vanhemman välittämättömyys lapseen. Mielestäni on vain ihailtavaa ja oikein, että vanhempi on huolissaan lapsestaan ja haluaa häntä auttaa! Tämä maailma on muutenkin lujaa vauhtia menossa siihen suuntaan, että jo ala-asteikäiset lapset joutuvat huolehtimaan itsestään, kun vanhemmat eivät välitä/ jaksa olla kiinnostuneita! Joten plussat ap:lle. Mielestäni olisi todellakin suotavaa, että puhuisit pojalle ja ilmoittaisit myös hänen vanhemmilleen! Pidätte vaikkapa palaverin pojan ja hänen vanhempiensa, tyttäresi ja itsesi/miehesi läsnäollessa. Kerro siis myös miehellesi. Asia saattaa kuitenkin joskus paljastua...

Vierailija
57/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten me voidaankaan lukea sama teksti niin monella eri tavalla? Itse on todellakaan lukenut niin, että tuo yksi vastaaja olisi ollut välinpitämätön. Hänhän sanoi, että tyttöä pitää rohkaista ja kannustaa hoitamaan asia itse. Minun mielestäni se on taas hyvää kasvatustyötä. Auttaa lasta selvittelemään omia ongelmiaan, ilman että äiti on välttämättä läsnä.

Voihan olla, että tyttö on ihan oikeasti ärsyttänyt ja poika on esim. työntänyt tyttöä pois. Ei kannata sokeasti uskoa, joka kerta, sitä omaa lastaan. Pojan versio voi olla aivan erilainen.

Vierailija
58/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelemään juuri näiden uhoajien kanssa. Asiat voidaan selvittää oikeallakin tavalla. Tässä tilanteessa olisi parasta pysyä rauhallisena ja selvittää asia juurta jaksaen, ennen aletaan lynkkaamaan ketään.

Vierailija
59/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VArsinkin jos tyttä kokee, että oli sen oma syy.

Itse keskustelisin tytön kanssa kunnolla ja seuraisin tilannetta.

..tuli ilmi että poika oli lyönyt mun tyttöä viime viikonloppuna! Mä olen ihan järkyttynyt. Keskusteltiin siitä tytön kanssa ja tyttö oli on antanut pojalle anteeksi koska oli kuulema sen oma vika kun ärsytti poikaa! Mä en oikeesti ymmärrä! Meillä kotona ei ole ollut perheväkivaltaa ja aina ole tytölleni sanonut että älä anna kenenkään sua lyödä ikinä ja jos joku joskus lyö, niin unohda koko tyyppi samantien. Mulla meni maku koko poikaan jota olen aikaisemmin pitänyt ihan hyvänä tyyppinä. Mietin tässä että jos soittaisin pojan äidille? Mitä tässä nyt voi tehdä? Mä en halua että tyttö on enää sen pojan kanssa, mutta milläs erotan?

Vierailija
60/65 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänet ymmärtämään, että vika ei ole missään tapauksessa eikä koskaan hänessä. Tämä on homman ydin.

Jos tyttö yhtään ajattelee, että hänessä on ollut syytä edes osittain, hän on pulassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän