15-vuotias tyttöni on seurustellut tammikuusta lähtien erään pojan kanssa ja nyt..
..tuli ilmi että poika oli lyönyt mun tyttöä viime viikonloppuna!
Mä olen ihan järkyttynyt. Keskusteltiin siitä tytön kanssa ja tyttö oli on antanut pojalle anteeksi koska oli kuulema sen oma vika kun ärsytti poikaa!
Mä en oikeesti ymmärrä! Meillä kotona ei ole ollut perheväkivaltaa ja aina ole tytölleni sanonut että älä anna kenenkään sua lyödä ikinä ja jos joku joskus lyö, niin unohda koko tyyppi samantien.
Mulla meni maku koko poikaan jota olen aikaisemmin pitänyt ihan hyvänä tyyppinä. Mietin tässä että jos soittaisin pojan äidille?
Mitä tässä nyt voi tehdä? Mä en halua että tyttö on enää sen pojan kanssa, mutta milläs erotan?
Kommentit (65)
silti lyödä? miks te jotkut puolustelette tota poikaa?musta te ootte välinpitämättömiä...
saada tyttäresi sisäistämään se, että lyöminen ei koskaan ole oikeutettua. Hänen itsensä olisi hyvä tehdä se selväksi myös poikaystävälle. Asiasta pitää keskustella, mutta en lähtisi pojalle raivoamaan. Mun mielestä olisi kuitenkin hyvä pojalle ilmaista, että te vanhemmat tiedätte tapahtuneesta ja se on mielestänne väärin.
ota poliisiin ja lastensuojeluun yhteys.
joka löi minua..läpsi,hakkas,tukisti,heitteli..ja aina se poika sano et oma vika ku ärsytät vaikka tilanne oli monesti se et toi poika oli niin mustasukkanen mun kavereista mun olis pitänyt olla vain sen kanssa..ja mä aina ajattelin et vika on minussa..onneks se poika petti mua nii pystyin jättää sen mut ei se ole muuttunut nykyään hakkaa omaa vaimoaan..et kyllä tohon pitää puuttua!!!
Minkä ikäinen epäilty lyöjä on? 15-vuotiaasta alkaen ollaan rikosoikeudellisssa vastuussa ja väkivalta on rikos. Ensin kannattaisi selvittää asiaa puhumalla. Ei saa jäädä hyssyttelemään asiaa ja hyväksymään sen hiljaa. 15-vuotias on vielä lapsi, jonka huoltaja vanhempi on. Lasta ei saa jättää yksin tällaisessa tilanteessa.