15-vuotias tyttöni on seurustellut tammikuusta lähtien erään pojan kanssa ja nyt..
..tuli ilmi että poika oli lyönyt mun tyttöä viime viikonloppuna!
Mä olen ihan järkyttynyt. Keskusteltiin siitä tytön kanssa ja tyttö oli on antanut pojalle anteeksi koska oli kuulema sen oma vika kun ärsytti poikaa!
Mä en oikeesti ymmärrä! Meillä kotona ei ole ollut perheväkivaltaa ja aina ole tytölleni sanonut että älä anna kenenkään sua lyödä ikinä ja jos joku joskus lyö, niin unohda koko tyyppi samantien.
Mulla meni maku koko poikaan jota olen aikaisemmin pitänyt ihan hyvänä tyyppinä. Mietin tässä että jos soittaisin pojan äidille?
Mitä tässä nyt voi tehdä? Mä en halua että tyttö on enää sen pojan kanssa, mutta milläs erotan?
Kommentit (65)
Tekisin ilmoituksen myös poliisille.
Jos tuon ikäinen lapsi/ poika lyö tyttöä/ tyttöystäväänsä niin asiat ovat todella huonolla tolalla.
Ilmoittamalla pojan vanhemmille ja poliisille pelastat mahdollisesti kummatkin lapset.
Pelasta ainakin oma tyttäresi. Voit kieltää seurustelun. Jos tyttärellsi on yhtään omaa järkeä, hän tajuaa, että ajattelet ainoastaan hänen parastaan.
Nyrkkejä heilutellaan ja litsarit lentelee, ihan yhtä lailla tytöt läpsii poikakavereitaan. Vaan millä saada nuoret ymmärtämään, että tällainen käytös ei ole ok???
Tekisin ilmoituksen myös poliisille.
Jos tuon ikäinen lapsi/ poika lyö tyttöä/ tyttöystäväänsä niin asiat ovat todella huonolla tolalla.
Ilmoittamalla pojan vanhemmille ja poliisille pelastat mahdollisesti kummatkin lapset.
Pelasta ainakin oma tyttäresi. Voit kieltää seurustelun. Jos tyttärellsi on yhtään omaa järkeä, hän tajuaa, että ajattelet ainoastaan hänen parastaan.
Ystäväni oli ärsyttänyt poikaa tahallaan ja heillä oli riitaa. Ystäväni poikaystävä löi häntä nyrkillä silmään.
Ystäväni sokeutui pysyvästi molemmista silmistä.
Yksikin lyönti on liikaa!!!
niitä "tyttöjen" juttuja mutta tällaiset asiat kertoisin varmasti myös miehelleni ja pohdittaisi yhdessä mitä tehtäisiin.
Tuollaisestakin asiasta jos menee kertomaan pojalle niin saattaa myöhemmin kun on tytön kanssa kahdestaan nostaa uuden metelin mitä meni tyttö kertomaan ja lyödä taas. Voi olla ettei tyttö tämän jälkeen uskalla puhua vanhemmillensa ollenkaan enää asiasta vaan vaikenee kaikesta mitä poika tekee hänelle.
Tuosta asiasta varmaan tulisi puhua pojan vanhemmille suoraan... en osaa sanoa.
ei väkivaltaan saa vastata väkivallalla. Näihän lapsia opetettaisiin, että jos joku lyö niin sitten se pitää hakata. Esim. tyttö ärsyttää läpsimällä, niin noinhan ajatellen pojalla olisi oikeus löydä.
Kävisin ilmoittamassa pojan vanhemmille etten vastaa teoistani jos poika vielä lyö tytärtäni. Jos vielä tälläistä tapahtuisi niin vääntäisin pojan käden sellaiseen asentoon ettei hän löisi sillä koskaan ketään tai mitään. Todella pöyristyttävää käytöstä nulikalta. T: isi
Juurihan on ollut näitä "me tapetaan se"-juttuja Malmilla jne. Osa niistä saa varmaan alkunsa siitä, että aikuiset puuttuvat asioihin tiettämättä niistä mitään. Väkivallasta pitäisi luopua kokonaan!
niitä "tyttöjen" juttuja mutta tällaiset asiat kertoisin varmasti myös miehelleni ja pohdittaisi yhdessä mitä tehtäisiin. Tuollaisestakin asiasta jos menee kertomaan pojalle niin saattaa myöhemmin kun on tytön kanssa kahdestaan nostaa uuden metelin mitä meni tyttö kertomaan ja lyödä taas. Voi olla ettei tyttö tämän jälkeen uskalla puhua vanhemmillensa ollenkaan enää asiasta vaan vaikenee kaikesta mitä poika tekee hänelle. Tuosta asiasta varmaan tulisi puhua pojan vanhemmille suoraan... en osaa sanoa.
Kävisin ilmoittamassa pojan vanhemmille etten vastaa teoistani jos poika vielä lyö tytärtäni.
Jos vielä tälläistä tapahtuisi niin vääntäisin pojan käden sellaiseen asentoon ettei hän löisi sillä koskaan ketään tai mitään.
Todella pöyristyttävää käytöstä nulikalta.
T: isi
Oikein. Tuo on isän tehtävä. Koiras puolustaa perhettään fyysisiltä uhkilta.
ovat äärettömän väkivaltaisia. Oman poikani ensimmäinen tyttöystävä noin vuosi sitten läpsi poikaani jatkuvasti. Poikani ei ole ollut ainakaan aikaisemmin mikään valittaja, mutta tuolloin hän jopa puhui asiasta minulle. Tyttö kuulemma joka välissä löi ja läpsi. Onneksi heillä meni sitten myöhemmin poikki. Itse kyllä terotin pojalle, ettei hän tarvitse sellaiseen alistua, että tytöllä ei ole oikeutta löydä. Pojan mielestä kaikki kuulemma tekee sitä.
ei väkivaltaan saa vastata väkivallalla. Näihän lapsia opetettaisiin, että jos joku lyö niin sitten se pitää hakata. Esim. tyttö ärsyttää läpsimällä, niin noinhan ajatellen pojalla olisi oikeus löydä.
Kävisin ilmoittamassa pojan vanhemmille etten vastaa teoistani jos poika vielä lyö tytärtäni. Jos vielä tälläistä tapahtuisi niin vääntäisin pojan käden sellaiseen asentoon ettei hän löisi sillä koskaan ketään tai mitään. Todella pöyristyttävää käytöstä nulikalta. T: isi
Tuo on vanha juttu. Naista ei lyödä. Herrasmies sääntö. Naiset ovat heikkoja heitä pitää puolustaa.
Kuten luit. Toivottavasti luit?
Isä meni ensin tapaamaan pojan vanhempia ja asetti heille ehdot pojan käytökselle.
Jos pojan vanhemmat eivät kykene muuttamaan poikaa on hän jo tuhon oma. Sellaista nilkkiä ei pidä puolustaa joka toistaa tekonsa.
Olen samaa mieltä isin kanssa. Isi on vain tytärtään rakastava vanhempi joka suojelee. Toivottavasti poika oppii sairaslomalla miten tyttöjä kohdellaan.
Kuten luit. Toivottavasti luit? Isä meni ensin tapaamaan pojan vanhempia ja asetti heille ehdot pojan käytökselle. Jos pojan vanhemmat eivät kykene muuttamaan poikaa on hän jo tuhon oma. Sellaista nilkkiä ei pidä puolustaa joka toistaa tekonsa. Olen samaa mieltä isin kanssa. Isi on vain tytärtään rakastava vanhempi joka suojelee. Toivottavasti poika oppii sairaslomalla miten tyttöjä kohdellaan.
Olisin myös äitinä todella järkyttynyt. Mutta tuli mieleen, kuten joku omasta kokemuksestaankin sanoi, että toi tytön ajattelutapa ja reaktio voi kerta kaikkiaan kuulua ikään. Ollaan epävarmoja, identiteetti ei ole vielä selkeä, sosiaaliset normit eivät ole sisäistyneet jne. Ja myös poikaystävä on tosi tärkeä ja haluaa hänet pitää, ja siksikin selittelee asiaa parhain päin.
Ajan takaa sitä, että et varmaankaan ole kasvattanut tyttöä mitenkään alistumaan tms. ja että varmaan kasvettuaan vähän hänestä tulee terve ja itsevarma nainen.
Konkreettisia neuvoja siihen, miten tilanne pitäisi purkaa, ei ole. Komppaan kyllä niitä, joiden mukaan tytöstä pitää pitä huolta. Tyttö ei nyt toimi oman etunsa mukaan ja vanhempien tehtävä on suojella häntä. Kokemus siitä, että vanhemmat puolustavat ja suojelevat, kasvattaa itsetuntoa. Mutta helpommin sanottu kuin tehty.
..tuli ilmi että poika oli lyönyt mun tyttöä viime viikonloppuna!
Mä olen ihan järkyttynyt. Keskusteltiin siitä tytön kanssa ja tyttö oli on antanut pojalle anteeksi koska oli kuulema sen oma vika kun ärsytti poikaa!
Mä en oikeesti ymmärrä! Meillä kotona ei ole ollut perheväkivaltaa ja aina ole tytölleni sanonut että älä anna kenenkään sua lyödä ikinä ja jos joku joskus lyö, niin unohda koko tyyppi samantien.
Mulla meni maku koko poikaan jota olen aikaisemmin pitänyt ihan hyvänä tyyppinä. Mietin tässä että jos soittaisin pojan äidille?
Mitä tässä nyt voi tehdä? Mä en halua että tyttö on enää sen pojan kanssa, mutta milläs erotan?
Pojalle on tehtävä selväksi, että ketään ei lyödä.
Ja te vanhemmat pidätte vastaisuudessa huolen siitä, ettei poika lyö tytärtänne enää uudestaan. Kiellätte seurustelun.
Teette rikosilmoituksen ja ilmoitattte pojan vanhemmille. Heti!
Annat tyttärellesikin ihan väärän kuvan jos et tee asialle mitään. Sinun ja miehesi tulee olla lapsesi turvana. Teidän pitää puuttua asiaan.
Jättämällä asian sikseen teet lapsellesi todellisen karhunpalveluksen.
poikaystävä pahoinpiteli minua mustasukkaisena. Silmä mustana ja vatsaan koski. En tiedä oliko kylkiluita mennyt vai mikä.. Oksentelin välillä pahasti.
En mennyt kouluun mustelman takia. Kun tapaus tuli julki ja veljeni kuuli asiasta hän meni ystäviensä kanssa antamaan opetuksen poikaystävälleni.
Itkin ja puolustin poikaystävääni. Muutin poikaystävän luo ja jätin perheeni. Olin 14 vuotias. Poikaystäväni oli 20v.
Suhteemme jatkui 4 vuotta. Hän hakkasi minua ja minä rakastin häntä.
Sitten jätin hänet. Löysin uuden miehen joka huolehti minusta. Tänäpäivänä tiedän miten jalon teon veljeni teki. Sääli ettemme ole olleet väleissä siitä päivästä lähtien. Veljeni on minun sankari.
Sinä ap päätät saako tyttäresi seurustella häntä lyövän pojan kanssa.
Tyttäresi on alaikäinen ja sinä olet vastuussa hänestä.
poika poliisin pakeille. Yhteys myös kouluun ja pojan kaikille sukulaisille. Kannattaa myös yrittää mahdollisimman paljon levittää tietoa tapahtuneesta (Facebook, irc jne.jne..), eipähän poika sitten enää uskalla tehdä sen jälkeen mitään noin kamalaa, osaavat myös muut vanhemmat vähän kattoa pojan perään. Tytölle paljon huomiota ja muista kertoa kaikille mitä tytölle kävi. Siinä tyttö oppii, että äiti huolehtii. Nyt toimintaan!!!HETI, AP!!!
oma isä menee istumaan, olihan hän nyt kuitenkin sankari kun puolusti omaa tytärtään. Kyllä siellä linnassa arvostetaan juuri tuollasta miehisyyttä.
mutta kaikki pojan sukulaiset? Facebook?
Mä kyllä aion kertoa mun miehelleni tänään asiasta, mutta vasta sen työpäivän jälkeen ja suoraan sanoen mun on todella mietittävä miten sen sanon, koska mä tiedän sen että se isänä ja miehenä tulee suuttumaan tosi kovasti.
Olen myöskin ajatellut niin että tulen soittamaan pojan äidille, ihan vain sen takia että hän voisi myös pojalleen puhua ja niin poika tulee tietämään että asia on niin meidän kuin hänen vanhempien tiedossa.
Tyttärelleni yritän puhua järkeä sen verran että ei ainakaan toista kertaa salli pojan häntä lyövän.
Omalta osin voin vielä antaa pojalle mahdollisuuden vaikka se vaikeaa tulee olemaan, mä tiedän sen, tiedän myös sen että toisen kerran jos kuulen että poika on tyttöäni lyönyt, ei poika pääse ihan näin vähällä vaan teen rikosilmoituksen johti se sitten mihinkään tai ei, mutta ainakin joutuu poliisin puhutteluun.
Mä olen äiti ja jos joku lyö mun lasta, niin mun on tosi vaikea olla ottamatta sitä tunteella oli sitten kyse mun nuoremmasta lapsesta tai sitten tästä vanhemmasta.
Nyt pitää taas tehdä vähän töitä :)
Kävisin ilmoittamassa pojan vanhemmille etten vastaa teoistani jos poika vielä lyö tytärtäni.
Jos vielä tälläistä tapahtuisi niin vääntäisin pojan käden sellaiseen asentoon ettei hän löisi sillä koskaan ketään tai mitään.
Todella pöyristyttävää käytöstä nulikalta.
T: isi