Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksu max.250e/per lapsi?!?!?

Vierailija
25.03.2010 |

Meillä miehen kanssa oli tinka tästä asiasta..sille oli asianajaja sanonut että elatus olisi yhestä lapsesta maksimissaan 250e kattomatta tuloja? voiko näin olla? Jos mie olen äitiyspäivärahalla ja kaksi ennestään lasta ja nykyiselle miehelle yksi lapsi..hän tienaa vuodessa yli 400 000e ja jos meille tulee ero niin onko hänen maksettava vain 250e?

tästä vaan kinasteltiin...toivottavasti ei eroa tule...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkisi lapsilleen ne polkupyörät, sukset, yms. tavarat, eikä antaisi lähivanhemmalle kuin minimielarin.

Näin etävanhempi pystyisi takaamaan sen, että hänen maksamansa elatus todellakin menee lapsen kulutukseen ja harrastusvälineisiin, yms.

Niin sen pitäisi mennä.

Lähille minimielari 140€/lapsi ja jos elintaso halutaan säilyttää, niin etävanhempi sitten hankkii lapselle ne kalliit pyörät sun muut.

Vois olla vaikka 100e/kk ja sitten etävanhemman tulojen mukaan lapselle niitä kalliimpia ostoksia.

Vierailija
2/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että tiedän sen rahan oikeasti menevän niihin harrastuksiin. Olen nimittäin sataprosenttisen varma, että ei mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaan menee aivan varmasti lapsiin.

Etävanhemmilla usein vain tahtovat kontrolloida entistä puolisoa, mitä muuta se on, jos joka sentistä pitäisi tehdä tilitys.

Minusta on törkeää että 400 000€/vuodessa tienaava haluaa satsata omiin lapsiinsa 250€/kk. Hautaako hän en rahansa aikoo viedä vai huoriin?

Vierailija
4/41 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks akalle joka on eron aikaansaanut pitäis maksaa latiakaan..

Vierailija
5/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

23e/kk, tuntuu aika mitättömältä summalta verrattuna siihen mitä te saatte. Ja mun äitini oli vielä köyhä ja lopunelämäänsä yksinhuoltaja eikä meillä ollut koskaan rahaa mihinkään.

En tiedä mitähän mun isäni silloin teki, mutta tuntuu ettei se ainakaan missään ökypankissa ollut töissä.

Näköjään ihan hamppeja molemmat sun vanhemmat.

Vierailija
6/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellekin jos yhtäkkiä häviää perheestä se jäsen, joka tienaa esim. sen 400 000 vuodessa.

Ja lähivanhemmaksi jää se, joka tienaa esim. 25 000 vuodessa.

Elintason laskun huomaa lapsikin. Eli kyllä itse olettaisin että myös elatusmaksu olisi tuossa tilanteessa isompi kuin se 250/ lapsi.

Tai sitten etävanhempi ostaisi lapsen vaatteet, kännykät, fillarit, sukset jne. jotta äidille jäisi mahd. paljon esim. asumiskuluihin ja ruokaan.

Vierailija
7/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatuksen määrä suhteutetaan LAPSEN kulutukseen ja etävanhemoi maksaa siitä oman kykynsä mukaan.

Vierailija
8/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatuksen määrä suhteutetaan LAPSEN kulutukseen ja etävanhemoi maksaa siitä oman kykynsä mukaan.

Kai siinä huomiodaan jossain määrin asumiskuluja yms.? Jos on esimerkiksi yhdessä ostettu iso omakotitalo, jonka kuukausittaiset kulut ovat suuret, niin onhan se erotilanteessa hyvä, jos toisen vanhemman lähtemisen lisäksi ei muutu koti, koulu ja kaverit. Se tuo tuntua pysyvyydestä, vaikka sinänsä kallis talo ei lapselle mikään onnen tae olekaan. Tai jos on ollut vaikka kalliit harrastukset, niin kurja jos joutuu eron takia ne lopettamaan.

Vierailija
9/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan Hollywood-juttuja. Suomessa ei entinen elintaso merkitse mitään. Tosin voidaan esim. sopia, että lapsen kalliin harrastuksen jatkuminen määritellään elatussopimuksessa jollakin tavalla. Tämä ei kuitenkaan ole välttämätöntä.

Vierailija
10/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä varmasti monelle lapselle aika tärkeää.

Ei kaikilla pienituloisilla ole asumiskulujen jälkeen varaa kustantaa kalliita vaatteita, joihin lapset mahdollisesti tottuneet aiemmin.

Ei varaa viedä tietokonetta korjattavaksi tai ostaa uutta. Ei varaa vaihtaa kännykkää monta kertaa vuodessa.

Ei varaa maksaa kalliita harrastuksia, esim. jääkiekko, ratsastus, laskettelu..

Jos jollain eroavalla etävanhemmaksi jäävällä hyvätuloisella olisi pokkaa sanoa lapselleen että ei voi mitään, mä nyt lähen eikä toisella ole varaa... niin tuntuisi minusta oudolta.

Vierailija
11/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun EX maksaa minulle joka kk 500e sekä joka lapsesta 250e/kk eli 1000e/kk eli yht 1500e/kk.

Lisäksi hän maksaa ratsastus tunnit lapsille sekä antaa vaate yms rahaa aina tarvittaessa.

Meidän eromme ei ole lasten syy. Lasten ei tarvi kärsiä siitä enempää kuin on pakko.

Asumme nyt miehen ostamassa asunnossa mistä mies maksaa kaikki kulut. Mies ihan tavallinen akateeminen työläinen. Ei isoa omaisuutta tai perintöä.

Vierailija
12/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväntahtoisuudesta kiinni. On siis täysin vapaaehtoista, ei pakollista. Tiedän tapauksia, joissa äiti on jäänyt kituuttamaan entiseen kotiin lainojen kanssa ja isä jatkaa uutta elämää hyvällä entisellä elintasolla. Maksaa siis vain pakolliset elarit.

on kyllä varmasti monelle lapselle aika tärkeää. Ei kaikilla pienituloisilla ole asumiskulujen jälkeen varaa kustantaa kalliita vaatteita, joihin lapset mahdollisesti tottuneet aiemmin. Ei varaa viedä tietokonetta korjattavaksi tai ostaa uutta. Ei varaa vaihtaa kännykkää monta kertaa vuodessa. Ei varaa maksaa kalliita harrastuksia, esim. jääkiekko, ratsastus, laskettelu.. Jos jollain eroavalla etävanhemmaksi jäävällä hyvätuloisella olisi pokkaa sanoa lapselleen että ei voi mitään, mä nyt lähen eikä toisella ole varaa... niin tuntuisi minusta oudolta.

Vierailija
13/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen parhaaksi olisi jos hän jäisi paremmin tienaavalle vanhemmalle...

Vierailija
14/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luonani lapsi nauttii korkeammasta elintasosta, toisen vanhemman luona matalammasta. Niin se vain on.

lapsellekin jos yhtäkkiä häviää perheestä se jäsen, joka tienaa esim. sen 400 000 vuodessa.

Ja lähivanhemmaksi jää se, joka tienaa esim. 25 000 vuodessa.

Elintason laskun huomaa lapsikin. Eli kyllä itse olettaisin että myös elatusmaksu olisi tuossa tilanteessa isompi kuin se 250/ lapsi.

Tai sitten etävanhempi ostaisi lapsen vaatteet, kännykät, fillarit, sukset jne. jotta äidille jäisi mahd. paljon esim. asumiskuluihin ja ruokaan.

Vierailija
15/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on myös erittäin paljon taloudellinen liitto, ja kun se puretaan, puretaan myös se taloudellinen tilanne.

Ikävä kyllä tämä vaikuttaa useimmiten lasten elintasoa alentavasti.

on kyllä varmasti monelle lapselle aika tärkeää.

Ei kaikilla pienituloisilla ole asumiskulujen jälkeen varaa kustantaa kalliita vaatteita, joihin lapset mahdollisesti tottuneet aiemmin.

Ei varaa viedä tietokonetta korjattavaksi tai ostaa uutta. Ei varaa vaihtaa kännykkää monta kertaa vuodessa.

Ei varaa maksaa kalliita harrastuksia, esim. jääkiekko, ratsastus, laskettelu..

Jos jollain eroavalla etävanhemmaksi jäävällä hyvätuloisella olisi pokkaa sanoa lapselleen että ei voi mitään, mä nyt lähen eikä toisella ole varaa... niin tuntuisi minusta oudolta.

Vierailija
16/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä harvinaislaatuine mies, en tiedä ketään joka tuollaiseen suostuisi... Suomessahan ei ole mitään exän elättämisvelvollisuutta.

Mun EX maksaa minulle joka kk 500e sekä joka lapsesta 250e/kk eli 1000e/kk eli yht 1500e/kk.

Lisäksi hän maksaa ratsastus tunnit lapsille sekä antaa vaate yms rahaa aina tarvittaessa.

Meidän eromme ei ole lasten syy. Lasten ei tarvi kärsiä siitä enempää kuin on pakko.

Asumme nyt miehen ostamassa asunnossa mistä mies maksaa kaikki kulut. Mies ihan tavallinen akateeminen työläinen. Ei isoa omaisuutta tai perintöä.

Vierailija
17/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä harvinaislaatuine mies, en tiedä ketään joka tuollaiseen suostuisi... Suomessahan ei ole mitään exän elättämisvelvollisuutta.

Vierailija
18/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen menot ja vanhempien elatuskyky. Lastenvalvojilla siihen lomake, mitä täyttävät. Sen mukaan sitten jyvitetään asiaa.

Vierailija
19/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle n.200-400e/kk. Kyllä saakin maksaa kun teki minulle niin paskasen tempun, että petti ja sitten vasta jätti!

Vierailija
20/41 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi