Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksu max.250e/per lapsi?!?!?

Vierailija
25.03.2010 |

Meillä miehen kanssa oli tinka tästä asiasta..sille oli asianajaja sanonut että elatus olisi yhestä lapsesta maksimissaan 250e kattomatta tuloja? voiko näin olla? Jos mie olen äitiyspäivärahalla ja kaksi ennestään lasta ja nykyiselle miehelle yksi lapsi..hän tienaa vuodessa yli 400 000e ja jos meille tulee ero niin onko hänen maksettava vain 250e?

tästä vaan kinasteltiin...toivottavasti ei eroa tule...

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitä minäkin..mie yritin miehelle selittää et katotaan molempien tulos ja jos lapsen elätus tarve on vaikka 800e ja minun kyky elättää on mun menojen jälkeen 100e niin sille jää se 700e... näin minä olen ymmärtänyt...

Olet ymmärtänyt väärin Ei mene noin. Lapsen elatustarpeesta vähennetään lapsilisä yh-korotuksella jonka jälkeen puolitetaan summa. Sinun osuus on siis puolet jäljelle jäävästä. Ex-puolison velvollisuus ei ole elättää toista huoltajaa. Tuolla säännöllä turvataan etävanhempi näiltä tapauksilta joissa lähivanhempi tekeytyy tahalteen ns. varattomaksi jäämällä esim. työttömäksi, hoitovapaalle tai ryhtyy opiskelemaan ilman aitoa valmistumistarvetta. Myöskään lähin lapset edellisistä liitoista ei lisää etän elatusvelvollisuutta biologistakaan lastaan kohtaan. Luonapito vähentää elatusmaksua sekä etän maksamat mahdolliset kalliit harrastukset tai muu sen kaltainen osallistuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi