Tietääkö joku suht uuden auton, mihin voi vaihtaa itse ajovalon?
Miten teidän autot? Mua niin ärsyttää kun auto pitää viedä huoltoon yhden lampun vaihdon takia.
Kommentit (32)
Mulla ei ole tällä vuosituhannella ollut sellaista autoa johon voisi itse vaihtaa.
Ajakaa motonettiin, ne vaihtaa vitosella, lampun kun lampun. Ei kannata itse vaivautua.
2007 bmw 330
xenonien vaihtoon renkaanvaihdon yhteydessä meni 10 minuutttia.
Renkaat joutuu ottamaan pois, tai ainakin minulle oli huomattavasti helpompaa niin.
m39
Citroen C4. Aina olen itse vaihtanut, vaikka ohjekirjassa suositellaan jättämään huollon tehtäväksi. Toiselle puolelle saa vaihdettua purkamatta mitään kun on pienet ja sirot kädet kuten mullla, toisella puolella täytyy irrottaa akun suojana oleva muovikotelo, jotta saa käden ujutettua umpioon.
Joka ikiseen autoon voi itse vaihtaa. ihminen siellä korjaamollakin sen vaihtaa, eli jos homma hallussa, vastaus on jokaiseen.
Fiat Stiloon joutuu purkamaan ja siitä huolimatta miehen käsi ei mahdu.
Volvoon voi vaihtaa, mutta aika näppärä saa olla käsistään ettei puolta autoa tarvi purkaa. On se kyllä muutamaan kertaan kokeiltu, joten onnistuu, mutta en suosittele mitään autosta ymmärtämättömille mammoille...
Siis kaikkiin ja xenonitkin voi itse vaihtaa...Mutta jos haluaa niin saa kai sinne huoltoon rahansa kantaa.
ja aina on itse vaihdettu noi valot. Ja uskonpa että minäkin sen taitaisin, kun ei tuolla miehelläkään kauaa mene tuossa vaihdossa.
Taidankin seuraavan lampun itse vaihtaa:)
vm 2001 ja uudempiin Ford Mondeoihin on erittäin helppo vaihtaa polttimot. Pihdeillä nykäistään semmoset kiinnikkeet pois jolloin koko umpio on helppo irrottaa ja lamput voi vaihtaa vaikka keittiön pöydällä.
mutta totta tosiaan,yhdessä vanhemmassa Volvossa oli niin kapea rako johon piti sormensa vaihdettaessa laittaa, että...
Siis kaikkiin ja xenonitkin voi itse vaihtaa...Mutta jos haluaa niin saa kai sinne huoltoon rahansa kantaa.
Johtuen korkeasta jännitteestä, joka noile lampuille tulee. Ainakin kannattaa akku irrottaa ko. homman ajaksi.
Ite en oo niin persaukinen, etten vois viedä xenonpolttimoita vaihdettavaksi korjaamolle ;)
Aha. Nissan Noten takavalon umpion saa irti noin 6 sekunnissa. Se lähtee niin, että sieltä katon puolelta sitä nostetaan enempi ja sitten vasta vedetään "ulos päin". Pakkasessa ei tosin kannata sitä tehdä, muuten muovinapsut menee päreiksi.