Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä uskontoja tai uskonnollisia tapoja sinun on vaikeinta käsittää?

Vierailija
21.03.2010 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minusta jotenkin niin törkeää ja toisen "tontille" astumista kun joku jumalan lahja tulee kertomaan minulle että hän rukoilee tänään illalla että löytäisin jumalan..!

Vierailija
22/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntien anteeksiantamista puhujalle?

kysyy kiinnostunut lestadiolainen

Islamista jihad, sharia.. suomalaisten kristinuskosta lestadiolaisen haaran tv:n katselukiellon, ehkäisykiellon, syntien anteeksiantamisen puhujalle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntien anteeksiantamista puhujalle? kysyy kiinnostunut lestadiolainen

Islamista jihad, sharia.. suomalaisten kristinuskosta lestadiolaisen haaran tv:n katselukiellon, ehkäisykiellon, syntien anteeksiantamisen puhujalle..

kun nostetaan käsi ylös syntien anteeksisaamiseksi ja sitten puhuja "antaa anteeksi". Olen ollut itse paikalla, tätä tapaa en ymmärrä. Minusta Jumala antaa synnit anteeksi, eikä siihen tarvita välikäsiä. Tuohon listaan voisin lisätä myös kaikki ne asiat, joissa naista alistetaan ts. mies nostetaan vaimon yläpuolelle (puhujana ei saa olla nainen, miehellä on oikeus seksiin, vaikkei vaimo haluaisi jne). Mielestäni kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Mutta nämä ovat vain omia mielipiteitäni ja voithan selittää minulle oman näkemyksesi.

Vierailija
24/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa synnit anteeksi puhujalle. Me ymmärrämme Raamatun perusteella niin että nimenomaan välikäsi tarvitaan. "Kenelle te synnit anteeksi annatte niille ne ovat taivaassa anteeksi annetut". Toki se on Jumala joka ne synnit lopulta anteeksi antaa. EI meillä tuollaista "sääntöä" ole että vaimon on suostuttava seksiin aina kun mies haluaa. Minunkin mielestäni kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Puhujina toimivat vain miehet, se on totta, mutta se ymmärretään vain Jumalan säätämänä tehtävänä joka on nimenomaan palvelutehtävä. Ei ole tasa-arvokysymys minun mielestäni mutta ymmärrän kyllä että jotkut sen niin ajattelevat.

syntien anteeksiantamista puhujalle? kysyy kiinnostunut lestadiolainen

kun nostetaan käsi ylös syntien anteeksisaamiseksi ja sitten puhuja "antaa anteeksi". Olen ollut itse paikalla, tätä tapaa en ymmärrä. Minusta Jumala antaa synnit anteeksi, eikä siihen tarvita välikäsiä. Tuohon listaan voisin lisätä myös kaikki ne asiat, joissa naista alistetaan ts. mies nostetaan vaimon yläpuolelle (puhujana ei saa olla nainen, miehellä on oikeus seksiin, vaikkei vaimo haluaisi jne). Mielestäni kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Mutta nämä ovat vain omia mielipiteitäni ja voithan selittää minulle oman näkemyksesi.

Vierailija
25/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärileikkaus, lapsikaste, konfirmointi, ehkäisykielto, tietyt kiellot (saa käyttää muita koruja vaan ei korviksia, saa käyttää huulikiiltoa vaan ei huulipunaa, hiuksia saa kihartaa mutta ei värjätä, saa käydä netissä mutta ei katsoa telkkua jnejne), ovelta ovelle lehtisten tyrkyttäminen, naisten hunnuttaminen, käsitys että kaikki ovat perisyntisiä, käsitys että mies on jotenkin naista ylempi tai että mies on perheenpää ja naisen pitää olla miehelle alamainen, että nainen ei voi olla pappi, että toinen ihminen voi antaa syntejä anteeksi, että Jeesuksen kuolema sovittaa kaikki synnit jos vain uskoo, että on olemassa paikka nimeltä taivas ja paikka nimeltä helvetti ja olento nimeltä Saatana............................................

Vierailija
26/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä katolisen kirkon ehkäisykielto ja pappien selibaatti on todella outoa, vaikea ymmärtää sitä.

Vierailija
27/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovantodistajat ja Herran Kansalaiset eivät saa viettää syntymäpäiviä.

Ja muuten tuo ehkäisykielto ei ole vain lestadiolaisilla vaan myös etelä-Suomessa ja Joensuun seudulla vaikuttavassa Herran Kansa-yhteisössä on sama 'sääntö'. Eli niillä on myös isot perheet!

Vierailija
28/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni vastenmielinen. Ihmiset tekevät hyviä ja huonoja tekoja, mutta ei siihen tarvita syntisyyttä eikä edes Saatanaa. Kaikkein vaikeinta on ymmärtää, että pieni vauva olisi syntinen, mutta papin vesikaste pelastaisi synneistä...

Vierailija
29/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ilmeisesti pääse taivaaseen ennenkuin on kastettu (siis jos kuolee). Tai näinhän tämä meidän luterilainen kirkkomme opettaa.

Vierailija
30/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain liityn heidän jengiinsä.

Vierailija
31/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että kysytään "lupaa ehkäisyyn" joltain saarnaajalta. Aika järisyttävää millaisessa talutusnuorassa jotkut kulkevat, eivätkä uskalla edes ehkäisypäätöstä tehdä omin avuin, vaikka terv. ym seikat sitä vaatisivat.

Vierailija
32/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain minä pääseen taivaaseen - sinä et

ympärileikkauksia - se on väkivaltaa

Vierailija
33/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tsimsalabims, synnit on anteeksiannettu.

En myöskään ymmärrä rippipappien vaitiolovelvollisuustta - juuri rikostapauksissa.

Seksuaalisuuden kieltäminen - tämä näkyy etenkin kuoripoikien raiskauksissa. Oksetiokseti.

Ehkäisyvälinekielto.

Vierailija
34/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin parempia ihmisiä kun muut. tekopyhiä ,itsekkäitä kaikki tyynni.

Vierailija
35/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen agnostikko. Mutta ihan tunne- ja estetiikkapuolella tykkään tuntemistani uskonnoista eniten katolisuudesta, koska siinä on paljon täysin tunteeseen ja esteettiseen arvoon perustuvia rituaaleja ja koreutta, joka minusta on uskontoja vahvinta aluetta. Luterilaisuus on mielestäni tylsää, koska se yrittää olla niin järkevää, eikä se uskonnolta oikein luonnistu. Jos haluan järkevää, menen mieluummin yliopistoon kuin kirkkoon...

Vierailija
36/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko todella jonkun mielestä lapsen uhraaminen helpompi ymmärtää kuin esim. ihmisen syntisyys?

Kristilliset outoudet ovat vielä hyvin humaaneja ja oikeastaan helppoja ymmärtää, mutta että vanhempi tappaa oman lapsensa, että joku ihme jumaluus parantaisi rahatilanteen, on kyllä verrattaen erikoista.

Vierailija
37/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että joku jumala olisi kiinnostunut siitä millainen värkki on jalkojen välissä, meikkaako, näkyykö hiukset, katsooko telkkaria yms. yksityiskohdista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä