Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä uskontoja tai uskonnollisia tapoja sinun on vaikeinta käsittää?

Vierailija
21.03.2010 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hautaan siunaamisesta seuraavan sunnuntain jumalanpalveluksessa luetaan vainajien nimet ja ikävuodet, sytytetään kynttilä ja luetaan kiitosrukous."

Kuulostaa ihan kauniilta tavalta. Vanhoillisen äitini mielestä silloin pitää mennä kaikkien lähiomiasten kirkkoon ja kun läheisen nimi luetaan, ponkaisevat omaiset ylös rivissä, jotta muut seurakuntalaiset näkevät kuinka hartaita uskovaisia tämän vainajan läheiset (minun tapauksessani lapset) ovat.

Yleistäen, en ymmärrä miksi uskontoihin liittyy niin paljon pinnallisia tapoja, joilla pyritään oikeasti vain osoittamaan muille jotain omasta uskonnollisesta ylemmyydestä. YÖK.

Vierailija
2/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää minua. Lapsena tuli luettua pakkorukoukset. Muistan, miten yritin ensin keksiä kaikkea kiitettävää, jotta voisin sen jälkeen pyytää kaiken haluamani Jumalalta :) En koskaan kokenut mitään yhteyttä mihinkään korkeampaan voimaan tai turvallisuuden tunnetta. Olin todella helpottunut, kun viimein uskalsin lopettaa pakkorukoukset.

Sen jälkeen en ole rukoillut enkä rukoilua kaivannut. Nykyään suhtaudun rukoilemiseen suuresti ihmetellen. Kokevatko rukoilevat ihmiset saavansa apua ja turvaa rukouksistaan? Uskovatko he niiden tehoon? Vai onko muitakin minun kaltaisiani, jotka vain toistavat rituaalia pakonomaisesti ilman, että saavat siitä koskaan mitään?

Ihmiset kertovat Jumalan vastanneen heidän rukouksiinsa monin eri tavoin. Heitä kuunnellessani olen ajatellut, että olen itse saanut juuri samoja asioita ja joskus paljon enemmänkin ilman minkäänlaista rukousta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea ymmärtää, että jotkut haluavat lukea Raamattua (lähes) kirjaimellisesti. Melkoisen julmaa tekstiä myös Uudessa Testamentissa, vaikka kauniitakin kohtia löytyy. Paavali on selvä sovinisti...

Vierailija
4/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea ymmärtää, että jotkut haluavat lukea Raamattua (lähes) kirjaimellisesti. Melkoisen julmaa tekstiä myös Uudessa Testamentissa, vaikka kauniitakin kohtia löytyy. Paavali on selvä sovinisti...

vanha juttu toki, mutta edelleen huvittava.

http://www.dailyatheist.net/?p=937

Vierailija
5/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsketään laittamaan hulluna lahjoja ja koristeita tms ??

sama pääsiäinen eipä ole tiput ja noidat tulleet raamatussa vastaan, miten ne edes liittyvät jeesuksen ylösnousemukseen?

kuvienpalvonta, esim katoliset kumartaa ja vallan pussaa ikonejaan, raamattu suoraan kieltää kuvien palvomisen

tässä nyt muutama alkuun

Vierailija
6/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha juttu toki, mutta edelleen huvittava. <a href="http://www.dailyatheist.net/?p=937" alt="http://www.dailyatheist.net/?p=937">http://www.dailyatheist.net/?p=937</a&gt;

Vierailija
7/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuin mikään kristinusko? Tottahan toki niihin kuuluu vaikka minkälaista perinteiden sekamelskaa historian pyörteistä. : ) Minusta se on rikkaus ja hieno asia.

Minua ei kiinnosta mitkään ylösnousemukset vaan juhlin joulua ja pääsiäistä ihan muista syistä: yhdessäolo, lasten ilo, koristelu ja näprääminen, herkkujen syönti, lomailu, eri vuodenaikojen juhlistaminen... Näin kaikilla tutuillani by the way. Sori, yksi kaveri on uskovainen, muut juhlivat ihan muista syistä.

käsketään laittamaan hulluna lahjoja ja koristeita tms ?? sama pääsiäinen eipä ole tiput ja noidat tulleet raamatussa vastaan, miten ne edes liittyvät jeesuksen ylösnousemukseen? kuvienpalvonta, esim katoliset kumartaa ja vallan pussaa ikonejaan, raamattu suoraan kieltää kuvien palvomisen tässä nyt muutama alkuun

Vierailija
8/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä idän uskontoja, ovat niiiin vieraita minun ajattelutavalleni. Yksijumalaisia uskontoja taas ymmärrän, omasta kulttuuritaustastani johtuen paremmin.

Uskonnollisista tavoista ymmärrän pahtaiten näitä samojen yksijumalaisten uskontojen tapoja, mutta esim. en voi ymmärtää joogaa, meditointia, mantrojen hokemista jne.

Vierailija
9/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ristinmerkin tekoa ja kuvinen edessä rukoilua.

Vierailija
10/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoreeks terveeks. Voiko typerämpää hokemaa olla?

Vierailija
11/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku on NOIN tyhmä?

Vierailija
12/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islamissa.

Vierailija
13/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole mihinkään uskontoon kuuluvia tapoja.

Kieltääkö sinun uskontosi yleissivistyksen hankkimisen?

Vierailija
14/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät liity islamiin. On tosi yleistä esim. Etiopiassa, joka on kristitty maa. Se liittyy heimoperinteisiin,

Vierailija
15/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä ehkäisykielto (länsimaissa)

Vierailija
16/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakanameininkiä.

Vierailija
17/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta, Jeesuksen ristinkuoleman tähden.

Vierailija
19/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islamista jihad, sharia.. suomalaisten kristinuskosta lestadiolaisen haaran tv:n katselukiellon, ehkäisykiellon, syntien anteeksiantamisen puhujalle..

Vierailija
20/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä lainkaan mitään uskonnollisia tunteita tai tapoja. Uskonnolliset kokemukset johtuvat ohimolohkoepilepsiasta, kuten lääketiede on osoittanut. Minä en ilmeisesti kärsi tästä yleisestä syndroomasta, kun en koe mitään uskonnollisia tunteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän