Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa!!!lastensuojeluilmoitus oli tehty, kun tulin kotiin

Vierailija
19.03.2010 |

humalassa, myönnän, mutta minulla oli kotona lastenhoitaja!!!Poliisi saatteli kotiin, olin sen verran nauttinut alkoholia...=/

Miksi ilmoitus, kun hoitaja oli kotona???

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun mieheni kyllä harvoin joskus otetaan, mutta kyllä sitä alkoholia on tullut otettua ihan tarpeeksi ennen lapsia, joten nyt ei todellakaan mitään tarvetta ottaa.

Onneksi olkoon!

Vierailija
62/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisen ylihysteerinen olet. Kyllä kai nyt poliisi paikan päällä selvittää lasetnhoitajan tilanteen. Onko humalassa ym. Ja harvempi varmaan hommaa hoitajaa jos hoitaja lähtee jo yöllä kotiin!!!?? Mikäs järki siinä on. Eihän sillo voi ottaa ees rennosti. Asia ok. jos vanhempi humalassa menee kotii nukkumaan ja hoitaja on aamullakin paikalla. Vai pitäiskös jokaisen joka ottaa alkoholia mennä sit vaikka hotellii yöks ettei lapset saa ikinä tietää että vanhemmatkin joskus ottaa? Just tämmösellä kasvatuksella saadaan aikaan näitä teineijä jotka ei ikinä ole nähny vilaustakaan alkoholista ja sitte ne vetää nurkan takana hirveet lärvit ku on niin kivaa koska se on NIIN kielletty juttu ollu aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa on se, että alkoholi maistuu yllättävän paljon perheellisille ja se tuntuu olevan tärkeä asia. Minunkin lähipiirissä niitä joille on tärkeää baareissa hillua vaikka ovat jo yli 30-vuotiaita ja taatusti baarielämää nähneet. Minä ja mun mieheni kyllä harvoin joskus otetaan, mutta kyllä sitä alkoholia on tullut otettua ihan tarpeeksi ennen lapsia, joten nyt ei todellakaan mitään tarvetta ottaa.

Vierailija
64/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsille tehdään alkoholista joku kieletty ja hyi, hyi juttu ja pidetään kauheita saarnoja sitä enemmän se kiehtoo. Meidän teinit ei ole ees halunnu maistaa alkoa ku olen sanonu että eka kokeilu tapahtuu meidän silmien alla, että en halua joutua hakemaan niitä jostain poliisilaitokselta tai vielä pahempaa hangesta jäätyneenä. Koska se ei ole ehdottomasti kiellettyä ei ole ollu kiinnostustakaan. Mielestäni olen toiminut tässä asiassa oikein. Ja eka kerran kokeilu saattaa ilman valvontaa mennä todella överiks koska teineillä ei ole mitään käsitystä määristä.

Vierailija
65/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistelkaas omaa nuoruuttanne. Jos vanhempasi eivät olleet täysiä alkoholisteja, tunnetko että olisit jotenkin kärsinyt jos näit joskus niiden ottavan? Jos siis pysyivät hilpeellä tuulella eikä ollu riitaa ym.

Vierailija
66/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain uteliaisuudesta kysyn, kun en ole ennen kuullutkaan.

Vierailija
67/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lakiin on kirjattu, että jos poliisia tarvitaan tilanteessa, jossa on lapsia kotona niin siitä tehdään automaattisesti lastensuojeluilmoitus. Nimenomaan se tehdään lasten parhaaksi, mielestäni puhutaan jos muusta kuin normaalitilanteesta jos poliisin täytyy lapsiperheessä vierailla. Poliisihan on ap:n tapauksessa todennut tilanteen lapselle turvalliseksi (ilmeisesti kyselyn jälkeen), koska lapsi on saanut jäädä silloin yöllä kotiin. Jos tilanne ei olisi ollut lapsen kannalta turvallinen niin sosiaaliviranomaiset olisi soitettu heti paikalle hakemaan lapsi pois.

Lastensuojeluilmoituksen peruste ei ole pelkkä humalatila, ihan yhtä lailla se tehdään automaattisesti jos poliisi tulee paikalle kotiin väkivaltatilanteessa.

On hyvä, että asioihin puututaan ajoissa ja luultavimmin ap:n tapauksessa todetaan, ettei aihetta sen kummempiin toimenpiteisiin ole. Mutta totta ihmeessä perheen tilanne pitää tarkastaa jos aikuinen juo itsensä siihen kuntoon, ettei pääse kotiin ilman poliisia!

Vierailija
68/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsille tehdään alkoholista joku kieletty ja hyi, hyi juttu ja pidetään kauheita saarnoja sitä enemmän se kiehtoo. Meidän teinit ei ole ees halunnu maistaa alkoa ku olen sanonu että eka kokeilu tapahtuu meidän silmien alla, että en halua joutua hakemaan niitä jostain poliisilaitokselta tai vielä pahempaa hangesta jäätyneenä. Koska se ei ole ehdottomasti kiellettyä ei ole ollu kiinnostustakaan. Mielestäni olen toiminut tässä asiassa oikein. Ja eka kerran kokeilu saattaa ilman valvontaa mennä todella överiks koska teineillä ei ole mitään käsitystä määristä.

se että teinit teidän silmien edessä kieltäytyvät ei tarkoita sitä, etteivätkö he muualla kokeilisi salaa. Tuskin myöskään tunnustavat, että muualla juu kokeilin.

t. paljon kuullut ja nähnyt yläkoulun ope

Vierailija
69/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ihminen ei saa koskaan tehdä arviointivirhettä? Täytyy noissa sossuille ilmoitteluissakin joku järki olla. Vaikka poliisi paikalla käviskin.

Vierailija
70/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se on äidillä yhtälainen oikeus nollata joskus tilanne niinkuin isätkin yleensä tekevät.

Minun ukkoni juo kerran 3kk ja ihan tulee konttaamalla kotiin ja nukahtaa esim. vessan lattialle. Kai se minullakin olisi joskus oikeus nollata tilanne ilman että se tekee minusta mitään alkkista.

Vierailija
71/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää asia on kyllä ihan täysin fakta. Eivät ole ees kaupunkiin halunneet vielä notkumaan, mikä on hyvä juttu. Ja jos ovat jossain yötä olleet, niin alkoholi kyllä haisee seuraavanakin päivänä.

Vierailija
72/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka rupesivat puolustuskannallae ovat juuri niitä joille alkoholi maistuu..

Meidän kotona isä antoi vähän maistaa alkoholia jo ennen täysikää ja itselläni ei todellakaan ollut intoa alholin maisteluun liian aikaisin, kun tiesin miltä se maistuu. Samalla lailla aion omiakin lapsiani kasvattaa ja ainahan nuoria alholia kiinnostaa siitä ei pääse mihinkään. Se joka väitti minua ylihysteeriksi niin se ei ole hysteriää jos sanon, että alkoholilla on liian suuri merkitys perheille ja ilman viinaa ei osata rentoutua.

Minä olen töissä ravintolassa ja ei mua jaksa kiinnostaa känniset enää sen jälkeen kun olen vapaalla ja toivoakseni minulla on siihen mielipiteeseen oikeus!.

Vierailija
73/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ihminen ei saa koskaan tehdä arviointivirhettä? Täytyy noissa sossuille ilmoitteluissakin joku järki olla. Vaikka poliisi paikalla käviskin.

mielestäni on hyvä, että noissa tilanteissa lähtee aina se ilmoitus, sosiaaliviranomaiset voivat sitten tarkistaa, onko lasten asiat oikeasti ok. Yksittäinen arviointivirhe ei aiheuta toimenpiteitä, mutta jos niitä arviointivrheitä tulee toistuvasti niin asiaan puututaan.

Ja aika pahasti on aikuiselta arviointikyky hukassa jos ei alkoholinkäyttöään hallitse (hallitsemattomuudesta kertoo se, ettei pääse omin voimin edes kotiin),

Vierailija
74/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se on äidillä yhtälainen oikeus nollata joskus tilanne niinkuin isätkin yleensä tekevät. Minun ukkoni juo kerran 3kk ja ihan tulee konttaamalla kotiin ja nukahtaa esim. vessan lattialle. Kai se minullakin olisi joskus oikeus nollata tilanne ilman että se tekee minusta mitään alkkista.

Tämä on provo, eikö? Vai onko oikeasti joku "aikuinen" jäänyt nuoren tasolle tässä asiassa?

Vierailija
75/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää asia on kyllä ihan täysin fakta. Eivät ole ees kaupunkiin halunneet vielä notkumaan, mikä on hyvä juttu. Ja jos ovat jossain yötä olleet, niin alkoholi kyllä haisee seuraavanakin päivänä.

vai etkö ole itse koskaan teininä peitellyt vanhemmiltasi juomista?

Vierailija
76/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaa normaalia elämää tai siirtyä mummovaihteelle enkä ymmärrä miksi pitäisi. Ei ole mitään tiettyä ikää (kuten niinkin alhainen kuin 30v..)jolloin pitäisi olla kiinnostunut vain tietyistä asioista ja toisista ei. On toki ollut elämänvaiheita joissa esim. baarielämä ei yhtään kiinnosta, mutta kun lapset ovat kasvaneet niin harrastukset taas vähän muuttuneet. Kyllä se juhliminen on ihan kivaa vastapainona muille kivoille asioille ja vähemmän kivoille. Älytöntä että yli 30v tai mikä ikä vaan olisi joku syy olla tekemättä jotain. Sellaiset ihmiset vanhenee aiemmin ja mummoutuu etuajassa, onnea valitsemallanne tiellä.

t. äiti 34v ja lapset 5-16v

Huolestuttavaa on se, että alkoholi maistuu yllättävän paljon perheellisille ja se tuntuu olevan tärkeä asia. Minunkin lähipiirissä niitä joille on tärkeää baareissa hillua vaikka ovat jo yli 30-vuotiaita ja taatusti baarielämää nähneet.

Minä ja mun mieheni kyllä harvoin joskus otetaan, mutta kyllä sitä alkoholia on tullut otettua ihan tarpeeksi ennen lapsia, joten nyt ei todellakaan mitään tarvetta ottaa.

Vierailija
77/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha jankuttaa asiaa. Tiedän tasan tarkkaan etteivät ole juoneet, joten piste tälle asialle.

Vierailija
78/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorru nyt vaan mutta jos poliisi eskorteeraa äidin kotiin niin ei silloin olla kovin rentoutuneessa tilassa......ei lasten kanssa nyt aina tarvitse kaikkien olla selvinpäin mutta äiti kotiin poliisisaattueessa on kyllä jo tilanne jonka hallinta on mennyt aikoja sitten. Hyvä vaan että tilannetta selvitetään!

Ilmeisen ylihysteerinen olet. Kyllä kai nyt poliisi paikapäällä selvittää lasetnhoitajan tilanteen. Onko humalassa ym. Ja harvempi varmaan hommaa hoitajaa jos hoitaja lähtee jo yöllä kotiin!!!?? Mikäs järki siinä on. Eihän sillo voi ottaa ees rennosti. Asia ok. jos vanhempi humalassa menee kotii nukkumaan ja hoitaja on aamullakin paikalla. Vai pitäiskös jokaisen joka ottaa alkoholia mennä sit vaikka hotellii yöks ettei lapset saa ikinä tietää että vanhemmatkin joskus ottaa? Just tämmösellä kasvatuksella saadaan aikaan näitä teineijä jotka ei ikinä ole nähny vilaustakaan alkoholista ja sitte ne vetää nurkan takana hirveet lärvit ku on niin kivaa koska se on NIIN kielletty juttu ollu aina.

Vierailija
79/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika uskomatonta, että joku oikeasti ajattelee näin. Kunnon wt-elämää :)

Suorastaan säälittävää :(

Vierailija
80/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika uskomatonta, että joku oikeasti ajattelee näin. Kunnon wt-elämää :)

Suorastaan säälittävää :(

Olet olevinasi NIIN hyvä ihminen, että sädekehääsi kiillotat joka päivä.

Sori vaan. Et ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi