Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa!!!lastensuojeluilmoitus oli tehty, kun tulin kotiin

Vierailija
19.03.2010 |

humalassa, myönnän, mutta minulla oli kotona lastenhoitaja!!!Poliisi saatteli kotiin, olin sen verran nauttinut alkoholia...=/

Miksi ilmoitus, kun hoitaja oli kotona???

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan alkaa perhetyöntekijä/t ramppaa teillä joka viikko... niin meille kävi.kun erosin,joku teki perättömiä lastensuojeluilmoituksia.no meillä kävi sitten yli puoli vuotta kerran viikossa tätejä.lopusta sit vain yksi täti.lapset ei tykänny kyl yhtää... sit ne ehdotti ett kesäl 3 viikoks lapset johonki maatilalle:0 eihän nää halunnu.poikakin jo 13v:D sit ne käynnit loppu ja totesvat ett kaikki ok... jututtivat myös lapsia sillain ett lapsi ja sos.täti kahesteen... :0

mutta kun ei mitää "vikaa" tai huolta ole nii se oli siinä...

Vierailija
42/97 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiat kotona on hyvin tuota yhtä hairahdusta lukuunottamatta, niin mistä kauhea paniikki? Ne ls-viranomaiset vaan tsekkaa että teillä on kaikki hyvin ja se siitä. Sen sijaan jos onkin jotain peiteltävää, niin sittenhän se ilmoitus onkin ollut varsin aiheellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiin siihen tulokseen, että jos ap olisi ollut mies, niin ilmoitusta ei olisi tehty.

Ap on ollut vastuullinen, kun on hankkinut hoitajankin.

Vierailija
44/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha tässä on selvitellä miksi olin siinä kunnossa, kun en itsekään ymmärrä...

ap

Vierailija
45/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha tässä on selvitellä miksi olin siinä kunnossa, kun en itsekään ymmärrä...

ap

Taitaa olla vakavia alkoholiongelmia, jos ei ymmärrä, että juomalla tulee känniin. Aikuistu, idiootti!

Vierailija
46/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän kyllä itsekin ilmoitusta, vaikken lakia tältä osin tunnekaan.

Jos aloittajalla kuitenkin oli kotona lapsenvahti selvinpäin, lapset voivat hyvin ja oletettavasti olivat rauhassa nukkumassa kun vahingossa vähän liikaa nauttinut äiti tuli kotiin selvittämään päätänsä... Lapsenvahtihan oletettavasti jäi kuitenkin sinne yöksi, eli lasten kanssa on siellä selvinpäin oleva aikuinen joka kyllä herää jos lapset yöllä alkavat vaikka itkeä/aamulla ajoissa lasten kanssa...

Kuinka monessa perheessä isäntä vetää perseet olalle viikonloppuisin, ja äiti ja lapset hiipivät pitkin seiniä, kun isillä oli vähän rankka työviikko ja nyt pitää hiukan rentoutua...??

Toki ymmärrän ilmoituksen, jos tilanne ollenkaan sitä vaatii. Kuitenkin lain tulisi olla lähtökohtaisesti lapsen etua ajava, eli ilmoitukseen on aihetta jos on syytä olettaa että lapsella ei ole kaikki hyvin. Ajatuksena toki olisi ihana, että lapsen seurassa ei yksinkertaisesti saisi olla humalaisia (sitä kaiketi tälläisellä sitten haetaan..), mutta kyllä siinä nyt tosiasiassa on haukattu hiukan liian iso pala...

Vierailija
47/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin liian vähän ilmoituksia. Pidän edellä kuvattua toimintaohjetta hyvänä ohjenuorana. Ilmoitus oli paikallaan.

Olitko lähettämässä lastenhoitajaa pois, kun olit niin tolkuttomassa kunnossa, että jouduttiin taluttamaan kotiin?

Vierailija
48/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten...esim. jos sairaalaan/päivystykseen tulee lapsi humaltuneiden vanhempien seurassa, niin aina lähtee lastensuojeluilmoitus. Vaikka perhe olisi tullut taksilla ja kyseessä olisi tavallinen nuhakuume. Takuulla tulee merkintä, jos vanhemmat ovat tekemisissä poliisin kanssa.

sanot sielä tiukasti että miten asia on, niille ei kannata alkaa avautuu vaan olla ihan tyyni. itse olen myös vastaavanlaisen asian takia joutunut sossuntätien hampaisiin, ja kyllä se oli helvettiä.

Vierailija
49/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojeluilmoitusta.

En vain ymmärrä.

Eri asia, jos ei olisi ollut lastenhoitajaa kotona.

Olette te aika helevetin tiukkapipoja täällä.

Minä olen keskiluokkainen espoolainen - en wt. En vain ymmärrä tätä alkoholiniuhotusta täällä palstalla - vai valehtelevatko kaikki.

Vierailija
50/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenkasvatuskyvyn arvioiminen täysin paikallaan.

Vierailija
51/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sentään alkoholin juominen ole kielletty vanhemmilta täysin kokonaan?

Sitä paitsi, monet osaavat ottaa "sivistyneesti", eli eivät ole räkä poskella sammuneena olkkarin lattialla josta lapset aamulla herättävät.

Vierailija
52/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tiukan rajan, että pystyn kaikissa tilanteissa huolehtimaan itsenstäni. Jos asetat itsesi tilanteeseen, jossa lapset ovat vaarassa, olet vastuussa aiheuttamastasi vaarasta.

Esimerkkinä vaikkapa vanhemmat, jotka lasten kanssa vetävät tolkuttoman kännin mökillä, ilman että läsnä on yhtää selvää aikuista.

Meillä ei näin tehdä, ja jos jossain tehdään, kannattaa se valmius vanhemmuuten kyllä tutkia.

lastensuojeluilmoitusta.

En vain ymmärrä.

Eri asia, jos ei olisi ollut lastenhoitajaa kotona.

Olette te aika helevetin tiukkapipoja täällä.

Minä olen keskiluokkainen espoolainen - en wt. En vain ymmärrä tätä alkoholiniuhotusta täällä palstalla - vai valehtelevatko kaikki.

Vierailija
53/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, monet osaavat ottaa "sivistyneesti", eli eivät ole räkä poskella sammuneena olkkarin lattialla josta lapset aamulla herättävät.

Vierailija
54/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietty hienoa, ettei kukaan av-lainen nauti viineistä ennen kuin kaikki piltit ovat 18-vuotiaita. PAitsi tietysti muutamien alkkismiehet...

terveisin nro 16

Vierailija
55/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen osaa tehdä kohtuudella. Jos tilanteessa tarvitaan poliisia on siitä kohtuus kaukana. Ja mielestäni on hyvä, että lastensuojeluilmoitus tehdään aina jos poliisia tarvitaan tilanteessa jossa on lapsia ja humalainen aikuinen/aikuisia saman katon alla.

Vierailija
56/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla hoitaja. Johan tää menee ihan mahdottomaks tää touhu täällä Suomessa. Ihmisiä vahditaan ihan liikaa jo. Suurin osa baareissakin käyvistä ihmisistä on varmasti jo jonkun äiti/isä. Lapset ei myöskään käsrsi tosta varsinkin jos nukkuvat. Jos nyt sattuvat heräämään siihen että vanhempi tulee humalassa kotiin, mutta on ihan rauhallinen niin ei ne siitäkään kärsi. Liiallista holhousta. Eriasia jos vanhempi alkaa riehumaan ja huutamaan. Maalaisjärkeä nyt tähän touhuun. Alkaa mennä ihan yli ja sen huomaa jo täällä palstalla, että hysteerisiä äitejä riittää... huh,huh.

Vierailija
57/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan aiheeton ls ilmotus, jos kotona on

lapsilla hoitaja. Johan tää menee ihan mahdottomaks tää touhu täällä Suomessa. Ihmisiä vahditaan ihan liikaa jo. Suurin osa baareissakin käyvistä ihmisistä on varmasti jo jonkun äiti/isä. Lapset ei myöskään käsrsi tosta varsinkin jos nukkuvat. Jos nyt sattuvat heräämään siihen että vanhempi tulee humalassa kotiin, mutta on ihan rauhallinen niin ei ne siitäkään kärsi. Liiallista holhousta. Eriasia jos vanhempi alkaa riehumaan ja huutamaan. Maalaisjärkeä nyt tähän touhuun. Alkaa mennä ihan yli ja sen huomaa jo täällä palstalla, että hysteerisiä äitejä riittää... huh,huh.

Vierailija
58/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne on aika paha. Ja se että paikalla on lastenhoitaja tuontihetkellä ei tarkoita sitä että hoitaja on siellä vielä puolen tunnin kuluttua polisiin lähtemisestä. Jolloin lapset on käytännössä heitteillä. Voi olla ihan hyvä tarkistaa että tapahtuuko tällä useinkin.

Vierailija
59/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholille ja siksi poliisi otti siltäkin tiedot. Ihan saman vaikka vain olisi ottanut yhden siidetin, mutta kuitenkin...

Aika kaatokännissä pitää olla, kun poliisi saattelee kotiin ja kyllä se poliisi on huolissaan tilanteesta, jos ei olekaan aina lastenhoitajaa paikalla. Ei poliisi sitä voi tietää ja toisekseen heillä on tietyt kriteerit milloin pitää lastensuojelu ottaa kuvioihin mukaan.

Sehän on hyvä, jos lastensuojelu ei tee toimenpiteitä. Suomessa sellainen käsitys että ovat niitä pahoja ihmisiä vaikka lapsen asialla ovat!. Jokaisen pitää elää niin, että lapsilla hyvä olla ja ettei heidän tarvitsisi epävarmuudessa elää.

Vierailija
60/97 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa on se, että alkoholi maistuu yllättävän paljon perheellisille ja se tuntuu olevan tärkeä asia. Minunkin lähipiirissä niitä joille on tärkeää baareissa hillua vaikka ovat jo yli 30-vuotiaita ja taatusti baarielämää nähneet.

Minä ja mun mieheni kyllä harvoin joskus otetaan, mutta kyllä sitä alkoholia on tullut otettua ihan tarpeeksi ennen lapsia, joten nyt ei todellakaan mitään tarvetta ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän