Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä otettais kaikki vinkit kiitollisena vastaan miten saada vauva oppimaan

Vierailija
18.03.2010 |

pulloon/nokkamukiin tmv!

Meidän neiti on oikea tissitakiainen ja tämä äiti alkaa olla ihan kypsä tähän. Tutti ei neidille kelpaa ja tiedän, että pitää minua luultavasti välillä huvituttina. Imetys on sujunut hyvin, mutta haluaisin edes joskus päästä jonnekin ilman vauvaa, mutta en voi lähteä mihinkään kun neiti itkee nälkään joskus puolen tunnin päästä ja joskus saattaa mennä parikin tuntia ettei ole nälkä. Ongelma on se, ettei koskaan tiedä etukäteen millon on neidillä uusiks nälkä.

Ollaan kokeiltu erilaisia tuttiosia ja vain mies on antanut pullosta/nokkamukista, mutta eipä ole tähän mennessä kelvannut. On annettu sylissä, sitterissä, kävelty antaessa. Nyt lyö oma pää tyhjää enkä enää keksi mitä vois tehdä, jotta maitoa menis pullosta tai nokkiksesta. On annettu myös korviketta, mutta se on kelvannut yhtä huonosti kun lypsetty maito.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka viikonloppuisin, aluksi vaikka pari tuntia, että pääset jonnekin. Syötät vauvan hyvin ja sitten lähdet. Jos hänen tulee nälkä, isä yrittää syöttää, ja jos ei kelpaa, niin viihdyttää muuten, tai lähtee vaikka vaunulenkille. Kyllä 5 kk ikäinen oikeasti pärjää ainakin pari tuntia syömättä!

Vierailija
42/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan tissi kelpaa ja kun päivällä neiti voi useinkin itkeä nälkäänsä puolen tunnin välein niin en ehdi siinä mihinkään lähteä. Ja kun tarkoitus oikeastaaan on, että mies hoitaisi vauvaa keskimäärin kerran viikossa kun olen harrastuksessani joka kestää parisen tuntia. Isä siis hoitaa vauvaa paljon iltaisin ja se kelpaa neidille ja viihtyykin isänsä kanssa, mutta kun isi ei voi imettää niin äitiä tulee ikävä siinä vaiheessa kun iskee nälkä. Mies on kyllä iltaisin kokeillut ensin antaa pullosta tai nokkamukista, mutta huonolla menestyksellä ja tuonut sitten neidin minulle ja tissi on kelvannut heti. On ollut siis niinkin, etten minä ole ollut edes neidin näköpiirissä ja silti ei ole kelvannut pullo tai nokkamuki.

Eipä tuosta nyt juuri apua olis, jos mll hoitaja tulis viemään vauvan kävelylle, koska kaksoset ois kuitenkin kotona ja hekin vaativat huomiota. Mutta kuten sanoin jo aiemmin, että jos ei kelpaa millään menetelmällä maito muualta kun tissistä niin siirrän sitten harrastukseni pariin palaamista.

ap

Niin ja kiitän vielä uusista vinkeistä. Täytyy niitä kokeilla, jos jollain lailla kelpaisi muukin kun tissi.

En ole mielestäni missään sanonut, että lopettaisin imetyksen kokonaan vaan haluaisin, että vauva joisi pullosta tai nokkamukista sillon kun olen poissa. Muuten siis jatkaisin imetystä. Enkä nyt ole haluamassa joka päivä jonnekin vaan esim. kerran viikossa tai kahdessa ois kiva päästä jonnekin. Jos se sinusta tekee minusta huonon äidin, niin voi voi. Meidän lapsilla on isäkin, joka mielellään heitä hoitaa ja vauva viihtyy loistavasti isänsäkin kanssa. En tiedä miten teillä sitten on. En nyt oikeen vauvan päikkärienkään aikana voi mihinkään lähteä, nukkuu ne miehen ollessa töissä ja ne kestää puolisen tuntia kerrallaan. Yöllä vauva nukkuu jopa 3-4tuntia putkeen, mutta päivällä ei nuku kun puolisen tuntia kerrallaan ja päivällä siis syö melko tiheään 30min-2tunnin välein, mutta yöllä voi olla syömättä välillä jopa kuusikin tuntia. Ei aina kaipaa tissiä herätessään vaan välillä vaan varmistaa missä äiti. Meidän kaksoset on nyt 2v 9kk, joidenkin mielestä varmasti liian pieni ikäero ja jos olisimme saaneet itse päättää niin ikäero ois ehkä hieman isompi, mutta kun meille luomuylläri suotiin (kaksoset sai alkunsa hoidoilla) niin kumpikaan ei ollut abortin kannalla. ap

En kyllä ollenkaan ymmärrä teitä, joiden mielestä ap kaihoaa LIIAN PIAN omiin oloihinsa. Vauvahan on jo 5 kk, kyllä sitä saakin jo kaivata parin tunnin omaa aikaa ilman, että tarttee alkaa haukkua. Itselläni on 7 lasta, ja tottatosiaan tiedän, miten ne mökin seinät uhkaa kaatua päälle ja olisi vaan niin ihana käydä edes kirjastossa YKSIN. Joka ei tätä ymmärrä, on kyllä harvinaisen omalaatuinen ihminen, ei se paras äitiys ole sitä, että se vauva raahataan joka paikkaan mukaan. Meillä myös on kaikki olleet tosi opetettavia pullon suhteen ja vain kaksi on sille yleensäkin oppinut. Ymmärtäneet ovelat hyvän pälle :) Mutta sinäkin ap voit alkaa antaa jo lisäruokaa, kiinteitä, ja kyllä vauva niiden avulla jaksaa hetken ilman rintaakin. Juuri eilen olin ystäväni kanssa vesijuoksussa ja hän oli hyvillä mielin, vaikka kotona oli hänellä vajaa parikuinen nyytti odottamassa.

Se on vielä kuitenkin pieni. Ja en tarkoita sitä,ettei saisi kaivata omia juttujaan. En vain ymmärrä että tehdään lisää ja lisää lapsia,mutta sitten ei oikein jaksetakaan hoitaa niitä! TOTTAKAI ap voi lopettaa imetyksen jos haluaa, mutta minun mielestäni tuon ikäiselle se on vielä tärkeä asia. Ja jotkut lapset ei vaan ikinä ota pullosta maitoa. Miksi sitä pitäisi pakottaa. Joku vauva on helppo,toinen kovin hankalakin,silti sitä äidin pitää jaksaa. Tottakai voi tehdä päätöksiä oman jaksamisen suhteen ja jos on voimat ihan lopussa imetyksen kannalta,niin siitä vaan. mutta puhun myös kokemuksesta sellaisesta lapsesta jolle mikään muu ei käy kuin rintamaito. Ei vaan kelpuuta. Ja joku toinenkin sanoi,että sai omaa aikaa vasta lapsen ollessa 1-vuotias! Minä taas en ollenkaan ymmärrä sellaisia äitejä,että pitää päästä omaan harrastukseen lapsen ollessa 2-3kk! Minusta se on vaan kypsymättömyyttä, anteeksi nyt. Jos haluaa paneutua äitinä oloon ja on halunnut sen lapsen,niin musta on kummallista että heti parin kuukauden päästä seinät jo kaatuu päälle?????????

Et selittänyt aluksi tilannettasi niin tarkasti.

Ymmärsin rivien välistä ehkä vähän väärin.

Ajattelin itse siis sellaista tilannetta,että se lapsi ei sitten kertakaikkiaan suostu ottamaan pullosta. Siksi yritin kannustaa että jaksat odottaa että vauva vähän kasvaa.

Tottakai vauva viihtyy isän kanssa! Mikä siis siinä sitten on se suurin ongelma? Eihän kukaan muu täällä voi tarkkaan tietää niitä vauvan rytmejä milloin syö milloiin nukkuu. Teidän on itse keksittävä keinot. Minä ymmärsin tilanteen niin,että äidillä on turhan nopeesti kiire päästä yksin. Ymmärrän kyllä sen tunteen,enkä mitenkään ole ketään sanonut huonoksi äidiksi. Visioin vaan eteenpäin tilannetta jos käykin niin ettei vauva ota pullosta. Olen aika kärkäs mielipiteissäni ja meni vähän ohi aiheen.

Mutta jos lapsi on tempperamenttinen eikä pullosta opettelu onnistu, niin kyllähän se päivärytmi silti tulee selkeämmäksi kun lapsi kasvaa. Et siis KAUAA joutuisi odottamaan että saat omaa aikaa.

tai tilaa MLL lastenhoitaja viemään vauva vaunukävelylle nokosten ajaksi ,ehkä nekin sitten pidentyvät ajan kanssa.

Joka tapauksessa,toivotaan että vauvan rytmi paranee! Rintatakiainen hän saattaa olla vaikka 1-vuoteen asti,siihenkin on varauduttava!

Tarkoitin myös aiemmin sitä,että aina äiti ei voi saada sitä mimtä haluaa, eli tietenkin ON ihana päästä tuulettumaan,mutta aina se ei ole mahdollista. Toivotaan että teilllä onnistuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää väkisin edes yrittää tuon ikäistä siirtää pois rinnalta? Itselläni on kaksi lasta ja he ovat kyllä itse jättäneet tissittelyn kun ovat olleet valmiita. Ensimmäinen tissitteli 10kk ja toinen 7kk. Tuttipulloa ei kumpikaan huolinut, mutta ei tuon ikäisten minusta tarvitsekaan, vaan siirryttiin nokkamukista juomaan. Hetken se totuttelu kesti, mutta ei kauan. Molemmilla suurin hankaluus oli se, että nokkiksiin ei saanut laittaa venttiilejä... Eikä siinäkään muuta vikaa kuin se, että kun lapsi haluaa juoda itse, saa venttiilittömällä mukilla aikamoisen sotkun...

Vierailija
44/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt tehkö kärpäsestä härkästä. Jos ei ota pulloa niin ei ota. Tempperamenttinen lapsi jos päättää ettei ota niin ei siinä auta av;n neljäsataa keinoa hörpyttää. Hyväksyt nyt vaan sen ja sitten kun syö kunnolla kiinteitä,niin nälkä ei tule enää niin. Nyt kyllä ihan oikeesti yrität kiirehtiä. Etkö nyt voi vaan antaa olla ja parin kk sisällä lapsi syö jo kunnolla kiinteitä niin tilanne on ihan eri. Ja jos lapsi kerran viihtyy isän kanssa niin omaa aikaa kumminkin vähän jo saat.

Ei noin pienestä asiasta voi tehdä noin isoa ongelmaa.

Hyväksyt nyt vaan neitisi tempperamentin.

Suosittelen muuten lukemaan aiheesta kirjallisuutta,sitten jos aihetta on.

Koska kaikkia vauvoja ei vaan saa aikataulutettua äidin mukaan,niin se vaan menee.

Vierailija
45/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei muuta tosiasiaa, että kaipaan omaa aikaa yksin, tiedän, etten sitä välttämättä saa vielä pitkään aikaan.

Ei minulla ole sillonkaan omaa aikaa, vaikka mies hoitaakin iltaisin vauvaa. Minä olen yleensä sillon kaksosten kanssa (saavat jakamattoman huomioni kun vauva isällä) ja viikonloppuisin kaksoset viettävät osan ajasta isänsä kanssa.

Ja kuten aiemmin sanoin, niin kiinteitä on jo aloiteltu, mutta sekin huonolla menestyksellä, koska neiti on saanut kaikista kokeilemistani allergisia oireita. Meillä siis luultavasti menee pidempään kun tuo pari kk ennen kun neiti syö kiinteitä kunnolla.

ap

Älkää nyt tehkö kärpäsestä härkästä. Jos ei ota pulloa niin ei ota. Tempperamenttinen lapsi jos päättää ettei ota niin ei siinä auta av;n neljäsataa keinoa hörpyttää. Hyväksyt nyt vaan sen ja sitten kun syö kunnolla kiinteitä,niin nälkä ei tule enää niin. Nyt kyllä ihan oikeesti yrität kiirehtiä. Etkö nyt voi vaan antaa olla ja parin kk sisällä lapsi syö jo kunnolla kiinteitä niin tilanne on ihan eri. Ja jos lapsi kerran viihtyy isän kanssa niin omaa aikaa kumminkin vähän jo saat.

Ei noin pienestä asiasta voi tehdä noin isoa ongelmaa.

Hyväksyt nyt vaan neitisi tempperamentin.

Suosittelen muuten lukemaan aiheesta kirjallisuutta,sitten jos aihetta on.

Koska kaikkia vauvoja ei vaan saa aikataulutettua äidin mukaan,niin se vaan menee.

Vierailija
46/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kärpäsestä härkäsen tekemistä,jos hakkaa päätä seinään asialla jota ei voi muuttaa.

Ja ilman muuta saat valittaa täällä,jos kaipaat aikaa itsellesi,mutta ei tuossa tilanteessa kyllä voi tehdä mitään. (Ellei se lapsi nyt yhtäkkiä otakin pullosta).Sä olet sen vauvan äiti,ei kukaan voi tulla tilallesi,ei edes isä, kun on imettämisestä kyse, ja siitä että tällä hetkellä se vauva ei muualta ravintoa saa! nyt minuakin rupeaa ärsyttämään.

Vierailija
47/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole, niin aina löytyy selityksiä kun kun ja kun.

Eihän täällä valittamisella se ratkea että sinun itse pitää olla kaksostesi ja pienen vauvasi kanssa. Jos omaa aikaa kaipaat noin kauheesti niin jätä kaikki samalla kertaa isälle ja katso miten pärjää. Pari tuntia kestää vauva ilman maitoa. Tai sitten jos huutaa niin huutaa. Kyllä se isä sen kestää.

Vierailija
48/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän tarkemmin ja pääsin vasta nyt jyvälle, että se oman ajan puute olikin ongelma. Voi hyvät hyssykät!

Mä en oikeasti tajua, että lapsia hankitaan, jos se on noin vaikeeta hoitaa niitä. Olis ap:nkin luullut jo tietävän mihin ryhtyy, jos on kaksoset ennestään. Kaikki järkevät tuntemani kaksosten äidit on olleet myöhemmin syntyneitten yksöstensä kanssa sitä mieltä, että onpa helppoa. Mutta ap luuli, että kuopus itsenäistyy 1kk iässä....

Vierailija
49/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne kaksoset hoitoon sitten, nehän on jo melkein 3, niin kaikki muutkin tekee. ja joo ,olen sarkastinen.

Vierailija
50/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yksönen, joka syntyi kolmosten ollessa 3,5v. Kolmoset olivat kaikki yksiä aurinkoja ja joivat pullosta vauvasta asti, mutta yksönen sen sijaan oli todella vaativa vauva. Viihtyi vain sylissä, nukkui lyhyitä pätkiä ja kaikin puolin niin erilainen ja todella tempperamenttinen mitä kolmoset koskaan olivat olleet. Minä rehellisesti sanottuna kaipasin omaa aikaa jo sillon kun yksönen oli vasta 2,5kk, vaikka mies oli tosi paljon apuna. Meillä kokeiltiin jo viikon iässä antaa pullosta lypsettyä maitoa, mutta eipä neiti pullosta juonut eikä koskaan oppinutkaan pulloon, mutta nokkamukista joi ollessaan 5,5kk ikäinen ja tuollon minä aloin saada omaa aikaa harrastukseni parissa.

En kyllä huomannut, että missä ap sanoi luullensa, että vauvansa itsenäistyy 1kk iässä. Eikös ap:n vauva ole 5kk???

vähän tarkemmin ja pääsin vasta nyt jyvälle, että se oman ajan puute olikin ongelma. Voi hyvät hyssykät!

Mä en oikeasti tajua, että lapsia hankitaan, jos se on noin vaikeeta hoitaa niitä. Olis ap:nkin luullut jo tietävän mihin ryhtyy, jos on kaksoset ennestään. Kaikki järkevät tuntemani kaksosten äidit on olleet myöhemmin syntyneitten yksöstensä kanssa sitä mieltä, että onpa helppoa. Mutta ap luuli, että kuopus itsenäistyy 1kk iässä....

Vierailija
51/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä omaa aikaa pitää heti saada kun vauva on vielä ihan VAUVA?!?!?!

Vierailija
52/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppasin rinnasta maitoa pakkaseen miehelle. Hän sitten syötti öisin kun olin aivan uuvuksissa. Muuten syötin normaalisti mutta tuttipulloa kerran tai pari päivässä.

Mieskin tunsi itsensä tarpeelliseksi vaikka hän tosin onkin vaihtanut vauvan vaipat (kestovaipat) aina. Minä en ole koskenut ainoaankaan koska pelkään pissiä ja kakkaa.

Meillä sama juttu! Tyttö on reilu 4kk ja olen täysimettanyt tähän asti, mutta nyt paino ei ole noussut tarpeeksi ja pitää antaa lisämaitoa. Mitkään pullot tai tutit ei kelpaa. Teen iltaisin ja aamuisin vähän paksumpaa velliä jota saa lusikalla syötyä. Välillä jos tuntuu että korviketta ei ole uponnut tarpeeksi niin hörpytän, mikä on hankalaa ja sotkuista.

Yritettiin totuttaa pulloon ja tuttiin heti kun päästiin synnäriltä. Tarkoituksena oli että isäkin voi syöttää pumpattua maitoa jos olen joutunut valvomaan, mutta ei tää tyttö huolinut. Imemisen tarve oli kova, roikkui tissillä monta tuntia kerralla.

Tsemppiä! ;)

Vierailija
53/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin tunsi itsensä tarpeelliseksi vaikka hän tosin onkin vaihtanut vauvan vaipat (kestovaipat) aina. Minä en ole koskenut ainoaankaan koska pelkään pissiä ja kakkaa.

Teet lapsia, mutta et pysty vaihtamaan niiden vaippoja?!? Mitäs sitten, kun avulias miehesi ei ole paikalla..

Vierailija
54/62 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilimme antaa lypsettyä maitoa tuosta ja ihme kyllä neiti suostui siitä juomaan. Ei tosin äidin antamana kelvannut tuostakaan, mutta isän sylissä kelpasi.

ap

Mam anticolic-pullo Siinä ei tarvitse vauvan päästää tutista irti ollenkaan, koska pohjassa on venttiili ja tutti on pehmeä ja sopivan pieni. Meillä ainut joka toimi ja kokeiltiin kaikki mahdolliset markkinoilla olevat...

Vierailija
55/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimi oikein hyvin. Tosin eikös lapsi ala jo kohta syömään kiinteitä, että jos muutaman kuukauden vielä jaksaisit odottaa tuon "oman" ajan kanssa. Ehkä nauttisitkin siitä silloin enemmän kyllä isä sitä vauvaa ehtii ihan riittävästi hoitaa. Tuo vauva vaihe nyt on vaan vähän "äitisidonnaista"

Vierailija
56/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksesks saat pääasiassa vaan haukkumisia miten olet huono äiti kun kaipaat omaa aikaa ja vauva saa varmasti ikuiset traumat, jos joutuu olemaan isin kanssa pari tuntia viikossa. Täällä kun on vaan täydellisiä äitejä (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), jotka elää täysin vauvan ehdoilla, mitä siitä, että saa nukuttua maksimissaan sen tunnin jos sitäkään yössä jne. kyllä kunnon äiti jaksaa kun vaan haluaa.

No joo, ei täysin aiheeseen liittyvää kokonaan, mutta tosi ilkeitä vastauksia olet sinäkin saanut ja sellaisia, joissa sanotaan huonoks äidiks jos kaipaa omaa aikaa.

Olen täältä kerran erehtynyt kysymään neuvoa/apua kun vauva valvotti ja en saanut käytännössä koskaan nukkua ja harkitsimme lasten hoitoon laittoa muutamana päivänä niin vastaukset oli todella törkeitä, minun ois vaan pitänyt jaksaa ilman unta.

Vierailija
57/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouduttiin allergioiden takia lopettamaan imetys kuopukselta kun tyttö oli noin 6kk. Pullo ei kelvannut joten jouduttiin pakkojuottamaan ruiskulla suoraan suuhun korviketta. Parivuorokautta pääosin paastottuaan vasta alkoi kelvata pullo. Ja sekin vaan äidin sylissä syötynä. Myöhemmin jopa isin sylissä kelpasi syödä pullosta mutta mummon kanssa paastosi jopa 8 tuntia myöhemminkin maidolta ja söi vain kiinteitä ruokia. Eli jos on riittävästi tempperamenttia niin vaikea on saada väkisin syömään pulloa.

Ruiskulla isi voisi kokeilla antaa maitoa jos ei muuten kelpaa.

t. kolmen allergisen lapsen äiti

Vierailija
58/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksesks saat pääasiassa vaan haukkumisia miten olet huono äiti kun kaipaat omaa aikaa ja vauva saa varmasti ikuiset traumat, jos joutuu olemaan isin kanssa pari tuntia viikossa. Täällä kun on vaan täydellisiä äitejä (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), jotka elää täysin vauvan ehdoilla, mitä siitä, että saa nukuttua maksimissaan sen tunnin jos sitäkään yössä jne. kyllä kunnon äiti jaksaa kun vaan haluaa. No joo, ei täysin aiheeseen liittyvää kokonaan, mutta tosi ilkeitä vastauksia olet sinäkin saanut ja sellaisia, joissa sanotaan huonoks äidiks jos kaipaa omaa aikaa. Olen täältä kerran erehtynyt kysymään neuvoa/apua kun vauva valvotti ja en saanut käytännössä koskaan nukkua ja harkitsimme lasten hoitoon laittoa muutamana päivänä niin vastaukset oli todella törkeitä, minun ois vaan pitänyt jaksaa ilman unta.

Näköjään on kahta näkökulmaa;

-äidin pitää saada vapaata kun haluaa ja on oikeutettu siihen

-äidin pitää odottaa että vauva kasvaa vanhemmaksi

molemmat kannat ihan hyvin perusteltu.

Tuotu myös esille tempperamentin vaikutus vauvan hoidossa.

Mutta tuskin kukaan on esittänyt,että olisi jotenkin huono asia jos isä hoitaa lasta,päinvastoin.

Eikä kukaan ole kyllä huonoksi äidiksikään sanonut. Onko nyt hieman kärjistetty?

Ei se ole huono äiti,jos väsyttää tai haluaa omaa aikaa. Mutta ap:lla ei ole vaihtoehtoja paljon jäljellä jos lapsi ei juokaan pullosta, koska on vielä liian pieni (ja allerginen)syömään täysin kiinteitä. Lehmänmaitoa ei tuonikäiselle saa vielä antaa. Ja siinä tilanteessa imetys ei voi ahdistaa, koska se on lapsen ainoaa ravintoa!

Järki käteen nyt vaan kaikilla. Jokainen on omat lapset tehnyt eikä voi täällä valitella kuinka muut haukkuvat huonoksi äidiksi jos väsyttää.

Täällä tulee vaan erilaisia näkökantoja esille.

Vierailija
59/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kokenut jättäväni hoitoon, koska isä on toinen vanhempi. Meillä on kuusi lasta ja osa jo lähes aikuisia ja ihan fiksuja, vastuuntuntoisia ja täysin normaaleja noista on tullut.

Turha ap:ta on syylistää ja haukkua, mutta sitä te tuskin tajuatte, että äiti voi todella haluta olla välillä ihan yksin eikä se vauva siitä saa traumoja.

Tässäkin ketjussa näkee, että äiti on äidille susi

Vierailija
60/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kokenut jättäväni hoitoon, koska isä on toinen vanhempi. Meillä on kuusi lasta ja osa jo lähes aikuisia ja ihan fiksuja, vastuuntuntoisia ja täysin normaaleja noista on tullut. Turha ap:ta on syylistää ja haukkua, mutta sitä te tuskin tajuatte, että äiti voi todella haluta olla välillä ihan yksin eikä se vauva siitä saa traumoja. Tässäkin ketjussa näkee, että äiti on äidille susi

Sehän on MAHTAVAA että sä pystyt jättämään vauvan isälle hoitoon!!!!!!

Kyllä mä ainakin tiedostan että isä on toinen vanhempi. Ei siitä täällä ole keskusteltukaan!

Eikä ole sanalla sanottu että vauva saa traumoja.

Osaatteko te hyvät ihmiset sisäistää mitä te luette????

Tässä ketjussa ollaan keskusteltu ap.n tilanteesta,jossa hän haluaa omaa aikaa, mutta vauva ei juo pullosta ja on 5kk vanha ja tarvii vielä nälkäänsä rintaa. Soseet poissuljettu vaihtoehto.

MIKÄ ON TEIDÄN RATKAISU TÄHÄN ONGELMAAN???

Älkää nyt jaksako tulla räksyttämään tänne tollasia. Tässä on ihan aiheellisesti sanottu että ap voisi odottaa vähän aikaa saadakseen sitä OMAA AIKAA!!!

VOI HERRANJESTAS.

vai tuleeko sillä ap.n miehellä tisuista maitoa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi