Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä otettais kaikki vinkit kiitollisena vastaan miten saada vauva oppimaan

Vierailija
18.03.2010 |

pulloon/nokkamukiin tmv!

Meidän neiti on oikea tissitakiainen ja tämä äiti alkaa olla ihan kypsä tähän. Tutti ei neidille kelpaa ja tiedän, että pitää minua luultavasti välillä huvituttina. Imetys on sujunut hyvin, mutta haluaisin edes joskus päästä jonnekin ilman vauvaa, mutta en voi lähteä mihinkään kun neiti itkee nälkään joskus puolen tunnin päästä ja joskus saattaa mennä parikin tuntia ettei ole nälkä. Ongelma on se, ettei koskaan tiedä etukäteen millon on neidillä uusiks nälkä.

Ollaan kokeiltu erilaisia tuttiosia ja vain mies on antanut pullosta/nokkamukista, mutta eipä ole tähän mennessä kelvannut. On annettu sylissä, sitterissä, kävelty antaessa. Nyt lyö oma pää tyhjää enkä enää keksi mitä vois tehdä, jotta maitoa menis pullosta tai nokkiksesta. On annettu myös korviketta, mutta se on kelvannut yhtä huonosti kun lypsetty maito.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko "pikalukolla", tai ilman. Toimi meillä.

Meillä ei kumpikaan lapsista ikinä oppinut tuttipullolle, jonka johdosta myös lopetin imetyksen 7 kk mennessä.

Vierailija
22/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin mielellään ainakin tänne tukemaan ap.ta.

Jokainen tekee omat päätöksensä milloinlopettaa imetyksen.

Taas tästä tuli tällaista taistelua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vielä kuitenkin pieni.

Ja en tarkoita sitä,ettei saisi kaivata omia juttujaan. En vain ymmärrä että tehdään lisää ja lisää lapsia,mutta sitten ei oikein jaksetakaan hoitaa niitä!

TOTTAKAI ap voi lopettaa imetyksen jos haluaa, mutta minun mielestäni tuon ikäiselle se on vielä tärkeä asia. Ja jotkut lapset ei vaan ikinä ota pullosta maitoa. Miksi sitä pitäisi pakottaa. Joku vauva on helppo,toinen kovin hankalakin,silti sitä äidin pitää jaksaa. Tottakai voi tehdä päätöksiä oman jaksamisen suhteen ja jos on voimat ihan lopussa imetyksen kannalta,niin siitä vaan. mutta puhun myös kokemuksesta sellaisesta lapsesta jolle mikään muu ei käy kuin rintamaito. Ei vaan kelpuuta. Ja joku toinenkin sanoi,että sai omaa aikaa vasta lapsen ollessa 1-vuotias!

Minä taas en ollenkaan ymmärrä sellaisia äitejä,että pitää päästä omaan harrastukseen lapsen ollessa 2-3kk! Minusta se on vaan kypsymättömyyttä, anteeksi nyt. Jos haluaa paneutua äitinä oloon ja on halunnut sen lapsen,niin musta on kummallista että heti parin kuukauden päästä seinät jo kaatuu päälle?????????

Meinaan, jos on enemmänkin vallalla sellainen ajattelutapa, että vauvavuoden aikana ei saisi olla omia harrastuksia.

Miksi se lapsen isä ei sovi lapsen vastuulliseksi hoitajaksi vaikka kerran viikossa, jos äiti haluaa mennä johonkin omiin harrastuksiinsa? Itsekin lypsin aikanani maitoa pulloon ja hienosti meni isällä ja vauvalla kotona silloin, kun olin omissa menoissani.

Olen kaiketi sitten kypsymätön. Meninhän töihinkin kun lapsi oli 7,5 kk ja mies jäi kotiin. Ja tiedättekö mitä, pärjäsivät mainiosti.

Vierailija
24/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärsin, että ap haluaisi vauvansa oppivan pulloon ym. siksi, että pääsisi tunniksi tai pariksi jonnekin yksin. Eihän se tarkoita, että lopettaisi imetyksen kokonaan ja sillonkin kun ap ei paikalla niin voihan antaa lypsettyä maitoa. Eikä se äiti todellakaan ole ainoa hyvä hoitaja, sinä unohdit kokonaan esim. isän. Vai oletko näitä, joiden mielestä isä ei osaa hoitaa lastaan?? Meidän kuopus on varmaan sinun mielestä täysin väärin kasvatettu/hoidettu, koska mieheni hoiti vauvaa ensimmäisen 6kk, koska minä olin ensin sairaalassa 2,5kk ja sen jälkeen kotona toipilaana enkä pystynyt sillonkaan paljoa vauvan hoitoon osallistumaan. Mieheni ei voinut imettää, mutta muuten kyllä oli aivan yhtä hyvä hoitaja kun minäkin. Älä ap välitä näistä syyllistäjistä, ei todellakaan tee sinusta huonoa äitiä, jos kaipaat omaa aikaa. Täällä vaan näköään taas vastailee äidit, jotka eivät jättäisi vuoden ikäistäkään hoitoon kun tunniksi tai pariksi ja sit ihmetellään/surkutellaan kun mies haluaa eron ja ei tajuta, että se on osin omaa syytä kun on oltu vain täydellisiä äitejä ja unohdettu koko parisuhde ja muu elämä.

no mutta hei,jos on allergiaa niin sitten ilman muuta jatkat imetystä mahd.pitkään! Älä nyt ole itsekäs! Tottakai olisi ihana mennä yksin jonnekin,jokainen äiti sitä kaipaa! Kuulostit siltä,että olet esikoisen äiti, koska kaipaat jo noin pian omaa aikaa... Mikset voi mennä jonnekin hetkeksi kun lapsi nukkuu päiväunia(vai ovatko ne liian lyhyet?) Onko mummoja jotka voisivat tulla vaikka kaupungille kärräämään vauvaa? Minusta tuon ikäistä on vielä muiden vaikeampi viihdyttää,mutta sitten yllättäen n10kk ikäinen viihtyy vaikka mummon kanssa ja unohtaa hetkeksi rintamaidon! Onko lapset tullut liian peräkkäin että nyt kaipaat omaa aikaa? Sanoisin että kaikki äidit kaipaa omaa aikaa,mutta liian aikaisin sitä on minusta turha yrittää. Sitten kun lapsella on se tarvittava luottamus,kyllähän ne pärjäävät jonkun hoidossa tuntejakin.

En kyllä mitenkään syyllistänyt,kerroin vain omia mielipiteitäni. Eikö se ole sallittua tällä palstalla.

Sanoin että jatka ilman muuta imetystä,koska lapsella allergiaa. Monet tutkimukset todistavat että pitkää imetystä suositellaan allergisille lapsille. WHO.n suositus imettämisestä on 2 vuotta. Tiesitkö sitä? Enkä ole mikään imetyshullu, sanoin vain kokemuksesta että kaikki lapset ei huoli pulloa,ei KOSKAAN.

Jos ap.n lapsi huolii pullon,niin hieno juttu!

Yritin vaan kannustaa että kyllä äiti EHTII saada sitä omaa aikaa vielä tulevaisuudessakin. Älkää nyt ottako hernettä nenään.

Jokainen on äiti omalla tavallaan.

Mua vaan naurattaa nämä jutut että pitää päästä omaan harrastukseen HETI . Kenen ehdoille nämä lapset synnytetään? niinkuin joku sanoi että "OLISIT TOTUTTANUT HETI SYNNYTYSLAITOKSELLA". Eli lapset totutellaan sellaiseksi että äidin elämä on mahdollisimman helppoa?

Anteeksi,mutta kyllä jokainen kypsä äiti tietää että ensin tyydytetään lapsen tarpeet,sitten äidin.Mutta mähän olenkin ihan ikäloppu tälle palstalle...

Vierailija
25/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää sitä isää!! Ihmeessä!!

Pöpiksi siinä menee jos ei pääse mihinkään kun lasta pitää imettää kaikenaikaa.

Nälkä ei lähde 5kk ikäiseltä vauvalta maidolla. Saa syöttää jatkuvasti. Kiinteet mukaan. Tuttipullon ja nokkamukinkäytön oppii harjoittelulla sekä totuttelulla. Helpointa olisi ollut antaa isän osallistua syöttämiseen jo synnäriltä asti. Myöhemmin on aikaa vievää totuttaa tuttipulloon. Myös ruiskulla voi syöttää.

Menkää tuulettumaan mammat! Antakaa niiden isäntienkin osallistua äitiyteen.

Vierailija
26/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mielestäni missään sanonut, että lopettaisin imetyksen kokonaan vaan haluaisin, että vauva joisi pullosta tai nokkamukista sillon kun olen poissa. Muuten siis jatkaisin imetystä. Enkä nyt ole haluamassa joka päivä jonnekin vaan esim. kerran viikossa tai kahdessa ois kiva päästä jonnekin. Jos se sinusta tekee minusta huonon äidin, niin voi voi. Meidän lapsilla on isäkin, joka mielellään heitä hoitaa ja vauva viihtyy loistavasti isänsäkin kanssa. En tiedä miten teillä sitten on.

En nyt oikeen vauvan päikkärienkään aikana voi mihinkään lähteä, nukkuu ne miehen ollessa töissä ja ne kestää puolisen tuntia kerrallaan. Yöllä vauva nukkuu jopa 3-4tuntia putkeen, mutta päivällä ei nuku kun puolisen tuntia kerrallaan ja päivällä siis syö melko tiheään 30min-2tunnin välein, mutta yöllä voi olla syömättä välillä jopa kuusikin tuntia. Ei aina kaipaa tissiä herätessään vaan välillä vaan varmistaa missä äiti.

Meidän kaksoset on nyt 2v 9kk, joidenkin mielestä varmasti liian pieni ikäero ja jos olisimme saaneet itse päättää niin ikäero ois ehkä hieman isompi, mutta kun meille luomuylläri suotiin (kaksoset sai alkunsa hoidoilla) niin kumpikaan ei ollut abortin kannalla.

ap

En kyllä ollenkaan ymmärrä teitä, joiden mielestä ap kaihoaa LIIAN PIAN omiin oloihinsa. Vauvahan on jo 5 kk, kyllä sitä saakin jo kaivata parin tunnin omaa aikaa ilman, että tarttee alkaa haukkua. Itselläni on 7 lasta, ja tottatosiaan tiedän, miten ne mökin seinät uhkaa kaatua päälle ja olisi vaan niin ihana käydä edes kirjastossa YKSIN. Joka ei tätä ymmärrä, on kyllä harvinaisen omalaatuinen ihminen, ei se paras äitiys ole sitä, että se vauva raahataan joka paikkaan mukaan. Meillä myös on kaikki olleet tosi opetettavia pullon suhteen ja vain kaksi on sille yleensäkin oppinut. Ymmärtäneet ovelat hyvän pälle :) Mutta sinäkin ap voit alkaa antaa jo lisäruokaa, kiinteitä, ja kyllä vauva niiden avulla jaksaa hetken ilman rintaakin. Juuri eilen olin ystäväni kanssa vesijuoksussa ja hän oli hyvillä mielin, vaikka kotona oli hänellä vajaa parikuinen nyytti odottamassa.

Se on vielä kuitenkin pieni.

Ja en tarkoita sitä,ettei saisi kaivata omia juttujaan. En vain ymmärrä että tehdään lisää ja lisää lapsia,mutta sitten ei oikein jaksetakaan hoitaa niitä!

TOTTAKAI ap voi lopettaa imetyksen jos haluaa, mutta minun mielestäni tuon ikäiselle se on vielä tärkeä asia. Ja jotkut lapset ei vaan ikinä ota pullosta maitoa. Miksi sitä pitäisi pakottaa. Joku vauva on helppo,toinen kovin hankalakin,silti sitä äidin pitää jaksaa. Tottakai voi tehdä päätöksiä oman jaksamisen suhteen ja jos on voimat ihan lopussa imetyksen kannalta,niin siitä vaan. mutta puhun myös kokemuksesta sellaisesta lapsesta jolle mikään muu ei käy kuin rintamaito. Ei vaan kelpuuta. Ja joku toinenkin sanoi,että sai omaa aikaa vasta lapsen ollessa 1-vuotias!

Minä taas en ollenkaan ymmärrä sellaisia äitejä,että pitää päästä omaan harrastukseen lapsen ollessa 2-3kk! Minusta se on vaan kypsymättömyyttä, anteeksi nyt. Jos haluaa paneutua äitinä oloon ja on halunnut sen lapsen,niin musta on kummallista että heti parin kuukauden päästä seinät jo kaatuu päälle?????????

Vierailija
27/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vielä kuitenkin pieni. Ja en tarkoita sitä,ettei saisi kaivata omia juttujaan. En vain ymmärrä että tehdään lisää ja lisää lapsia,mutta sitten ei oikein jaksetakaan hoitaa niitä! TOTTAKAI ap voi lopettaa imetyksen jos haluaa, mutta minun mielestäni tuon ikäiselle se on vielä tärkeä asia. Ja jotkut lapset ei vaan ikinä ota pullosta maitoa. Miksi sitä pitäisi pakottaa. Joku vauva on helppo,toinen kovin hankalakin,silti sitä äidin pitää jaksaa. Tottakai voi tehdä päätöksiä oman jaksamisen suhteen ja jos on voimat ihan lopussa imetyksen kannalta,niin siitä vaan. mutta puhun myös kokemuksesta sellaisesta lapsesta jolle mikään muu ei käy kuin rintamaito. Ei vaan kelpuuta. Ja joku toinenkin sanoi,että sai omaa aikaa vasta lapsen ollessa 1-vuotias! Minä taas en ollenkaan ymmärrä sellaisia äitejä,että pitää päästä omaan harrastukseen lapsen ollessa 2-3kk! Minusta se on vaan kypsymättömyyttä, anteeksi nyt. Jos haluaa paneutua äitinä oloon ja on halunnut sen lapsen,niin musta on kummallista että heti parin kuukauden päästä seinät jo kaatuu päälle?????????

Meinaan, jos on enemmänkin vallalla sellainen ajattelutapa, että vauvavuoden aikana ei saisi olla omia harrastuksia. Miksi se lapsen isä ei sovi lapsen vastuulliseksi hoitajaksi vaikka kerran viikossa, jos äiti haluaa mennä johonkin omiin harrastuksiinsa? Itsekin lypsin aikanani maitoa pulloon ja hienosti meni isällä ja vauvalla kotona silloin, kun olin omissa menoissani. Olen kaiketi sitten kypsymätön. Meninhän töihinkin kun lapsi oli 7,5 kk ja mies jäi kotiin. Ja tiedättekö mitä, pärjäsivät mainiosti.

Eihän täällä kukaan ole väittänyt ettei isä ole yhtä hyvä hoitaja!!!!!vai onko?

Isästä ei vaan ole ollut puhetta,ap ei mitenkään maininnut että isä voisi hoitaa että hän saa omaa aikaa. Oletin että isä on tietenkin TÖISSÄ! hei haloo.

Tässä oli nyt ymmärtääkseni kyse siitä että vauva ei ota pullosta!!ja sen takia äiti se saa omaa aikaa.

tottakai äideillä saa olla harrastuksia vauvavuotena. Minä kommentoin noita kirjoittajia joiden piti päästä omaan harrastukseen kun vauva 2-3kk, musta se on kummallista. Sori että ajattelen näin.

Vierailija
28/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei tarvitse vauvan päästää tutista irti ollenkaan, koska pohjassa on venttiili ja tutti on pehmeä ja sopivan pieni. Meillä ainut joka toimi ja kokeiltiin kaikki mahdolliset markkinoilla olevat...

Vierailija
29/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten lähdet yksin johonkin lähelle kännykän kanssa. Tällä lailla sinut voisi hälyyttää paikalle suht lyhyen ajan sisällä. Hoitaja myös oppisi keksimään keinot pärjätä hetken vauvan kanssa. Ja ehkä huomaisitte, mikä aika päivästä olisi paras vapaalle, mikä on syöntirytmi. Sitten taas, kun palaat, maito maistuu.

Luulisin, että lyhyt poissaolo alkaisi jo onnistua. Oletko lypsänyt maitoa? Itse inhosin sitä, mutta lyhyet poissaolot ovat onnistuneet ilmankin. Eli lypsymaitokin on jäänyt käyttämättä.

Tuo on totta, että nälkä voi tulla puolen tunnin tai vartinkin päästä uudestaan.

Äitien pitää kai vaan oppia meditoimaan, olemaan mielen sisällä jossain muualla välillä... :)

Vierailija
30/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös silloin, kun äiti poissa? Myös lusikalla voi maitoa kokeilla antaa.

Vierailija
31/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä kukaan ole väittänyt ettei isä ole yhtä hyvä hoitaja!!!!!vai onko?

Isästä ei vaan ole ollut puhetta,ap ei mitenkään maininnut että isä voisi hoitaa että hän saa omaa aikaa. Oletin että isä on tietenkin TÖISSÄ! hei haloo.

Tässä oli nyt ymmärtääkseni kyse siitä että vauva ei ota pullosta!!ja sen takia äiti se saa omaa aikaa.

tottakai äideillä saa olla harrastuksia vauvavuotena. Minä kommentoin noita kirjoittajia joiden piti päästä omaan harrastukseen kun vauva 2-3kk, musta se on kummallista. Sori että ajattelen näin.

Ja kyllä ap nimenomaan mainitsi siitä, että mies on yrittänyt pullosta juottaa. Näin ollen minä ainakin ymmärsin, että vauva halutaan opettaa juomaan pullosta, jotta mies voisi hoitaa vauvaa sen aikaa, kun äiti käy tuulettumassa parin tunnin ajan silloin tällöin.

Vierailija
32/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hörpyytti äidinmaitoa suoraan pienen lasin reunasta. Poika ei o´koskaan juonut pulosta tai nokkamukista vaan oppi suoraan juomaan lasista. ( niin ja täysimetin 6kk ja kokonaisaika oli 1 v 6kk imetystä).

Vierailija
33/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nokkamukista, ja lasista hörppyyttämällä, on pari lapsista suostunut vähän pumpattu rintamaitoa/tai vettä ottamaan. Nämä tosin vasta joskus yli 6kk iässä, kun kiinteät oli aloiteltu. Tiedän kyllä, että vauva on kiinni sinussa, ja sinä vauvassa, mutta jos maltat vielä tovin, niin voitte alkaa maistaa kiinteitä, tällöin väli imetyksessä pitenee automaattisesti, ja pääset käymäänkin välillä jossain. Pian se aika menee, ja vähän isompana vauva helpommin oppii juomaan nokkamukistakin. Toiset vauvat tosiaan ovat vaan niin tempperamenttisia, ettei ala millekään jos eivät halua, siis pullon kanssa ;)

Vierailija
34/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksella hörpyytettiin lääkemitasta.

Vierailija
35/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä lapsella voi olla nälkä puolentunnin tai tunnin välein!

Meidän vanhemmat on ohjeistettu aikanaan että syötetään 4 h välein.

Anna sille joku jäähdyttävä purulelu tai vaikka särkylääkettä?

Vierailija
36/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä!??

Vierailija
37/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mielestäni missään sanonut, että lopettaisin imetyksen kokonaan vaan haluaisin, että vauva joisi pullosta tai nokkamukista sillon kun olen poissa. Muuten siis jatkaisin imetystä. Enkä nyt ole haluamassa joka päivä jonnekin vaan esim. kerran viikossa tai kahdessa ois kiva päästä jonnekin. Jos se sinusta tekee minusta huonon äidin, niin voi voi. Meidän lapsilla on isäkin, joka mielellään heitä hoitaa ja vauva viihtyy loistavasti isänsäkin kanssa. En tiedä miten teillä sitten on. En nyt oikeen vauvan päikkärienkään aikana voi mihinkään lähteä, nukkuu ne miehen ollessa töissä ja ne kestää puolisen tuntia kerrallaan. Yöllä vauva nukkuu jopa 3-4tuntia putkeen, mutta päivällä ei nuku kun puolisen tuntia kerrallaan ja päivällä siis syö melko tiheään 30min-2tunnin välein, mutta yöllä voi olla syömättä välillä jopa kuusikin tuntia. Ei aina kaipaa tissiä herätessään vaan välillä vaan varmistaa missä äiti. Meidän kaksoset on nyt 2v 9kk, joidenkin mielestä varmasti liian pieni ikäero ja jos olisimme saaneet itse päättää niin ikäero ois ehkä hieman isompi, mutta kun meille luomuylläri suotiin (kaksoset sai alkunsa hoidoilla) niin kumpikaan ei ollut abortin kannalla. ap

En kyllä ollenkaan ymmärrä teitä, joiden mielestä ap kaihoaa LIIAN PIAN omiin oloihinsa. Vauvahan on jo 5 kk, kyllä sitä saakin jo kaivata parin tunnin omaa aikaa ilman, että tarttee alkaa haukkua. Itselläni on 7 lasta, ja tottatosiaan tiedän, miten ne mökin seinät uhkaa kaatua päälle ja olisi vaan niin ihana käydä edes kirjastossa YKSIN. Joka ei tätä ymmärrä, on kyllä harvinaisen omalaatuinen ihminen, ei se paras äitiys ole sitä, että se vauva raahataan joka paikkaan mukaan. Meillä myös on kaikki olleet tosi opetettavia pullon suhteen ja vain kaksi on sille yleensäkin oppinut. Ymmärtäneet ovelat hyvän pälle :) Mutta sinäkin ap voit alkaa antaa jo lisäruokaa, kiinteitä, ja kyllä vauva niiden avulla jaksaa hetken ilman rintaakin. Juuri eilen olin ystäväni kanssa vesijuoksussa ja hän oli hyvillä mielin, vaikka kotona oli hänellä vajaa parikuinen nyytti odottamassa.

Se on vielä kuitenkin pieni. Ja en tarkoita sitä,ettei saisi kaivata omia juttujaan. En vain ymmärrä että tehdään lisää ja lisää lapsia,mutta sitten ei oikein jaksetakaan hoitaa niitä! TOTTAKAI ap voi lopettaa imetyksen jos haluaa, mutta minun mielestäni tuon ikäiselle se on vielä tärkeä asia. Ja jotkut lapset ei vaan ikinä ota pullosta maitoa. Miksi sitä pitäisi pakottaa. Joku vauva on helppo,toinen kovin hankalakin,silti sitä äidin pitää jaksaa. Tottakai voi tehdä päätöksiä oman jaksamisen suhteen ja jos on voimat ihan lopussa imetyksen kannalta,niin siitä vaan. mutta puhun myös kokemuksesta sellaisesta lapsesta jolle mikään muu ei käy kuin rintamaito. Ei vaan kelpuuta. Ja joku toinenkin sanoi,että sai omaa aikaa vasta lapsen ollessa 1-vuotias! Minä taas en ollenkaan ymmärrä sellaisia äitejä,että pitää päästä omaan harrastukseen lapsen ollessa 2-3kk! Minusta se on vaan kypsymättömyyttä, anteeksi nyt. Jos haluaa paneutua äitinä oloon ja on halunnut sen lapsen,niin musta on kummallista että heti parin kuukauden päästä seinät jo kaatuu päälle?????????

Et selittänyt aluksi tilannettasi niin tarkasti.

Ymmärsin rivien välistä ehkä vähän väärin.

Ajattelin itse siis sellaista tilannetta,että se lapsi ei sitten kertakaikkiaan suostu ottamaan pullosta. Siksi yritin kannustaa että jaksat odottaa että vauva vähän kasvaa.

Tottakai vauva viihtyy isän kanssa! Mikä siis siinä sitten on se suurin ongelma? Eihän kukaan muu täällä voi tarkkaan tietää niitä vauvan rytmejä milloin syö milloiin nukkuu. Teidän on itse keksittävä keinot. Minä ymmärsin tilanteen niin,että äidillä on turhan nopeesti kiire päästä yksin. Ymmärrän kyllä sen tunteen,enkä mitenkään ole ketään sanonut huonoksi äidiksi. Visioin vaan eteenpäin tilannetta jos käykin niin ettei vauva ota pullosta. Olen aika kärkäs mielipiteissäni ja meni vähän ohi aiheen.

Mutta jos lapsi on tempperamenttinen eikä pullosta opettelu onnistu, niin kyllähän se päivärytmi silti tulee selkeämmäksi kun lapsi kasvaa. Et siis KAUAA joutuisi odottamaan että saat omaa aikaa.

tai tilaa MLL lastenhoitaja viemään vauva vaunukävelylle nokosten ajaksi ,ehkä nekin sitten pidentyvät ajan kanssa.

Joka tapauksessa,toivotaan että vauvan rytmi paranee! Rintatakiainen hän saattaa olla vaikka 1-vuoteen asti,siihenkin on varauduttava!

Tarkoitin myös aiemmin sitä,että aina äiti ei voi saada sitä mimtä haluaa, eli tietenkin ON ihana päästä tuulettumaan,mutta aina se ei ole mahdollista. Toivotaan että teilllä onnistuu!

Vierailija
38/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että ollaan tultu aika pitkä matka siitä kun annettiin ohjeita, että vauvaa ei saa syöttää vauvan tahtisesti.

Vierailija
39/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku jotku ÄIDIT haluaa vaikka käydä jumpalla ym. eikä olla 24h kiinni lapsissaan ja ei, se ei tarkoita ettei niitä rakasta.

Vierailija
40/62 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinaisen imetysvastaisena aikana.

Ja kaikuja siitä on edelleen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä