Olenko ainoa, joka on lapsettomuushoitoja vastaan?
Musta lapsettomuushoidot ovat jotenkin luonnonvastaisia. Siis mielestäni lapsettomuushoidoilla syntyneiden lasten vaan ei koskaan olisi kuulunut syntyä tähän maailmaan. Maapallolla on jo valmiiksi liikaa väkeä, aika kamalaa mielestäni vielä hirveillä hormonihoidoilla (jotka nekin kuormittavat ympäristöä) yrittää saada lapsia maailmaan.
Tiedän että mun on kovin helppo sanoa näin, koska itse olen hoidoitta saanut lapsia, mutta tämä on mielipiteeni. Suokaa anteeksi.
Kommentit (230)
En ole missään vaiheessa sanonut, etten hyväksy lapsettomuushoidoilla saaneiden lasten olemassaoloa! Minusta kaikki ja jokainen, joka on olemassa, on hyvä, ja ymmärrän lapsettomuuden tuskan, vaikken tietenkään ole sitä joutunut kokemaan. En tuomitse sitä, että lapsettomuushoitoja käytetään. Minusta ne ovat vaan yksi osoitus siitä, että kehitys on tehnyt ihmisestä luonnonvastaisen. Ihminen on selättänyt luonnon, eikä se ole minusta hyvä asia. TäÄ lapsettomuushoitojuttu nyt on vaan yksi esimerkki.
Ap
Pysyn kuitenkin edelleen kannassani ja toistan, että lapsettomuushoidot ovat minusta luonnotonta. ________Minusta on ihan fakta, että hoidoilla syntyneiden ihmisten ei olisi kuulunut syntyä_________, ja sanon tämän taas ilman mitään tuomitsemista tai kannanottoa.
Ap
En valehtele, vaan yritän selittää asiaa toisin, kun kaikille ei kaikki mene perille.
Ap
En jaksanut lukea koko ketjua... En tuomitse kenenkään valintaa lisääntyä hoidoilla, mutta olen joskus miettinyt, että todellakin on luonnonlakien vastaista useassa tapauksessa. Esimerkiksi parit, joista kummastakaan ei löydy mitään vikaa lapsettomuudelle, mutta lasta ei vain tule, niin eikö tästä voi jo päätellä, että luonto ei halua heidän lisääntyvän keskenään? Eivät ole keskenään sopivia lisääntymään siis, ehkä jonkun toisen kanssa kyllä. Mutta eikun hoidoilla vaan lasta alulle. Ja entäpä tapaukset, joissa vikaa löytyy jommasta kummasta. Tällöinkin luonto on sitä mieltä, että tämän yksilön ei pitäisi lisääntyä. Anteeksi mielipiteeni, mutta tätä mieltä olen. Ja hoidoissa toki on eri tasoja ja "kevyet" lapsettomuushoidot ymmärrän, mutta keinohedelmöitys koeputkessa menee ymmärrykseni yli. Ja tunnen pareja, jotka ovat saaneet lapsia hoidoilla. En kuitenkaan ole kertonut enkä kerro heille mielipidettäni.
Minä toivon ihan oikeasti kaikkien loukattujen ihmisten puolesta, että nuo loukkaavat sanasi käyvät joku päivä elämässi sinua itseäsi vastaan, sitten ymmärrät asioita kypsemmin.
Kaikkien on hyväksyttävä hoidot, ettei vaan loukkaa ketään. Miksi kuitenkaan meidän parisuhdettamme ja lastamme ei tarvitse kaikkien hyväksyä? Miksi joku saa olla meidän valintaamme vastaan, vaikka mielipide loukkaa meitä? Suhteemme on siis alkanut pettämisestä ja tätähän suurin osa av-mammoista ei hyväksy. Mutta pakkohan teidän on hyväksyä, kun ketään ei sa mielipiteillään loukata!
ja myös pelottava. Emmekö me kuitenkin ole sekä yksilöitä että yhteisön jäseniä?
Yhteisön (ja maapallon) kannalta kasvissyönti on järkevää. Mutta kun lapseni nyt olemaan allerginen lähes kaikille kasviksille, eikö ole oikein, että hän saa kuitenkin syödä lihaa?
Yhteisön (ja maapallon) kannalta yksityisautoilu on harmillinen asia. Mutta jos asun hornan tuutissa ja poikani haluaa pelata jääkiekkoa (tai mennä kirjaston lukupiiriin), onko väärin kuljelttaa häntä sinne autolla 20 km suuntaansa?
Yhteisön kannalta liikakansoitus on huono asia. Mutta yksilön kannalta lapsettomuus on tragedia.
Minusta vähänkään viisas ihminen pystyy ottamaan huomioon asiat sekä yhteisön että yksilön kannalta. Se on jopa aivan mahdollista, onhan ihmisellä älyä!
Vain yhteisön näkökulman huomioon ottava ajattelutapa on mielstäni ns. ekofasismia.
vaikka en sinänsä vastusta lapsettomuushoitoja. Minusta vaan lapsettomuus ei ole sairaus, jonka hoidon Kelan pitäisi maksaa. Maksakoon kukin itse, jos oikeasti lapsen haluaa. Tai sitten Kelan pitäisi maksaa saman verran adoptioavustusta sen valitseville vanhemmille kuin mitä lapsettomuushoidot maksavat keskimäärin. Hullua väkisellä vääntää biolapsia, kun aivan yhtä ihania lapsia saisi adoptoida ilman raskauden vaivoja ja kalliita hoitoja. Lisäksi joku köyhyyteen tuomittu orpo saisi hyvän kodin.
ne jotka eivät lapsia luonnollisesti saa, niin heidän ei ole tällöin tarkoitus niitä lapsia saada. Kyllä lapsien pitäisi saada alkunsa luonnollisesti eikä millään vippas konsteilla. Ymmärrän kuitenkin sen, että se lapsettomuus on todella arka paikka ja en sitä tietenkään kenellekään toivo, mutta kyllä toi adoptoiminen olisi hyvä ratkaisu näissä tilanteissa. Harmi vaan, että se on niin hirveän kallista ja se prosessi kestää pitkään.
Älkää ottako itseenne mun mielipidettäni!
sun empatiatasolla olevan ihmisen ei kuuluisi saada pitää lapsiaan. Mielipidehän sekin vaan on, ja täällä netissä pitää kaikki mielipiteet päästä sanomaan, kuten olet itse toitottanut.
Adoptiohan maksaa kymmenkertaisesti sen mitä hoitorupeamat. Kestää vuosikausia. Lopputulos ei ole varma (kaikki halukkaat eivät saa adoptiolupaa). Ihan yhtä oma se adoptiolapsikin tietysti on, mutta ei kai nykyään enää kukaan kuvittele, että adoptioprosessi on jotenkin helppo? Tai että rajun hylkäämiskokemuksen jo kerran läpikäynyt lapsi on ihan iisi juttu, puhumattakaan siitä, kuinka lapsen tausta ja oikea kotimaa on integroitava kasvatukseen?
eikä se sillä lailla ole sairaus. Ei voi siis verrata syövän hoitoa ja lapsettomuuden hoitoa.
Itse en lapsettomuushoitoja todellakaan vastusta, mutta tämä syöpävertaus on ontuva.
Jos sulle AP tulisi esimerkiksi syöpä, olisiko sen hoitaminen yhtä luonnonvastaista kuin lapsettomuushoidot? Vai onko se sitten eri asia? Osaisitko perustella mielipiteesi tähän kysymykseen..?
Kieltäisitkö sitten myös esim. viinasta ja tupakasta selkeästi sairastuneiden hoidot? Tahaton lapsettomuus on harvoin omaa valintaa fyysisesti, mutta kukaan ei pakota sua juomaan liikaa alkoholia ja polttamaan tupakkaa.
Hirveitä mielipiteitä teillä on.
tutkia sitä miten sokealle voitais saada näkö takaisin tai kuurolle kuulo. Muistetaan nyt sanoa näille kuuloimplannti-ihmisille että sinäkin itsekäs ihminen siinä rasitat yhteiskuntaa haluamalla kuulla kun se kerran mahdollista on.
Maailma muuttuu koko ajan. Lapsettomuusluvut lisääntyy jatkuvasti. Kiitos saasteiden ja muiden huonojen elämäntapojen. Ehkäpä 50 vuoden päästä lasta ei saa ilman hoitoja. Mieluumminko kuolemme sukupuuttoon? Minulla on omia lapsia ja ihan helposti heidät sain. Siltikin keneltä se on pois, että joku saa lapsen lapsettomuushoidoilla. Ehkäpä muutama veromarkka menee, so what, tekeepä yhden perheen onnelliseksi!
Miten joku kehtaa ruikuttaa jostain lapsettomuushoitojen Kela-korvauksien pyhyydestä kun maailma on täynnä oikeita hirveyksiä. Minusta Kelan pitäisi ostaa ravintopakkauksia ja ehkäisyrenkaita koko sillä rahalla mikä lapsettomuushoitoihin uppoaa ja viedä ne sinne missä ihmiset kuolevat tai ovat tuomittuja elinikäiseen kehitysvammaisuuteen ainoastaan ruuan puutteen takia.
http://www.photovault.com/show.php?cat=People/o/vPoverty3rdW?tg=POVVolu…
Keinolla millä hyvänsä. Hedelmöityshoidot ovat vain ihminen-nimisen luontoappaleen loogista toimintaa sisäänrakennetun lisääntymisvietin toteuttamiseksi, tässä tapauksessa kehittyneen älyn keinoilla.
Maailma muuttuu koko ajan. Lapsettomuusluvut lisääntyy jatkuvasti. Kiitos saasteiden ja muiden huonojen elämäntapojen. Ehkäpä 50 vuoden päästä lasta ei saa ilman hoitoja. Mieluumminko kuolemme sukupuuttoon? Minulla on omia lapsia ja ihan helposti heidät sain. Siltikin keneltä se on pois, että joku saa lapsen lapsettomuushoidoilla. Ehkäpä muutama veromarkka menee, so what, tekeepä yhden perheen onnelliseksi!
tän maailman kannalta tainoa oikea vaihtoehto olisi tuo sukupuutto...
Kyllä näillä toistenkin hoidot ja lapset teilaavilla on jotain häikkää psyykessä ei voi muuta todeta. Normaali empaattinen ihminen hyväksyy laillistetut hoidot vaikka ei itse niitä itselleen haluaisikaan, jotta myös muilla on oikeus parempaan elämään olipa kyseessä lapsettomuus tai jokin muu elämää säilyttävä, luova tai ylläpitävä hoito. Fiksu ihminen ei virka tyhmyyksiä loukatakseen toisia, vaikka mielessään ajattelisi mitä.
Nämä on niitä prosentuaalisia ihmisiä, joilla on jotenkin outo suhtautuminen elämään muutenkin ja joista varmaan suurin osa kanssaihmisistä pyrkii pysymään erillään. Nämä ovat usein niitä työpaikkojen hankalia tyyppejä, jotka saastuttavat työilmapiirin jossain toisessa asiassa.
Antakaan tuo ihmisen olla omalla "saarellaan" kyllä se siellä hyvin yksin pärjää kireän piponsa kanssa.
Pikemminkin samalla viivalla noi hoidot on vaikkapa plastiikkakirurgian kanssa. Se, että jollain on "tissit" kokoa AA saattaa jollekin olla oikeasti musertava taakka. Henkisesti siis. Muttei kaikille. Jos se joku sit menee ja ottaa implantit, niin mun puolestani. Mä selviydyn elämästä ihan hyvin näillä olemattomillakin.
Sen enempää pienet tissit tai iso nenä kuin lapsettomuuskaan ei ihmistä tapa.
Btw, mm. osa kuuroista on itse hyvin kuuloimplanttivastaisia!
Häikkää on psyykessä niilläkin jotka välittömästi luokittelevat jokaisen joka on hänen kanssaan eri mieltä, psyykeltään häiriintyneeksi... No, nythän ollaankin av:lla.
Ihmeesti ihmiset provosoituvat eivätkä kykene asialliseen keskusteluun...
En tosiaan ymmärrä vauvojen tehtailua, joku ilta tuli tv:stä tuo dokumentti jossa oli amerikkalaisia ja eurooppalaisia pariskuntia joilla oli Intialaisia naisia sijaissynnyttäjinä.
Homoparikin oli, ja olisivat halunneet molemmilta lapsen, varasivat kaksi sijaissynnyttäjää...