Olenko ainoa, joka on lapsettomuushoitoja vastaan?
Musta lapsettomuushoidot ovat jotenkin luonnonvastaisia. Siis mielestäni lapsettomuushoidoilla syntyneiden lasten vaan ei koskaan olisi kuulunut syntyä tähän maailmaan. Maapallolla on jo valmiiksi liikaa väkeä, aika kamalaa mielestäni vielä hirveillä hormonihoidoilla (jotka nekin kuormittavat ympäristöä) yrittää saada lapsia maailmaan.
Tiedän että mun on kovin helppo sanoa näin, koska itse olen hoidoitta saanut lapsia, mutta tämä on mielipiteeni. Suokaa anteeksi.
Kommentit (230)
Raamatussa samoin kuin homoseksuaalisuus?
yritimme lasta yli 3 vuotta ja sanoin miehelleni, että ellen tule luonnollisesti raskaaksi en halua lapsettomuushoitoihin. Olin päättänyt, että lapsi tulee, jos on tullakseen, mutta en halua ottaa suuriä vammautumisen yms riskejä itselleni tai vauvalleni menemällä hoitoihin. Ei tarvinnutkaan mennä... kaksi vuotta päätöksen jälkeen plussasin!
päätökseen, voisit aloittaa uuden aiheesta hätäsektioäitien ja vauvojen ei kuuluisi elää.
yritimme lasta yli 3 vuotta ja sanoin miehelleni, että ellen tule luonnollisesti raskaaksi en halua lapsettomuushoitoihin. Olin päättänyt, että lapsi tulee, jos on tullakseen, mutta en halua ottaa suuriä vammautumisen yms riskejä itselleni tai vauvalleni menemällä hoitoihin. Ei tarvinnutkaan mennä... kaksi vuotta päätöksen jälkeen plussasin!
Jos ei hetimiten olisi onnistunut.
samaa mieltä siinä, että jos lapsen on tarkoitus syntyä se syntyy. Ei sitä väkisin laiteta alulle. Miksi luulette, että keskenmenoja tapahtuu niin paljon? No, siksi että niissä sikiöissä on alunperin jokin "virhe" ja luonto hoitaa asian ettei syntyvän lapsen tarvitsisi kärsiä myöhemmin.
jumala ajattelee? Mistä sitä tietäisi vaikka jumala taputtaisi käsiään joka kerta kun kovasti lasta kaipaavaan perheeseen syntyy rakastettu lapsi.
olet sanomaan mikä on toisen mielestä luonnonvastaista. Jos on sitä mieltä, että on vastaan keinohedelmöitystä ei se automaattisesti tarkoita, että on vastaan syöpähoitoja yms. Se ihminen joka saa syöpähoitoja jne. on jo olemassa, oli sitten keinohedelmöityksellä alkunsa saanut tai aivan luonnollisella tavalla - tämän hyväksyisin minäkin aivan sama miten olisi saanut alkunsa.
Nyt olen vastaan keinohedelmöitystä, mutta voin rehellisesti sanoa, että jos en olisi saanut luonnollisella tavalla lapsia, olisin varmasti muuttanut mielipidettäni tästä asiasta. Olisin varmasti ollut valmis tekemään mitä vain saadakseni sen lapsen hinnalla millä hyvänsä. Olen lukenut paljon kirjoja kyseisestä aiheesta ja tiedän, että oma lapsi on oma lapsi, oli saanut alkunsa millä vain. On niin hemmetin helppoa sanoa nyt kahden lapsen äitinä, että keinohedelmöitys on väärin kun lapsettomuus ei ole minua koskettanut. Kaikilla saa olla ja pitääkin olla oma mielipide!!!
Tiedätkö miten paljon tuollainen loukkaa ihmisiä jotka käyvät juuri läpi raskaita hoitoja? taikka ihmisiä joilla on hoidoilla saatuja lapsia? ei se lasten saaminen vain ole niin yksinkertaista....
Terv.Yhden hoidoilla aikaansaadun ja yhden luomulapsen äiti!
Tiedätkö miten paljon tuollainen loukkaa ihmisiä
yleensä lapsettomissa pareissa toinen pystyisi saamaan lapsia ja toinen ei. Eli itseasiassa hoidoilla saaduilla lapsilla olisin puoliksi oikeus olla olemassa? Vai kannattaako ap sitä, että jokaisen lisääntymiskykyisen pitäisi erota epäkelvosta yksilöstä ja jättää puoliksi elämään oikeutetut lapset tekemättä?
ehkäisyn vieminen Intiaan ja Afrikkaan. Erityisesti naisten saataville. Väestöräjähdyksen ongelma melkeen joka mantereella (Kiina ja Intia mukaan lukien) on suuret ikäluokat. Hedelmällisyys siis synnytettyjen lasten lkm/hedelmällisessä iässä on vähentynyt radikaalisti. Ainoastaan Saharan eteläpuolella tullaan vielä näkemään väestöräjähdys.
Eihän hän ketään ole tappamassa vaan toteaa, että hän ei lapsettomuushoitoja hyväksy. Mitä te täällä keuhkoatte vaikkei ap hyväksy? Yhteiskunta joka tapauksessa niitä tarjoaa. Mihin te ap:n hyväksyntää tarvitsette?
hoidoilla syntyneen lapsen ei olisi kuulunut syntyä? Tuo mitätöi aika tehokkaasti sen, että seuraavassa lauseessa julistat lasten olevan ihania ja arvokkaita. Toisaalta väität myös, että lapsettomuushoidot eivät kuulu maailmankatsomukseesi, mutta jos kärsisit lapsettomuudesta saattaisit hoitoihin itsekin lähteä?? Olenko ainut vai onko tuossa aivan järjetön ristiriita? Kuinka voisit toimia täysin maailmankatsomustasi vastaan ja tuoda maailmaan ihmisen "jonka ei olisi kuulunut syntyä"?? Julistat täällä mielipidettäsi ja maailmankatsomustasi ja silti olisit ilmeisesti valmis niitä venyttämään ja toimimaan täysin päinvastaisesti jos et olisikaan saanut lasta silloin kun haluat??
On ihan hirveän helppo kritisoida toisten ratkaisuja ja olla vaikkapa nyt näitä lapsettomuushoitoja vastaan jos ei ole itse koskaan oikeasti joutunut kasvokkain lapsettomuuden kanssa. Itse en onneksi myöskään ole joutunut näitä asioita oikeasti miettimään. On ihan eri asia lasta yrittäessä ajatella, että "tulkoot jos on tullakseen. Jos ei tule niin mihinkään hoitoihin ei lähdetä" jos se lapsi kuitenkin kohtuullisen ajan kuluttua itsestään ilmoittelee. Mutta jos yrittää vuosia ja ei vaan onnistu niin aika monella mieli muuttuu kun joutuu kohtaamaan todellisuuden; hoidot tai (biologinen) lapsettomuus.
Tiedätkö miten paljon tuollainen loukkaa ihmisiä jotka käyvät juuri läpi raskaita hoitoja? taikka ihmisiä joilla on hoidoilla saatuja lapsia? ei se lasten saaminen vain ole niin yksinkertaista....
Terv.Yhden hoidoilla aikaansaadun ja yhden luomulapsen äiti!
lapsettomuudesta nyt huutelee ja reali mailmassa. jos joku nyt käy hoidoissa, ei tätä ketjua tarvi lukea, koska ap:n mielipide on jo otsikossa. mitä väliä sillä on mitä muut tästäkin asiasta ajattelevat täällä?
Voihan lapsettomuushoidot tietysti halutetessaan katsoa "luonnonvastaisiksi" jos niin haluaa. Kyse on lääketieteellisestä ongelmasta tai sairaudesta, johon lääketiede pystyy tarjoamaan auttavaa kättään. Lapsettomuushoidoilla lisäksi voidaan tehdä sangen tärkeää tutkimustyötä, siis soluilla kuten meillä. Meillä jäi ylimääräisiä alkioita ja annamme luvan niiden tieteelliseen käyttöön. Jos se auttaa lääketiedettä löytämään esim. sairausgeenejä, auttamaan muissa asioissa niin se on kaikkia ihmisiä palvelevaa.
Jos sinua äitinä huolettaa maapallon ylikansoittuminen, miksi ylipäätään itse teit lapsia?
Luulen että kuulut sarjaan "15-vuotias kiusaaja av-palstalla" tai muuten päässäsi nyt vain viiraa ja pahemman kerran.
Ihan vaan vielä muistutan, että en ole tuominnut ketään enkä edes sanonut, etten hyväksy lapsettomuushoitoja, vaan että periaatteessa ja periaatteesta olen niitä vastaan.
En ole myöskään sanonut (enkä ajatellut), ettei lapsettomuushoidoilla syntyneitä vauvoja ja aikuisia pitäisi olla olemassa, vaan että heidän ei olisi kuulunut syntyä, siis KUULUNUT, ja tarkoitan sillä sitä, että heitä ei olisi syntyny, ellei lääketiede olisi tullut väliin. Minusta on ihanaa, että ystäväni, jotka ovat painineet lapsettomuuden kanssa, ovat saaneet valloittavia lapsia, mutta silloin puhun, ajattelen ja tunnen yksilötasolla. Ihan samalla tavalla en voi sanoa, mitä olisin tehnyt, jos itselläni olisi ollut vaikeuksia saada lapsia. Ehkä olisin turvautunut hoitoihin, se on hyvin mahdollista.
Ihminen on sillä tavalla outo, että on kovin itsekäs ja tekee asioita, joilla tietää pitkällä tähtäimellä tai jonkun muun elämässä olevan ikäviä seuraamuksia. Valitettavasti minun on tunnustettava, etten erityisemmin kiinnitä huomiota ostamieni tuotteiden alkuperään. Ostan esim. vaatteita H&M:stä, vaikka tiedän, että heidän valmistustapansa ei aina kestä päivänvaloa.
Minä en nauti siitä, jos joku loukkaantuu kirjoituksistani. Olen tietoinen siitä, että ensimmäinen viestini oli turhan karskisti kirjoitettu, se on harmi. Mutta siis ihan totta, että ihmiset toivovat lapseni, perheeni ja minun kuolemaa, onko se asiallista? Jos edes olisin politiikassa mukana tai muuten vaikuttavassa asemassa, voisin sen ymmärtää, mutta nyt kirjoitan vaan keskustelupalstalle internetissä. En ole kritisoinut kenenkään valintoja tai elämää enkä yrittänyt muuttaa maailmaa, olen vain halunnut tietää, olenko tosiaan ainoa, joka ajattelee näin.
Ap
Mutta siis ihan totta, että ihmiset toivovat lapseni, perheeni ja minun kuolemaa, onko se asiallista?
Se ei kyllä muuta asiaa miksikään, eli sitä että sinusta noiden lasten ei pitäisi olla olemassa. Esität vääryytenä että ihmiset ovat saaneet rakkaat lapsensa, mutta itse et antaisi pois yhtään. Voisi kyllä tehdä sulle hyvää.
Se ei kyllä muuta asiaa miksikään, eli sitä että sinusta noiden lasten ei pitäisi olla olemassa. Esität vääryytenä että ihmiset ovat saaneet rakkaat lapsensa, mutta itse et antaisi pois yhtään. Voisi kyllä tehdä sulle hyvää.
Olen pahoillani, mutta ole ymmärtänyt väärin. Minusta kaikkien ihmisten rakkaat lapset ovat arvokkaita, enkä toivo kenenkään kuolemaa enkä ketään ihmistä pois tästä maailmasta. Sanonpa vaan, että minun mielestäni (ja mun mielipiteeni ei tässä maailmassa ole minkään arvoinen, huomautan) lapsettomuushoitojen avulla syntyneet lapset ovat syntyneet eri tavalla kuin muut. Vaan ihan turha mun on sitä täällä jankata, kun jos oltaisiin jollain julkisella paikalla keskiajalla, roikkuisin av-mammojen lynkkaamana jo hirressä. Se joka ei halua ymmärtää, ei voi ymmärtää.
Ap
ei ole oikein että ne lapset ovat olemassa. Arvaa mitä, on aivan sama kummippäin muotoilet tuon asian, yhtä satuttava se on. Joten mitäpä jos pitäisi turpavärkkisi kiinni vaihteeksi?
Joo, mutta elämän ja kuoleman kysymyksiä nuo lapsettomuushoidot on, siis saako lapsi elämän? Pitääkö unelman lapsesta kuolla? ;)