psykologinen vaikutus lapsettomuudessa?
Tällä palstalla oli joskus juttua siitä, että lapsettomuuteen voi auttaa,kun hetkeksi unohtaa raskauden toiveet ja väkisin yrittämisen. Moni nainen on kuitenkin sitä mieltä, että puheet ovat täyttä sontaa.
Silmiini pisti uutta Vauva-lehteä lukiessani juttu, jossa naiselle oli sanottu, että hän tuskin tulee raskaaksi. Hän ei käynyt hedelmöityshoidoissa vaan päätti, että lapsi tulee, jos on tullakseen. Nainen synnytti myöhemmin pojan ja kaksoistytöt. Hän kertoi tulleensa varmasti raskaaksi, koska raskaus ei ollut hänelle pakkomielle eikä raskautta väkisin yritetty. Ei siis ollut paineita asiasta.
Itse olen sitä mieltä, että väittämä todennäköisesti pitää paikkaansa. Kärsin itsekin usean vuoden lapsettomuudesta ja minulle sanottiin etten tule raskaaksi ilman hoitoja. Hoitoihin en halunnut ja päätin luopua ajatuksesta tulla raskaaksi. 1,5 vuotta päätöksen jälkeen olin yllättäen raskaana :)
Kommentit (111)
Joko?
sitten lopetettiin yrittäminen!
Täytyy vielä olla ajattelematta raskautta niin katsotaan pitääkö väite paikkaansa.
Yritetty ollaan nyt 3v tuloksetta. Fysiologista vikaa ei kummastakaan ole löytynyt.tärppas?
Joko?
Täytyy vielä olla ajattelematta raskautta niin katsotaan pitääkö väite paikkaansa.
Yritetty ollaan nyt 3v tuloksetta. Fysiologista vikaa ei kummastakaan ole löytynyt.tärppas?
kuinka pian pitäisi tärpätä, kun lopettaa raskauden ajattelemisen?
yks jaksaa sit koko ajan vaan ihmetellä! Mitä et ymmärrä? Kukaan muu ei ihmettele ja jankkaa kuin sinä!
Mitä valitat ellet halua raskaaksi. Ettehän te edes yritä! Kyllä nekin jotka eivät toivo raskautta tulevat raskaaksi!
Me harrastamme seksiä ilman ehkäisyä. Jotkut vauvakuumeiset nimittävät sitä yrittämiseksi. Av-logiikan mukaan minun pitäisi olla raskaana, vaan en ole. Mikä selitys tässä on taustalla? Kiinnostaisi asian psykologinen puoli.
yks jaksaa sit koko ajan vaan ihmetellä! Mitä et ymmärrä? Kukaan muu ei ihmettele ja jankkaa kuin sinä!
Mitä valitat ellet halua raskaaksi. Ettehän te edes yritä! Kyllä nekin jotka eivät toivo raskautta tulevat raskaaksi!Me harrastamme seksiä ilman ehkäisyä. Jotkut vauvakuumeiset nimittävät sitä yrittämiseksi. Av-logiikan mukaan minun pitäisi olla raskaana, vaan en ole. Mikä selitys tässä on taustalla? Kiinnostaisi asian psykologinen puoli.
mielestä yrittäminen on sitä, että seurataan tarkkaan ovistikulla ovulaatiota ja yhdynnät ajoitetaan (vaikkei mielikään tekisi) oviksen mukaan. Ei pelkkä ehkäisyn poisjättö ole yrittämistä.
Mitä valitat ellet halua raskaaksi. Ettehän te edes yritä! Kyllä nekin jotka eivät toivo raskautta tulevat raskaaksi!Me harrastamme seksiä ilman ehkäisyä. Jotkut vauvakuumeiset nimittävät sitä yrittämiseksi. Av-logiikan mukaan minun pitäisi olla raskaana, vaan en ole. Mikä selitys tässä on taustalla? Kiinnostaisi asian psykologinen puoli.
mielestä yrittäminen on sitä, että seurataan tarkkaan ovistikulla ovulaatiota ja yhdynnät ajoitetaan (vaikkei mielikään tekisi) oviksen mukaan. Ei pelkkä ehkäisyn poisjättö ole yrittämistä.
minäkin sen yrittämisen kuvailisin. psykologisesta vaikutuksesta en osaa sanoa muuta kuin sen, että kova stressi voi aiheuttaa häikkää kuukautiskierrossa.
Yritetty ollaan nyt 3v tuloksetta. Fysiologista vikaa ei kummastakaan ole löytynyt.
halua tulla raskaaksi niin mitä täällä vikiset?
Jos koko sydämestäsi toivot ettet tule raskaaksi ja joka yhdynnän jälkeen nousee kauhea stressi ettet vaan kuitenkin olisi tullut raskaaksi, niin ei kai sellaisen paineen alla raskaudukaan!
Psykologinen juttu!
Eli ne, jotka eivät toivo raskautta, eivät tule raskaaksi, mutta myös ne, jotka toivovat, eivät tule raskaaksi. Hassua. En stressaa asiasta yhtään, mutta en silti tule raskaaksi. Ei oikein kuule vakuuttanut tuo sinun vastauksesi.
Yritetty ollaan nyt 3v tuloksetta. Fysiologista vikaa ei kummastakaan ole löytynyt.
tärppas?
halua tulla raskaaksi niin mitä täällä vikiset?
Jos koko sydämestäsi toivot ettet tule raskaaksi ja joka yhdynnän jälkeen nousee kauhea stressi ettet vaan kuitenkin olisi tullut raskaaksi, niin ei kai sellaisen paineen alla raskaudukaan!
Psykologinen juttu!Eli ne, jotka eivät toivo raskautta, eivät tule raskaaksi, mutta myös ne, jotka toivovat, eivät tule raskaaksi. Hassua. En stressaa asiasta yhtään, mutta en silti tule raskaaksi. Ei oikein kuule vakuuttanut tuo sinun vastauksesi.
Mitä valitat ellet halua raskaaksi. Ettehän te edes yritä! Kyllä nekin jotka eivät toivo raskautta tulevat raskaaksi!
minäkin sen yrittämisen kuvailisin. psykologisesta vaikutuksesta en osaa sanoa muuta kuin sen, että kova stressi voi aiheuttaa häikkää kuukautiskierrossa.
mulla meni kierto sekaisin kun oli hirveä Gradu-stressi. En tullut raskaaksi. Kun sain Graduni valmiiksi ja sterssi loppui palautui kuukautiset normaaliksi ja tulin raskaaksi.