Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain juuri vakipaikan, kuukauden päästä raskaana...

Vierailija
17.03.2010 |

Raskautta yritetty pitkään, mutta eihän esimies sitä tiedä. Pelottaa mennä kertomaan, vaikka olenkin tosi onnellinen tästä raskaudesta. No kerran se kai vaan kirpaisee?

Kommentit (472)

Vierailija
281/472 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä keskustelussa sitten sanonut, että haluaa tietää koska työntekijä kertoo omaisilleen raskaudesta?

Minua ainakin kiinnostaa vain se, koska siitä kerrotaan työnantajalle ja siitähän tässä ollaan keskusteltu.

olen sanonut? En missään. Ei ole asiani koska alaiseni kertovat omaisilleen raskaudestaan, minulle on sama kertovatko koskaan.

Päästiin sentään yksimielisyyteen.

Vierailija
282/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on vaikka 1-2 vuotta (tai kauemminkin) yrittänyt tulla raskaaksi, niin ei saa hakea ja vastaanottaa työpaikkaa, koska voi tulla liian aikaisin uuden työuransa alussa raskaaksi???????

...Kokeileppa vaikka olla yksityisyrittäjä, ja hankkiudu raskaaksi. Palkkaat jonkun siihen itsesi tilalle hoitamaan työsi, ja tule tänne sitten kertomaan kuinka helpooa ja kivaa se on työnantajalle että työnsuorittaja jää poistöistä ja tilalle piti hankkia joku toinen.

yrittäjän raskaus liittyy tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakipaikka ei ole nykyaikana helppo homma. Jokainen esimies tietää palkatessaan tietyn ikäisen naisen miten hommassa voi käydä.

Mä olen töissä naisvaltaisella työpaikalla, yli 90 % naisia, miehet homoja ja voin sanoa että joka ikinen kerta kun joku on jäänyt äitiyslomalle, ollaan kaikki oltu tosi onnellisia.

Mutta se arki. Duunikaveri puhui itsensä asemaan, että saa määrätä meidän työvuorot, itselle otti aina, viikosta, kuukaudesta toiseen aamuvuorot, ok aamuvuoron ja iltavuoron välillä on vaan 2 h. Kun se ei ketään haitannut, annettiin tehdä se. Lapsia on nyt 3, kaikki alle 10 v ja kertaakaan, ei yhden yhtä kertaakaan, mies ei ole jäänyt lasten sairastuttua kotiin ja työkaveri pommittaa koko päivän tee se ja se ja kun joskus tulee töihin, marmattaa puoli päivää, kun hän on ollut kipeän lapsen kanssa ja täällä on iso kasa töitä.

Ainoastaan 1 työkaveri on sellainen, joka on tosi ehdoton miehensä kanssa, heillä on vanhemmat vuoronperään. Jopa tekee niin että hän on päivän, mies toisen ja hän kolmannen, eli ei ole kahta - kolmea päivää putkeen, vaan työt eivät ikinä pääse kasaantumaan töissä. Heidän lapsi on vielä kipeä ehkä 2 krt vuodessa.

Kun tulet takaisin töistä, ole ystävällinen muita työkavereita kohtaan ja laita myös miehesi välillä jäämään kotiin. Tämä jos mikä rassaa työyhteisössä niin paljon, varsinkin kun olet uusi työntekijä, on sympatiat välillä kaukana.

Vierailija
284/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä samat ihmiset mulkkaavat sitten, kun olet työtön äitiysloman/hoitovapaan jälkeen.

Kerro vasta koeajan jälkeen raskaudestasi. Ainahan kaikki on työnantajasta kiinni ja huonolla säkällä saat lähteä samana päivänä "huonon käytöksen" tai "töiden tekemättömyyden" vuoksi jos kerrot raskaudestasi jo nyt.

on se, että asiasta kertominen jätetään koeajan jälkeiselle ajalle.

keplotella itselleen vakipaikka jotta voisi saman tien jäädä äitiyslomalle

Vierailija
285/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se pomo yhtäkkiä keksii uskottavan syyn työsuhteen purkamiseen, jos sellaista ei ole?

Vierailija
286/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aika moni tänä päivänä esim. ota ei-niin-ihannetyön vastaan, ja ole valmis tilaisuuden tullen vaihtamaan parempaan (irtisanomisajan puitteissa). Mm. omasta asiantuntijaorganisaatiostani on useampi ihminen, mies ja nainen, irtisanoutunut viimeisen vuoden aikana - ovat saaneet paremmin palkattua ja mielekkäämpä hommaa. Osa näistä ei ehtinyt kauaa töissä olla. That's life, aivan samoin kun nämä raskaudet.

Vierailija
287/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se pomo yhtäkkiä keksii uskottavan syyn työsuhteen purkamiseen, jos sellaista ei ole?

eikös perusteeksi riitä vain esim, että henkilö ei sovi tehtävään. Eihän koeajalla tarvitse perustella niin hyvin, kuin irtisanomistilanteessa. Sitä vartenhan koeaika on olemassa.

Vierailija
288/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tosiaan ei koeaikoja ees olis.

Vierailija
289/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa raskaus ei saa olla este työnsaannille ja siksi jokaisella pitäisi olla mahdollisuss kertoa sekin asia jo työpaikkaa hakiessa. Itse olin hakemassa vakinaista virkaa ja kerroin olevani raskaana. Työnantaja sanoi, ettei se ole valinnan este eikä se saa olla. Minut valittiin. Äitiysloma alkoi ennen kuin varsinainen virka-aika alkoi. (olin sitä ennen viransijaisena). Olen kyllä kuullut toisenlaisiakin tarinoita, että kai se on siis työnantajasta kiinni, vaikka ei saisi olla!

Vierailija
290/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuukauden olen ollut uudessa paikassa ja nyt olenkin jo raskaana ;-)

Vierailija
291/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa et kerro ennen rv 12, koska keskenmenoriski on siis todellinen, vaikka eipä sitä kukaan omalla kohdalleen toivo.

Ja voit tietenkin ajatella niin, että koska sut vakinaistettiin, niin sut halutaan pitää firmassa pitemmän aikaa. Siinä ei nyt sitten äitiyspoissaolo haittaa.

Vierailija
292/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen loppuun asti kai pitää tätä tietoa pantata :-o

Vierailija
293/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei oo mitään kiirutta (ellei työolot sitä vaadi) kertoo sinne töihin raskaudesta. Mä en nyt muista millon se piti viimeistään, mut 2 kk ennen äitiysloman alkua nyt kuitenkin.

Vierailija
294/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittämisen jälkeen olin raskaana. Koeaikaa oi jäljellä puolet, kun jouduin verisen vuodon takia sairaalaan ja oli pakko kertoa esimiehelleni. Esimies ymmärti tosi hyvin ja työpaikka odottaa, kun palaan takaisin töihin.

Irtisanomisen peruste ei ole raskaus ja vaikka olisikin niin mulle on vauva tärkein enkä paljoa välittänyt jos olisin saanut potkut. Omalla alallani töitä riittää ja en ole kovin nirso töiden suhteen muutenkaan.

Vierailija
295/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskaudesta! Töissä pidät asian vielä omana tietonasi, koeajan päätyttyä sitten voit kertoa.

Olen itsekin hakenut töitä, vaikka olen jo tiennyt olevani raskaana. (En tosin sitten päätynyt sillä kertaa vaihtamaan työpaikkaa, vaikka minulle sitä tarjottiinkin.). Eihän kukaan mieskään jättäisi hakematta töitä, koska tulossa (tai suunnitelmissa) on perheenlisäystä.

Vierailija
296/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
297/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän sille mitään voi. Pakkohan sen esimiehen on ymmärtää.. Ja ihan kivalta paikalta vaikuttaa, etten nyt usko, että siellä alettais pahalla silmällä katsomaan :-) (oon lukenut varmaan liikaa kauhukertomuksia)

-Ap

Vierailija
298/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse työnantaja laittaisin kaikille nuorille naisille 6 kk koeajan. Siinä ajassa näkee jo paljon.

Vierailija
299/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että asiasta kertominen jätetään koeajan jälkeiselle ajalle.

Vierailija
300/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän ollut edes raskaana silloin, kun työpaikan sain itselleni. :-o Mikä tässä on sitä keplottelua? Eihän minua enää saisi edes irtisanoa raskauden takia, vaikka nyt kertoisinkin..

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän