Sain juuri vakipaikan, kuukauden päästä raskaana...
Raskautta yritetty pitkään, mutta eihän esimies sitä tiedä. Pelottaa mennä kertomaan, vaikka olenkin tosi onnellinen tästä raskaudesta. No kerran se kai vaan kirpaisee?
Kommentit (472)
Aika paljon suoraselkäisempää olisi kertoa tilanne esimiehelle jo ihan senkin takia, että työpaikalla ehditään hyvissä ajoin aloittamaan sijaisjärjestelyt. Koskaanhan ei voi tietää jos vaikka raskausaikana joutuisi pitkälle sairaslomalle.
Voihan ap vaikka muutenkin jotuua pitkälle sairaslomalle joka tulee yllättäen. Raskaudesta on säädetty sentään aika jota ennen tulee kertoa.
Itse suosittelen kertomista viikon 20 paikkeilla, kun rakenneultra on käyty.
Menkää vaan takaisin sinne nyrkin ja hellan väliin, jos niin kovasti sinne kaipaatte.
Naiset eivät tule koskaan saavuttamaan samaa asemaa työelämässä kuin miehet johtuen juuri näistä naisista, jotka puukottavat toisia naisia selkään siksi, että nämä hankkivat perheenlisäystä.
Olisi kuitenkin suoraselkäisempää kertoa työpaikalla tilanne. Myönnä vaan ap, että sua vituttaa viestissäni lähinnä se, ettei tullutkaan pään taputusta siihen suuntaan, että on tosi ok jättää tällaisia melko olennaisia tietoja kertomatta esimiehelle...
Onko ihme, että naisten eteneminen työurallaan on keskimääräisin heikompaa kuin miehillä. Juuri tällaisia ap:n kaltaisia keplottelijoitahan siitä taitaa olla kiittäminen....
Olen kärsinyt pari vuotta jo lapsettomuudesta, olisiko mun pitänyt uuden työn takia pitää lapsettomuushoidoista vielä parin vuoden tauko? Koska mä saan tulla raskaaksi oikein? En vissiin ollenkaan... Sun mielestä mun pitäis varmaan nyt itse irtisanoutua? -Ap
Ei siitä raskaudesta kai tässä vaiheessa aleta yleensä kylillä huutelemaan, kun se on vasta alkuvaiheessa. En ole kertonut edes perheelleni ja nyt jo pitäisi pomolle juosta kertomaan.
Mua surettaa lähinnä se, että mä oikeasti kovasti halusin tämän työn, mutta haluan kyllä tämän lapsenkin, JOTA OLEN JO VUOSIA TOIVONUT!! Ilmeisesti molempia en ansaitsisi :-(
-Ap
uraputkessa, jossa elämän tärkein asia on yleneminen. Meille tavallisille duunareille riittää mukava elintaso ja perhe.
Onko ihme, että naisten eteneminen työurallaan on keskimääräisin heikompaa kuin miehillä. Juuri tällaisia ap:n kaltaisia keplottelijoitahan siitä taitaa olla kiittäminen....
ennen kuin edes kaikki läheisetkään tietää. Me kerroimme läheisille rakenneultran jälkeen ja vasta sen jälkeen töissä kerroin.
ihmisten pitäisi heti rynnätä kuuluttamaan kaikille raskaudestaan? En ole tätä koskaan ymmärtänyt enkä ymmärrä.
Koeajalla olen, että sen loppuun asti kai pitää tätä tietoa pantata :-o
työnantajalle, kukaan tuntemani ihminen ei missään oloissa ole näin tehnyt. Syynä on ihan yksinkertaisesti se, että sinne 12 vkolle asti keskenmenoriski on kuitenkin aika suuri.
Naiset eivät tule koskaan saavuttamaan samaa asemaa työelämässä kuin miehet johtuen juuri näistä naisista, jotka keplottelevat ja täten pilaavat naisten maineen rehellisenä kolleegana. Näin se menee.
Menkää vaan takaisin sinne nyrkin ja hellan väliin, jos niin kovasti sinne kaipaatte.
Naiset eivät tule koskaan saavuttamaan samaa asemaa työelämässä kuin miehet johtuen juuri näistä naisista, jotka puukottavat toisia naisia selkään siksi, että nämä hankkivat perheenlisäystä.
ja sitten jatkaa taas yrittämistä? Se ei näyttäisi niin törkeältä jos raskautuminen ei tapahtuisi ihan heti.
ovat juuri ne jotka raskautuu, synnyttää ja lomailee asian johdosta. Se pätkäisee AINA uraa, sanotte mitä sanotte.
Mutta ketkähän keplottelun mestareita on?
Ettei vaan miehet...
Ja nyt nautit molemmista (niin kuin nyt työstä ja raskaudesta nauttia voi ;) ja unohdat näiden kateellisten ja katkerien eukkojen kommentit.
Taas tuli tässä keskustelussa todistettua, miten nainen on naiselle susi.
t. 8 / 36
miksi se mies ei voisi myös hoitaa niitä lapsia ensimmäisen puolen vuoden jälkeen, silloin kun lapset sairaita jne.? Meillä ainakin on hienosti onnistunut, tosin olen alun perinkin valinnnut miehen, jonka arvomaailmaan kuuluu muutakin kuin työ.
Minä kannatan ehdotettua 6+6+6 kuukauden perhevapaamallia, sillä se todellakin voisi tuoda mukanaan isomman muutoksen.
miksi se mies ei voisi myös hoitaa niitä lapsia ensimmäisen puolen vuoden jälkeen, silloin kun lapset sairaita jne.? Meillä ainakin on hienosti onnistunut, tosin olen alun perinkin valinnnut miehen, jonka arvomaailmaan kuuluu muutakin kuin työ.
Minä kannatan ehdotettua 6+6+6 kuukauden perhevapaamallia, sillä se todellakin voisi tuoda mukanaan isomman muutoksen.
Taas tuli tässä keskustelussa todistettua, miten nainen on naiselle susi.t. 8 / 36
Olen imarreltu, että pidät minua miehenä tässä yhteydessä.
Suuresti hämmästelen kyllä, miksi koet oikeuksiasi naisena poljettavan, kun joku (minä tällä kertaa) on sitä mieltä, ettei raskaus saa olla este naisen työuran luomiselle.
t. 8/36
Tosin olin käynyt varhaisultrassa, joten tiesin että masussa jotain elämää on. Luottamus mun ja esimiehen välillä on niin suuri, että tiedän että luottamus olisi kestänyt mahdollisen keskenmenonkin. Esimies arvosti elettäni tosi paljon. Esimies oli muuten mies ;)
työnantajalle, kukaan tuntemani ihminen ei missään oloissa ole näin tehnyt. Syynä on ihan yksinkertaisesti se, että sinne 12 vkolle asti keskenmenoriski on kuitenkin aika suuri.
Mähän vain totesin kuten tilanne on. Miehet etenevät keskimääräisesti naisia paremmin urallaan. Olihan tästä ihan tiedotusvälineissäkin alkuviikosta.
Pohdiskelin vain se, että mahtaisivatko ap:n kaltaiset naiset olla juuri niitä, jotka "pilaavat" tietyn ikäisten naisten maineen työmarkkinoilla juuri näiden äkkiraskautumisten vuoksi. Ihan turhahan tästä on pillastua, kun asia näin ihan selkeesti on.
Aika paljon suoraselkäisempää olisi kertoa tilanne esimiehelle jo ihan senkin takia, että työpaikalla ehditään hyvissä ajoin aloittamaan sijaisjärjestelyt. Koskaanhan ei voi tietää jos vaikka raskausaikana joutuisi pitkälle sairaslomalle.
Voihan ap vaikka muutenkin jotuua pitkälle sairaslomalle joka tulee yllättäen. Raskaudesta on säädetty sentään aika jota ennen tulee kertoa. Itse suosittelen kertomista viikon 20 paikkeilla, kun rakenneultra on käyty.
Meillä tehtiin vauvaa neljä vuotta, ja raskaaksi tulin vihdoin kun olin ollut uudessa työpaikassa vajaat neljä kuukautta. Mutta ilmeisesti jonkun mielestä minun olisi pitänyt olla vaihtamatta työpaikkaa tai sitten pitää taukoa hoidoissa työpaikkaa vaihtaessa?