Onko normaalia, että vanhempi pilkkoo 9-vuotiaan
spaghetit?..
Kyseinen 9-vuotias on muutenkin kuin pikkulapsi, ei kyllä osaa oikein mitään eikä häneltä mitään vaaditakaan..
Kommentit (29)
Kyllähän esim. kampaajakin pesee aikuisen asiakkaansa hiukset. Mitä pahaa hoitamisessa on?
Yhtä lailla pitäisi sitten olettaa, että jokainen pesisi hiuksensa ennen kampaajalle menoa.
minä en 12-vuotiaana äitiäni samaan aikaan suihkuun kanssani päästänyt.
Hänellä on kyllä todella pitkä tukka.
Mutta ap:n tapauksessa on todennäköisemmin taustalla isän huono omatunto lapsen hylkäämisestä. Yrittää passaamisella korvata sitä.
mä saunoin äitini kanssa läpi koko murrosiän.
Oli tänään lapsen kaveri kylässä. Kolmannella luokalla ovat. Tämä kaveri ei osannut pilkkoa ruokaansa, laittaa takkia naulakkoon, jätti kaiken käyttämänsä niille sijoilleen (maidon pöytään, roskat lattialle, astiat ruokapöytään) ja kun lähti kotiin, jätti vielä ulko-ovenkin auki. Tämä lapsi ei osaa kävellä kouluun itse, vaan äiti vie ja hakee, eli siis lähtee töistä viemään tai hakemaan lasta kouluun/koulusta pois!!
En käsitä tällaista ollenkaan. Oman lapsen olen opettanut pienestä pitäen korjaamaan omat jälkensä, olemaan kohtelias jnejne. Jotenkin naiivisti kuvittelin että jokainen vanhempi haluaisi kasvattaa lapsestaan tähän maailmaan valmiin, mutta huomasin olevani väärässä.
Hänellä on kyllä todella pitkä tukka.
Mutta ap:n tapauksessa on todennäköisemmin taustalla isän huono omatunto lapsen hylkäämisestä. Yrittää passaamisella korvata sitä.
varsinkin jos lapsi on paljon erossa isästään eli asuu äitinsä luonna!
Meillä jo kolme vuotias harjoittelee veitsen käyttöä ruokapöydässä. Pilkkoo ensin itse kaiken minkä saa ja sitten syö haarukalla.
Mutta kyllä ne lapset jossain vaiheessa oppii ja voihan olla että tää 9-vuotias osaa kyllä, mutta ottaa äidin avun vastaan. Kuka tekis itte jos ei oo pakko? Koulussa tuskin opettaja pilkkoo lapsen ruokaa ja luultavasti sielläkin saa syötyä.
Oli tänään lapsen kaveri kylässä. Kolmannella luokalla ovat. Tämä kaveri ei osannut pilkkoa ruokaansa, laittaa takkia naulakkoon, jätti kaiken käyttämänsä niille sijoilleen (maidon pöytään, roskat lattialle, astiat ruokapöytään) ja kun lähti kotiin, jätti vielä ulko-ovenkin auki. Tämä lapsi ei osaa kävellä kouluun itse, vaan äiti vie ja hakee, eli siis lähtee töistä viemään tai hakemaan lasta kouluun/koulusta pois!!
En käsitä tällaista ollenkaan. Oman lapsen olen opettanut pienestä pitäen korjaamaan omat jälkensä, olemaan kohtelias jnejne. Jotenkin naiivisti kuvittelin että jokainen vanhempi haluaisi kasvattaa lapsestaan tähän maailmaan valmiin, mutta huomasin olevani väärässä.
peruskäytöstapoja sentään, että isäntäväki kattaa ja siivoaa pöydän!
Oli tänään lapsen kaveri kylässä. Kolmannella luokalla ovat. Tämä kaveri ei osannut pilkkoa ruokaansa, laittaa takkia naulakkoon, jätti kaiken käyttämänsä niille sijoilleen (maidon pöytään, roskat lattialle, astiat ruokapöytään) ja kun lähti kotiin, jätti vielä ulko-ovenkin auki. Tämä lapsi ei osaa kävellä kouluun itse, vaan äiti vie ja hakee, eli siis lähtee töistä viemään tai hakemaan lasta kouluun/koulusta pois!! En käsitä tällaista ollenkaan. Oman lapsen olen opettanut pienestä pitäen korjaamaan omat jälkensä, olemaan kohtelias jnejne. Jotenkin naiivisti kuvittelin että jokainen vanhempi haluaisi kasvattaa lapsestaan tähän maailmaan valmiin, mutta huomasin olevani väärässä.
peruskäytöstapoja sentään, että isäntäväki kattaa ja siivoaa pöydän!
Siinä tapauksessa joo, että isäntäväki tarjoilee ruokaa. Tässä tapauksessa lapsi ei tarjoiluja odotellut vaan meni suoraan jääkaapille ja otti sieltä mitä halusi ja jätti kaikki levälleen. Pitäisi kai nyt iloita siitä että oli sentään siinä asiassa omatoiminen...